پایان نیسان GT-R R35 با معرفی مدل تولید محدود 2025
نسل R35 نیسان GT-R از سال 2007 تاکنون در حال تولید است و در طول این سالها به خاطر عملکرد فوقالعاده خود تحسین شده و با لقب گودزیلا شناخته میشود. البته با گذشت زمان دیگر خبری از روزهای پرفروغ گودزیلا نیست و رقبای زیادی عرصه را بر این محصول پرفورمنس تنگ کردهاند. هماکنون نیز خبر میرسد ژاپنیها آماده خداحافظی با GT-R R35 هستند و این کار را با تولید نسخهای ویژه به عنوان مدل سال 2025 انجام خواهند داد.
منابع نزدیک به نیسان اظهار داشتهاند این خودروساز آسیایی تا چند روز آینده مدل 2025 و نهایی GT-R فعلی را معرفی خواهد کرد. ظاهراً تنها 1500 دستگاه از مدل موردبحث تولید خواهد شد و حدود 300 دستگاه از نوع نیسمو خواهند بود. البته هنوز مشخص نیست که این مدلها مخصوص بازار ژاپن خواهند بود یا اینکه در سایر بازارها هم عرضه خواهند شد. رسانهها با نیسان در خصوص این موضوع تماس گرفتهاند اما مقامات شرکت از اظهارنظر درباره برنامههای مربوط به محصولات آتی خودداری کردهاند. همچنین باید گفت جزئیات محدودی از این خودرو در دست اما با توجه به اینکه GT-R مدل 2024 حدود یک سال پیش معرفی شده و تغییرات بصری متنوعی از جمله نمای جلو و عقب بهروزتر را داشته است بنابراین انتظار نداریم نسخه 2025 آن بهبودهای محسوسی داشته باشد.
شاید مهندسان نیسان برخی ریزهکاریهای آیرودینامیکی یا تغییراتی در تریم ها را اعمال کنند هرچند احتمال سرمایهگذاری زیاد نیسان برای توسعه یک محصول کاملاً ارتقا یافته با سقف تولید 1500 دستگاهی پایین خواهد بود. درصورتیکه اخبار رسانهها درست باشد، شاید آخرین نسخه از نیسان GT-R R35 با ویژگیهایی همچون نشانها و گرافیک بدنه سفارشی تولید شود. از نظر فنی مدل استاندارد 2025 احتمالاً همان پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری توئین توربوی مدل 2024 با 565 اسب بخار قدرت و 632 نیوتون متر گشتاور را حفظ خواهد کرد. قدرت و گشتاور مدل GT-R نیسمو نیز به ترتیب به 600 اسب بخار و 651 نیوتون متر میرسد.
زمانی که نیسان GT-R R35 برای اولین بار عرضه شد شوکی را به دنیای سوپر اسپرتها وارد کرد. این خودرو جزو پرشتابترین محصولات دنیا بود و میتوانست تقریباً تمامی خودروهای پرقدرت دیگر را با قیمتی به مراتب کمتر شکست دهد. در واقع قیمت گودزیلا در سال 2008 به حدود 70 هزار دلار میرسید هرچند در طول 17 سال گذشته سوپر اسپرتهای سبکتر و قویتر زیادی وارد بازار شدهاند و GT-R را شکست دادهاند. جدای از شایعات موجود درباره نسخه تولید محدود GT-R مدل 2025، تقریباً مطمئن هستیم که جایگزین این خودرو در آینده معرفی خواهد شد. نیسان در نمایشگاه حملونقل ژاپن 2023 کانسپت هایپر فورس را معرفی کرد که حس و حالی مشابه GT-R را داشت. این خودروی مفهومی از موتورهای برقی با 1341 اسب بخار قدرت استفاده میکرد هرچند مشخص نیست که آیا جانشین گودزیلا نیز از قوای محرکه تمام برقی استفاده خواهد کرد یا خیر.