نیسان

نیسان سیلفی e-Power پلاس هیبریدی در ایران؛ انتشار کاتالوگ رسمی از آرینا درایو

نیسان سیلفی e-Power پلاس از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی به همراه سیستم هیبریدی بهره می‌برد و مجموعاً بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
نیسان سیلفی پلاس آرینا درایو

با آغاز واردات رسمی خودرو در سال گذشته، برخی محصولات چینی با برندهای مشهور جهانی مانند نیسان، به بازار ایران راه یافتند. این خودروها گرچه نامی آشنا دارند، اما تولیدشان با همکاری خودروسازان بزرگ چین انجام شده است. یکی از این محصولات، سدان سایز متوسط نیسان سیلفی است که نسخه هیبریدی آن با نام سیلفی e-Power اخیراً از سوی مجموعه «آرینا درایو» به بازار ایران عرضه شده است.

نیسان سیلفی e-Power پلاس

مشخصات فنی نیسان سیلفی e-Power پلاس

سیلفی e-Power در دو تیپ «مکس‌ادیشن» و «پلاس» به بازار ایران وارد شده که آرینا درایو نسخه پلاس آن را عرضه می‌کند. بر اساس کاتالوگ منتشرشده در وب‌سایت این واردکننده، نیسان سیلفی e-Power پلاس به پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی از نوع HR12 مجهز است که در کنار موتور برقی سنکرون با آهنربای دائم، ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولیدشده توسط گیربکس اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

نمای عقب نیسان سیلفی پلاس

وجود یک باتری لیتیوم-یون سه‌تایی در کنار باک سوخت ۴۱ لیتری باعث شده وزن خالص خودرو به ۱۴۵۷ کیلوگرم برسد. فضای صندوق بار سیلفی e-Power برابر ۵۴۶ لیتر است. ابعاد دقیق این سدان خانوادگی به شرح جدول زیر است:

طول ۴۶۵۲ میلی‌متر
عرض ۱۸۱۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱۴۴۵ میلی‌متر
فاصله محوری ۲۷۱۲ میلی‌متر

نمای کناری سیلفی e-Power

امکانات رفاهی نیسان سیلفی e-Power پلاس

سیلفی e-Power پلاس علاوه‌بر امکانات پایه مانند چراغ‌های LED و سیستم روشنایی خودکار، مجموعه‌ای از تجهیزات رفاهی به‌روز را نیز ارائه می‌دهد:

  • نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی با سیستم مالتی‌مدیا
  • فرمان چرمی چهارحالته
  • کیلومترشمار دیجیتالی ۷ اینچی
  • صندلی راننده با تنظیمات ۶ حالته و صندلی شاگرد با ۴ حالت
  • تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر تصفیه ذرات معلق
  • سیستم TPMS پایش فشار باد تایرها
  • استارت از راه دور
  • پارک خودکار
  • چراغ بدرقه
  • سانروف برقی
  • برف‌پاک‌کن حساس به سرعت

کابین نیسان سیلفی هیبریدی

تجهیزات ایمنی سیلفی e-Power پلاس

نیسان سیلفی e-Power پلاس از نظر ایمنی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به تجهیزات زیر مجهز شده است:

  • ترمز پارک برقی
  • هشدار کاهش سرعت
  • سیستم ترمز کمکی (BAS)
  • کنترل کشش (TCS)
  • کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)
  • سه حالت رانندگی
  • کمک‌راننده در شروع حرکت در سربالایی (HSA)
  • دوربین ثبت وقایع
  • سیستم ضدسرقت الکترونیکی
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سیستم تشخیص مانع در شیشه بالابر

نمای جلو نیسان سیلفی هیبریدی

قیمت نیسان سیلفی e-Power پلاس در بازار ایران

در زمان نگارش این مطلب (خرداد ۱۴۰۴)، قیمت مدل صفر کیلومتر نیسان سیلفی e-Power پلاس در بازار ایران حدود ۳.۳ تا ۳.۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود. این در حالی است که نسخه فول‌تر این خودرو با نام مکس‌ادیشن، قیمتی فراتر از ۴.۲ میلیارد تومان دارد.

کاتالوگ رسمی نیسان سیلفی e-Power پلاس

مزایا و نکات مثبت نیسان سیلفی e-Power پلاس

۱. سیستم محرکه خاص e-Power (ترکیب برق و بنزین)

  • سیستم e-Power برخلاف هیبریدهای معمولی، نیروی محرکه را فقط از موتور برقی می‌گیرد؛ موتور بنزینی تنها باتری را شارژ می‌کند.
  • این ساختار باعث می‌شود خودرو در شتاب‌گیری‌ها نرم‌تر، بی‌صدا‌تر و روان‌تر از خودروهای بنزینی باشد.
  • برخلاف خودروهای تمام برقی، نیازی به شارژر ندارد و همیشه فقط با بنزین کار می‌کند.

۲. مصرف سوخت اقتصادی در شهر

  • سیستم e-Power در ترافیک شهری و رانندگی‌های پرایست‌وحرکت، مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به خودروهای بنزینی دارد.
  • با رانندگی منطقی، مصرف سوخت این خودرو بین ۵ تا ۶ لیتر در صد کیلومتر تخمین زده می‌شود.

۳. قدرت بالا نسبت به رقبا

  • مجموع قدرت سیستم هیبریدی برابر با ۲۰۷ اسب بخار و گشتاور آن ۳۰۰ نیوتن‌متر است.
  • این اعداد، سیلفی را در صدر لیست خودروهای سدان خانوادگی هیبریدی در ایران از نظر قدرت قرار می‌دهد.

۴. طراحی ظاهری مدرن و کابین جادار

  • طراحی خارجی سیلفی پلاس با خطوط ساده اما چشم‌نواز، جلوپنجره پهن و چراغ‌های LED مدرن، آن را شبیه به محصولات روز نیسان کرده است.
  • کابین خودرو با نمایشگرهای دیجیتال، تودوزی باکیفیت و ارگونومی خوب، حسی نزدیک به خودروهای نیمه‌لوکس ارائه می‌دهد.
  • فضای پای عقب و حجم صندوق (۵۴۶ لیتر) نیز از نقاط قوت سیلفی است.

۵. امکانات رفاهی کامل و کاربردی

  • از امکانات مهم این خودرو می‌توان به این موارد اشاره کرد:
  • نمایشگر ۱۲.۳ اینچی
  • کیلومترشمار دیجیتال
  • تهویه مطبوع خودکار با فیلتر آلودگی
  • سانروف، پارک خودکار، استارت از راه دور
  • تنظیمات کامل صندلی‌ها و فرمان
  • بسیاری از این آپشن‌ها، در خودروهای وارداتی با قیمت بالاتر دیده می‌شوند.

۶. ایمنی قابل قبول برای یک سدان خانوادگی

  • تجهیز به کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، دوربین وقایع، سیستم ضدسرقت و …، ایمنی مناسبی برای رانندگی روزمره ایجاد می‌کند.
  • این تجهیزات باعث شده سیلفی پلاس در کلاس خود ایمن‌تر از برخی خودروهای چینی ارزان‌تر بازار باشد.

۷. تجربه خوب نیسان در ساخت خودروهای شهری

  • نیسان سیلفی یکی از مدل‌های موفق بازار چین و آسیاست و سال‌هاست که در کلاس سدان‌های شهری محبوب بوده.
  • این تجربه باعث شده سیلفی جدید با تکیه بر زیرساختی پخته و آزمون‌شده تولید شود.

۸. عرضه رسمی توسط آرینا درایو

  • برخلاف خودروهایی که توسط واردکنندگان متفرقه وارد شده‌اند، سیلفی e-Power پلاس با پشتوانه یک برند رسمی (آرینا درایو) به فروش می‌رسد.
  • احتمال تأمین قطعات، ارائه گارانتی، خدمات پس از فروش و پیگیری حقوقی در صورت مشکل فنی بالاتر است.

معایب نیسان سیلفی e-Power پلاس

۱. پیشرانه غیرمستقیم و مصرف سوخت نه‌چندان پایین در جاده

  • برخلاف خودروهای هیبریدی کلاسیک، در سیستم e-Power پیشرانه بنزینی فقط برای شارژ باتری کار می‌کند و مستقیماً به چرخ‌ها نیرو نمی‌دهد.
  • در مسیرهای طولانی و سرعت بالا (مثلاً جاده‌های برون‌شهری یا اتوبان‌ها)، این سیستم می‌تواند باعث افزایش مصرف سوخت شود، چون موتور بنزینی پیوسته روشن می‌ماند تا باتری را شارژ کند.
  • در نتیجه، مصرف سوخت آن در عمل از خودروهای هیبریدی معمولی بیشتر است، به‌ویژه در ایران که بنزین با کیفیت پایین‌تر و قیمت بالاتری نسبت به چین دارد.

۲. عدم وجود حالت رانندگی تمام برقی (EV Mode)

  • برخلاف بسیاری از خودروهای هیبریدی مدرن، سیلفی e-Power قابلیت رانندگی صرفاً با برق ندارد.
  • این یعنی خودرو همیشه برای شارژ باتری به بنزین وابسته است و نمی‌تواند مانند خودروهای پلاگین هیبرید یا برقی، در مسیرهای کوتاه کاملاً بی‌صدا و بدون آلایندگی حرکت کند.

۳. پلتفرم چینی با برند ژاپنی

  • هرچند برند «نیسان» در ظاهر اطمینان‌بخش است، اما سیلفی e-Power پلاس در چین و با مشارکت دانگ‌فنگ تولید می‌شود.
  • سطح کیفیت مونتاژ، عایق‌بندی کابین، متریال داشبورد و دوام بلندمدت قطعات ممکن است در حد خودروهای وارداتی اصلی نیسان نباشد.
  • زیربندی این خودرو به نظر ضعیف‌تر از آن چه انتظار داریم هست.

۴. رقبای قدرتمندتر با قیمت مشابه

  • در بازه قیمتی ۳.۳ تا ۳.۶ میلیارد تومان، خودروهایی مثل گک امپو، فونیکس آریزو ۸، هونگچی H5 و حتی بعضی کراس‌اوورها، در بازار ایران قابل خرید هستند.
  • برخی از این گزینه‌ها ظاهر اسپرت‌تر، امکانات بیشتر یا خدمات گسترده‌تری دارند که سیلفی را در رقابت سخت قرار می‌دهد.

۵. نداشتن سیستم‌های ADAS پیشرفته

  • برخلاف برخی رقبای چینی هم‌رده، سیلفی e-Power پلاس فاقد سامانه‌های کمکی رانندگی سطح بالا (ADAS) مثل:
  • ترمز اضطراری خودکار
  • کروز کنترل تطبیقی
  • هشدار نقطه کور
  • سیستم حفظ خودرو در بین خطوط

کاتالوگ رسمی نیسان سیلفی e-Power پلاس

شرکت آرینا درایو به‌عنوان زیرمجموعه گروه آرین‌موتور، اخیراً از کاتالوگ رسمی سیلفی e-Power پلاس رونمایی کرده است. این کاتالوگ شامل اطلاعات دقیق درباره مشخصات فنی، تجهیزات، رنگ‌ها و سایر جزئیات موردنیاز خریداران ایرانی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مهردادکمال

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2193 ديدگاه)

    منتظر چی هستن که اینترنتو وصل نمیکنن؟؟؟

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. شهروند ایرانی

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (968 ديدگاه)

      نمیخان که مشخص بش چه بلایی سرشون اومده و اینکه نمیخان مردم بهشون اعتراض کنن این قطعی به همون علت که قبلا تو ۹۸ و ۱۴۰۱ شد نه حمله سایبری و غیره

      موافقم 27
      مخالفم 8
      1. کسرا

        ۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (280 ديدگاه)

        واقعا این همه پول واسع خودرویی که کروز کنترل تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار نداره
        .
        جالب تر از اون اصلی ترین مزیتش یعنی ژاپنی بودن رو هم با یک پلتفرم چینی از بین برده
        .
        عملا طرف داره آرم نیسان رو می‌خره نه یه ماشین اون هم با ۳ و نیم الی ۴و نیم تومن قیمت

        موافقم 12
        1. .

          ۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (139 ديدگاه)

          برادر پس فکر کردی اون نیسان ترا ای که تو مملکت ما دارند می فروشند چیه؟
          در اصل یک خودروی چینی هستش که آرم نیسان رو روش زدند!
          (محض اطلاع قبلا آرمش یک یوزپلنگی چیزی بود کا داشت از نیم رخ می غرید.)

          موافقم 4
          مخالفم 2
  2. محمد

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1660 ديدگاه)

    خب خداروشکر جنگ تموم شد حالا اینترنت بین المللی رو وصل کنید به قرآن تو صرافی های خارجی پول دارم.
    معامله فیوچرز دارم اصلاً خبر ندارم از معامله ام.

    موافقم 15
    مخالفم 3
  3. ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6731 ديدگاه)

    پولداریه ها!

  4. حسین

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (415 ديدگاه)

    این ماشین ۲۰۰ اسب نیست و اشتباه نوشته آقای علی صفرپور .. در اصل اون ۷۱ اسب فقط قدرت موتور بنزینی هست که نقش ژنراتور رو داره و برای شارژ کردن باطری هاست و تمامیت قدرت موتور همون ۱۳۷ اسب برقی و ۳۰۰ نیوتون متر هست . ولی خدایی ماشین خوشگلیه . طراحی بادی ماشین از پشت خیلی خاص و خوبه . فقط اطاقش ی مقدار کوچیکه شاید اندازه نسل قدیم الانترا هست یا یکمم کوچیکتر . طراحی داشبورد هم عالییه
    با تشکر از تحریریه پدال

    موافقم 14
    1. MPH

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (435 ديدگاه)

      موتوری که به چرخ وصل نیست چرا باید قدرتش رو بعنوان محرک در نظر گرفت
      یک لحظه به ذهنم اومد شاید واردکننده خواسته شیطنت کنه و قدرت ماشین رو بیشتر نشون بده با این ترفند ولی خب اینطور نیست
      به نظر میرسه نویسنده در این مورد دچار اشتباه شده باشه

  5. هادی

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پارک خودکار ؟
    جداً اتوپارک داره ؟
    عجیبه که اتوپارک داره ، بعد رادار نقطه کور ، ترمز اضطراری ، کروز کنترل تطبیقی ، رانندگی خودران ، تابلوخوان ، گرمکن صندلی و دوربین ۳۶۰ درجه نداره !
    جالب تر اینکه فرمون هم جنسش چرم طبیعیه !

    1. .

      ۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (139 ديدگاه)

      این ماشین چینی هستش مثل همون چیچیک ترا که داخل این مملکت به اسم و آرم نیسان می فروشند.

  6. froG-driVer

    ۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    ظاهر بیرونی:بی نقصه(چون نیسانه)
    ظاهر داخلی:زیبا اما بی کیفیت
    اصالت اسمی:WOWWW
    اصالت واقعی:NOPE
    ارزش خرید:فععععک نکنم
    پول خرید: ERROR404

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا