تویوتافوردنیسان

درگ جذاب و دیدنی نیسان Z جدید با تویوتا سوپرا و موستانگ مک‌وان

سرعت و شتاب در خط مستقیم تنها یکی از مواردی است که علاقه‌مندان را به سمت خرید خودروهای اسپرت جذب می‌کند. بااین‌حال، تماشای سه کوپهٔ اسپرت محرک عقب که در یک مسابقهٔ درگ باهم رقابت می‌کنند قطعاً سرگرم‌کننده است حتی اگر این به‌طور کامل نشان‌دهندهٔ پرفورمنس یک خودرو نباشد. حال که سرانجام نیسان Z جدید برای بررسی و آزمایش در اختیار نشریات مختلف قرار گرفته است، باید انتظار انتشار ویدئوهای مختلفی با حضور این «خودروی رؤیایی دست‌یافتنی» (به قول نیسان!) را داشته باشیم.

یکی از اولین ویدئوها در این رابطه را هاگرتی آماده و منتشر کرده است. این وب‌سایت نسخهٔ اتوماتیک جانشین ۳۷۰Z را به دست آورده و آن را در برابر تویوتا سوپرا و فورد موستانگ مک‌وان قرار داده است. سوپرا هم مثل نیسان دو پدال و شش سیلندر دارد که البته به‌صورت خطی چیده شده است اما زیر کاپوت موستانگ یک موتور V8 پنهان شده که البته آن‌هم به یک گیربکس اتوماتیک متصل است. هر سه خودرو قیمت تقریباً یکسانی دارند. نیسان Z با ۵۱ هزار دلار ارزان‌ترین خودروی این جمع است و پس از آن‌هم موستانگ با ۵۵ هزار دلار و سوپرا با ۵۶ هزار دلار قرار می‌گیرند.

مک‌وان هرچند با ۴۸۰ اسب بخار قدرت قوی‌ترین خودروی این جمع است اما با ۱۷۴۶ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین هم محسوب می‌شود. از سوی دیگر، نیسان ۸۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد اما در عوض حدود ۱۰۰ کیلوگرم هم سبک‌تر است. سوپرا نیز با ۳۸۲ اسب بخار قدرت، ضعیف‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود اما این کمبود را با وزن سبک ۱۵۲۰ کیلوگرمی جبران می‌کند.

با آغاز درگ، از همان ابتدا نیسان عقب می‌افتد و موستانگ و سوپرا تا خط پایان پابه‌پای هم پیش می‌روند. به لطف ویرایش‌های تیم ویدئویی هاگرتی، می‌توانیم ببینیم که این دو خودرو دقیقاً هم‌زمان از خط پایان رد می‌شوند اما بااین‌حال، جیسون کامیسا اشاره می‌کند که مک‌وان در لحظهٔ عبور از خط، حدود ۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری داشته و ۴۰۰ متر را ظرف ۱۲.۱ ثانیه با سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت طی کرده درحالی‌که سرعت سوپرا در پایان این مسافت ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت بوده است. نیسان نیز با تایم ۱۲.۳ ثانیه و سرعت ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که Z از لاستیک‌های بریجستون استفاده می‌کند درحالی‌که دو خودروی دیگر لاستیک‌های میشلن دارند.

در مسابقهٔ بعدی، نیسان Z اتوماتیک در برای نسخهٔ دستی خودش قرار می‌گیرد. در این درگ، نسخهٔ اتوماتیک نیم ثانیه سریع‌تر بود و نسخهٔ دستی پس از ۱۲.۸ ثانیه با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت از خط پایان عبور کرد؛ و در آخر نیز نیسان Z دستی در برابر یک آستون‌مارتین ونتیج V8 مدل ۲۰۱۰ قرار می‌گیرد که مشخصات فنی تقریباً یکسانی با کوپهٔ ژاپنی دارد. در این درگ هم کوپهٔ بریتانیایی با اختلاف کمی پیروز شد و ظرف ۱۲.۷ ثانیه ۴۰۰ متر را به پایان رساند. به‌طورکلی، نیسان Z جدید در اولین درگ خود با رقبا نتوانست عملکرد خیلی چشمگیری داشته باشد اما به گفتهٔ جیسون کامیسا، اگر این خودرو به لاستیک‌های بهتری مجهز شود احتمالاً شرایط آن بهبود خواهد یافت.

مشخصات فنی

 

موستانگ مک‌وان

تویوتا GR سوپرا

نیسان Z

پیشرانه۵ لیتری V8۳ لیتری I6 توربو۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۴۸۰ اسب بخار۳۸۲ اسب بخار۴۰۰ اسب بخار
گشتاور۵۷۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبعقبعقب
وزن۱۷۴۶ کیلوگرم۱۵۲۰ کیلوگرم۱۶۳۷ کیلوگرم
قیمت۵۵,۵۰۰ دلار۵۶,۰۰۰۵۱,۰۰۰

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. BMW/M-POWER

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    با این ویدیو بیشتر خواستن تواناییشون توی ادیت سینمایی فیلم با نرم افزار پریمیر رو نشون بدن تا درگ
    کی اون روزو ببینیم این کانال ها و مجله های آب دوغ خیاری از یوتیوب جمع بشن
    از نبود لاستیک مناسب روی z بگذریم نمیدونم چرا این وسط فقط لاستیک نیسان رو گرم نکردن خار داشت مگه؟

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۲۲
    1. کیان

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (909 ديدگاه)

      دقیقا میخواستم همینو بگم، اصلا درگ به چشمم نیومد ولی کار گرافیکیشون روی درگ و … واقعا خوب بود، حالا انتقاد شما به کنار، ولی من از این کار گرافیکی و افکت و اسلوموشن و فیلمبرداری واقعا خوشم اومد

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۱
    2. hssn

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (402 ديدگاه)

      دوست عزیز اول اینکه توی ویدیو هم گفته شد که کامپیوتر های ماشین این اجازه رو نداد ، یحتمل شما ویدیو رو بصورت میوت دیدی
      دو اینکه توی ویدیو درگ ریویان و رپتور و TRX وجی ام سی سایکلون هم که پدال قبلا گذاشته بود همین نوع ادیت رو شاهد بودیم
      پس تمامی حرفای شما با کمال احترام قابل پذیرش نیست

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۷
      1. شاهین

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1056 ديدگاه)

        هر نوع فیلمی که کات های زیادی بخوره و نمای دوربینو چپ و راست عوض کنن مشخصه که ادیت خورده و برای ما پخشش میکنن این شگرد سینماییه تازگیا خیلی مد شده
        از طرفی هم به سوپرا و موستانگ توجه کن ببین چرا فاصله هاشون انقدر کم و زیاد میشه تو نماهای مختلف؟!

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱۰
        1. سجاد

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (6 ديدگاه)

          بخاطر جعبه دنده این طوری می شه.نه ادیت🤬

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
      2. BMW/M-POWER

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (27 ديدگاه)

        حالا توی ویدیو های دیگه و درگ های دیگه شاهد این خواهیم بود که همین z چقد خشگل میتونه برن اوت کنه و دونات بزنه و همه ی این حرف ها که کامپیوترش اجازه نداد و سیستم کنترل لغزش اجازه نداد و … همش بهانه هست

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۸
        1. سجاد

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (6 ديدگاه)

          شاید توی مدل جدید نمی تونه.😑

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    3. Reza Waffen SS

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3486 ديدگاه)

      با اینکه علاقه زیادی به ژاپنی‌ها دارم ولی انتخابم ماستنگ

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱۷
    4. دکتر استاپ

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (201 ديدگاه)

      خدایی خیلی حال کردم با کارش
      خیلی با خلاقیت تر و خفن تر از واتسون بود

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
    5. سجاد

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بخاطر قدرت کم‌‍ش نمی تونست گرم کنه.😐

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  2. AMIR / ARMI

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    نیسان Z خیلی بیش
    تر از سوپرا ارزش خرید داره
    به قول مجری سوپرای Gapanes 😂😂

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲۱
  3. کافر مقدس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1442 ديدگاه)

    درگ چی آخه . هر سه تاشون خوب ن . توربو باشی و وزنت هم کمتر باشه نتونه اسب بخار بیشتر مک وان رو جبران کنه . من یکم شک دارم

    درگ اگه u بود باز دوباره اونجا مکوان پیشی میگرفت در واقع اونجا نیسان احتمال داشت بیشتر عقب بمونه. میگم تو هیچ ماشینی در ۴۰۰ متر درگ دنبال چیزه خاصی نباشید .

    بهترین جا برای به چالش کشیدن ۰تا ۱۰۰ ساختار و تکنولوژی و هندلینگ و ترمز ماشین ها جایی نیست جز پیست

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
    1. BMW/M-POWER

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      با اینکه با شما توی هیچ زمینه ای هم نظر نیستم ولی این یکیو کاملا موافقم
      عیار واقعی ماشین توی پیست معلوم میشه
      کانفیگ ماشین برای خط مستقیم کار خاصی نداره
      توی همین ایران هستن کسایی که پژو پارس و ۲۰۶ و … تیون شده ای جمع کردن تایم های حتی توی محدوده ی ۱۰ و خرده ای هم زدن
      وقتی چند تا آدم ماشین باز که سواد خیلی بالایی هم ندارن همچین ماشینی جمع میکنن به نظرتون این کار واسه یه شرکت خیلی سخته؟
      نکتش اینه که همین آدما عمراااا اگه بتونن ماشینی ستاپ کنن که بتونه توی پیست سریع باشه
      ماشینی که توی پیست سریع باشه قطعا مهندسی و تکنولوژی پشتشه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۷
  4. Aboalfazl demon

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (460 ديدگاه)

    نیسان زد عالیه

    اما مک وان بدجوری داره دلبری میکنه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
  5. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    اوف قیمت مویتانگ رو نگاه کن.فکر کن با کمتر از این میسه موستانگ جی تی گرفت.چه بریه به مک وان.فقط انجین موستانگ ۵۰ چوب می ارزه.

    موافقم ۵
    مخالفم ۸
  6. javadhy

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (288 ديدگاه)

    خیلی درگ مسخره ای بود الکی nissan z آورده بودن توی درگ که مردم جذب ویدیو شن ببیننش ولی در واقع فقط درگ موستانگ و سوپرا بود مثل این میمونه مسابقه دو بزاریم تو با کفش اسپورت نایک من با دمپایی

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
  7. شاهین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1056 ديدگاه)

    این بیشتر به تیزر فیلم سینمایی شبیه بود تا درگ ریس عادی
    انقدر دوربین و چپ و راست میکنن آدم سرگیجه میگیره
    اینکه موستانگ اینجا پا به پای سوپرا رفت تعجب نکردم چون اتومات بود قبلا هم توی درگ های قبلی که سوپرا موستانگ رو جا میزاشت بخاطر دنده دستی بودن موستانگ بود و من گفته بودم که دنده اتوماتش غولیه واسه خودش
    اینجا هم موستانگ راحت میتونست فاصله رو بیشتر کنه و بره اما نمیدونم چرا هی شل میکرد تا سوپرا بهش برسه، مثلا خواستن هیجان درگو بیشتر کنن از نوع ادیتشون مشخصه

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  8. mos

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (689 ديدگاه)

    شتاب ۴ نیسان زی با وجود این که تا دنده دوم چسبندگی خوبی نداشت واقعا قابل قبوله، حتی موتورترند با گرم کردن تایر ۳.۹ هم ثبت کرد.
    این نشون میده با تایر چسبنده مثل میشلن پایلوت اسپورت یا پیرلی P0 و… میتونه به راحتی ۳.۸ یا ۳.۷ ثبت کنه.

    اما در کل شتاب تو این ماشین‌ها اهمیت بالایی نداره مهم لذت رانندگی و فان بودنه که همشون تو این زمینه عالی هستن.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
  9. پدرام

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (286 ديدگاه)

    نیسان طراحی اش واقعا تو بخش جلو بده خصوصا وقتی ماشین رو از نمای روبرو می بینی یه جلو پنجره مستطیل انگار با خط کش کشیدن بدون اینکه حتی زحمت به خودشون بدن یه طرحی بهش بدن مگه جونیور هست؟؟
    طراحی عقبش خوبه ولی

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۰
  10. پارسا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (194 ديدگاه)

    اعییی فک کنین اینا ۱.۵۰۰ میشد تو ایران خرید دست دوم هاش هم قیمت دنا چقدر شهر زیبا میشد

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  11. Alan.r

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (211 ديدگاه)

    هر سه تاشونو دوست دارم عالین البته با کمی اختلاف انتخابم موستانگه

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  12. ali-mg

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    نیسان z کلا یجوری ساخته شده برای
    تیون شدن سوپرا ام که ابهت نسل قبلی شو با این کار از بین برد

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  13. R@m!n

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2246 ديدگاه)

    درگ خیلی جذابی بود مخصوصا از لحاظ تدوین و ادیت یه سر و گردن از کل یوتیوب بالاتر، اون تیکه هاش به سوپرا هم خیلی خوب بود. کلا این چنل خیلی سطح بالاتر از بقیه کانال هاست و ویدیوهاشم نکات فنی زیادی داره.

    تو کوپه های اسپرت لذت رانندگی مهم ترین فاکتور هست که فکر می کنم نیسان Z این کارو به خوبی انجام میده حالا ۰.۲ بالاتر پایین تر اهمیتی نداره.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  14. reza342

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (90 ديدگاه)

    این چه سمی بود؟!!!!!! نیومده هنوز بدبخت نیسان رو کوبیدن، خیلی هم الکی و بچه گانه ساختن. واقعا خااااااک

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
  15. Jdm باز

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    نیسان z دلمو برده، چند دهم ثانیه برام مهم نیس دیگه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  16. محمد هادی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (878 ديدگاه)

    فکرمیکردم نیسان Z عملکردش خیلی بیشتر ازینا باشه!
    الان این کدوم نسخه ش بود؟
    نسخه پرفورمنس تری هم داره؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  17. M.rAMK

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یا شاستین تویوتا سوپرا
    من که عشق ژاپنیا رو دارم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  18. کیانوش

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (342 ديدگاه)

    هر سه به اندازه کافی جذابن. ولی نیسان خداییش از نظر قیمتی رقیب نداره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  19. پوریا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هر کاری میکنم این z جدید به دلم نمیشینه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  20. پوریا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ولی به نظرم طبیعی نمیاد که نیسانه اینقدر عقب باشه

    بهتر نبود یه مسابقه برگشت میذاشتن؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا