خداحافظی همیشگی با پیشرانه 8 سیلندر تنفس طبیعی نیسان
نسل بعدی نیسان پاترول و آرمادا که قرار است سال آینده معرفی شوند از پیشرانه جدید 6 سیلندر توئین توربو استفاده خواهند کرد و تایتان نیز قرار است پس از مدل 2024 خود با بازار خداحافظی کند و جایگزینی نیز برای آن در نظر گرفته نمیشود. برای اولین بار مدیر استراتژی تولید و برنامهریزی نیسان در خلال برگزاری نمایشگاه حملونقل توکیو 2023 به این اخبار اشاره کرده است.
گفته میشود نیسان نگرانی خاصی درباره واکنشهای منفی عمومی از بابت جایگزینی پیشرانه 8 سیلندر 5.6 لیتری خود با نمونه 6 سیلندر ندارد. مدیر نیسان اظهار میدارد این پیشرانه جدید از نظر پرفورمنس بهتر از نمونه 8 سیلندر عمل خواهد کرد. او میگوید:
من فکر میکنم مشتریان با راندن مدلهای مجهز به پیشرانه 6 سیلندر توئین توربو دنیای جدیدی را کشف خواهند کرد. توانایی، پرفورمنس، شتاب گیری و سواری این پیشرانه خنده را بر لب مشتریان خواهد نشاند و من از این موضوع مطمئنم. پیشرانه جدید نیسان از هر نظر برتر خواهد بود.
گفته میشود پیشرانه 6 سیلندر جدید نیسان 424 اسب بخار قدرت خواهد داشت که نسبت به خروجی 400 اسب بخار پیشرانه 8 سیلندر تنفس طبیعی شرکت یاد شده بهبود محسوسی را نشان میدهد. انتظار میرود پیشرانه جدید ژاپنیها اولین بار در نسل جدید پاترول و آرمادا معرفی شود. نیسان تنها خودروسازی نیست که چنین تصمیمی را میگیرد چراکه تویوتا هم با معرفی نسل جدید لندکروزر سری 300 در سال 2021 اقدام به حذف نیروگاه 8 سیلندر و جایگزینی آن با نمونههای 6 سیلندر کرد.
پیشرانه VK56VD نیسان که سال 2010 و روی ششمین نسل پاترول معرفی شد آخرین نسخه از خانواده پیشرانههای VK این برند به شمار میرود. ژاپنیها از سال 2002 تاکنون پیشرانههای خانواده VK را در محصولات گوناگون بکار بردهاند؛ اما نیروگاه جدید 6 سیلندر این برند جدای از قدرت بیشتر دارای آلایندگی و مصرف سوخت کمتری خواهد بود چراکه از تکنولوژیهای پیشرفتهتری استفاده میکند.