نیسان 350Z توئین توربو و به شدت تیون شده!

یک‌شنبه 22 اسفند 1400 - 08:30
مطالعه 3 دقیقه
Rear Turbo Widebody 350Z 2
تمامی نسخه‌های نیسان 350Z به‌صورت استاندارد از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کنند و اگرچه نیسان این پیشرانه را در طول تولید...
تبلیغات

تمامی نسخه‌های نیسان 350Z به‌صورت استاندارد از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کنند و اگرچه نیسان این پیشرانه را در طول تولید 350Z به‌روز کرده است اما قدرت و گشتاور آن هرگز بیشتر از 306 اسب بخار و 363 نیوتون متر نبوده است؛ اما برای افرادی که دنبال قدرت بیشتر هستند کیت‌های تیونینگ متنوعی وجود دارد و این خودرو که مشاهده می‌کنید به یکی از وحشیانه‌ترین پیشرانه‌های موجود برای 350Z مجهز شده است و پکیج تیونینگ آن شدیداً خودرو را دگرگون کرده است.

این نیسان از یک جفت توربوی بزرگ استفاده می‌کند اما این توربوها زیر کاپوت پنهان نشده‌اند و بجای آن شاهد حضور توربوها در بخش عقب هستند و جایی که معمولاً سپر عقب نصب می‌شود خودنمایی می‌کنند. مالک این 350Z می‌گوید به خاطر قیمت ارزان‌تر این ترکیب اقدام به نصب توربوها در بخش پشتی کرده است. برای عملکرد بهینه قوای محرکه تغییرات زیادی در این خودروی اسپرت ژاپنی رخ داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ورودی هوای NACA در شیشه عقب اشاره کرد.

این ورودی هوا باعث خنک شدن توربوها می‌شود. تغییرات این خودرو به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا پیشرانه 3.5 لیتری نیز به ریل‌های سوخت و انژکتورهای جدید مجهز شده است تا قدرت 560 اسب بخاری را روانه چرخ های عقب بکند. این قدرت تولیدی با خروجی یک نیسان GT-R صفرکیلومتر فاصله چندانی ندارد. کار زیادی نیز صرف دگرگونی سیستم تعلیق عقب شده است.

این خودرو دارای فنرهای پیچشی قابل تنظیم QA1 است. در بخش جلو نیز از همین تنظیمات استفاده شده است تا خودرو هندلینگ بهتری داشته باشد. ترمزهای جدید برمبو هم از جیپ گرند چروکی SRT8 گرفته شده‌اند تا قدرت توقف بهتری را ایجاد کنند. به این لیست بلندبالا باید رینگ و لاستیک‌های جدید را نیز اضافه کرد. نهایتاً نیز مالک یک کیت بدنه سفارشی را در نظر گرفته است تا ظاهر خودرو با باطنش هماهنگی داشته باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.