اولین تجربه رانندگی با اوپل/واکسهال کراس‌لند 2021

دوشنبه 13 بهمن 1399 - 13:30
مطالعه 9 دقیقه
Vauxhall-Crossland-2021-drive-16
اگرچه تغییرات زیادی در پشت صحنه رخ داده اما عرضه واکسهال کراس‌لند فیس‌لیفت نشان می دهد این شرکت به دنبال عرضه محصولاتی جدید و برجسته است. کراس لند...

اگرچه تغییرات زیادی در پشت صحنه رخ داده اما عرضه واکسهال کراس‌لند فیس‌لیفت نشان می دهد این شرکت به دنبال عرضه محصولاتی جدید و برجسته است. کراس لند به روز شده که حرف X را نیز از نام خود خط زده اولین خودرو از طیف محصولات جدیدی است که دارای نمای جلوی جدید محصولات اوپل/واکسهال خواهند بود.

این خودرو همچنان ظاهر شاسی‌بلند الهام گرفته از مینی ون‌ها را حفظ کرده و درست شبیه سیتروئن C3 ایرکراس است، خودروهایی که از پلتفرم، پیشرانه‌ها و تکنولوژی یکسانی سود می برند. البته در حالی که واکسهال سریعاً به دنبال قوای محرکه الکتریکی شده است اما کراس لند همچنان به ریشه ها وفادار بوده و با سه پیشرانه بنزینی و دو نمونه دیزلی در دسترس است.

این خودرو فیس لیفت گسترده‌ای را تجربه کرده به گونه ای که شاید برخی آن را نسل جدید کراس لند بدانند. جلوپنجره قبلی جای خود را به نمونه‌ای مدرن داده و حالا یک دسته ورودی هوای بزرگ‌تر و خشن‌تر در بخش پایینی سپر جا خوش کرده اند.

تغییرات رخ داده در بخش عقب ملایم تر هستند. نشان جدید کراس لند در مرکز درب پشتی قرار گرفته و یک تریم مشکی بزرگ و افقی هم زیر شیشه عقب دیده می شود. چراغ‌ها نیز تیره تر شده‌اند. سپر عقب از نظر ظاهری تغییرات داشته است. تریم Sri کراس لند که اندکی اسپورت تر است از رینگ های 17 اینچی دو رنگ و کابینی اسپورت تر سود می برد.

علیرغم وجود عناصر قرمز و صندلی‌های متفاوت در کابین، این بخش همچنان مشابه نمونه قبل از فیس لیفت بوده و این موضوع در بحث کیفیت نمود بیشتری دارد. به همین خاطر بخش بالایی داشبورد از پلاستیک‌های نرم تولید شده اما در باقی بخش‌ها شاهد متریال خراش پذیر و سفت خواهیم بود.

طراحی کنترل ها و دکمه‌ها منطقی و یک دست بوده و اگرچه نمایشگر 8 اینچی خودرو جزو واضح ترین نمونه‌های کلاس نیست اما استفاده از آن به سهولت صورت می‌پذیرد و با اپل کارپلی و اندروید اتو نیز هماهنگ است. خوشبختانه نمایشگر لمسی این خودرو دارای کنترل های سیستم تهویه نبوده و دکمه‌های فیزیکی برای آن در نظر گرفته شده است.

واکسهال علاوه بر ظاهر جدید، سیستم تعلیق و فرمان به‌روزتری را نیز برای کراس لند در نظر گرفته تا سواری آن بهتر، راحت‌تر و پایدارتر باشد. این خودرو هرگز از پشت فرمان خودرویی اسپورت حس نمی‌شد و حتی با وجود دامپرهای جدید و فرمان به‌روز شده نیز خطری برای فورد پومای هیجان‌انگیز یا فولکس واگن تی کراس راحت محسوب نمی‌شود. این خودرو در سرعت‌های پایین کمی سفت بوده اما در جاده‌ها پایدار حس می‌شود.

پیشرانه هم در اکثر موارد قوی حس می‌شود. نیروگاه آهنین 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوی بنزینی قدرت 108 اسب بخاری داشته هرچند نسخه 128 اسب بخاری آن که در تست حضور دارد مصرف سوخت بیشتری را نشان می دهد. این پیشرانه قوی بوده و در دنده‌های دو و سه پرقدرت ظاهر می‌شود و اگرچه گیربکس به اندازه پیشرانه درخشان نیست اما تعویض‌های خوبی دارد.

برای رانندگی در شهر و جاده‌های پر پیچ و خم به دنده‌ی بالاتر از پنج نیازی نخواهید داشت و دنده شش نیز برای رانندگی در بزرگراه و کاهش مصرف سوخت طراحی شده است. این خودرو آرامش و رفاه زیادی در کابین داشته هرچند در سرعت‌های بالا صدای باد به گوش سرنشینان می‌رسد و صدای لاستیک‌ها نیز مشکل دیگری است.

جدای از این موارد کابین کراس لند کاملا جادار بوده و در واقع یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو محسوب می‌شود. قیمت زیر 20 هزار پوندی نیز دیگر نقطه قوت این خودرو است. خریدارانی که به دنبال حداکثر فضای کابین برای پول پرداختی خود هستند ناامید نخواهند شد. خط سقف بالا به این معنی است که فضای سر زیادی وجود داشته و سرنشینان بزرگ‌سال حس خوبی خواهند داشت.

محفظه بار 410 لیتری کراس لند نیز در کلاس خود خوب بوده و با خواباندن صندلی‌ها به 1255 لیتر هم می‌رسد. صندلی عقب را می‌توان تا 150 میلی متر جلوتر برد تا بر فضای بار افزوده شود.

البته قیمت ارزان دلیل اصلی خریداران کراس لند خواهد بود. نسخه قوی‌تر این خودرو در شرایط اقساطی با اقساط ماهانه 283 پوند برای 48 ماه عرضه می‌شود.

البته سیتروئن C3 ایرکراس که از نظر فنی مشابه کراس لند است با اقساط ماهانه 250 پوندی در دسترس است. محصولات گروه فولکس واگن ارزش باقی مانده بیشتری دارند و از این نظر بهتر عمل می‌کنند.

واکسهال کراس لند به روزرسانی ارزشمندی را تجربه کرده است. اگرچه نسل جدید موکا خودروی جذاب‌تری به نظر می‌رسد اما کراس لند هم ارزش‌های خاص خود را دارد. این خودرو هنوز هم قیمت معقولی داشته و از فضای کابین و بار زیادی سود می برد. البته این خودرو از نظر شرایط اقساطی پشت سر رقبا قرار می‌گیرد. سیتروئن C3 ایرکراس از این نظر اقساط ماهانه کمتری دارد.

کپی لینک

مشخصات واکسهال کراس لند Sri Nav 1.2 Turbo 130PS

  • قیمت: 23390 پوند
  • پیشرانه: 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 128 اسب بخار/230 نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 201 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.