اوپل

اولین تیزرها از نسل جدید اوپل آسترا 2022

سه ماه پیش بود که پژو از نسل جدید ۳۰۸ رونمایی کرد و هم‌اکنون بازوی آلمانی استلانتیس یعنی اوپل تیزری از خودروی جدید خود منتشر کرده است. نسل جدید آسترا دارای عناصر طراحی تیز بوده و تصویر مربوط به کابین این خودرو نیز تائید کننده تغییرات عظیم نسبت به نسل پیشین می‌باشد. این تیزرها نشان می‌دهند هاچبک کامپکت اوپل چیزی بیشتر از نسخه ریبج شده پژو ۳۰۸ بوده و ظاهر و کابین کاملاً متفاوتی دارد.

طراحی بدنه این خودرو از کراس اوور جدید موکا الهام گرفته و در بخش جلو چراغ‌های ماتریکس LED شاخصه اصلی آن هستند. در تصویر دیگر بخشی از نمای عقب را می‌بینیم که نام آسترا در مرکز چراغ‌های پشتی قرار گرفته و از این نظر تشابهاتی با فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس و سئات لئون وجود دارد.

با ورود به داخل کابین شاهد دو نمایشگر خواهیم بود که سریعاً ما را به یاد موکا با پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی می‌اندازد. درست همانند کراس اوور اوپل، نمایشگر مرکزی آسترای جدید اندکی به سمت راننده متمایل شده و برخی دکمه‌های سنتی نیز زیر آن تعبیه شده‌اند تا دسترسی سریعی به عملکردها وجود داشته باشد.

به نظر می‌رسد فرمان آسترای جدید اندکی شکیل‌تر و لوکس‌تر از موکا است و البته تفاوت‌های زیادی هم با پژو ۳۰۸ وجود دارد. امیدواریم کنترل‌های مشکی براق بکار رفته در کابین این خودرو بجای دکمه‌های حساس به لمس از نوع فیزیکی و سنتی باشند. اگرچه لوگوی اوپل کاملاً آشنا به نظر می‌رسد اما در واقع به‌روز شده است.

اوپل اشاره چندانی به مشخصات فنی نسل جدید آسترا نکرده اما تائید شده این خودرو برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته با قوای محرکه الکتریکی شده عرضه خواهد شد. اگر قرار بر استفاده از قوای محرکه مشابه با پژو ۳۰۸ باشد بنابراین انتظار دو نسخه پلاگین هیبرید و دیفرانسیل جلو با مجموعه باتری ۸۱ و ۱۲.۴ کیلووات ساعتی را داریم. در ۳۰۸ جدید یک پیشرانه بنزینی با قدرت ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار وجود دارد که با همراهی واحد الکتریکی قدرت ترکیبی ۱۸۰ و ۲۲۵ اسبی را تولید می‌کند. هاچبک فرانسوی‌ها در نسخه‌های پلاگین هیبریدی خود برد الکتریکی ۶۰ کیلومتری دارد.

انتظار می‌رود علاوه بر نسخه پلاگین هیبریدی مدل‌های درون‌سوز با پیشرانه‌های ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو و ۱.۵ لیتری دیزلی نیز عرضه شود. گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و ۸ سرعته اتوماتیک نیز جزو انتخاب‌های مشتریان خواهند بود. شایعاتی هم درباره تولید مدل پرفورمنس OPC با قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخار و سیستم چهار چرخ محرک منتشر شده اما چیزی به‌صورت رسمی وجود ندارد.

اوپل می‌گوید به زودی آسترای جدید را معرفی کرده و تولید آن از اواخر امسال در روسلهایم آلمان شروع خواهد شد. در آینده نسخه اسپورت تورر واگن نسل جدید آسترا نیز عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    به به ….. چه میکنه این استلانتیس … هرچند اوپل زیر مجموعه پژو هم بود … نسل جدید آسترا معرفی میشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      فکر کنم اولین استلانتیس فن شما باشی! ماشاالله تا خبری از استلانتیس میاد و تعریف و تمجید شروع میشه از سمت شما!

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Kato

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (449 ديدگاه)

    ایش اه آلمانی پر خرج

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      ایش اه کلا اروپاییهای پر خرج
      ولی کابینهای پژوهای جدید عالی هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مازیار

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2480 ديدگاه)

    چه دورانی داشت اوپل با کورسا و آسترا در دهه نود
    یادمه جرمی کلارکسون همون سالها گفته بود حاضرم شرط ببندم که با یه ASTRA GSI تمام اسپرتهای قبل از دهه هشتاد رو تو مسابقه شتاب شکست بدم هرچی که باشن😅 که البته این حرف رو از این جهت گفته بود که همیشه اعتقاد داشت ماشینهای قدیمی در شتاب تنبل هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد مختاری آذر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا عالی هستش ولی به واکسهال کورسا نمیرسه در سال 2021 واکسهال کورسا بیش از 20000 دستگاه فروش داشته پر فروش ترین ماشین اروپا هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (370 ديدگاه)

    نمیدونم با چه معیاری میگید اوپل پر خرج ! من یه کورسا ۲۰۱۸ دارم تو المان ، به شدت ماشین قابل اعتماد و راحتیه ، قطعا کیفیت فولکس و تویوتا رو نداره ولی از کره ای ها ، یه سر و گردن بالاتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چیز خوبی درمیاد…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا