خودروسازان زیادی تصمیم گرفتهاند لوگوی خود را به منظور تمایز بیشتر در دنیای دیجیتال و الکتریکی شده خودرو بهروز کنند و فولکسواگن تنها یکی از مثالهای بارز آن میباشد.
اوپل هم دیگر خودروساز آلمانی است که به دنبال بهبود لوگوی خود بوده و از نشان جدید خود که دارای رنگ زرد روشنتر و جزئیات جدید است رونمایی کرده است. رنگ این لوگو زرد اوپل نئون نام داشته و فونت آن نیز اوپل نکست Next نامگذاری شده است.
از نیمه اول سال آینده لوگوی جدید اوپل روی نسلهای جدید کراس لند و موکا نصب خواهد شد. این اولین باری است که خودروهای تولیدی اوپل از چنین نشانی برخوردار خواهند شد.
مدیر بازاریابی اوپل گفته است:
ما برندی مطمئن و جوانپسند هستیم. در عصر جدید اوپل از فرهنگ مدرن آلمان الهام گرفته و برندی برجسته و خالص باقی مانده است. این لوگوی جدید نشان دهنده هویت و سبد محصولات هیجانانگیز ماست.
دایره احاطه کننده لوگوی اوپل نازکتر از قبل بوده و حروفچینی آن نیز مدرنتر و واضحتر شده است. همچنین رنگ زرد نیز نشانی از الکتریکی شدن محصولات این شرکت است چراکه همین روند در دنیای خودرو کاملاً همهگیر شده است.
رئیس بازاریابی جهانی اوپل/واکسهال نیز میافزاید:
عصر جدید نیازمند برندهای مدرن بوده و برندهای مدرن نیز نیازمند طراحی شفاف و واضحی هستند. با عناصر جدید برند ما ادعای خود در متمایز و پیشرفته بودن را نشان میدهیم.