پس از معرفی نسل جدید اوپل آسترا تحت لوای پژو-سیتروئن، حالا نسخهٔ استیشن آنهم رخ نشان داده است. همانطور که انتظار میرود، آسترا استیشن جدید در طراحی با نسخهٔ هاچبک خود اشتراکات زیادی دارد. این یعنی در جلوی خودرو همان چراغهای LED تیز با دیلایتهای LED دیده میشود که به یک تریم مشکی براق متصل شدهاند؛ اما وقتی به نمای جانبی خودرو نگاه میکنیم، به خاطر افزایش طول و خط سقف بدیهی است که همهچیز متفاوت باشد.
آسترا استیشن 4.6 متر طول، 1.8 متر عرض و 1.4 متر ارتفاع دارد که این افزایش طول موجب شده فضای صندوق بار آن بسیار از نسخهٔ هاچبک بیشتر شود. بدین ترتیب، فضای صندوق به 408 لیتر رسیده که در صورت خواباندن صندلیهای عقب این رقم به 1634 لیتر افزایش پیدا میکند.
فعلاً لیست موتورهای آسترا استیشن اعلام نشده اما انتظار میرود از همان پیشرانههای برادر هاچبک خود استفاده کند. این یعنی باید انتظار پیشرانهٔ 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی در دو سطح قدرت 110 و 130 اسب بخار و همینطور یک موتور چهار سیلندر توربودیزل با 130 اسب بخار قدرت را داشته باشیم.
احتمالاً دو نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم برای این استیشن ارائه میشود که هردو به پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو، یک موتور الکتریکی و پکیج باطری 12.4 کیلووات ساعتی مجهز خواهند بود و به ترتیب 180 و 225 اسب بخار قدرت خواهند داشت.
در نسخههای پلاگینهیبریدی به خاطر وجود باطریها حجم صندوق بار کمی کاهش پیدا میکند و به 548 لیتر در حالت عادی و 1574 لیتر در صورت خواباندن صندلیهای عقب میرسد. به گفتهٔ اوپل، نسخههای بنزنی و دیزلی این خودرو کف صندوق بار متحرکی دارند که قابلیت تغییر ارتفاع دارد.
آسترا استیشن در داخل بهصورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی 10 اینچی و یک نمایشگر بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم مجهز است. فروش این استیشن جدید آلمانی از اوایل سال آینده آغاز شده و از اواسط 2022 به خریداران تحویل داده خواهد شد.