اوپل آسترا هاچبک و استیشن برقی رونمایی شد

جمعه 11 آذر 1401 - 06:30
مطالعه 5 دقیقه
opel-astra-electric-2023-und-opel-astra-sports-tourer-electric-2023
هاچبک و استیشن اوپل آسترا که به‌عنوان رقبای سرسخت محصولات پژو شناخته می‌شوند، با پیشرانه برقی و برد 416 کیلومتر معرفی شدند.یورش استلانتیس به بازار...

هاچبک و استیشن اوپل آسترا که به‌عنوان رقبای سرسخت محصولات پژو شناخته می‌شوند، با پیشرانه برقی و برد 416 کیلومتر معرفی شدند.

یورش استلانتیس به بازار خودروسازان اروپایی همچنان ادامه دارد؛ این مجموعه در آخرین اقدام خود از نسخه برقی هاچبک و استیشن اوپل آسترا را پس از 32 سال استفاده از پیشرانه احتراقی رونمایی کرده است. آسترا از لحاظ فنی با پژو 308e که ماه گذشته رونمایی شد مشترکات زیادی دارد و سازنده آن تصمیم گرفته تا آن را مانند برادرخوانده فرانسوی‌اش در دو حالت هاچبک و استیشن عرضه کند.

آسترا برقی روی پلتفرم نمونه‌های درون‌سوز توسعه پیدا کرده است؛ بنابراین ظاهری بسیار شبیه به نسخه‌های بنزینی و دیزلی خود دارد. مسئولان این شرکت در راسلهایم می‌گویند که «آسترا اسپرت تورر الکتریک» (نام کامل این خودرو) نخسین محصول استیشن آلمانی با میزان انتشار کربن صفر محسوب می‌شود که روانه بازار شده است؛ البته شرکتی چون پورشه با این نظر مخالف‌اند چراکه با معرفی تایکان و تایکان کراس/ اسپرت توریسمو پیشتر خود را به‌عنوان «اولین» مطرح کرده‌اند.

آسترا نیز مانند پژو 308e به‌صورت دیفرانسیل جلو دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت و تنها از از موتور برقی سود خواهد جست. موتور یادشده توان تولید همان 156 اسب بخار قدرت موجود در 308e را دارد اما گشتاور آن با 10 نیوتن متر افزایش، حال به 270 نیوتن متر رسیده است.

تفاوت اصلی آسترا و برگ برنده اوپل، گستره مسافت قابل‌پیمایش هاجبکش به شمار می‌رود که می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل، بدنه فلزی آن را تا 416 کیلومتر جابه‌جا کند؛ این درحالی‌ است که پژو رقیب با همان میزان شارژ و طبق چرخه راننده مرسوم اروپا، «WLTP»، نهایتا تا 400 کیلومتر سرنشینانش را همراهی خواهد کرد. هم 308e و هم آسترا از یک باتری 54 کیلووات ساعتی یکسان استفاده می‌کنند که تنها 51 کیلووات ساعت آن قابل استفاده است. مالکان برای شارژ این باتری از صفر تا 80 درصد و از طریق یک درگاه شارژ 100 کیلواتی DC، به نیم ساعت زمان نیاز دارند.

اوپل در تبلیغات خود اشاره می‌کند که باوجود محدودیت سرعت «بسیاری از خودروهای برقی دیگر» تا سقف 150 یا 160 کیلومتر بر ساعت (معادل 99 مایل بر ساعت)، آسترا برقی می‌تواند به سرعت 170 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نسخه استیشن این خودرو از نظر کاربردی گنجایشی برابر 516 لیتر دارد که با تاکردن صندلی‌های ردیف پشتی به 1553 لیتر افزایش می‌یابد؛ البته که این حجم در مقایسه با نمونه‌های درون‌سوز همین خودرو کمتر است که 608 و 1634 لیتر ظرفیت دارند.

اوپل آسترا تا بهار سال آینده به دست مشتریان خواهد رسید. نسخه بالارده این خودرو با نشان GSe روانه بازار می‌شود که در حقیقت یک نمونه پلاگین‌هیبیریدی با 225 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور محسوب می‌شود. نسخه «گرند اسپرت الکتریک» این خودرو نیز همانند سایر مدل‌ها در دو حالت هاچبک و استیشن دردسترس خریداران خواهد بود.

مجموعه استلانتیس برنامه بلندبالایی برای تسلط و جذب مشتریان بیشتر در بازار خودروهای برقی دارد و می‌خواهد مانند بسیاری از رقبایش، نهایتا تا سال 2030، تولید خودروهای درون‌سوز را کنار گذاشته و فقط خودروهای برقی تولید کند. نظر شما درباره آسترا برقی چیست؟ آیا این خودرو را به نمونه بنزینی‌اش یا پژو 308e ترجیح می‌ دهید؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.