معرفی اوپل فرانترا، شاسیبلند جدید بر پایه سیتروئن C3
اوپل اولین تصاویر رسمی از کراساوور کاملاً جدید فرانترا (Frontera) را منتشر کرده است. این خودرو که جایگزین اوپل کراسلند قدیمی خواهد شد، اشتراکات فراوانی با نسل آیندهٔ سیتروئن C3 ایرکراس دارد. هرچند این خودرو کراساوور جدیدی است اما از نامی قدیمی استفاده میکند. اوپل اولین بار از نام فرونترا بین سالهای 1991 تا 1998 برای شاسیبلندی بر اساس ایسوزو MU استفاده کرد. سپس نسل دوم این خودرو به بازار آمد و تا سال 2004 عرضه شد؛ بنابراین، این مدل جدید نسل سوم فرونترا محسوب میشود که از شخصیت آفرودی پیشینیان خود فاصله گرفته و بیشتر روی کارایی تمرکز دارد.
فرانترا روی پلتفرم CMP استلانتیس ساخته شده و بدنهٔ یکسانی با نسل بعدی سیتروئن C3 ایرکراس خواهد داشت. بااینحال، اوپل با طراحی خاص خود در جلو و عقب، ظاهر فرونترا را به موکا شبیه کرده است. در جلوی خودرو شاهد چراغهای LED سادهای هستیم که در کنار جلوپنجرهٔ موسوم به ویزور کلاه کاسکت، نمای آشنای محصولات جدید اوپل را ایجاد کرده است. طراحان اوپل برای عقب فرونترا هم با ستونهای C پهن و چراغهای دوقسمتی، نمای جذابی را ایجاد کردهاند. سپر مشکی و خاکستری هم تکمیلکننده نمای این قسمت است.
مثل اکثر خودروهای مدرن، فرانترا در داخل از فضایی ساده بهره میبرد اما هنوز هم برخی دکمههای فیزیکی را حفظ کرده است. دو نمایشگر 10 اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه غربیلک فرمان سه پره، روکش پارچهای صندلیها، پلاستیک سیاه فراوان و پد شارژر بیسیم هم از دیگر ویژگیهای کابین این کراساوور آلمانی هستند. صندوق بار فرونترا 460 لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به 1600 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.
اوپل فعلاً فقط خبر از عرضهٔ فرانترا با پیشرانههای درونسوز هیبریدی خفیف و تمام الکتریکی داده و مشخصات کامل اعلام نشده است ولی با توجه به دیگر محصولات استلانتیس روی پلتفرم CMP، بهراحتی میتوانیم موتورهای این کراساوور جدید را حدس بزنیم. بهاحتمالزیاد، نسخهٔ پایهٔ فرونترا با یک پیشرانهٔ 1.2 لیتری بنزینی توربوشارژ هیبریدی خفیف عرضه خواهد شد درحالیکه نسخهٔ الکتریکی به یک موتور الکتریکی در جلو مجهز خواهد بود. این خودرو که در سبد محصولات اوپل بین موکا و کراساوور بزرگتر گرندلند قرار خواهد گرفت، تابستان امسال راهی بازار خواهد شد.