معرفی پاگانی کودالونگا اسپیدستر، شاهکار خیرهکننده با الهام از دهه 60
پاگانی بار دیگر با یک سوپراسپرت خیرهکننده و تولید محدود به صدر اخبار بازگشته است. این بار، مردان ایتالیایی نسخهای از مدل کودالونگا که خود مدلی لانگتیل (دم کشیده) از هوآیرا است را معرفی کردهاند که کودالونگا اسپیدستر نام دارد. این اثر هنری روی چرخ خودرویی کاملاً متمایز از نسخه استاندارد است. تنها 10 دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد و هر یک پروژهای کاملاً سفارشی خواهد بود. به گفتهٔ هوراچیو پاگانی، این مدل ادای احترامی به خودروهای مسابقهای دهه 50 و 60 است، خودروهایی که نهتنها به دلیل سرعت و فناوری پیشگام، بلکه به خاطر زیبایی کهنهنشدنی خود شهره بودند.
این همان ترکیبی است که پاگانی در کودالونگا اسپیدستر به دنبال آن بوده است. از نظر طراحی، این خودرو در خانواده هوآیرا منحصربهفرد است. شیشه جلو و پنجرهها پایینتر طراحی شدهاند و چراغهای جلو در بدنه ادغام شدهاند. سقف سخت جداشونده، تصویری از یک قطره باران را ایجاد میکند. در عقب، سیستم اگزوز حالا بهجای چهار خروجی، شش خروجی دارد که شامل دو خروجی زیر دیفیوزر عقب و چهار خروجی در جایگاه سنتی خود در سپر میشود.
کودالونگا اسپیدستر صرفاً یک ظاهر جدید برای هوآیرای سال 2011 نیست و شاسی یکپارچه خودرو کاملاً جدید است. این مدل همچنین به ورودیهای هوای NACA مخفی، دیفیوزرها و تغییرات آیرودینامیکی مجهز شده است که ضریب درگ آن را بهبود میبخشد. کابین نیز منحصربهفرد است. تریمها با روکش نیمهمات طراحی شدهاند تا حس و حال خودروهای کلاسیک را تداعی کنند. بهجای استفاده گسترده از فیبر کربن و تیتانیوم، چوب ماهون و پرچهای آلومینیومی دستساز و پولیششده به کار رفتهاند. حتی روکش صندلیها نیز خاص این خودرو است.
زیر کاپوت عقب، همان موتور V12 ساخت AMG قرار دارد که سال گذشته در کودالونگا دیدیم. در اسپیدستر، این موتور 864 اسب بخار و 1100 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که 24 اسب بخار از کودالونگای قبلی بیشتر و مشابه قدرت یوتوپیا است. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته به چرخهای عقب منتقل میشود اما خریداران میتوانند از بین گیربکس دستی خودکار یا گیربکس دستی واقعی سه پدالی انتخاب کنند. ترمزهای عظیم برمبو قدرت توقف را تأمین میکنند و لاستیکهای پیرلی تروفئو R چسبندگی را تضمین میکنند. حداکثر سرعت این مدل هم روی 350 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
اگر همه اینها بهاندازه کافی خاص به نظر نمیرسد، پاگانی بخشی اختصاصی برای شخصیسازی حتی بیشتر این خودروی سفارشی ایجاد کرده است. در این بخش، هیچ محدودیتی برای شخصیسازی وجود ندارد.