پارس خودروسایپا

سهند و کادیلا توسط پارس‌خودرو تولید خواهند شد

دیروز طی نشستی اختصاصی که ویژه مدیران گروه خودروسازی سایپا بود چند محصول جدید این شرکت معرفی شد. از جمله خودروهای جدید این شرکت می‌توان به سهند و کادیلا اشاره کرد که قبلاً در پدال معرفی کامل آن‌ها انجام شده است.

البته این بار یک تغییر در سهند دیده می‌شد و آن‌هم استفاده از لوگوی شرکت پارس‌خودرو روی این خودرو بود. نصب نشان پارس‌خودرو روی سهند نشان می‌دهد که این خودرو در این مجموعه مونتاژ خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید سهند جدیدترین پروژه سایپا روی پلتفرم قدیمی X200 است که می‌تواند بالاترین نسخه از سدان‌های روی این پلتفرم باشد. با این وجود سهند درواقع نه یک مدل جدید بلکه فیس لیفتی روی ساینا محسوب می‌شود. چراغ‌های جلوی کشیده، جلوپنجره لانه‌زنبوری، خطوط مختلف روی کاپوت و سپر بازطراحی شده در جلو به همراه چراغ‌های باریک و متفاوت عقب و بازطراحی درب صندوق و سپر عقب و همچنین آینه‌های جانبی و چرخ‌ها از مهم‌ترین تغییرات بصری سهند نسبت به ساینا به شمار می‌روند.

از جمله تجهیزات سهند پارس‌خودرو می‌توان به سانروف، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلی‌ها و تریم دو رنگ اشاره کرد. فضای کابین این خودرو تغییرات بسیار بیشتری را نسبت به ساینا نشان می‌دهد و باید گفت که یکی از نقاط ضعف عمده ساینا و کوییک که طراحی از مد افتاده و کاملاً پلاستیکی آن بود تا حد زیادی برطرف شده است. ترم دو رنگ با دریچه‌های تهویه گرد، نمایشگر لمسی عمودی روی داشبورد، فرمان دی کات، رودری‌های جدید و نمایشگر پشت آمپر با طرح جدید فضای جدیدتر و مدرن‌تری به کابین داده‌اند. با این حال هنوز قسمت‌هایی به‌صورت مستقیم از ساینا در سهند نیز استفاده شده‌اند.

اما سهند از نظر پیشرانه همچنان به محصولات قبلی یعنی ساینا و کوییک تکیه دارد هرچند این پیشرانه با تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی در سرسیلندر و منیفولدها و هدرز و استفاده از سیستم زمان‌بندی سوپاپ‌ها می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون‌متر گشتاور تولید نماید. استاندارد آلایندگی این موتور یورو ۵ عنوان شده و مصرف بنزین آن‌هم ۷ و نیم لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. برای انتقال نیرو موتور از همان گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می‌شود اما قرار است یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته تیپ ترونیک یا CVT مشابه مدل کوییک اتومات نیز قابل سفارش باشد. به واسطه افزایش وزن نسبت به ساینا، این خودرو کندتر بوده و شتاب صفر تا صد سهند حدود ۱۳ ثانیه خواهد بود.

خودروی دومی که طی هفته‌های اخیر خبرساز شده و توسط پارس‌خودرو تولید خواهد شد P90 است که نام جدید کادیلا برای آن انتخاب شده هرچند این نام بصورت رسمی توسط سایپا و پارس‌خودرو اعلام نشده اما به احتمال فراوان در هفته‌های آینده شاهد رونمایی این خودرو خواهیم بود. کادیلا در واقع همان تندر ۹۰ است که تغییراتی را در طراحی و قوای محرکه تجربه کرده است. بر اساس اعلام سایپا، پارس‌خودرو کادیلا با پیشرانه داخلی سازی شده EC5 پژو (نمونه بهینه پیشرانه TU5) تولید می‌شود که ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد. در این خودرو از جعبه‌دنده پنج سرعته دستی (۵F۱۸) مشابه با سایپا شاهین استفاده شده است.

پارس‌خودرو کادیلا در بخش طراحی ظاهری تغییرات عدیده‌ای را نسبت به تندر ۹۰ تجربه کرده است. اگرچه پروفایل جانبی این خودرو مشابه تندر ۹۰ است اما در نمای جلو سایپا برای اولین بار از ادوات کروم براق در نقش خط متصل‌کننده چراغ‌های جلو استفاده کرده است. این ترفند، در خودروهای چینی و خصوصاً کراس‌اورهایی مثل چانگان CS۷۵ وجود دارد. در پیش‌نمایش سایپا P۹۰، چراغ‌های بزرگ با نوار LED روشنایی روز، جایگزین کاسه‌چراغ‌های نسبتاً کوچک تندر ۹۰ شده‌اند. این مدل، از جلوپنجره ۶ ضلعی شبیه به نمونه‌های موجود در خودروهای قدیمی هیوندای استفاده می‌کند و مه شکن‌های لامپی (هالوژنی) در طرفین سپر دارد. نمای داخلی این خودرو تفاوت زیادی با رنو ساندرو پارس‌خودرو ندارد و درون کابین با همان داشبورد ساده رنو مواجه هستیم. تغییرات نمای داخلی کادیلا نسبت به ساندرو صرفاً به مجموعه آمپر و غربیلک فرمان جدید خلاصه می‌شود. باید دید سهند و کادیلا در بازار با چه بازخوردی روبرو خواهند شد و خواهند توانست انتظارات مشتریان را برآورده سازند یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بیمه بازار

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    دوتا از بهترین خودروهای باکیفیت و اقتصادی بازار خواهند شد
    خداوندا روا مدار که رکورد اصحاف کهف رو ما تو بیداری بزنیم

    موافقم ۹۵
    مخالفم ۱۵
    1. mahan

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (71 ديدگاه)

      یعنی فقط اون دکمه های پراید روی داشبود سمت چپ فرمون سهند !!!.یعنی هیچ محصول سایپا نیست که یه ارثی از پراید نبرده باشه حداقل در ظاهر ماشین نه فنی.

      موافقم ۶۷
      مخالفم ۲
      1. aMiRsHaYaN

        ۳۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (63 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/saipa-atlas-interior.jpg
        این عکس رو ببینین فقط
        کلید های بالابر اطلس برای پرایده :|

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۲
    2. Amard

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (558 ديدگاه)

      یه سری گفتند پیشرفت ما پنجاه سال پیش ماشین روز امریکایی تولید میکردیم اگه پیکان چند مدل از قبل ۵۷ با چندتا کارخانه نداشتیم الان مجبورمون میکردن خر سوار بشیم تا مبادا از زندگی لذت ببریم و حضرات پشت میز نشین خارجی سوار ناراحت بشن که ما غرب زده مرفح مصرف گرا شدیدم چون این سبک از زندگی مخصوص انگل زاده هاس رعیت حق نداره خوب در حد معمولی هم زندگی کن همش باید تو عذاب حسرت باش

      موافقم ۴۷
      مخالفم ۵
    3. RENAULT5

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (366 ديدگاه)

      بابا یه ریو اشغال مدل۸۱با ۲۰۰هزارکارکرد شده۲۸۰میلیون
      همین سهند وساینا صفر شرف داره به ریو
      الان بهترین کار اینه جای ماشین دسته دوم یه ساینا صفر بخری
      یه عده که از داخل پراید وپدال دارن ساینا وسهند میبینن راجبش حرف میزنن
      تا سوار نشید نمیفهمید که ۱۰برابر از پراید وریو قدیم بهتره

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲۶
  2. کافر مقدس

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1567 ديدگاه)

    تا مارو دارن غم ندارن

    ماهم که استاد نخریدن و هماهنگی و سره سوزنی دنبال منافع شخصی نیستیم

    موافقم ۱۱۸
    مخالفم ۷
    1. Alireza

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      مردم مجبورن که از این آشغالا بخرن دوره خر و اسبم گذشته.

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۱۴
  3. Habib

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    پالون عوض کردن مد شده! البته از حق نگذریم، همینقدر پیشرفت هم قابل قبوله.

    موافقم ۶۷
    مخالفم ۲۵
    1. Reza-a

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (290 ديدگاه)

      دیگه انتقادی به سبک خودروسازی اینا نیست با این سیستم نه میتونن ماشین درست حسابی بسازن و نه می‌خوان.
      اینکه خوشحالن یه پلتفرم از رنو رو بدون اجازه ازش استفاده میکنن یا یه موتور تقریباً قدیمی از قرارداد سیتروئن براشون بجا مونده و این پسمونده ها رو سرهم کنن و با افتخار دم از خودروسازی بزنن، البته خودشون هم میدونن وضعیت چیه و این ماشینا رو سوار نمیشن اغلب مدلهای خارجی دارن فقط تو مراسم ها با ماشین‌های داخلی حاضر میشن

      موافقم ۴۷
      مخالفم ۳
      1. جعفر

        ۳۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با نظر شما موافقم ضمن اینکه این تکنولوژی بشدت چینی هم خواهد شد.

        موافقم ۸
        مخالفم ۳
      2. جعفر

        ۳۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با نظر شما موافقم ضمن اینکه این تکنولوژی بشدت چینی هم خواهد شد.

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
    2. hummer

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (72 ديدگاه)

      قابل قبول!
      شما یک تعویض سپر و گلگیر و چراغ رو بیشرفت میدونی
      همه دنیا برای خودرویی که تولید می کنند موتور شاسی و پلتفرم جدا دارند
      هر ۳ سال هم همه اینها را تغییر می دهند
      مگه ما چه مشکلی داریم که خودروسازی ایران و کره با هم شروع به کار کردند
      ایران داره پژو های ۳۰ سال پیش پیکان تغییر یافته کامیون بنز مال ۷۰ سال پیش تیبا تغییر یافته با موتور پراید که حدودا مال ۳۰ سال پیش هست نیسان نا ایمن با حدود۴۰ سال سن رو هنوز تولید می کنه
      کره حالا هیوندای کیا سانگ یانگ جنسیس ووووووووووووووو
      داره که داره توی کل دنیا فروش میره
      میدونی این علاوه بر اینکه پیشرفت نیست پسرفت هم هست

      موافقم ۴۵
      مخالفم ۴
    3. پویا

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      دقیقا کجاش پیشرفته که تازه شما می گید قابل قبوله؟

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۳
      1. Habib

        ۳۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        داداش با معیارهای جهانی محاسبه نکن دیگه. نسبت به تغییرات مدلهای پراید، این خیلی پیشرفت خوبیه!

        موافقم ۷
        مخالفم ۳
  4. محمد

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (148 ديدگاه)

    یعنی ما هم میتونیم صاحب یه کادیلاک بشیم؟…. خخخخخخ

    موافقم ۶۱
    مخالفم ۵
    1. DoctoR

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (828 ديدگاه)

      سایپا دومین مونتاژ کننده کادیلاک خارج خاک آمریکا بود:/

      موافقم ۴۹
      مخالفم ۲
      1. Reza-a

        ۳۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (290 ديدگاه)

        سایپا نبود، پارس خودرو یا «جی ام ایران» سابق بود اون زمان پارس خودرو از سایپا جدا بود

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۱
        1. Hassan

          ۳۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (75 ديدگاه)

          سایپا خودرو سازی ایران و فرانسه بود. اون پارس خودرو هست که جیپ ایران بود و محصولات آمریکایی مونتاژ می کرد.

          موافقم ۸
          مخالفم ۱
    2. SS

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (667 ديدگاه)

      به احتمال زیاد نه 😄
      چون احتمالا اسمش اشاره به قیمت داره نه کیفیت
      یعنی قراره براش به اندازه یه کادیلاک از ملت پول بگیرن

      راستی چرا از این شتر گاو پلنگ هیچ عکس واقعی وجود نداره؟
      چندتا رندر به سبک ماشین های جی تی ای ساختن حالا میخواد وارد خط تولید بشه؟

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
  5. شلبی

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (661 ديدگاه)

    از کادیلاک به کادیلا رسیدن اگر اسمش پیشرفت نیست پس چیه

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۱
  6. نوید

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سهند که اسم کامیون ایرانخودرو دیزله
    اسم هم قحط بود؟

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
  7. mmz2008

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    کابین سهند رو دیدم حالم بد شد این چیه!؟!؟ از نظر طراحی بد نیست ولی کیفیت رو بهتره راجع بهش حرف نزنیم چون کیفیتش کم نیست کیفیت نداره

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲
  8. ایران فرانسه

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    کارخانه ای که روزگاری بیوک و شورولت و کادیلاک و کرایسلر و جیپ و نیسان و رنو تولید می کرد امروز باید تفاله های سایپا رو بزنه و آنقدر اوضاع اش خرابه که سهامش تو بورس مسدود ه و از تابلو اصلی بورس خارجش کردن و فرستادن فرا بورس

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۶
    1. ایران فرانسه

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم بدونم فاز اینکه بهم دیسلایک داده چیه حرفام نادرست ه، با آیدی ام حال نمی کنه، مدافع وضع موجود ه، واقعا برام جالبه بدونم. جهت مزید اطلاع سال ۹۸ چهار میلیون سهم پارس خودرو خریدم هر سهم ۸۰۰ و تعدادی ۵۵۰ تومان ، بعد از مدتی سهامش شد ۱۰۰ تا ۱۱۰ تومان ، دو سال صبر کردم شاید فرجی بشه نشد که هیچ خردادماه امسال به علت زیان انباشته نمادش تو بورس بسته شد منم که تو قرعه کشی فیدلیتی برنده شده بودم نتونستم حتی به ثمن بخس سهام را بفروشم بعد هم به علت تداوم وضعیت از بورس پارس خودرو رو اخراج کردند و الان تو فرابورس کماکان سهامش مسدود ه ، بماند که با چه مصیبتی و قرض و قوله تونستم پول جور کنم، خیلی هنر می خواد جنرال موتورز ایران رو بکنی ماده ۱۴۱ قانون تجارت ( زیان افزون بر سرمایه)

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۵
  9. Hamilton1970

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    نمی فهمم انگیزه یه مشت آی کیو از خرید این …ها چیه واقعا

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۰
    1. Bagher

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      جناب پول بده ملت بهترشو بخرن
      وضعیت اقتصادی مردم خرابه مجبورن بخرن

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۲
      1. Hamilton1970

        ۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (133 ديدگاه)

        باقر جان همین ماشینا کم کم ۳۰۰ میلیون قیمت دارن مردم وضعشون خرابه انقدر پول از کجا میارن؟؟؟
        مردم دو ماه نخرن باور کن تاثیر می‌ذاره
        شاید نیان در شرکتو تخته کنن ولی همین اعتصاب های کوچیک کوچیک به اعتصاب های بزرگ تبدیل میشن
        اونایی که همچین ماشین‌هایی میخرن پولشون کم نیست فهمشون کمه. ساده‌ن
        همچین آهن پاره هایی رو با قیمت بالای ۳۰۰ میلیون تو پاچه بدبخت های ساده میکنن خب نخرن یه مدت
        منظور من اینه نه چیز دیگه ای

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  10. مهدی

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    جلوی سهند خیلی شبیه تارا شده!

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳
  11. زیزیگولو

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    سهند و دنا و رانا و …… اسمای خیلی زیبایی هستن ولی حیف از این اسمای زیبا که میزارن رو این فرغونها و بنجلها

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۲
    1. maranello550

      ۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      خخخخخخخخ

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  12. مهران

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (272 ديدگاه)

    کابینش چرا اینقدر سَمیه!؟
    اسب و گشتاورشم مثل ساینا و کوئیک و تیبا چهار نفر بشینن داخلش سربالایی باید تخته کنی…

    وای بحالمان وای بر احوالشان😔

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  13. آرین

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (366 ديدگاه)

    به محض شروع فروش، شاهد نور بالاهای مداوم، بادهایی که به غبغب افتاده و نگاه زیرچشمی به ماشین بغلی و پوزخند خواهیم بود به این معنی که “چیه این پژو پرایدهای عهد بوق که هنوز سوار می‌شید! ماشین منو نگاه از این جدیدایه”. D:

    مورد بعدی اینه که این‌ها چرا تو عکس ارتفاعشون پایینه بعد که ساخته می‌شن شاسی بلند میشن؟

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳
  14. حسین

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    پیشرانه ef4 توربو را ایران‌خودرو بده به سایپا!
    چرا اینا مثل رنو-سیتروئن متحد نمیشن؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۳
    1. Alireza

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (49 ديدگاه)

      مثلا متحد بشن ایرانخودرو موتور گیربکس پراید سایپا رو بگیره یا اون پلتفرم پراید و تیبا رو ؟! سایپا چی چی داره اصلا …

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱
    2. Bagher

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      چون سایپا چیزی برای ارائه به ایرانخودرو نداره فعلا
      این همکاری به ضرر ایرانخودرو میشه

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
  15. 911

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    بریم کادیلاک بخیریم و یه بی ام و بخریم.
    برا ما که فرقی نمی‌کند.

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  16. (Saeed (peugeot

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (230 ديدگاه)

    پلتفرم رنو / موتور پژو /

    یعنی جز فرانسه کسی تکنولوژی یه موتور و پلتفرم نمیده به ایران ….. من نمیدونم این چینی ها این همه سال دارن از از بازار ایران درآمد کسب میکنند …. نمیتونن ازشون درخواست یه پلتفرم و موتور کنن …..

    الان که چین تو خودروهای هیبرید و برقی خیلی پیشتازه ….لااقل تکنولوژی بگیرن ازش ….

    به قول یکی از سایت های مستند ساز ای کاش سایپا تو این سالها مجوز پلتفرم آریو زوتی و میگرفت …. هم ایمنی نسبی داشت هم بسیار جادار و خوب بود ….

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
  17. علی جردن

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (263 ديدگاه)

    کاش کابین سهند فول قرمز بود حتی غربیلک فرمانش

    موافقم ۵
    مخالفم ۸
    1. boost10

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      🤮
      اگه کل داشبورد قرمز بود که خیلی سمی میشد

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
  18. Alireza

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    شما فقط نسل جدید داچیا لوگان رو با این مثلا فیس لیفت سایپا روی پلتفرم قدیمی داچیا لوگان مقایسه کنید ……………

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  19. عماااد

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اینا نوه نتیجه کادیلاک ۵۰ سال پیش پارس خودرو بیده به عبارتی 😅 ای داد بی دود

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  20. pouya98645

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (81 ديدگاه)

    بلاخره بعد از سال ها برای یکم هم که شده داریم تو طراحی پیشرفت میکنیم
    بماند که باز هم کیلومتر ها از دنیا عقب هستیم ولی باز هم برای ما همین یکم هم خوب هست

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  21. گلادیاتور

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگه داریم از سهند خوشگل ترو جذاب تر 😅😂

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
    1. boost10

      ۳۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      حاجی حالا میخوای یه دور بزن بعد نظر بده

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  22. حامد

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا یکی بهم کمک کنه موتورماشین بعدازتعمیراساسی چقدعمرداره مثل ماشین نو میمونه یانه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. حبیب الله

      ۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه بابا بستگی به خودت داره که چقد مواظبش باشی ولی میانگین موتور پژو مالی نیست ۵ سال اگه واشر زد که میزنه بستگی به رانندگی و روغن و مکانت اگه گرمسیری نباشه ولی عمر سایپا بیشتره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  23. Gabriel

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پارس خودرو با نام اصلی جنرال موتورز ایران از بیوک و کادیلاک رسیده بود به رنو نیسان باز هم میشد هضمش کرد ولی سهند و کادیلا که حتی اسمش هم یک دزدی بی شرمانه از کادیلاکه حقیقتا خنجری بس ناجوانمردانه بر پیکر من زده!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  24. arashk

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (83 ديدگاه)

    باز خوبه حداقل دارن یه تنوع توی محصولات میدن امیدوارم کیفیت خوبی هم داشته باشن. البته بهتره در کنار این تولیدات خودرو های خارجی هم با قیمت مناسب وارد بازار بشه نه بالای دو میلیارد

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  25. علی

    ۳۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدالعنتش کنه اونی که ضدزنگاشو دادبه ایرانخودرو وسایپا

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  26. (Saeed (peugeot

    ۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (230 ديدگاه)

    من کشته مرده هدرز این سهند شدم …..

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  27. مهدی

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید همه مطلبی و بگم و نظراتی و که دیدم نکته مهمی اضافه کنم
    در دنیای صنعت و راهی که هر کشوری برای صنعتی شدن و از مصرف کننده غیره به تولید کننده و صادرات میرسه مبحثی بزرگ و نکته‌ای خیلی روشن مثل یک باید وجود داره اون هم اینه که هر کشوری که قدرت نظامی و ارتش قدرتمندی و داره باید به صنایع و مخصوصا کارخانهای ماشین سازیش نگاه بندازی
    یعنی کشوری مثل چین تو چند دهه گذشته بعلت تولیدات خودروی رتبه بالا در سخت افزار ارتش داره که میشه گفت ارتشی قوی داره
    در بین مدیران و نظامیا واقعا چرا توهم و دروغ هست هنوز که نیروی نظامی قوی داریم؟
    موتور ماشین تولید و انحصار خودتون کجاست که رو تانک یا موتور موشکو….نگفتید تا حالا
    پس وابستگی کپی برداری و افتخار به دزدی کردن اونم مال شرکت و تولیدات خارجیها افتخار داره؟
    نمیدونم چطور تک تک اون دنیا جواب ملت و میخوایید بدید خدا کمکتون کنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  28. maranello550

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    افسردگی گرفتم
    حالم بد شد

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا