فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای پژو 308 معرفی شد

شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 09:30
مطالعه 5 دقیقه
Facelift-2018-Peugeot-308-1~1
ماه گذشته تصاویری غیررسمی از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ هاچ‌بک پژو 308 افشا شد و حالا سازندهٔ فرانسوی رسماً این خودرو را معرفی کرده است. البته در حال...
تبلیغات

ماه گذشته تصاویری غیررسمی از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ هاچ‌بک پژو 308 افشا شد و حالا سازندهٔ فرانسوی رسماً این خودرو را معرفی کرده است. البته در حال حاضر فقط یک تصویر از نمای جلویی نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در 308 به‌عنوان پیش‌نمایش منتشر شده است. این شاید یکی از محتاطانه‌ترین فیس‌لیفت‌های پژو تاکنون باشد چراکه حجم تغییرات ظاهری آن بسیار کم و جزئی است تا جایی که تنها طرفداران پروپاقرص شیر فرانسوی قادر به تشخیص آن‌ها خواهند بود. نمای جلویی 308 فیس‌لیفت بسیار آشنا به نظر می‌رسد چراکه در چراغ‌ها تغییراتی بسیار جزئی اعمال شده و همچنان همان چراغ‌های روشنایی در روز ابرویی در لبهٔ بالای چراغ‌های جلو حفظ شده‌اند.

علاوه بر این، جلوپنجره هم تغییر کرده و بجای خطوط افقی مشکی‌رنگ، مستطیل‌های نقره‌ای کوچکی کار شده که نشان پژو در مرکز آن شناور به نظر می‌رسد. کاپوت نیز تغییری جزئی را تجربه کرده است اما واضح‌ترین تغییر این بخش، سپر جدید با ورودی‌های هوای بازطراحی شده و پروژکتور مربع شکل است. هنوز تصویر رسمی از نمای عقبی 308 جدید منتشر نشده است اما تصاویر غیررسمی افشاشدهٔ قبلی نشان داده‌اند که گرافیک داخلی چراغ‌های عقب تغییر کرده و به سه خط چراغ LED مجهز شده است.

اما مهم‌تر از طراحی جدید در پژو 308 فیس‌لیفت، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفتهٔ آن است که از کراس‌اوور 3008 گرفته شده است. ازجملهٔ این سیستم‌های می‌توان به ترمز ایمنی فعال، اخطار خروج از خط و کروز کنترل با قابلیت توقف کامل اشاره کرد. علاوه بر این، 308 جدید به سیستم Visiopark 1 پژو هم مجهز شده که می‌تواند به‌طور خودکار خودرو را به‌ جای پارک خالی هدایت کند. در داخل نیز جدیدترین نسخه از سیستم i-Cockpit پژو ارائه شده که با کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل هم سازگاری دارد.

در بخش پیشرانه‌ها هم به لیست سفارشات 308 فیس‌لیفت دو موتور دیزلی و یک نمونهٔ بنزینی جدید اضافه شده است. نسخهٔ قوی‌تر این موتورهای دیزل که BlueHDi 180 نام دارد، برای اولین بار به‌صورت استاندارد به همراه یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید ارائه شده که با همکاری آیسن ارائه توسعه پیدا کرده است. پژو گفته است که این گیربکس تعویض دنده‌های نرم‌تر و پاسخگویی بهتری نسبت به نمونهٔ شش سرعتهٔ قبلی دارد. موتور دیزل دوم بنام BlueHDI 130 و واحد بنزینی سه سیلندر جدید نیز به‌صورت استاندارد با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی عرضه می‌شود.

موتور دیزل BlueHDI 130 به‌تازگی توسعه پیدا کرده و 308 نخستین خودروی پژو است که از آن استفاده خواهد کرد. این موتور که از نوع چهار سیلندر است، 130 اسب بخار قدرت دارد و به سیستم کنترل آلودگی برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای نیز مجهز است؛ مانند قبل، پژو 308 جدید هم در شش تیپ گوناگون شامل Access، Active، Allure، GT Line، GT و GTI تولید خواهد شد که تمامی آن‌ها به‌صورت استاندارد از چراغ‌های LED بهره‌مند خواهند بود. فروش این خودرو پس از آغاز تولید آن توسط کارخانهٔ پژو در فرانسه آغاز خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.