این شاسیبلند که به تعداد یک دستگاه تولید شده توسط مجله تاپ گیر بریتانیا به این منطقه آورده شده تا تکنولوژی کنترل چسبندگی پیشرفتهی پژو با سیستم چهار چرخ محرکی که در 3008 وجود ندارد مقایسه شود.
این خودروی ویژه بر پایهی نسخهی GT Line مجهز به پیشرانهی 1.6 لیتری پیورتک بنا شده و از برخی ویژگیهای متمایز همچون رینگهای 17 اینچی و لاستیکهای آفرود کوپر AT3، فلاپ جلو، روف راک آلومینیومی با نوار نورانی LED و چادر سقفی سیمپسون سود میبرد. از دیگر ویژگیهای 3008 یاد شده میتوان به باربند حمل دوچرخه و پوشش خاص بدنه اشاره کرد.
دیوید پیل مدیر پژوی بریتانیا میگوید:
این خودروی تک دستگاهی نشان دهندهی تواناییهای کاربردی و آفرود پرفروشترین شاسیبلند ماست. با اصلاحات نسبتاً کم، 3008 برخی از سختترین مسیرها را پشت سر گذاشته و تکنولوژی کنترل چسبندگی پیشرفتهی ما را ثابت کرده است.
تکنولوژی کنترل چسبندگی پیشرفتهی پژو در واقع یک سیستم کنترل کشش است که 5 حالت متفاوت نرمال، برف، گل، شن و ESP Off را بسته به مسیر پیش رو ارائه میکند. این سیستم به همراه دستیار حرکت در سرپایینی باعث میشود شاسیبلند 3008 توانایی آفرود خوبی داشته باشد. این در حالی است که 3008 به سیستم چهار چرخ محرک سنتی مجهز نیست.
تنها مدل 3008 که از نظر فنی خودرویی چهار چرخ محرک محسوب میشود مدل هیبرید 4 است که قدرت ترکیبی 296 اسب بخاری دارد.