پژو

پژو 405

یکی از موفق ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت ، اتومبیل پژو ۴۰۵ می باشد.
پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران می باشد.
بدنه پژو ۴۰۵ ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب ۳۱% در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد.

405

نمای خارجی
ابعاد (mm)
طول کلی : ۴۴۰۸
عرض کلی : ۱۶۹۴
ارتفاع کلی : ۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو : ۲۶۶۹
فاصله بین مرکز چرخهای جلو از یکدیگر: ۱۴۵۰
فاصله بین مرکز چرخهای عقب از یکدیگر : ۱۴۴۳
نوارهای محافظ اطراف بدنه
شیشه های رنگی

نمای داخلی
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
چراغ اخطار پایین بودن سطح روغن ترمز
چراغ اخطار درگیر بودن ترمز دستی
چراغ اخطار فشار روغن موتور
صندلی جلو مجزا با قابلیت تنظیم پشتی
سیستم تهویه مجهز به فن
سیستم کولر مجهز به گاز R134
آینه بیرونی برقی
کمربند ایمنی عقب
تجهیزات رادیو شامل :
سیم کشی بلندگوهای جلو ، آنتن ، رادیو پخش
شیشه بالابر درهای جلو برقی و شیشه بابر درهای عقب دستی
زیرسری صندلی های جلو
زیر سری صندلی عقب*
ساعت دیجیتالی
رنگ بدنه متالیک
سپرهای جلو و عقب همرنگ بدنه
زیرآرنجی صندلی عقب*

کارایی
مدل موتور : XU 7 JP/L3
حجم موتور : ۱۷۶۱cc
سیستم سوخت رسانی : انژکتور
حد اکثر سرعت : ۱۸۲ KM/HR
نسبت تراکم : ۸
تعداد سیلندر : ۴
حداکثر توان موتور : ۱۰۰ HP در۶۰۰۰ دور بر دقیقه
Aحداکثر گشتاور: ۱۵۳ Nm در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱.۸ ثانیه

مصرف (لیتر در صد کیلومتر)
با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت : ۷.۸

گیربکس
دستی ۵ سرعته

لاستیکها
اندازه لاستیکها : ۱۸۵/۶۵ R14

ظرفیت مخزن سوخت: ۷۰ لیتر

وزن
وزن خودرو : ۱۱۰۰
وزن روی اکسل جلو : ۶۷۰
وزن روی اکسل عقب : ۴۲۰
حداکثر وزن مجاز خودرو : ۱۵۵۰
حداکثر وزن مجاز خودرو با تریلر : ۲۷۵۰

سیستم الکتریکی
باطری : ۵۵ Ah
دینام : ۸۰ A
استارت : ۱.۱ Kw

سیستم فرمان
قطر دایره دوران : ۱۱ متر
جعبه فرمان هیدرولیک – شانه ای

تعلیق
مک فرسون : جلو
فنر پیچشی : عقب

سیستم ترمز
دیسکی پره دار : ترمز جلو
کاسه ای : ترمز عقب
نوع کلاچ : کنترل کابل / منفرد خشک
دورسنج موتور
صداگیر زیر در موتور
انتقال چرخ زاپاس به داخل صندوق عقب
فوم نگهدارنده ابزارهای داخل چرخ زاپاس
سیستم خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری

ایمنی
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
برف پاک کن با تایمر
چراغ مه شکن عقب
نوارهای محافظ اطراف بدنه
آینه داخلی دید در شب (قابل تنظیم(
آئینه های بیرونی بدون نقطه کور
زبانه قفل کودک در درهای عقب
سیستم قفل مرکزی با با سیستم گپرنده و فرستنده نوری
کمربند ایمنی صندلی جلو و عقب
مثلث اخطار با شبرنگ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱۸ دیدگاه‌ها

  1. امیررضا رجبی

    ۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من که از 11 سالگی کار میکنم یکمم بابام بهم میده 2 هفته دیگه گواهی نامم میاد یدونه پژو 2000 تمیز کم کار پیدا کردم اونو میخرم به همین راضیم واقعا پژو 2000 معرکس خیلی باحاله همچین نیش گاز میدی آسفالتو جر میده به مولا ماشین خیلی جوون پسندیه و خیلی باحال و البته اسطوره

    موافقم 21
    مخالفم 11
  2. رضا موتوری

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اون یارو تو عکس چه ژستی گرفته !!!! نکشیمون عینک دودی

    موافقم 19
    مخالفم 6
  3. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (195 ديدگاه)

    با سلام
    در خصوص تجربه نگهداری ۱۵ ساله ۴۰۵ xu7 مدل ۸۷ دوگانه سوز فابریک کارخانه ایسیو والئو s2000 میتونم بگم که این موتور برای cng ساخته نشده و حالا با ارفاق میشه توی جاده کفی از cng استفاده کرد
    توقع مردم ما از ۴۰۵ بالاست واقعیت اینه که هرکاری کنیم بازم پر شتاب رانندگی میکنیم و مشکل cng ناک زدن های بیجا و موریانه زدن سرسیلندر به خاطر ناک هستش که منجر به سوختن واشر سر سیلندر هم میشد

    من خودم اولین بار حدود ۵ سال و بعدش حدودا هر سه سال واشر سرسیلندر عوض میکردم
    تا اینکه دیگه خسته شدم و ۵ سال پیش کپسول و رگلاتور و ریل cng رو فروختم و ژنت های آب رو با تکسوز عوض کردم خودمو راحت کردم
    توی این ۵ ساله هر فشاری بگین به ماشین آوردم حتی یکی دوبار رله دوبل یکی از فن ها چندین بار خراب شد و ماشین فن نمیزد و دما از وسط رد شد ولی تا الان واشر نسوزونده

    الان سه ساله روغن ۱۰w40 بهران سوپرپیشتاز میریزم
    قدیما کاسترول gtx بطری سفید میریختم
    هر ۴ هزار کیلومتر روغن عوض میکنم
    و مصرف داخل شهر فصل زمستان و تابستان کولر ۲۴ ساعته روشن در بدترین حالت ۱۲ و پاییز و بهار داخل شهر بدترین حالت ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هست

    مصرف خارج شهر در بدترین حالت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هست

    واقعیت اینکه به تجربه ۱۵ ساله نگهداری از پراید و پژو میگم
    مصرف پژو خارج شهر از پراید کمتره
    پراید برای داخل شهر فوق العادس
    من صدی ۵ رو هم خارج شهر با پژو ثبت کردم اونم بدون مراعات و سرعت ۱۴۰ کیلومتر و جاده سربالایی و …

    هنوزم ماشینو دارم و موتورش سرحاله
    الان نیاین بگین ماشین کلکسیونیه و کم کار
    من الانم هر ماه سه باک بنزین مصرف میکنم

    یه توصیه هم دارم
    ماشین یا از آشنا بخرید یا صفر بدون کارکرد
    چون آشنا دو روز دیگه باهاش چشم تو چشم میشید حتی اگر مشکلی هم باشه طرف خجالت میکشه دلتون خنک میشه
    و خواهشا ماشین صفر رو از خود نمایندگی بخرید نه از دلال
    (برید نمایندگی بگید فلان ماشین صفر میخوام
    به اسم خودتون ماشین رو سند دست اول ثبت نام میکنن معمولا یکماهه هم تحویل میدن البته اینو بگم به قیمت بازار میفروشن) ممکنه دلال هم توی نمایندگی باشه ولی اولویتتون رو سند دست اول و ثبت نام باشه

    دلیلشم اینه که هزار دفعه به چشم دیدم که چطور با ماشین صفر رفتار میکنن و اون هزار کیلومتر گارانتی رو چطور پر میکنن
    طرف با tu5 صفر جاده خاکی رو جوری دنده میداد که نگو
    یدونه دیگه هم دیدم داشت کورس میزاشت توی آزادراه ساوه همدان دنده ۴ رو تا آخر داشت پر میکرد طوری که بعد از سبقت از من صدایی شبیه ترکیدن لاستیک اومد اما درپوش فیلتر روغنش دراومده بود و دود سفید از زیر ماشین میومد اما طرف تازه بعد ۵ کیلومتر فهمید و زد بغل

    اگرم مجبور شدین صفر از دست مردم (دلال) خریدین بدون کارکرد بخرین

    خوشحالم که تجربیاتم رو با شما دوستان به اشتراک گذاشتم

    موافقم 14
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا