یکی از موفق ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت ، اتومبیل پژو ۴۰۵ می باشد.
پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران می باشد.
بدنه پژو ۴۰۵ ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب ۳۱% در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد.
نمای خارجی
ابعاد (mm)
طول کلی : ۴۴۰۸
عرض کلی : ۱۶۹۴
ارتفاع کلی : ۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو : ۲۶۶۹
فاصله بین مرکز چرخهای جلو از یکدیگر: ۱۴۵۰
فاصله بین مرکز چرخهای عقب از یکدیگر : ۱۴۴۳
نوارهای محافظ اطراف بدنه
شیشه های رنگی
نمای داخلی
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
چراغ اخطار پایین بودن سطح روغن ترمز
چراغ اخطار درگیر بودن ترمز دستی
چراغ اخطار فشار روغن موتور
صندلی جلو مجزا با قابلیت تنظیم پشتی
سیستم تهویه مجهز به فن
سیستم کولر مجهز به گاز R134
آینه بیرونی برقی
کمربند ایمنی عقب
تجهیزات رادیو شامل :
سیم کشی بلندگوهای جلو ، آنتن ، رادیو پخش
شیشه بالابر درهای جلو برقی و شیشه بابر درهای عقب دستی
زیرسری صندلی های جلو
زیر سری صندلی عقب*
ساعت دیجیتالی
رنگ بدنه متالیک
سپرهای جلو و عقب همرنگ بدنه
زیرآرنجی صندلی عقب*
کارایی
مدل موتور : XU 7 JP/L3
حجم موتور : ۱۷۶۱cc
سیستم سوخت رسانی : انژکتور
حد اکثر سرعت : ۱۸۲ KM/HR
نسبت تراکم : ۸
تعداد سیلندر : ۴
حداکثر توان موتور : ۱۰۰ HP در۶۰۰۰ دور بر دقیقه
Aحداکثر گشتاور: ۱۵۳ Nm در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱.۸ ثانیه
مصرف (لیتر در صد کیلومتر)
با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت : ۷.۸
گیربکس
دستی ۵ سرعته
لاستیکها
اندازه لاستیکها : ۱۸۵/۶۵ R14
ظرفیت مخزن سوخت: ۷۰ لیتر
وزن
وزن خودرو : ۱۱۰۰
وزن روی اکسل جلو : ۶۷۰
وزن روی اکسل عقب : ۴۲۰
حداکثر وزن مجاز خودرو : ۱۵۵۰
حداکثر وزن مجاز خودرو با تریلر : ۲۷۵۰
سیستم الکتریکی
باطری : ۵۵ Ah
دینام : ۸۰ A
استارت : ۱.۱ Kw
سیستم فرمان
قطر دایره دوران : ۱۱ متر
جعبه فرمان هیدرولیک – شانه ای
تعلیق
مک فرسون : جلو
فنر پیچشی : عقب
سیستم ترمز
دیسکی پره دار : ترمز جلو
کاسه ای : ترمز عقب
نوع کلاچ : کنترل کابل / منفرد خشک
دورسنج موتور
صداگیر زیر در موتور
انتقال چرخ زاپاس به داخل صندوق عقب
فوم نگهدارنده ابزارهای داخل چرخ زاپاس
سیستم خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری
ایمنی
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
برف پاک کن با تایمر
چراغ مه شکن عقب
نوارهای محافظ اطراف بدنه
آینه داخلی دید در شب (قابل تنظیم(
آئینه های بیرونی بدون نقطه کور
زبانه قفل کودک در درهای عقب
سیستم قفل مرکزی با با سیستم گپرنده و فرستنده نوری
کمربند ایمنی صندلی جلو و عقب
مثلث اخطار با شبرنگ
رضا
۱۰ آذر ۱۳۹۲سلام… دوست عزیزی که گفتن یه پژو دارم زانتیا نمیگیرش.ما خودمون ۴۰۵ ۸۶ خراسان داریم.اگه ببینینش باورتون نمیشه.ساده و سالم مونده ماشالله.شتاب عالی.از لحاظ موتوری که حرف نداره.زانتیا دنده۲ محال نتونه پژو رو بگیره.من خودم با دنده دو ۹۰ تا پر کردم زانتیا نمیدونم کی رد شد رفت!به نظرم پولاتون رو جمع کنید یه جنسیس کوپه بخرید شتابشو حال کنید.فرانسه مشکلی با ایران نداره.ایران خودشون از خودشون میچاپن.شبا هم از این جیبشون پول میدزدن میذارن تو اون جیبشون.متاسفیم همگی.با تشکر.
Zonda R
۲۳ اسفند ۱۳۹۲پدال
زیبا؟؟؟؟؟؟
Black Series
۱ مرداد ۱۳۹۳بد نیست.
Black Series
۱ مرداد ۱۳۹۳ولی خیلی خوب نیست.
علیرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۳سلام شمااین ماشینو داشتی که الکی حرف می زنی العانش از پرشیا تا ال ۹۰ خیلی سرترهنمی دونی الکی حرف نزن
محمد
۹ دی ۱۳۹۲دوستان از همه خصوصیات ۴۰۵ صحبت کردن ولی از مشکل خرابی و به قول مکانیک ها کرم خوردگی سرسیلندر ۴۰۵ و حتی ۲۰۶ تیپ ۲ که بسیار هم شایع است صحبتی نکردند.پژو ۴۰۵ در زمان خودش خوب بوده و برای بازار انحصاری و محدود ایران هم میتونست خوب باشه ولی نه با لوازم و قطعات بی کیفیت. واقعا برا کمپانی پژو با این شهرتش زشته که ۴۰۵ و ۲۰۶ تولیدی ایران بعد از ۴ یا ۵ یا حتی کمتر بعضا ۲ سال در حالی که سایر قطعات موتور مانند پیستون و میل لنگ سالم هستند به علت خوردگی سرسیلندر آب وروغن قاطی کنند و مجبور بشی موتور رو تعمیر کنی.جالبه که در این مورد پراید خیلی بهتره و این مشکل رو نداره.واقعا اینه اون پیشرفتی که مسؤولان ایران خودرو ادعا می کنند؟
محمدرضا
۱۹ دی ۱۳۹۳نه داداش شما جای آب ضدیخ استفاده کن هیچ مشکلی ب سرسیلند پیش نمیاد آب باعث میشه که سرسیلند زنگ بزنه یا کرمو بشه میپوسه
میلاد
۴ خرداد ۱۳۹۵متاسفانه من این مشکل رو داشتم، مدل ۹۱ دو سال بعد دچار کرم خوردگی سر سیلندر و سیلندر شد و ۴ میلیون ضرر بهم زد. متاسفانه نقص بزرگیه
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲پژوی تو فرانسه سانروف داره پس چرا واسه ایران نداره؟
علی
۵ اسفند ۱۳۹۲باسلام من تاجایی که یادم می یاد بابام از اول پژو داشته اول یه GL1600 بعد یه GLX2000 وسال ۸۱ اولین سری ۱۸۰۰ رو خرید که من از همون موقع عاشقش شدم سال۹۰ بابام میخواست یه ۴۰۵ صفر بخره من ۸۱ رو بر داشتم حالا تودوزی و داشبورد ماشین بابام که کمترین ایرادشه از پلاستیک خشکه ومال من از چرمه
پس زنده باد ۴۰۵ بدون دزدی ایران خودرو
PEUGEOT
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳عاشقتم پژو فرانسه
یه پسل باهوش
۳۰ خرداد ۱۳۹۳یادش بخیر یه مدت ۴۰۵ ها جو چهارشنبه سوری به سرشون زده بود اتیش می گرفتن
دست دالتون ها نه ببخشید برادران ایرانخودرو درد نکنه یه اثر باستانی رو همیجور تولید می کنن
علیرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۳العان همین اثر باستانی از خیلی ماشین ها سرتره ما داشتیم همچیش عالی مد ۹۰ بود
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۳بهترین ماشین پژو ۴۰۵ البته طرح قدیم فرانسوی هم قشنگه هم قدرتش خوبه ………………….
علیرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۳لاعانشم خوبه فقط خرجش بیشترهوگرنه همون ۴۰۵
امپراتور لامبورگینی
۹ دی ۱۳۹۵اونا که یادش بخیر.
همه الان کهنه هستند.
سینا
۱۶ شهریور ۱۳۹۳باوقار تر و با اصالت تر از پرشیا هست ولی تو این چند سالی که اکثر وسیله های ماشینای ایرانی چینی شدن دیگه خوب نیست در ضمن اون آتیش گرفتن چند سال پیشو هم نباید از یاد برد که جون خیلی از هم وطنامون رو گرفت کارنامش زیاد درست درمون نیست
علیرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۳اقای سینا میدونی چند سال پیش بود من مهندس ایرانخودرو هستم کارنامه ۴۰۵ از خیلی ماشینا اتفاقا درست درمون تره واقعا ماشین خوبی ویکی از ستاره دار ترین ماشین های ایران هسنش از نظر مقاومت بدنه وایمنی
محمدرضا
۱۹ دی ۱۳۹۳خداییش تو ماشینای هم قیمتش پرشیا و ۴۰۵ حرف ندارن جادار زیبا برو رکاب دارم هست کافیه ترمز بزنی
2s
۲۸ شهریور ۱۳۹۳جند سال داشتیمش ماشین خوبی بود مدل ۸۹ دوباره ثبت نام کردیم مدل ۹۳ اما انصراف دادیم چون دیگه داشتنش برام عذاب اور بود چون اصلا قیافه نداشت جاش ۲۰۶ تیپ ۵ خریدم ازاین خیلی راضیم خیلی خیلی ۴۰۵ واسه کسی که اول پراید داشته میتونه جذاب باشه و قیافه واسش مهم نباشه در کل ماشین بدکی نیست فقط قیافه نداره.۰% ((یا علی))
فرزاد
۱۹ آذر ۱۳۹۳من یدونه مدل ۸۹ با موتور TU5 1600 cc شانزده سوپاپ دارم که صفرشو خریده بودم، تا الان که ۱۴۰ هزار تا روندمش هیچچیش خراب نشده، فقط روغن و لنت و لاستیک و تسمه تایم عوض کردم، صفحه کلاجش هم فابریکه موتورش هم عالی کار میکنه، قبلا هم یدونه مدل ۸۳ داشتم اونم بد نبود ولی TU5 واقعا عالی هست، مصرفش ۶/۲ لیتره، در کل عالیه، من برای دوستانی که می خوان ۴۰۵ بخرن، ۴۰۵ TU5 رو پیشنهاد میکنم چون با ۴۰۵ معمولی (XU7 1800cc)اصلا قابل قیاس نیست.
ALi
۱۳ مرداد ۱۳۹۴من موتور TU5 رو روی ۲۰۶ SD تجربه کردم ولی هم مصرفش زیاد بود (مخصوصا تو شهر) و هم قدرتش کم بود و سربالا رفتنش هم ضعیف بود و هم شتابش کم بود ولی موتور ۱۸۰۰ که فابریک گازه رو روی ۴۰۵ دارم خیلی بهتر از موتور TU5 که رو ۲۰۶ تجربه کردم هست از هر لحاظ مخصوصا شتاب و سربالایی- مصرفشون هم خیلی کم فرق داره مخصوصا تو جاده خیلی نزدیکند و تو شهر هم اگر CNG باشه که ارزان می افته و بنزینش کمی تو شهر بیشتره که به شتاب و قدرتش می ارزه
mohammad reza
۱۷ دی ۱۳۹۳من slx و یه پراید ۱۱۱ دارم تقریبا یه اندازه مصرف می کنه تازه با این که ۱۶ سوپاپ هستش .بعدش داشبوره های سوناتایی هم اونو به یک ماشین باحال واسه جوان ها تبدیل کرده
پژو سیتروئن
۲۲ دی ۱۳۹۳جان!!!!!!!!!!!!!داشبورد چی؟نشنیدم یه بار دیگه بگو
امپراتور لامبورگینی
۹ دی ۱۳۹۵همون رانا
mahdi
۲۰ دی ۱۳۹۳۴۰۵ماشین عالیه ی ولی مشگلش توکشور هایی که
میسازنشه تا سال ۱۳۸۱ فرانسه اونو میساخت
ولی از اون به بعد تاسال ۱۳۹۴ که الان توشیم
داره منتاژ میکنه وسال ۸۴ تا ۸۹ ایران خودرو
داشت تو رغن ترمز اسید میریخت سیستم برقش
اتیش میگرفت اگه برید تحقیق کنید می فهمید
که تا۱۳۸۱ ۴۰۵ هیچ مشگلی نداره من کارمند
پژو فرانسه هستم.
mahdi
۲۰ دی ۱۳۹۳لطفا جواب ندید
سعید
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ظاهرش خیلی قدیمیه،اصلا قشنگ نیست
حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۴درسته که ۴۰۵ کیفیتش پایین امده اما در طول زمان تولید خودش در مقایسه با خودروی ۲۰۶ افت کیفیتش کمتر بوده خودروی ۲۰۶ نمره امتیاز منفیش از ۴۰۵ بیشتره در حال حاظر اما باز هم ۴۰۵ ماشین قابل تحمل تری است از لحاظ کیفیت در مقابل ۲۰۶ هیچ ماشین تولید داخل سواری راحتی ۴۰۵ را برای خارج شهر جاده و سفر نداره اونهایی که ماشینهای مختلف سوار شدن و تجربه دارند متوجه شدن در ضمن ۴۰۵ مصرفش اگر موتور تظیم سالم باشه در خارج شهر خوبه مخصوصا جاده کفی ((کویری )) به شرطی که طبق اعلام کارخانه فقط بنزین سوپر مصرف کنید اما در شهر مصرفش بالاست
ALi
۱۳ مرداد ۱۳۹۴بنظرم ۴۰۵ فابریک گاز ماشین خیلی خوبیه چون تو شهر که CNG کار میزنیم و تو جاده هم بنزین مثل بقیه هم رنج هاش میخوره (اختلاف خیلی کمی در مصرف جاده با SD206 و … داره) و ماشینیه که لوازمش و تعمیرکارش زیاده و قیمتش هم مناسبه و موتور و گریبوکس قوی ای داره و جادار هم هست و ظاهر خوبی هم داره . من ماشین زیاد داشتم و ایرانی و چینی و L90 و ۲۰۶ SD و خیلی ماشین های مختلف ولی بنظرم ۴۰۵ فابریک دوگانه ماشین خیلی خوبیه و خیلی هم ازش راضی هستم .
علی
۳۰ مرداد ۱۳۹۴دوستان بنظرتون ۴۰۵ صفر فابریک گاز مدل ۹۴ بخریم ؟ کیفیتشون چطوره صفرهاشون؟
Ali
۱۲ شهریور ۱۳۹۴اولین مقاله ی پداله :)
آرش
۱۳ شهریور ۱۳۹۴سلام منم slxدارم عالیه ولی glxمصرفش بالاست چون موتور tu5نیست ولی هردو مدل عالی
aliiiiiiiiiiiii
۱۸ شهریور ۱۳۹۴بنظر شما .۲۰۰۰.۴۰۵سال ۸۰تا۸۵ استهلاکش چطوره؟؟قیمت قطعاتش چقدر؟؟
خرجش زیاده یا ن؟
احسان
۲۴ آذر ۱۳۹۴سلام به دوستان عزیز و مدیریت محترم سایت،من خودم ۴۰۵موتور ۲۰۰۰ داشتم یعنی خداوکیلی این ماشین فوق کم صداو پر شتاب و پرقدرت بود و کاربراتشو که تنظیم کنی از جدیدا کمتر میسوزه توی شهر صدی ۹ تو جاده۶ ولی الان یک ۱۸۰۰ انژکتوری خریدم مثل اون نیست
عاطفه
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام به همه
من دو دل شدم نمیدونم ۲۰۷ بخرم یا ۴۰۵
لطفا راهنماییم کنین
امپراتور لامبورگینی
۹ دی ۱۳۹۵۲۰۷ معلومه که بهتره
علی
۱۱ دی ۱۳۹۵یادش بخیر.اوایل دهه هشتاد موتور ۲۰۰۰ های قدیمیش واقعا تو جاده های ایران جولان داد……
مهدی
۳۰ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان
من یه ۴۰۵ مدل ۷۳ دارم تا الان ششصد هزار کیلومتر کارکرده ولی هنوز همه چیزش فابریک و کاملا سالم حتی موتور و گیربکس هم تعمییر نشده . بدون صدا و تازگیها ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت رفتم . یعنی مطابق این ماشین هنوز نیومده . بهترین طراحی از لحاظ موتوری داره چون تمام قطعات اعم از دینام و استارت و کولر و… در جلو موتور و دم دست هستند و هیچ قطعه ای در پشت موتور نیست پس برای تعمیر بسیار راحته . اصل این ماشین هم کاربراتورش هست که باید با قطعات فابریک تعمیر بشه که متاسفانه بسیار کمیابه .جالبه بعد از گذشت این همه سال هنوز ساعت عقربه ای این ماشین داره دقیق کار میکنه .
hosein
۱۵ مرداد ۱۳۹۶پژو ۴۰۵ یه اسطوره اس… اسطوره ها هم هیچوقت نمیمیرند…. حالا هرقدرم داخل ایران بی کیفیت شده باشه به دست ایران خودرو…. ماشین سال اروپا شده… ارووووپا… مهد ماشین سازی….طرحشم مال شرکت پینین فارینا ایتالیاس… جایی که تا الانم داره ماشینا فراریو طراحی میکنه… یا علی
شهرام
۲۲ مهر ۱۳۹۷با درود
توی متن نوشته شده سیستم سوخت رسانی کاربراتوری ، پدال جان انژکتوری درست میباشد
شهرام
۷ آذر ۱۳۹۷پدال درود و سلام
سپاس که اصلاح نمودید
عشق ماشین
۱۵ آذر ۱۳۹۷آقای محترم اطلاعات و خوبی هایی که گذاشتی مال یه قرن پیشه.رخ و بدنه ۴۰۵ مثل پیکانه.آیرودینامیک تو این ماشین اصلا معنی نداره.شما تو آپشناش زدی چراغ هشدار روغن.آخه اینو که پیکانم داره. این که آپشن حساب نمیشه.پشت سری صندلی عقب هم نداره.سپراش هم کاملا همرنگ بدنه نیس. سایزش هم خانوادگی متوسطه.آخه این کجاش بزرگه.اطلاعات ۴۰۵ با موتور ۲۰۰۰ هم بذادید
علیرضا
۱ شهریور ۱۴۰۱اصلا معنی آیرودینامیک میدونی چیه؟
ضریب درگ ۴۰۵ سی و یک صدم هست
ضریب درگ زانتیا سی و چهار صدم هست
ضریب درگ ال ۹۰ سی و هشت صدم هست
توی ماشینای تولید داخل آیرودینامیک ترین ماشین ۴۰۵ هست
یکم مطالعه بد نیست🤫
محمدرضا
۱۰ دی ۱۳۹۷فقط و فقط ۲۰۰۰ شیره
سعید
۱۳ مرداد ۱۳۹۸سلام ، من یه پژو ۲۰۰۰ مدل ۸۰ دارم ، واقعا از قدرت و شتابش راضیم ، وقتی میخواد دریچه ۲ کاربرات باز بشه که دیگه صدا و شتابش معرکه میشه، پژو پارس و ۴۰۵ ، ۱۸۰۰ اصلا بعد سوار شدن ۲۰۰۰ سوار میشی حالت بد میشه از بس تنبل هستند ، خلاصه اگه بتونی کاربراتش رو تنظیم کنی جاده رو برات میخوره. من خودم غیر کارب خودش ۵ تا استوک گرفتم همش به قیمت حدودا ۵۰۰ هزار تومن، از روش یه کاربرات ۲۰ جمع کردم و بستم رو ماشین. و الان تو خیابون و جاده با هر ماشینی بیاد کورس میندازم چون ماشاا… کم نمیاره . یا علی