رونمایی رسمی از کوچولوی جدید پژو 208 مدل 2019

سه‌شنبه 7 اسفند 1397 - 06:14
مطالعه 8 دقیقه
7 - peugeot-208-2019
کمتر از یک ماه پس از معرفی پنجمین نسل رنو کلیو، دیگر خودروساز فرانسوی یعنی پژو از سوپرمینی کاملاً جدید خود رونمایی کرده است. پژو 208 که از صفر...
تبلیغات

کمتر از یک ماه پس از معرفی پنجمین نسل رنو کلیو، دیگر خودروساز فرانسوی یعنی پژو از سوپرمینی کاملاً جدید خود رونمایی کرده است. پژو 208 که از صفر طراحی شده بی‌شک یکی از جذاب‌ترین محصولات اروپایی در کلاس رقابتی B می‌باشد. البته 208 جدید تنها دارای ظاهر جدید نیست بلکه تغییرات عمیقی را نیز تجربه نموده است.

بر پایه‌ی تصاویر بی‌شمار جاسوسی که از این خودرو در ماه‌های قبل منتشر شده بود می‌دانیم که نسل جدید این خودرو در بحث طراحی ظاهری از فست بک شیک 508 الهام گرفته است. رقیب تازه‌نفس فورد فیستا در بحث طراحی گام‌های بزرگی رو به جلو برداشته است.

پنجه‌ی ببر مشهور پژو در تریم های فول این خودرو بهتر از هر زمان دیگری دیده می‌شود. این خودرو دارای چراغ‌های جلوی تمام LED است که این هاچبک کوچک را لوکس‌تر نموده است. رینگ‌ها نیز با ابعاد 17 اینچی در دسترس بوده و از دیگر مشخصات ظاهری می‌توان به رنگ سقف مشکی اشاره کرد. نوشته‌ی جدید 208 هم مثل 508 روی کاپوت و بالای لوگوی شیر پژو نقش بسته است.

کابین هم بهبودهای قابل‌توجهی داشته است. پژو 208 جدید از کاکپیت i-Cockpit خیال‌انگیز این کمپانی سود می‌برد. پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو با صفحه لمسی جذابی که ابعاد 5، 7 و 10 اینچی دارد تکمیل شده است. اکثر کنترل‌ها داخل سیستم اطلاعات سرگرمی ادغام شده بنابراین دکمه‌های فیزیکی به حداقل رسیده‌اند. سطوح مشکی براق با عناصر فیبر کربنی مانند ترکیب شده و غربیلک فرمان اسپورت هم شاید باعث شود فکر کنید داخل یک هاچبک تیز و فرز نشسته‌اید.

این خودرو پلتفرم قدیمی PF1 را کنار گذاشته و از معماری جدید CMP سود برده و به همین خاطر نسل جدید 208 حدود 30 کیلوگرم سبک‌تر بوده و آئرودینامیک بهتری دارد. سخت‌افزار جدید این هاچبک فرانسوی همچنین باعث بهبود راحتی و کاهش سر و صدا، لرزش و ناهنجاری در مقایسه با نسل پیشین شده است.

نیروبخش پژو 208 جدید پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوی بنزینی یا 4 سیلندر 1.5 لیتری دیزلی خواهد بود. پیشرانه‌ی بنزینی قدرت 75 اسبی داشته و گیربکس 5 سرعته آن را همراهی می‌کند. همین پیشرانه در نسخه‌ی 100 اسب بخاری خود با گیربکس 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و نهایتاً قوی‌ترین نسخه یعنی پیشرانه‌ی 130 اسبی منحصراً با گیربکس اتوماتیک در دسترس خواهد بود. پیشرانه‌ی دیزلی قدرت 100 اسبی داشته و تنها با گیربکس 6 سرعته دستی همکاری می‌کند.

پژو همچنین به نمایش نسخه‌ی الکتریکی 208 مشتاق بوده است. این خودرو قدرت 136 اسبی و گشتاور 260 نیوتون متری دارد. 208 الکتریکی از پلتفرم e-CMP سود برده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن برابر با 8.1 ثانیه است.

مجموعه باتری 50 کیلووات ساعتی این خودرو زیر محفظه بار نصب شده و بنابراین تأثیر منفی روی گنجایش آن نداشته است. این خودروی الکتریکی برد 340 کیلومتری با استانداردهای WLTP و محدوده حرکتی 450 کیلومتری با استانداردهای NEDC دارد.

برای شارژ دوباره باتری 8 ساعت زمان نیاز خواهد بود اما با استفاده از شارژر سریع‌تر این زمان به 5 ساعت 15 دقیقه کاهش می‌یابد؛ اما با شارژ سریع 100 کیلوواتی می‌توان 80 درصد باتری را تنها در 30 دقیقه شارژ کرد. پژو تضمین می‌کند 70 درصد ظرفیت باتری پس از 8 سال یا 160 هزار کیلومتر استفاده باقی خواهد ماند.

نسل جدید پژو 208 مدل 2019 با تریم های Access، Active، Allure، GT Line و GT عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.