پژو 402 دارلمات اسپشیال کوپه 1938، مجسمهای زیبا روی چهار چرخ...
پژو 402 دارلمات اسپشیال کوپه 1938 یکی از خاصترین محصولات این برند محسوب میشود. شاید تصورش برای شما سخت باشد اما تا دهه 30 میلادی پژو از تولید خودروهای عادی برای عموم مردم خسته شده بود و میخواست به روزهای خوش موفقیتهای خود در مسابقات بازگردد. همین پژو 402 دارلمات اسپشیال کوپه 1938 که مشاهده میکنید نتیجه چنین تفکراتی بوده است.
به گزارش carscoops، همانطور که نام خودرو نشان میدهد این پژو توسط امیل دارلمات مونتاژ شد، فردی که در دورههای بین دو جنگ به عنوان یک فروشنده موفق و همچنین حاضر در مسابقات به شهرت رسید. در دهه 30 میلادی دستاوردهای او نظر پژو را به خود جلب کرد و به همین خاطر این خودروساز فرانسوی شاسی 302 را در سال 1936 در اختیار دارلمات قرار داد.
در سال 1937 آنها وارد مسابقات 24 ساعته لمان شدند و رتبههای هفتم، هشتم و دهم را به دست آوردند. این نتایج برای اولین سال حضور در چنین مسابقاتی رضایتبخش بودند. سال بعد بود که دارلمات با جدیدترین نسخه از شاسی پژو 402 روبرو شد. این شاسی سبکتر، طویلتر و پهنتر از شاسی 302 بود. خودروهای او با استایل های روباز و سقف بسته تولید شدند. کار مونتاژ را نیز یکی از کوچ بیلدرهای آن زمان به نام مارسل پورتوت و طراح ارشد او یعنی جورج پائولین انجام دادند. پیشرانه 2 لیتری خودرو نیز توسط ویکتور دربوئل تنظیم شده بود. این تیم با سه خودروی دیگر در مسابقات 24 ساعته لمان سال 1938 شرکت کردند و مدل رودستر با رانندگی چارلز دِ کورتانز و مارسل کوتت توانستند در کلاس خودروهای 2 لیتری رتبه اول و در مجموع رتبه پنجم را به دست بیاورند.
این خودرویی که مشاهده میکنید از نوع کوپه بوده و هدیه کریسمس آلفرد ژیاک محسوب میشود. ژیاک مدیر استودیوهای فنی پژو بوده و از تلاشهای دارلمات برای حضور در لمان پشتیبانی میکرده است. ژیاک به بدنه کوپه خودرو علاقه داشته و رنگ اولیه بدنه نیز بژ و مشکی بوده است. پژو 402 موردبحث از نظر طراحی نشان دهنده ظرافتهای بصری این خودروساز در آن دوران بوده است. گفته میشود دارلمات در کل 150 دستگاه از این خودروها را به تولید رساند و از این بین تنها 20 دستگاه از نوع کوپه بودهاند. تحقیقات نشان میدهد تنها 6 دستگاه از این خودروها بر اساس شاسی سبکوزن پژو 402 ساخته شدهاند. ظاهراً تنها 3 دستگاه از این خودروها باقی مانده و بنابراین با محصولی بسیار کمیاب روبرو هستیم. خودروی موردبحث در سال 2002 کاملاً بازسازی شده و در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. حراجی RM ساتبیز این خودرو را تا چند روز دیگر با قیمت تخمینی بین 1.1 تا 1.5 میلیون دلار حراج خواهد کرد.