معرفی نسل جدید پژو 408 با چهره تازه و کابین کاملاً جدید

پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 - 18:34
مطالعه 6 دقیقه
Peugeot-408-1
پژو به‌تازگی تیزری از یک کراس‌اوور کوپهٔ فست‌بک جدید با نام 408 منتشر کرده است اما در چین 408 دیگری وجود دارد. این خودرو یک سدان کامپکت است که هیچ...
تبلیغات

پژو به‌تازگی تیزری از یک کراس‌اوور کوپهٔ فست‌بک جدید با نام 408 منتشر کرده است اما در چین 408 دیگری وجود دارد. این خودرو یک سدان کامپکت است که هیچ ارتباطی با کراس‌اوور مذکور ندارد و حالا نسل سوم آن در چین رونمایی شده است. البته هرچند پژو این خودرو را با عنوان نسل جدید معرفی کرده است اما نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که این صرفاً یک فیس‌لیفت بزرگ از نسل قبلی 408 است که ظاهر و داخل آن را بسیار به هاچ‌بک 308 اروپایی شبیه کرده است.

نسل دوم پژو 408 در سال 2014 معرفی شد و در سال 2018 فیس‌لیفت ظریفی را تجربه کرد و حالا این دومین فیس‌لیفت سدان کامپکت پژو به‌حساب می‌آید. در این فیس‌لیفت اما ابعاد خودرو هیچ تغییری نداشته و مثل قبل فاصلهٔ محوری و طول آن به ترتیب 2,730 میلی‌متر و 4,750 میلی‌متر است. این یعنی 408 جدید هنوز هم از همان پلت‌فرم EMP2 نسل قبلی استفاده می‌کند. از این فراتر، در نسل جدید حتی پروفیل جانبی و کل اتاق خودرو هم با نسل قبلی یکسان است اما نمای جلوی و عقب کاملاً بازطراحی شده است.

در جلوی خودرو با چراغ‌های جدیدی که دی‌لایت‌های دندان ببری آن‌ها تا روی سپر کشیده شده است، شاهد نمایی کاملاً مشابه نسل جدید 308 و فیس‌لیفت 3008 هستیم. در اینجا همچنین جلوپنجره مطابق با زبان طراحی جدید پژو بزرگ‌تر شده و ورودی‌های هوای روی سپر نیز نمای اسپرت‌تری به خودرو بخشیده‌اند. تغییرات عقب 408 نیز به همان اندازه چشمگیر است. در اینجا چراغ‌های LED باریکی دیده می‌شود که مثل سدان بزرگ‌تر 508 توسط یک نوار مشکی به هم متصل شده‌اند درحالی‌که اسپویلر یکپارچهٔ برجسته‌ای هم در لبهٔ درب صندوق کار شده است.

رنگ‌های بیرونی جدید نیز طراوت بیشتری به ظاهر این خودرو می‌بخشند هرچند که رینگ‌های آلیاژی پنج پره آن مثل نسل قبلی به نظر می‌رسند. در داخل 408 داشبورد جدید iCockpit پژو ارائه شده است که با صفحه آمپر دیجیتالی 12 اینچی، نمایشگر 10 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، دکمه‌های پیانو مانند در وسط داشبورد و غربیلک فرمان کوچک، بسیار مدرن‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

زیر کاپوت نسل جدید 408 اما هیچ تغییری صورت نگرفته این و این سدان فرانسوی همچنان با همان پیشرانه‌های نسل قبلی در چین عرضه خواهد شد که شامل دو موتور 1.2 لیتری سه سیلندر 136 اسب بخاری و 1.6 لیتری چهار سیلندر 167 اسب بخاری می‌شود. انتقال نیروی این موتورها به چرخ‌های جلو نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. برای این خودرو نباید انتظار ارائهٔ نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی محصولات اروپایی پژو را داشت زیرا پلت‌فرم قدیمی آن امکان تجهیز به این پیشرانه‌ها را ندارد.

نسل جدید پژو 408 در چین توسط پژو-دانگ‌فنگ تولید می‌شود و هم‌اکنون امکان پیش‌خرید آن وجود دارد. انتظار می‌رود قیمت این خودرو افزایش چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته باشد که از 119,700 یوآن معادل 17,900 دلار آغاز می‌شود. اصلی‌ترین رقبای پژو 408 جدید در چین فورد فوکوس سدان، هوندا اینتگرا، فولکس‌واگن لاماندو و تویوتا کرولا هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.