پژو

معرفی نسل جدید پژو ۴۰۸ با چهره تازه و کابین کاملاً جدید

پژو به‌تازگی تیزری از یک کراس‌اوور کوپهٔ فست‌بک جدید با نام ۴۰۸ منتشر کرده است اما در چین ۴۰۸ دیگری وجود دارد. این خودرو یک سدان کامپکت است که هیچ ارتباطی با کراس‌اوور مذکور ندارد و حالا نسل سوم آن در چین رونمایی شده است. البته هرچند پژو این خودرو را با عنوان نسل جدید معرفی کرده است اما نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که این صرفاً یک فیس‌لیفت بزرگ از نسل قبلی ۴۰۸ است که ظاهر و داخل آن را بسیار به هاچ‌بک ۳۰۸ اروپایی شبیه کرده است.

نسل دوم پژو ۴۰۸ در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در سال ۲۰۱۸ فیس‌لیفت ظریفی را تجربه کرد و حالا این دومین فیس‌لیفت سدان کامپکت پژو به‌حساب می‌آید. در این فیس‌لیفت اما ابعاد خودرو هیچ تغییری نداشته و مثل قبل فاصلهٔ محوری و طول آن به ترتیب ۲,۷۳۰ میلی‌متر و ۴,۷۵۰ میلی‌متر است. این یعنی ۴۰۸ جدید هنوز هم از همان پلت‌فرم EMP2 نسل قبلی استفاده می‌کند. از این فراتر، در نسل جدید حتی پروفیل جانبی و کل اتاق خودرو هم با نسل قبلی یکسان است اما نمای جلوی و عقب کاملاً بازطراحی شده است.

در جلوی خودرو با چراغ‌های جدیدی که دی‌لایت‌های دندان ببری آن‌ها تا روی سپر کشیده شده است، شاهد نمایی کاملاً مشابه نسل جدید ۳۰۸ و فیس‌لیفت ۳۰۰۸ هستیم. در اینجا همچنین جلوپنجره مطابق با زبان طراحی جدید پژو بزرگ‌تر شده و ورودی‌های هوای روی سپر نیز نمای اسپرت‌تری به خودرو بخشیده‌اند. تغییرات عقب ۴۰۸ نیز به همان اندازه چشمگیر است. در اینجا چراغ‌های LED باریکی دیده می‌شود که مثل سدان بزرگ‌تر ۵۰۸ توسط یک نوار مشکی به هم متصل شده‌اند درحالی‌که اسپویلر یکپارچهٔ برجسته‌ای هم در لبهٔ درب صندوق کار شده است.

رنگ‌های بیرونی جدید نیز طراوت بیشتری به ظاهر این خودرو می‌بخشند هرچند که رینگ‌های آلیاژی پنج پره آن مثل نسل قبلی به نظر می‌رسند. در داخل ۴۰۸ داشبورد جدید iCockpit پژو ارائه شده است که با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، نمایشگر ۱۰ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، دکمه‌های پیانو مانند در وسط داشبورد و غربیلک فرمان کوچک، بسیار مدرن‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

زیر کاپوت نسل جدید ۴۰۸ اما هیچ تغییری صورت نگرفته این و این سدان فرانسوی همچنان با همان پیشرانه‌های نسل قبلی در چین عرضه خواهد شد که شامل دو موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر ۱۳۶ اسب بخاری و ۱.۶ لیتری چهار سیلندر ۱۶۷ اسب بخاری می‌شود. انتقال نیروی این موتورها به چرخ‌های جلو نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. برای این خودرو نباید انتظار ارائهٔ نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی محصولات اروپایی پژو را داشت زیرا پلت‌فرم قدیمی آن امکان تجهیز به این پیشرانه‌ها را ندارد.

نسل جدید پژو ۴۰۸ در چین توسط پژو-دانگ‌فنگ تولید می‌شود و هم‌اکنون امکان پیش‌خرید آن وجود دارد. انتظار می‌رود قیمت این خودرو افزایش چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته باشد که از ۱۱۹,۷۰۰ یوآن معادل ۱۷,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود. اصلی‌ترین رقبای پژو ۴۰۸ جدید در چین فورد فوکوس سدان، هوندا اینتگرا، فولکس‌واگن لاماندو و تویوتا کرولا هستند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    چرا پژو بدون اون لگو شیر انگاری دیگه پژو نیست😂😂

    موافقم ۶۸
    مخالفم ۲
    1. JDM

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (156 ديدگاه)

      چون از اول گربه بود

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۹
  2. meysam

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    ویران خودرو میتونست اینو بجای ۴۰۵ و سمند و سلطان 😂 تولید کنه
    ولی عجب رنگی داره

    موافقم ۶۱
    مخالفم ۰
  3. احمدرضا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (706 ديدگاه)

    از زمانی که استلانتیس متولد شد
    ماشینا پژو طراحی قشنگتری پیدا کردن

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲۴
  4. Hadi

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (119 ديدگاه)

    خب بجای تیگو ۸ اینو بیارید…
    اینم که تو چین ساخته میشه ولی بازم حداقل پژو هستش…

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۵
  5. شاپور

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (150 ديدگاه)

    خدایی دم مدیران چینی گرم، شرایط رقابتی شرکت های قدر خودروسازی در کشورشان، به نفع کامل مصرف کننده ها تمام میشه.

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۴
  6. JDM lover

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    چه رنگی
    اگه واردات باز بشه هم میتونه بیاد ایران

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۳
  7. Amin.aj

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    تنها پژویی که خوشم میاد فقط ۲۰۶
    اونم نه تیپ۲ ایرانیزه…
    یه آرسی فابریک با موتور ew10j4s

    موافقم ۶
    مخالفم ۳۷
  8. F.L.P

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نمیدونم فقط من این احساس رو دارم یا نه . ولی احساس میکنم همه ماشین های جدید پژو جلوهاشون یکیه 😐😐 . ولی از حق نگذریم طراحی جذابی داره و داخلش با بقیه ماشین ها متفاوته . فقط یک چیزی خیلی آزارم میده . چرا توی ماشین های جدیدی که دارن به بازار عرضه میشن ، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی رو انقد بزرگ می‌سازن ؟؟ هفت اینچ هم کافیه .

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  9. آدمیزاد

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کلا بخز بوگاتی ماشین های فرانسوی زیاد جذاب نیستن البته بجز ۴۰۵و پارس که جای خود دارن

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۳
    1. جناب ایکس

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1383 ديدگاه)

      سلطاااانن اونا😑🦾

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  10. بی طرف

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    یه سوال،با اون ارتفاع صفحه کیلومتر راننده چطوری قراره جلو رو ببینه؟

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
    1. Dian

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (134 ديدگاه)

      نمیشه گفت ارتفاعش زیاده
      بلکه اومدن جلو آمپرو جلوتر قرار دادن
      فرمانو هم کوچیکترش کردن

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
    2. Alive man

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      باید نیم خیز بشینه پشت فرمون

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  11. al-ml-kh

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    پژو دیگه خیلی پیله کرده به این فرمون و صفحه کیلومتر

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
  12. javadhy

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (306 ديدگاه)

    طراحی داخلی نوآورانه‌ای داره ولی من زیاد خوشم نیومد وبنظرم توی کلاس خودش ظاهر بیرونی جذاب و گیرایی داره و درکل ارزش خرید بالایی داره ولی شخصا تو این کلاس هوندا سیویکو تویوتا کرولا رو بهترین میدونم(راستی این آرم جدیدش اصلا به دلم ننشست اون آرم قبلیه با اینکه روزی هزار بار میبینمش بازم به نظر خیلی جذاب و قشنگ تر از اینه)

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  13. Dna

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    باه پژو ها چقد خوب شدن

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  14. قاطر فروش

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (684 ديدگاه)

    واقعا زیباست ولی حیف پژو یه شرکت بدنامه

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
  15. ارش

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1520 ديدگاه)

    پژو دست از سر این موتور ۱.۶ لیتریش برنمی داره .

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
  16. پدرام

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    الان ما بجای سوار بر ۴۰۵ عهد دقیانوس باید سوار ۴۰۸ باشیم :(

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  17. رامتین

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2454 ديدگاه)

    یکی از دوستان صمیمیم پژو۲۰۰۸ داره و منم چند باری سوارش شدم. واقعا موتور و گیربکس عالیه. گویا توسط BMW هم توسعه داده شده بود. منظور اینکه ورود پژو۲۰۰۸ نسل جدید میتونه گزینه خوبی باشه که گیربکس ۸ سرعته داره و موتور ۱.۲۵لیتری و توان ۱۵۰. پژو۳۰۰۸ هم میتونه وارد بشه که ورژن آپدیت شده موتور پژو۲۰۰۸ موجود در ایران را داره که توان از ۱۶۳ رسیده به ۱۸۱. پژو۲۰۸ ورژن GT هم گزینه فوق العاده ای هست به عنوان یک هاچبک داغ، با توجه به اینکه گلف یا پولو به کشور وارد نمیشه. ایران خودرو هر محصولی را میتونه وارد کنه و این مباحث سقف قیمتی برای این شرکت اصلا صادق نیست. غیر از پژو، هیوندا نیز گزینه فوق العاده ای برای واردات هست که به شخصه علاقه زیادی به این برند دارم و ۵ساله باهاش زندگی میکنم. اکسنت، کونا، النترا، سراتو، ریو و… شرایط ورود را دارند که نهایتا ۲۵هزار دلارند.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  18. BMW

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    یه جورایی قیافه ترسناکی به خود اختصاص داده باز
    خوبیش اینه که از ماشین های ایرانی مقاوم تره
    خدارو شکر😂😂

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا