پژو

پژو 308 هاچبک و استیشن الکتریکی به‌صورت رسمی معرفی شدند

پژو ۳۰۸ هاچ‌بک و استیشن پذیرای عضو جدید با قوای محرکه تمام الکتریکی شدند. این خودروها از اواسط سال آینده میلادی روانه بازار می شوند. در زیر پوست این دو خودرو باتری ولتاژ بالای ۵۴ کیلووات ساعتی قرار می‌گیرد که ۸۰ درصد آن از نیکل، ۱۰ درصد از منگنز و ۱۰ درصد از کبالت تشکیل شده است. این باتری دارای سیستم ۴۰۰ ولتی بوده و اگرچه پژو هنوز شعاع حرکتی رسمی ایجاد شده توسط این باتری را اعلام نکرده اما می‌گوید دو محصول جدیدش با یک‌بار شارژ مسافتی بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر طی خواهند کرد.

راندمان آئرودینامیکی نیز یکی از تأکیدهای اصلی فرانسوی‌ها در تولید ۳۰۸ هاچبک و استیشن بوده است. نمای جلوی این خودروها بهینه شده و همین موضوع درباره قطعات زیر بدنه نیز صدق می‌کند. یک دست رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید با طراحی آئرودینامیک نیز وجود دارند. لاستیک‌هایی با اصطکاک پایین به‌صورت استاندارد نصب شده‌اند و پژو مدعی می‌شود مصرف انرژی متوسط این دو خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲.۷ کیلووات ساعت خواهد بود.

به گزارش پدال و به نقل از carscoops، پژو ۳۰۸ هاچبک و استیشن الکتریکی به‌صورت استاندارد با شارژر سه فاز فابریک عرضه می شوند و در صورت استفاده از شارژر ۱۰۰ کیلوواتی می‌توان ۲۰ تا ۸۰ درصد باتری را در کمتر از ۲۵ دقیقه شارژ کرد. پیشرانه الکتریکی محصولات جدید پژو قدرت ۱۵۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند اما این برند فعلاً مشخصات عملکردی خودروهای خود را منتشر نساخته است. البته حالت‌های سواری اکو، نرمال، اسپرت و ترمز وجود خواهند داشت که حالت آخری میزان احیای انرژی ترمز را افزایش می‌دهد.

کابین این دو خودرو تفاوتی با نسخه‌های درون‌سوز ۳۰۸ ندارد و بنابراین در این بخش می‌توانیم جدیدترین نسل i-Cockpit پژو با فرمان گرم شونده کوچک، هدآپ دیسپلی دیجیتالی سه‌بعدی و نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی را ببینیم. اگرچه پژو قیمت و سایر جزئیات دو محصول الکتریکی خود را منتشر نکرده اما اظهار داشته خریداران در رخی کشورها می‌توانند آن‌ها را از طریق سایت‌های آنلاین خریداری کرده و خودرو را به‌صورت رایگان در درب منزل دریافت کنند. پژو ۳۰۸ هاچبک و استیشن الکتریکی همچنین با برنامه موبایلی مای پژو کار می‌کنند، برنامه‌ای که شارژ از راه دور یا برنامه گرمایی خاص باتری را راه‌اندازی می‌کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    عاشق طراحی داخلی فضایی پژو هستم فقط

    موافقم 39
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3530 ديدگاه)

      منم همینطور

      موافقم 26
      مخالفم 0
  2. saeed(peugeot)

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    چقدر پژو محشره …… واقعا طراحی هاش تو سگمنت خودش محشره

    موافقم 29
    مخالفم 1
  3. Erfan

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    پژو از نظر طراحی واقعا خیلی پیشرفت کرده و زیبا شده هم از نظر طراحی خارجی و مخصوصا طراحی داخلی فوق العادس

    موافقم 36
    مخالفم 1
  4. حسین

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    ساچ واووووو😐
    پژو الان یه گربه جذاب واقعیه
    شبیه هیچ ماشین دیگه ای نیست
    دلم خواست 😢👌👌
    فشارم افتاد حقیقتا ….

    موافقم 26
    مخالفم 0
  5. Pedram7

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    308 خیلی جذابه
    یکی از جذاب ترین استیشن هاست🌠

    موافقم 20
    مخالفم 0
  6. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    فقط ۴۰۵ معروف به شکلات

    موافقم 9
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا