دوئل فولکس‌واگن گلف R و پژو 308 GTI

شنبه 6 خرداد 1396 - 09:00
مطالعه 5 دقیقه
Peugeot-308-GTI-VS-VW-Golf-R
در ادامهٔ دور دوم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه هاچ‌بک‌های اسپرت رسیده‌ایم. گروه نسبتاً خلوتی که در دور اول آن آئودی RS3 و...
تبلیغات

در ادامهٔ دور دوم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه هاچ‌بک‌های اسپرت رسیده‌ایم. گروه نسبتاً خلوتی که در دور اول آن آئودی RS3 و سئات لئون رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. در این دوئل درمجموع در سایت و کانال تلگرام پدال 1195 رأی به ثبت رسیده است که از این میزان، آئودی توانست 1006 رأی را کسب نماید درحالی‌که سئات تنها 169 رأی را به خود اختصاص داده است. بدین ترتیب آئودی با کسب 84 درصد آراء با قاطعیت پیروز این رقابت شد. در دور دوم رقابت‌های گروه هاچ‌بک‌های اسپرت حالا فولکس‌واگن گلف R به مصاف پژو 308 GTI رفته است.

آئودی RS3

سئات لئون کوپرا

مرسدس بنز A45 AMG

فورد فوکوس RS

آئودی RS3

؟

فولکس‌واگن گلف R

پژو 308 GTI

سوبارو WRX STI

هوندا سیویک تایپ R

؟

؟

ب‌ام‌و M140i

هیوندای i30 N

رنو مگان RS

اشکودا اکتاویا RS

؟

؟

فولکس‌واگن گلف R

گلف را می‌توان به‌واقع برترین و محبوب‌ترین هاچ‌بک دنیا دانست. این هاچ‌بک افسانه‌ای برای اولین بار در سال 1974 به‌عنوان جایگزین بیتل راهی بازارهای جهانی شد و توانست راه پرافتخار پدرش را ادامه دهد. موفقیت گلف در طول نسل‌های مختلف همچنان ادامه دارد به‌گونه‌ای که معیاری در کلاس هاچ‌بک‌های سگمنت C محسوب می‌شود و هم‌اکنون در بین پرفروش‌ترین خودروهای اروپا قرار دارد. این ماشین در حال حاضر در نسل هفتم خود قرار دارد که برای نخستین بار در نمایشگاه پاریس 2012 رونمایی شد و در سال 2013 نیز توانست عنوان خودروی سال اروپا را کسب نماید. نسل هفتم این خودرو به‌تازگی فیس‌لیفت و به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را نیز تجربه کرده است که شامل تغییراتی جزئی در ظاهر و داخل و ارتقاء تکنولوژی می‌شود. گلف هم‌اکنون در انواع بسیار گوناگونی تولید می‌شود که پرچم‌دار آن‌ها یعنی گلف R به این نبرد آمده است. این هاچ‌بک داغ مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو است که 310 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته امکان سفارش یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG نیز وجود دارد.

پژو 308 GTI

308 بزرگ‌ترین هاچ‌بک پژو است که در سپتامبر سال 2007 به‌عنوان جایگزین 307 رونمایی شد. البته پیشینهٔ این ماشین در اصل به سال 1993 و معرفی مدل 306 بازمی‌گردد؛ اما پژو 308 هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد که از سال 2013 به بازار آمد و در سال 2014 به‌عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد؛ بنابراین هر دو هاچ‌بک این دوئل تجربهٔ پیروزی در رقابت‌های خودروی سال اروپا را دارند. 308 که هم‌اکنون در سه نسخهٔ هاچ‌بک، استیشن و سدان تولید می‌شود، بر روی پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن مشترک با خودروهای پژو 408، پژو 3008، پژو RCZ، سیتروئن C4 و سیتروئن C4 پیکاسو ساخته شده است. مطمئناً در گروه هاچ‌بک‌های اسپرت قوی‌ترین نسخهٔ 308 را شرکت داده‌ایم که 308 GTI نام دارد. این هاچ‌بک داغ فرانسوی مجهز به یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر است که 270 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما برخلاف گلف R این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی تنها به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

 

مشخصات فنی

فولکس‌واگن گلف R

پژو 308 GTI

پیشرانه

2 لیتری 4 سیلندر

1.6 لیتری 4 سیلندر

تنفس

توربوشارژ

توربوشارژ

قدرت

310 اسب بخار

270 اسب بخار

گشتاور

400 نیوتن متر

330 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

محور محرک

چهارچرخ

جلو

شتاب صفرتاصد

4.6 ثانیه

6 ثانیه

حداکثر سرعت

250 کیلومتر

250 کیلومتر

مصرف سوخت

7 لیتر (ترکیبی)

6 لیتر (ترکیبی)

طول

4.25 متر

4.25 متر

وزن

1410 کیلوگرم

1225 کیلوگرم

قیمت پایه

37,200 یورو

34,000 یورو

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9756052]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.