رونمایی رسمی نسل جدید پژو 508، زیبا، جذاب، پیشرفته

یک‌شنبه 6 اسفند 1396 - 11:00
مطالعه 9 دقیقه
Peugeot-508-2019-1024-02
کاملاً واضح است که پژو مانند تمام خودروسازان غیر پریمیوم، مدت‌زمانی زیادی است که به‌تدریج در حال ترک بخش سدان‌ها است زیرا خریداران به‌طور ناگهانی...
تبلیغات

کاملاً واضح است که پژو مانند تمام خودروسازان غیر پریمیوم، مدت‌زمانی زیادی است که به‌تدریج در حال ترک بخش سدان‌ها است زیرا خریداران به‌طور ناگهانی به سمت کراس‌اوورها از هر شکل و اندازه‌ای گرایش پیدا کرده‌اند؛ بنابراین هم‌اکنون در سبد محصولات پژو تنها یک سدان جهانی وجود دارد که آن مدل 508 است که نسل نخست آن از سال 2011 به بازار آمده است. حال پس از افشای تصاویر نسل جدید این سدان میان سایز، سازندهٔ فرانسوی رسماً نسل دوم 508 را معرفی کرده و با وجود کاهش محبوبیت سدان‌ها، تفسیر پویاتری از سدان میان سایز خود را ارائه نموده است.

نسل جدید 508 از استایل سنتی قبل فاصله گرفته و با ارائهٔ استایلی فست‌بک، نه‌تنها طراحی شیک‌تری پیدا کرده که درعین‌حال کاربردی‌تر هم شده است. پژو نسل جدید 508 را به‌عنوان ترکیبی از طراحی کوپه مانند با کارایی یک سدان پنج‌در توصیف می‌کند و آن‌را یک کوپه-سدان فست‌بک پنج‌در می‌داند که نزدیک‌ترین رقیبش آئودی A5 اسپرت‌بک است؛ اما نسل جدید 508 هر چیزی که باشد، هم‌اکنون بسیار شیک‌تر و اسپرت‌تر از آن چیزی است که از پژو طی سال‌های اخیر انتظار می‌رفت.

508 جدید استایل تهاجمی‌تری دارد که از ویژگی‌های برجستهٔ آن می‌توان به سقف شیب‌دار، پنجره‌های جانبی بدون فریم و بخش عقبی کوتاه اشاره کرد؛ اما درحالی‌که این روزها معمولاً نسل جدید خودروها بزرگ‌تر از قبل می‌شوند، نسل جدید 508 نسبت به قبل کوچک‌تر شده است به‌گونه‌ای که طول آن با 8 سانتیمتر کاهش به 4.75 متر رسیده و ارتفاع آن نیز کمتر از 1.4 متر است. فاصلهٔ محوری این سدان فرانسوی هم کوتاه‌تر شده و به 1.75 متر رسیده اما عرض آن 2 سانتیمتر افزایش پیدا کرده است.

با وجود این کاهش ابعاد اما حجم صندوق بار 508 جدید از 473 لیتر در نسل قبلی به 485 لیتر افزایش پیدا کرده که در کنار طرح باز شدن لیفت‌بک درب صندوق بار، کاربردی‌تر هم شده است. این در حالی است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، حجم صندوق بار به 1537 لیتر می‌رسد. همچنین به گفتهٔ پژو، فضای سر جلو و عقب 508 با آئودی A5 اسپرت‌بک یکسان است درحالی‌که با وجود طول یکسان، فضای پا و آرنج بیشتری را نسبت به رقیب آلمانی ارائه می‌کند.

تحولات نسل جدید 508 به داخل آن‌هم کشیده شده و کابین آن طبق شیوهٔ طراحی داخلی جدید پژو شکل گرفته که کاملاً نسبت به قبل متحول و البته کاملاً بروزتر شده است. ویژگی بارز طراحی داخلی ساخته‌های پژو، غربیلک فرمان کوچکی است که صفحه آمپر از بالای آن دیده می‌شود و این ویژگی در 508 جدید هم کار شده است. این خودرو همچنین از یک صفحه آمپر 12.3 اینچی دیجیتالی به همراه یک نمایشگر مرکزی 10 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز سود می‌برد. علاوه بر این، 508 جدید از نورپردازی داخلی، ماساژور صندلی‌ها و طیفی از تریم‌های مختلف داخلی شامل چرم، آلکانترا و چوب واقعی هم برخوردار است.

سدان پرچم‌دار جدید پژو تمام سیستم‌های کمک‌رانندهٔ جدیدی که از یک خودروی امروزی انتظار می‌رود را ارائه می‌کند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم دید در شب جدیدی اشاره کرد که با استفاده از یک دوربین مادون‌قرمز توانایی تشخیص عابرین پیاده را در شب دارد. دیگر سیستم‌های ایمنی این ماشین نیز شامل مواردی چون ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود.

نسل جدید 508 روی پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که در محصولات متعددی از این گروه خودروسازی مانند کراس‌اوورهای پژو 5008 و دی‌اس 7 کراس‌بک بکار رفته است. پژو می‌گوید استفاده از این پلت‌فرم جدید در نسل جدید 508 به‌طور میانگین موجب کاهش 70 کیلوگرمی وزن آن نسبت به نسل قبلی شده است. همچنین این سدان جذاب فرانسوی به فرمان برقی و سیستم تعلیق چند اتصالی تطبیقی عقب به همراه سیستم کنترل متغیر کمک‌فنرها هم مجهز شده که البته آخری فقط در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شود.

پژو فعلاً برای نسل جدید 508 سه پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که البته این سه موتور خود در سطوح قدرت مختلفی ارائه می‌شوند و بنابراین مجموع گزینه‌های موتوری به پنج نمونهٔ مختلف می‌رسد. تنها موتور بنزینی این سدان فرانسوی یک نمونهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت مختلف 180 اسب بخار و 225 اسب بخار ارائه می‌گردد. نسخهٔ قدرتمندتر این پیشرانهٔ بنزینی به مدل اسپرت GT اختصاص دارد. موتورهای دیزلی اما شامل دو نمونهٔ 1.5 لیتری و 2 لیتری می‌شود که اولی 130 اسب بخار قدرت دارد و دومی در دو سطح قدرت مختلف 160 اسب بخار و 180 اسب بخار ارائه می‌گردد.

علاوه بر این موتورها، پژو وعده داده است که تا پیش از پایان امسال، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم به مدل‌های 508 جدید اضافه خواهد شد. برای انتقال نیروی تمامی موتورهای این خودرو صرفاً یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده درحالی‌که فقط برای موتور 1.5 لیتری دیزلی، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل سفارش است. نیروی همهٔ موتورها هم فقط به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و سامانهٔ چهارچرخ محرک در کار نیست. نسل دوم پژو 508 برای اولین بار رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد و تولید آن در کارخانهٔ پژو-سیتروئن در مولوز فرانسه صورت می‌گیرد. فروش این سدان جدید فرانسوی نیز از سپتامبر امسال در اروپا آغاز خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.