اولین تجربه رانندگی با نسخه پیش‌تولیدی پژو 208 جدید

شنبه 12 مرداد 1398 - 12:30
مطالعه 8 دقیقه
Peugeot 208 2019 (9)
پژو 208 نیاز چندانی به معرفی ندارد. هاچبک دوست‌داشتنی پژو در دنیای خودروهای کوچک کاملاً شناخته شده بوده و رقبای کلیدی‌ای همچون اوپل کورسا و فورد...
تبلیغات

پژو 208 نیاز چندانی به معرفی ندارد. هاچبک دوست‌داشتنی پژو در دنیای خودروهای کوچک کاملاً شناخته شده بوده و رقبای کلیدی‌ای همچون اوپل کورسا و فورد فیستا را پیش روی خود می‌بیند. البته قوای محرکه و پلتفرم کورسا با 208 جدید مشترک است.

پژو در این گوشه‌ی شلوغ از بازار خود را بازیگری شیک می‌داند. استایل متمایز و سطح بالای 208 کاملاً جلب نظر کرده و کابین منحصربه‌فرد آن نیز تا حدی از پژو 508 گرفته شده است.

این خودرو برای اولین بار در تاریخ خود با قوای محرکه‌ی الکتریکی نیز عرضه خواهد شد و در آینده بررسی تخصصی این نسخه از 208 جدید را نیز تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد.

اما خودرویی که ما تست کرده‌ایم نسخه‌ی پیش‌تولیدی مجهز به پیشرانه‌ی 1.2 لیتری توربوی بنزینی بوده است. پژو 3 پیشرانه بنزینی برای این خودرو عرضه می‌کند که یکی از آن‌ها نسخه‌ی 74 اسبی همین پیشرانه‌ی یاد شده بدون و نمونه‌ی قوی‌تر 128 اسبی نیز به‌صورت استاندارد با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. یک پیشرانه‌ی دیزلی 98 اسبی نیز در دسترس است.

مدل حاضر در تست به گیربکس 6 سرعته دستی مجهز بوده و اگر مدل الکتریکی را در نظر نگیریم شاید بهترین مدل خانواده‌ی 208 باشد.

این پیشرانه برای ارائه‌ی بهترین عملکرد خود باید کمی تحت‌فشار باشد اما به حد کافی آرام و ساکت بوده و قدرت خوبی را نیز در رانندگی شهری ارائه می‌کند. کلاچ خودروی حاضر در تست کمی مبهم بوده و اهرم تعویض دنده نیز بزرگ است که احساس تغییر دنده‌ی جالبی را ایجاد نمی‌کند؛ اما علیرغم تمامی این موارد، 208 رانندگی آسانی داشته و می‌توان آن را دوست داشت.

از طریق دکمه‌ی تعبیه شده می‌توان حالت اکو را انتخاب کرد که در آن فرمان بیش از حد سبک شده اما در حالت نرمال رانندگی وضعیت کمی بهتر شده و در عبور از پیچ‌ها احساس بهتری خواهید داشت. در این نقطه خواهید فهمید که 208 استایلی خنثی در عبور از پیچ‌ها داشته و این کاملاً با هدف آن هماهنگ است. البته در خودروهایی همچون فیستا یا حتی سئات ایبیزا با فشردن پدال گاز می‌توان لحظات هیجان‌انگیزتری را تجربه کرد.

البته تحت تأثیر روش‌های بازاریابی پژو نباید قرار بگیرد چراکه این خودروساز فرانسوی روی رانندگی هیجان‌انگیز تأکید داشته اما 208 خودرویی است که اساساً روی راحتی و آسایش تمرکز دارد. این خودرو به راحتی ناهمواری‌های کوچک را جذب می‌کند و سواری راحتی دارد. البته حتی در سرعت‌های کم نیز حرکاتی در بدنه مشاهده می‌شود.

موضوع اصلی درباره‌ی ویژگی 208 به احساس آن مربوط می‌شود. شاید این موضوع درباره‌ی مدل نهایی صدق نکند اما این خودرو همچون محصولی ارزان‌قیمت و کوچک حس نمی‌شود بلکه می‌توان آن را خودرویی اجرایی دانست.

بخشی از این موضوع به لطف چگونگی حضور آن در جاده است و بخش اعظم آن به کابین مربوط می‌شود. برخی رانندگان باید با تنظیمات صندلی بازی کنند تا بتوانند موقعیت خوبی برای دیدن پشت آمپرها پیدا کنند اما جنس متریال بکار رفته در کابین واقعاً شیک و مناسب است.

برخی اطلاعات ضروری به‌صورت سه‌بعدی روی شیشه‌ی جلو منعکس می‌شود که در ابتدا شاید عجیب به نظر برسند اما پس از چند دقیقه چشمان شما به آن‌ها عادت خواهد کرد.

در کل باید گفت این طراحی مینیمال و متریال خوب باعث شده‌اند کابین 208 جدید حس فوق‌العاده‌ای داشته باشد. اگرچه هنوز جزئیات نهایی این خودرو اعلام نشده‌اند اما انتظار داریم 208 یکی از مجهزترین خودروهای کلاس خود باشد. انتظار می‌رود مدل پایه‌ی این خودرو قیمتی در حدود 16 هزار پوند داشته باشد.

این خودرو از نظر فضای کابین و بار نیز خوب عمل کرده است. 208 جدید تنها به‌صورت 5 درب عرضه خواهد شد و اگرچه زاویه‌ی درب عقب به گونه‌ای طراحی شده که کمی نازک است اما صندلی‌های عقب راحتی خوبی برای دو سرنشین بالغ دارند.

محفظه بار 311 لیتری نیز برای اکثر خریداران کفایت می‌کند هرچند خبری از کف جادار نیست و فضایی در آنجا تعبیه نشده است.

هنوز هم می‌توان لاستیک زاپاس را بدون تأثیر خاص روی محفظه بار انتخاب کرد. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان تشخیص علائم ترافیکی، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور و حالت رانندگی نیمه‌خودکار را نام برد.

نسل جدید پژو 208 عنوان بالغ‌ترین خودروی کوچک حال حاضر را به خود اختصاص می‌دهد و با کابینی شیک و سواری مناسب خود را از دیگران جدا می‌کند. این خودرو سواری هیجان‌انگیزی ندارد اما اگر به تکنولوژی‌های زیاد و حس لوکس بودن خودرو اهمیت می‌دهید قطعاً پژو در لیست شما جای خواهد داشت.

مشخصات پژو 208 پیورتک 100 Allure

  • قیمت: 18 هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 98 اسب بخار/200 نیوتون متر (تخمینی)
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.5 ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: 185 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
  • مصرف سوخت: 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.