پشت فرمان پژو 2008 الکتریکی جدید

چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 15:30
مطالعه 8 دقیقه
Peugeot e-2008 UK 2020-22
همانند هر خودروساز دیگری پژو نیز به دنبال تحقق برنامه‌های الکتریکی خود بوده و اگر به دنبال محصولی تمام الکتریکی هستید می‌توانید سبد محصولات این...
تبلیغات

همانند هر خودروساز دیگری پژو نیز به دنبال تحقق برنامه‌های الکتریکی خود بوده و اگر به دنبال محصولی تمام الکتریکی هستید می‌توانید سبد محصولات این برند فرانسوی را بررسی کنید. فلسفه پژو این است: "خودرو و قوای محرکه خودت را انتخاب کن" و این فلسفه در شاسی‌بلند کامپکت و جدید 2008 الکتریکی پدیدار شده است.

نسخه‌های بنزینی و دیزلی 2008 هنوز هم عرضه می‌شوند اما حرف e در نام 2008 نشانگر استفاده از قوای محرکه تمام الکتریکی است. این خودرو از مجموعه باتری 50 کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی 134 اسب بخاری سود می‌برد. شاید این اعداد برای شما آشنا به نظر برسند که دلیل آن نیز استفاده از معماری e-CMP پژو است که در دیگر محصولات گروه پژو-سیتروئن همچون دی اس 3 کراس بک E-Tense، اوپل کورسا الکتریکی و پژو 208 الکتریکی بکار رفته است.

2008 الکتریکی بزرگ‌تر از خودروها یاد شده بوده و طبیعتاً خودرویی سنگین‌تر است. به همین خاطر شعاع حرکتی این خودرو 331 کیلومتر است. البته اگر از شارژر 100 کیلوواتی استفاده کنید 80 درصد باتری را می‌توان در نیم ساعت شارژ کرد. اگر از شارژر خانگی 7 کیلوواتی استفاده کنید این زمان به هفت و نیم ساعت افزایش خواهد یافت. با توجه به هزینه‌های شارژ محاسبه شده، هزینه‌ی رانندگی با یک شاسی‌بلند بنزینی سه برابر این قدبلند الکتریکی خواهد بود.

قوای محرکه تمام الکتریکی این خودرو نه تنها هزینه‌های کمتری را به مالکان تحمیل می‌کند بلکه آسایش و رفاه زیادی را نیز به ارمغان می‌آورد. همچنین فضای بار 434 لیتری این خودرو تغییری با نسخه بنزینی نداشته و این هم یک نقطه مثبت دیگر است.

با گشتاور 300 نیوتون متری که از همان ابتدا در دسترس است خودرو سواری کاملاً بی‌دغدغه‌ای را ارائه می‌کند. 2008 الکتریکی در زمان تخت گاز رفتن آرام و ساکت بوده و با پرفورمنس خوبی به پیش می‌رود. البته وقتی سرعت بالاتر برود شعاع حرکتی خودرو سریع‌تر کاهش خواهد یافت. استفاده از حالت اکو به بهبود اوضاع کمک خواهد کرد اما در این حالت پاسخ کندتر پدال گاز و کاهش قدرت پیشرانه را شاهد خواهید بود.

سواری خودرو نسبتاً راحت بوده و دست‌اندازها به خوبی جذب می‌شوند. شما برخی دست‌اندازها را حس خواهید کرد اما در کل سواری خودرو خوب ارزیابی می‌شود. البته چاله‌های بزرگ هنوز هم باعث لرزش شاسی می‌شوند اما با توجه با یک شاسی‌بلند کوچک طرف هستیم و نه یک خودروی اسپورت، سواری و هندلینگ در مرتبه خوبی هستند. فرمان سبک نیز با ماهیت 2008 الکتریکی همخوانی داشته و دقت بالایی دارد.

تغییرات بصری زیادی نسبت به نسخه‌های درون‌سوز وجود نداشته اما نسبت به این خودروها، 2008 الکتریکی از جلوپنجره متمایز و نشان‌های زیاد مختص این خودرو سود می‌برد.

داخل کابین نیز مشابه سایر مدل‌ها بوده و این موضوع خوبی است. همچنان پشت فرمان خودرو پشت آمپرهای دیجیتال دیده می‌شود و یک صفحه مرکزی 10 اینچی هم در مدل GT Line بکار رفته است. این صفحه‌نمایش از گرافیک و سرعت واکنش خوبی برخوردار بوده و از اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری و... پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های خودرو می‌توان به شارژ بی‌سیم گوشی، دوربین دنده‌عقب رنگی و سه سال سرویس‌های ارتباطی اشاره کرد. دیگر تجهیزات 2008 الکتریکی عبارت‌اند از حسگرهای پارک عقب، صندلی‌های گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع، چراغ‌های جلوی LED با دستیار نوربالا و تکنولوژی‌های ایمنی زیاد شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران و دوچرخه‌سواران و...

کیفیت کابین پذیرفتنی بوده اما وقتی با قیمت 32915 پوندی (پس از اعمال مشوق‌های دولتی) روبرو می‌شوید انتظار کیفیت بالاتری را دارید. این یک مشکل برای خودروهای الکتریکی کوچک در عصر حاضر است زیرا اگرچه 2008 الکتریکی شعاع حرکتی نسبتاً خوبی دارد اما هنوز هم از قیمت بالا رنج می‌برد.

البته وقتی هزینه‌های صرفه‌جویی شده نسبت به مدل درون‌سوز را در نظر بگیرید روبرو شدن با نسخه الکتریکی 2008 راحت‌تر صورت خواهد گرفت.

پژو 2008 الکتریکی یک شاسی‌بلند کوچک با ظاهر و البته قیمتی تیز است هرچند با گذشت زمان این پول به خود شما باز خواهد گشت. برخلاف برخی خودروهای الکتریکی این خودرو همان فضای کابین و بار نسخه درون‌سوز را داشته و سواری‌اش نیز به لطف گشتاور آنی بهبود یافته است. تکنولوژی و تجهیزات 2008 الکتریکی نیز خوب بوده و بنابراین این یک تلاش خوب برای پژو است که برای بار اول قابل‌ستایش می‌باشد.

مشخصات پژو 2008 الکتریکی GT Line

  • قیمت: 32,915 پوند (پس از اعمال مشوق دولتی)
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری 50 کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: 134 اسب بخار/300 نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.7 ثانیه (تخمینی)
  • حداکثر سرعت: 150 کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: 331 کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.