معرفی رسمی نسل جدید پژو 308، خطونشان برای گلف
سرانجام پس از انتشار و افشای تصاویر مختلف، پژو رسماً نسل جدید هاچبک 308 را معرفی کرده است. زیربنای این خودرو را نسل سوم پلتفرم EMP2 استلانتیس تشکیل میدهد که فاصلهٔ محوری 308 را 55 میلیمتر افزایش داده است. در این نسل همچنین پژو ارتفاع خودرو را 20 میلیمتر کاهش داده تا نمای اسپرتتری به آن ببخشد. همانطور که در تصاویر قبلی مشخص شده بود، لوگوی جدید پژو هم در جایجای بدنهٔ 308 خودنمایی میکند.
همهٔ تیپهای نسل جدید 308 بهصورت استاندارد به چراغهای جلوی LED مجهز هستند که در کنار دیلایتهای عمودی دندان ببری قرار میگیرند. این چراغها در تیپهای GT و GT پریمیوم از تکنولوژی ماتریکس هم برخوردار خواهند بود. در عقب 308 نیز چراغهای LED با امضای سه پنجهای پژو به چشم میخورد. خریداران میتوانند برای بدنهٔ این هاچبک جدید از بین رنگهای سبز، سفید، خاکستری، مشکی، آبی و قرمز یکی را انتخاب کنند.
در داخل 308 جدید همان طراحی معروف و آشنای i-Cockpit پژو دیده میشود که نمایشگر 10 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی 10 اینچی با قابلیت سهبعدی در تیپهای GT از ویژگیهای آن است. برای این خودرو پکیج نرمافزاری اطلاعاتی-سرگرمی i-Connect هم قابل سفارش است که امکان ایجاد هشت پروفایل مختلف برای راننده را فراهم میکند و قابلیت نمایشگر آینهای بیسیم را به همراه دارد.
نسل جدید 308 بهصورت استاندارد یا سفارشی با سیستمها و تکنولوژیهای کمکرانندهٔ فراوانی ارائه میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم پایش نقاط کور دوربُرد، هشدار عبور و مرور عقب، دوربین دید عقب 180 درجه با نازل تمیزکننده، سیستم دید اطراف 360 درجه با چهار دوربین و سیستم تماس اضطراری اشاره کرد. علاوه بر این، برای این خودرو پکیجی بنام دستیار راننده هم ارائه میشود که کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و سیستم تغییر خط نیمهخودکار را به همراه دارد.
یکی از خبرهای مهم در مورد نسل جدید 308 ارائهٔ دو نسخهٔ پلاگینهیبریدی برای آن است. نسخهٔ هیبریدی پایه که Hybrid 180 e-EAT8 نام دارد، از یک پیشرانهٔ بنزینی 150 اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی 81 کیلوواتی استفاده میکند و از بُرد تمام الکتریکی 60 کیلومتری برخوردار است. نسخهٔ پلاگینهیبریدی بالا رده نیز با نام Hybrid 225 e-EAT8 همان موتور الکتریکی 81 کیلوواتی را در کنار پیشرانهٔ بنزینی قویتر 180 اسب بخاری قرار میدهد و میتواند تا 58 کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. هردوی این نسخههای هیبریدی به پکیج باطری لیتیوم یونی 12.4 کیلووات ساعتی مجهز هستند.
اما علاوه بر این نسخههای پلاگینهیبریدی، 308 جدید با یک پیشرانهٔ 1.2 لیتری بنزینی 130 اسب بخاری و یک نمونهٔ دیزلی 1.5 لیتری 130 اسب بخاری هم ارائه میشود. نسل جدید پژو 308 اواخر امسال در اروپا و دیگر بازارهای بینالمللی عرضه خواهد شد.