نسخههای داغ GTi یا PSE برای پژو 308 جدید در کار نیست
نسل جدید پژو 308 بهتازگی معرفی شده و علاقهمندان انتظار داشتند در این نسل شاهد ارائهٔ نسخههای داغی مثل GTi یا PSE باشند اما سازندهٔ فرانسوی دراینباره خبرهای خوبی برای آنها ندارد زیرا اعلام کرده است که برای 308 جدید خبری از نسخههای داغ و پرفورمنس نخواهد بود. البته این فقط پژو نیست که از هاچبکهای داغ فاصله گرفته زیرا دیگر خودروسازان بزرگ اروپایی بهجز فولکسواگن هم طی چند سال اخیر به دلیل کاهش فروش و قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی، این خودروهای جذاب را بهآرامی از سبد محصولات خود حذف کردهاند.
مدیر محصولات پژو «جروم میکرون» در پاسخ به این سؤال تاپ گیر که آیا پژو قصد دارد نسخهٔ GTi از 308 جدید را ارائه کند، گفته است:
اگر به بازار نسخههای اسپرت و قوانین CO2 نگاه کنید میبینید که این بخش فروپاشیده است
پاسخ وی به این سؤال، هرچند غیرمستقیم، کاملاً منفی به نظر میرسد؛ اما خبرهای بد به همینجا ختم نمیشود. گزارشهای قبلی حاکی از آن بود که بجای نسخهٔ سنتی GTi از 308، پژو یک نسخهٔ پرفورمنس بالای پلاگینهیبریدی مثل سدان اسپرت 508 PSE را برای این هاچبک کامپکت در نظر گرفته است اما حالا به نظر میرسد سازندهٔ فرانسوی این ایده را هم کنار گذاشته است زیرا میکرون دراینباره گفته است:
ما هنوز بازاری نمیبینیم و این به وزن اضافه میکند
نسل جدید 308 که روی نسخهای تکاملیافته از پلتفرم EMP2 ساخته شده، با پیشرانههای بنزینی و دیزلی به همراه دو نسخهٔ پلاگینهیبریدی به بازار عرضه میشود. در حال حاضر قویترین نسخهٔ این خودرو مدل پلاگینهیبریدی 225 e-EAT8 است که از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با 180 اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی 108 اسب بخاری استفاده میکند. مجموع قدرت این مدل 225 اسب بخار است و میتواند تا 60 کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. با توجه با اظهارات مدیر محصولات پژو، به نظر میرسد کسانی که خواهان یک 308 قدرتمند هستند باید به همین نسخهٔ پلاگینهیبریدی 225 اسب بخاری اکتفا کنند.