رندری فوقالعاده از نسخه جادهای هایپرکار لمانز پژو 9X8
با اینکه پژو نشان مشهور GTi را کنار گذاشته اما هنوز هم به تولید محصولات پرفورمنس مشغول است. پژو 508 PSE بهصورت لیفت بک و استیشن در دسترس بوده و در واقع قویترین خودروی جادهای تاریخ این خودروساز محسوب میشود چراکه قدرت 355 اسب بخاری و گشتاور 520 نیوتون متری آن از دل قوای محرکه پلاگین هیبریدی بیرون میآیند؛ اما اگر فرانسویها یک خودروی بسیار قویتر با قوای محرکه هیبریدی را تولید کنند اوضاع چگونه خواهد بود؟
اینجاست که رندرهای هایپرکار مجازی 9X8 وارد میدان میشوند. این رندرها پس از معرفی هایپرکار لمانز پژو طراحی شدهاند. متأسفانه پژو قبلاً تولید نسخه جادهای پروتوتایپ LMH را رد کرده اما خب طراحان دست به کار شده و نسخه جادهای 9X8 را تجسم کردهاند.
این خودرو در دنیایی عالی میتوانست با هایپرکار لمانز تویوتا سرشاخ شود. ژاپنیها تولید نسخه جادهای از هایپرکار مسابقهای خود را تائید کردهاند. درست همانند تویوتا که میخواهد نسخه پرفورمنس محصولات متنوع خود را تولید کند، استلانتیس نیز اهداف مشابهی داشته و این روند را با 508 PSE کلید زده است. نسخه جادهای هایپرکار مسابقهای پژو میتوانست گل سرسبد این استراتژی باشد.
9X8 در نسخه مسابقهای از پیشرانه 6 سیلندر 2.6 لیتری توئین توربو سود میبرد که قدرت 670 اسب بخاری را از طریق گیربکس 7 سرعته سکونشئال به چرخ های عقب میفرستد. این پیشرانه درونسوز با واحدی الکتریکی که قدرت 268 اسبی داشته و در بخش جلو نصب شده همکاری میکند. نسخه جادهای این پژو با قدرت ترکیبی فراتر از 900 اسب بخار میتوانست برندی رده میانی را وارد دنیای فوقالعادهای هایپرکارها بکند اما این اتفاق رخ نمیدهد.
تصاویر رسمی 9X8 بهطور دقیق نشان دهنده ابعاد واقعی این خودرو نیستند، محصولی که طول 5000 میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن عدد قابلتوجه 3045 میلیمتر است. ارتفاع این خودرو تنها 1180 میلیمتر بوده و پهنای آن به 2080 میلیمتر میرسد. به خاطر قوانین وضع شده این هایپرکار مسابقهای باید حداقل وزن 1030 کیلوگرمی داشته باشد.
هنوز مشخص نیست که آیا پژو تصمیم خود برای عدم تولید نسخه جادهای 9X8 را تغییر خواهد داد یا خیر.