دوئل فولکسواگن آرتئون R و پژو 508 PSE
مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین کیا K5 GT و فورد فیوژن اسپرت
مجموع آراء: 1721
آراء فورد: 900
آراء کیا: 821
پیروز دوئل: فورد فیوژن اسپرت با کسب 55 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
هیوندای سوناتا N Line | تویوتا کمری TRD |
تویوتا کمری TRD | |
کیا استینگر GT | بیوک رگال GS |
کیا استینگر GT | |
فورد فیوژن اسپرت | کیا K5 GT |
فورد فیوژن اسپرت | |
فولکسواگن آرتئون R | پژو 508 PSE |
؟ |
فولکسواگن آرتئون R
تاریخ معرفی: ژوئن 2020
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد
حفاظت از کودکان: 85 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 85 درصد
سیستمهای ایمنی: 82 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 3 سال یا 96 هزار کیلومتر
چکیده: فولکسواگن آرتئون R یک خودروی سریع حرفهای و منحصربهفرد است اما عدم مطابقت کیفیت کابین با تصویر لوکس و پرفورمنسی خودرو، شرمآور به نظر میرسد. بااینحال، پویایی رانندگی آرتئون R احساس اطمینان فوقالعادهای به راننده میدهد که این ویژگی با کارایی زیاد برای استفادههای روزمره و همینطور تجهیزات استاندارد فراوان همراه است. ممکن است آرتئون R هیجانانگیزترین خودروی این کلاس نباشد اما فقط در موارد خیلی کمی از پس وظایفی که از آن خواسته میشود برنمیآید. البته بهتر است تنظیمات سیستم تعلیق تطبیقی خودرو همیشه روی نرمترین حالت قرار گیرد تا حداکثر راحتی را ارائه کند.
پژو 508 PSE
تاریخ معرفی: سپتامبر 2020
پلتفرم: EMP2 پژو-سیتروئن
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد
حفاظت از کودکان: 86 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 71 درصد
سیستمهای ایمنی: 79 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 3 سال یا 96 هزار کیلومتر
چکیده: پژو 508 PSE هم آیندهٔ پرفورمنس و هم الکتریکیسازی را نشان میدهد. این مدلی شایسته برای پرچمداری خانوادهٔ 508 محسوب میشود. تجدیدنظر در شاسی 508 PSE بهگونهای صورت گرفته که برداشت متفاوتی از یک خودروی پرفورمنس کاربردی را ارائه میکند. این یک خودروی همهکاره با تجهیزات مناسب و مصرف سوخت بسیار خوب است و به همین دلیل رقبا نمیتوانند حریف آن شوند. بااینحال، هرچند پژو 508 PSE خودرویی خاص و منحصربهفرد بهحساب میآید اما کمی گران احساس میشود.
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن آرتئون R | پژو 508 PSE | |
پیشرانه | 2.0 لیتری I4 | 1.6 لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ هیبریدی |
قدرت | 320 اسب بخار | 360 اسب بخار |
گشتاور | 420 نیوتن متر | 520 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | 4.9 ثانیه | 5.2 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت | 250 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 9.1 لیتر ترکیبی | 7.9 لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | 209 گرم/کیلومتر | - |
ظرفیت باک | 66 لیتر | 43 لیتر |
برد تمام الکتریکی | ندارد | 42 کیلومتر |
وزن | 1703 کیلوگرم | 1764 کیلوگرم |
طول | 4,866 میلیمتر | 4,750 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,838 میلیمتر | 2,793 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 563 لیتر | 487 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت پایه بریتانیا | 52,585 پوند | 55,795 پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="86"]