یادی از پژو 907 کانسپت، سوپرکار 12 سیلندر فرانسوی!

چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 12:30
مطالعه 5 دقیقه
2004-Peugeot-907_2
هیچ‌چیزی همانند یک خودروی کانسپت نمی‌تواند مرزهای فکر و خیال در صنعت خودرو را رد کند و برخی از آن‌ها محصولات کاملاً خاطره‌انگیز هستند که اگرچه به...
تبلیغات

هیچ‌چیزی همانند یک خودروی کانسپت نمی‌تواند مرزهای فکر و خیال در صنعت خودرو را رد کند و برخی از آن‌ها محصولات کاملاً خاطره‌انگیز هستند که اگرچه به خط تولید راه نیافته‌اند اما همواره در ذهن طرفداران ماندگار شده‌اند. پژو تلاش داشته بدون توجه به محدودیت‌های ایمنی، راحتی و سوددهی چنین چیزهایی را تجسم کند و حاصل کار نیز کانسپت خاطره‌انگیز 907 بوده است.

پژو 907 اولین بار در سال 2004 معرفی شد. کانال DriveTribe در ویدئویی جذاب به تاریخچه این خودرو و چگونگی شکل‌گیری‌اش پرداخته است.

این کانسپت به عنوان طراحی مطالعاتی برای گرامیداشت مرکز طراحی جدید پژو متولد شد و تیم طراحان آن آزادی عمل زیادی داشتند. این کوپه دیفرانسیل عقب دارای بدنه‌ای فیبر کربنی بود و پیشرانه نیز به عقب کشیده شده بود تا یک سوپرکار با طراحی پیشرانه جلو/وسط تولید شود.

این پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری تنفس طبیعی قدرت 500 اسب بخاری داشت و در واقع از به هم پیوستن دو پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری پژو به وجود آمده بود. این خودرو به لطف بدنه فیبر کربنی تنها 1400 کیلوگرم وزن داشت و می‌توانست در عرض 3.7 ثانیه سرعت خود را از سکون به 96 کیلومتر در ساعت برساند. سقف سرعت تئوری این خودرو نیز 357 کیلومتر در ساعت اعلام شده بود.

متأسفانه این سوپرکار تک ساخت هرگز وارد خط تولید نشد و قطعاً طرفداران از تماشای یکی از جذاب‌ترین سوپرکارهای معاصر در جاده‌ها محروم شدند.

این خودرو هم‌اکنون در موزه برند پژو قرار دارد. البته شایعاتی درباره ذخیره کردن تمامی قطعات موردنیاز برای تولید یک پیشرانه 12 سیلندر دیگر در ساختمان‌های پژو منتشر شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.