تست گوزن پژو 308 با چاشنی از کار افتادن سیستم فرمان برقی!

پنج‌شنبه 11 فروردین 1401 - 04:58
مطالعه 3 دقیقه
Peugeot-308-1
احتمال برخورد با گوزن هنگام رانندگی کم است اما هرگز صفر نیست. به همین دلیل، آزمایش مانور تغییر جهت اضطراری که در محاوره با عنوان آزمایش گوزن...
تبلیغات

احتمال برخورد با گوزن هنگام رانندگی کم است اما هرگز صفر نیست. به همین دلیل، آزمایش مانور تغییر جهت اضطراری که در محاوره با عنوان آزمایش گوزن شناخته می‌شود از قدیم انجام می‌شده است اما در سال 1997 این آزمایش در سراسر جهان شناخته شد. در اکتبر آن سال، یک مرسدس بنز A کلاس در این آزمایش چپ کرد که این موضوع توقف فروش A کلاس از سوی مرسدس و فراخوان همه نمونه‌های فروخته‌شدهٔ قبلی را به دنبال داشت. سازندهٔ آلمانی برای برطرف کردن این مشکل، سیستم تعلیق A کلاس را اصلاح و آن را به ESC مجهز کرد.

حال به سال 2022 بازمی‌گردیم که خودروی دیگری در آزمایش گوزن با مشکلی جدی مواجه شده است. این خودرو نسل جدید پژو 308 است که توسط مجلهٔ اسپانیایی km77 آزمایش شده است. نمونه‌ای که در این آزمایش شرکت کرده یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی با GT Pack است که گران‌ترین عضو خانوادهٔ 308 محسوب می‌شود و در اروپا با قیمتی بیش از 43 هزار یورو به فروش می‌رسد. این هاچ‌بک شیک فرانسوی اما در آزمایش گوزن با مشکلات فنی جدی مواجه شده است. پس از چندین بار تلاش برای انجام این آزمایش که برخی از آن‌ها موفق‌تر بودند، فرمان برقی 308 از کار می‌افتد. سپس در یکی از آزمایش‌ها با سرعت 73 کیلومتر بر ساعت نیز ESP خودرو دچار مشکل می‌شود.

البته خاموش و روشن کردن خودرو این مشکلات را برطرف می‌کند اما این موقتی است و در تلاش بعدی، سیستم فرمان برقی دقیقاً در همان مکان دوباره از کار می‌افتد. همان‌طور که در ویدئو مشخص است، روی صفحه آمپر دیجیتالی خودرو نیز هشدار قرمز از کار افتادن ESP به نمایش درمی‌آید. خوشبختانه اما مردان km77 خودروی دیگری در اختیار داشتند که با 308 قبلی کاملاً یکسان و به لاستیک‌های میشلن Primacy 4 با اندازهٔ 225 مجهز بود. بدین ترتیب هاچ‌بک هیبریدی پژو درنهایت این آزمایش را به پایان رساند اما نتیجه چندان چشمگیر نبود.

در این آزمایش، بالاترین سرعت ورود 308 بدون برخورد به هیچ مخروطی 72 کیلومتر بر ساعت بود که کاهش قابل‌توجهی نسبت به نسل قبلی داشته است زیرا 308 قدیمی سرعت ورود 82 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود. بااین‌حال، km77 خاطرنشان می‌کند که کنترل هاچ‌بک جدید پژو آسان است و رفتاری از خود نشان نمی‌دهد که راننده را گیج کند. انتظار می‌رود نسل جدید اوپل آسترا هم عملکرد مشابهی در تست گوزن داشته باشد زیرا این هاچ‌بک آلمانی اشتراکات فراوانی با 308 دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.