عملکرد تحسینبرانگیز پژو 408 جدید در تست ایمنی گوزن
پژو 408 به عنوان یکی از جدیدترین محصولات این خودروساز فرانسوی راهی بازار اروپا شده است. قدبلند جدید پژو از طراحی فست بک مانند و جالب سود میبرد و ترکیبی از خودروهای سواری و کراس اوور است. 408 هماکنون در تست ایمنی گوزن تواناییهای خود را به نمایش گذاشته است.
همانطور که در تصاویر دیده میشود پژو 408 جدید ارتفاع قابلتوجهی از سطح زمین دارد و همین موضوع میتواند روی هندلینگ آن تأثیر بگذارد. مجله km77 نیز با توجه به طراحی 408 به دنبال بررسی عملکرد آن در تست گوزن بوده است. خودروی موردبحث با پیشرانههای متنوعی عرضه میشود. فرانسویها دو مدل پلاگین هیبرید با قدرت 150 و 180 اسب بخار را در نظر گرفتهاند. پژو همچنین نسخه پایه 408 را با پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری که 130 اسب بخار قدرت دارد عرضه میکند. همین پیشرانه در خودروی حاضر در تست وجود داشته و با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همکاری میکند.
اولین تست پژو 408 جدید به اسلالوم اختصاص دارد که در 25.9 ثانیه تکمیل میشود و 408 را در جایگاهی بین رنجروور اتوبیوگرافی و نیسان آریا و ایکس تریل قرار میدهد. این خودروها به ترتیب 26.1 و 25.5 ثانیه را در تست اسلالوم ثبت کرده بودند. بهترین عملکرد این خودرو در تست گوزن با سرعت 72 کیلومتر در ساعت ثبت شده و سرعتهای بالاتر باعث برخورد 408 با مخروطها شدهاند. km77 قبلاً آلپین A110 را نیز تست کرده بود و این خودرو با سرعت 80 کیلومتر در ساعت توانسته بود عملکرد قابلتوجهی را نشان دهد. آلپین همچنین تست اسلالوم را با زمان 21.6 ثانیه طی کرد و رکورد جدیدی بر جای گذاشت.
شایان ذکر است پژو 408 جدید در این تستها با لاستیکهای کمعرض میشلن e-Primacy که مشخصات 205/55 R19 دارند حضور پیدا کرده بود و در صورت استفاده از لاستیکهای پهنتر و اسپرت تر شاید عملکرد بهتری داشت. البته همین سرعت 72 کیلومتر در ساعت نیز از نظر km77 کاملاً رضایتبخش بوده است. ما مشتاقیم عملکرد 408 با قوای محرکه هیبریدی را نیز در تست گوزن ببینیم. قطعاً پیشرانه برقی و باتری باعث افزایش وزن خودرو میشود و روی هندلینگ آن تأثیر میگذارد. پژو همچنین در حال کار روی نسخه تمام برقی 408 نیز هست، خودرویی که در ماههای آینده معرفی خواهد شد.