آشنایی با انواع مدل‌ها و تیپ‌های پژو 207 + جدول قیمت

چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 10:30
مطالعه 5 دقیقه
Peugeot-207-1
در این مطلب قصد داریم با تمام مدل‌های پژو 207 مثل TU3، تیپ 5، دورنگ و اتوماتیک آشنا شویم و ویژگی‌ها و تجهیزات آن‌ها را بررسی کنیم.
تبلیغات

پژو 207 یکی از محبوب‌ترین هاچ‌بک‌های بازار کشورمان محسوب می‌شود. البته این خودرو نه 207 واقعی بلکه فیس‌لیفت پژو 206 است. این فیس‌لیفت در سال 2008 توسط شعبهٔ برزیلی پژو انجام شد و از سال 1389 با نام 207 به کشورمان آمد درحالی‌که در اروپا با نام 206 پلاس عرضه شد. تولید 207 در سال 1391 در ایران به دلیل تحریم‌ها متوقف شد و چهار سال بعد ایران‌خودرو با به‌روزرسانی‌هایی دوباره تولید آن را از سر گرفت. طی چند سال اخیر، به دلیل محبوبیت 207 در بازار، بر تنوع مدل‌های آن افزوده شده و با خاتمهٔ تولید 206 در اواخر سال 1401، ایران‌خودرو مدل‌های جدیدی را به خانوادهٔ 207 اضافه کرد تا جای خالی 206 را پر کند. به همین دلیل، هم‌اکنون 207 در تیپ‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که می‌تواند گیج‌کننده باشد. ازاین‌رو قصد داریم در ادامه تمام تیپ‌های این هاچ‌بک محبوب بازار را معرفی و بررسی کنیم.

کپی لینک

پژو 207 دستی

اولین نسخه پژو 207 که به بازار آمد، دستی معمولی بود. این نسخه از تجهیزات کاملی مثل ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، رینگ آلومینیومی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، آینه‌های جانبی برقی، دوربین دنده عقب و سیستم تهویهٔ اتوماتیک بهره می‌برد و بعداً نسخهٔ فرمان برقی آن در کنار نسخهٔ هیدرولیک و همین‌طور نسخهٔ پانوراما یا سقف شیشه‌ای هم ارائه شد اما طی سال‌های بعد ایران‌خودرو تعدادی از امکانات آن مثل کروز کنترل و ترمزهای دیسکی عقب را حذف کرد. بااین‌حال، به‌تازگی نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این 207 برای مطابقت با استانداردهای 85 گانه ارائه شده است که از تجهیزات کامل به‌علاوهٔ سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها و راهنمای تعویض دنده بهره می‌برد. این نسخه همچنین فقط با فرمان برقی ارائه می‌شود. هردو نسخهٔ 207 دستی از پیشرانهٔ 1.6 لیتری 16 سوپاپ TU5 استفاده می‌کنند که 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد.

این یکی از تیپ‌هایی بود که پس از خاتمهٔ تولید پژو 206 ارائه شد. مهم‌ترین ویژگی این نسخه، استفاده از پیشرانهٔ 1.4 لیتری 8 سوپاپ TU3 پژو 206 تیپ دو بجای موتور TU5 است. این موتور تنها 75 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور دارد و به همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل است. این نسخه تجهیزات نسبتاً کاملی مثل نمایشگر لمسی، کروز کنترل و دوربین دنده‌عقب دارد اما فقط با فرمان هیدرولیک ارائه می‌شود، ترمزهای عقب آن کاسه‌ای است و رینگ‌ها هم فولادی هستند. 207 TU3 در نمونه‌های جدیدتر به سیستم پایش باد تایرها، کنترل کشش و راهنمای تعویض دنده هم مجهز شده است.

کپی لینک

پژو 207 تیپ 5

دومین تیپی که ایران‌خودرو پس از خاتمهٔ تولید 207 به خانوادهٔ 207 اضافه کرد، تیپ 5 بود. این تیپ از لحاظ پیشرانه تفاوتی با 207 دستی معمولی ندارد و از همان موتور TU5 با 105 اسب بخار قدرت و گیربکس پنج سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند. مهم‌ترین تفاوت 207 تیپ 5 در داخل است یعنی جایی که بجای داشبورد اصلی 207، داشبورد 206 ارائه شده است؛ بنابراین، در این تیپ خبری از نمایشگر لمسی نیست و کروز کنترل هم ارائه نمی‌شود. همچنین 207 تیپ 5 با فرمان هیدرولیک، ترمزهای عقب کاسه‌ای و رینگ‌های فولادی تولید می‌شود. این یعنی 207 تیپ 5 در اصل همان 206 تیپ 5 است که فقط ظاهر 207 دارد!

کپی لینک

پژو 207 دستی 6 سرعته

پس‌ازاینکه ایران‌خودرو نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ TU5 را با نام TU5P یا پلاس در تارا و رانا پلاس ارائه کرد، نوبت به 207 رسید تا از این موتور بهره‌مند شود. موتور TU5 پلاس با تجربهٔ ارتقاءهایی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ، خروجی کمی بیشتری برابر با 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین انتقال نیروی این موتور هم بجای گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قبلی توسط یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. این نسخه از 207 با تجهیزات کاملی مثل ترمزهای دیسکی عقب، کروز کنترل و رینگ آلومینیومی به همراه سقف شیشه‌ای ارائه می‌شود.

کپی لینک

پژو 207 سقف قرمز یا MC

پس‌ازاینکه کوییک R سایپا با طرح دورنگ بدنه در بازار با استقبال مواجه شد، ایران‌خودرو هم تصمیم گرفت 207 بخت‌برگشته را دورنگ کند! بدین ترتیب، نسخهٔ سقف قرمز این خودرو با نام MC (مخفف مالتی کالر) ارائه شد. در این نسخه قاب مه شکن‌های جلو، قاب آینه‌های جانبی، زه‌های جانبی، دریچهٔ روی کاپوت، کالیپرهای ترمز و سقف به رنگ قرمز درآمده‌اند و رینگ‌های آلومینیومی هم مشکی‌رنگ هستند. در داخل هم کمربندهای ایمنی، قاب دریچه‌های تهویه و بخش بالایی غربیلک فرمان قرمزرنگ هستند. MC همچنین اولین نسخهٔ 207 بود که از پیشرانهٔ TU5P با 113 اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک بهره‌مند شد. 207 سقف قرمز فقط با همین موتور و گیربکس اتوماتیک و همین‌طور تجهیزات کامل و فرمان برقی عرضه می‌شود.

کپی لینک

پژو 207 اتوماتیک

برخلاف کوییک R، طرح دورنگ روی 207 جواب نداد و خریداران استقبال چندانی از این مدل نداشتند آن‌هم درحالی‌که پیشرانهٔ TU5P و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک فقط در این نسخه ارائه می‌شد. چندی بعد اما ایران‌خودرو همین قوای محرکه را برای 207 تک‌رنگ معمولی هم ارائه کرد. بدین ترتیب، نسخهٔ اتوماتیک جدیدی با موتور TU5P و گیربکس شش سرعته به بازار عرضه شد. این نسخه همچنین علاوه بر تجهیزات کامل، برخلاف 207 MC از سقف شیشه‌ای هم برخوردار است و در نمونه‌های جدیدتر به سیستم پایش باد تایرها، کنترل کشش و راهنمای تعویض دنده هم مجهز شده است تا مجهزترین و گران‌ترین عضو خانوادهٔ 207 لقب گیرد. این نسخه هم‌اکنون در بازار نزدیک به یک میلیارد تومان قیمت دارد.

کپی لینک

قیمت انواع تیپ های 207 در کارخانه و بازار

برای اطلاع از قیمت پژو 207 دنده ای و قیمت پژو 207 اتوماتیک و قیمت پژو 207 TU3 این صفحات اختصاصی از پدال را دنبال کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.