پژو 207 صندوقدار جدید امسال با گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار می‌آید

پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 14:30
مطالعه 3 دقیقه
Peugeot-207-SD-1
طبق جدیدترین گزارش‌ها، ایران‌خودرو قصد دارد امسال پژو 207 صندوقدار را با پیشرانهٔ TU5 پلاس و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک دوباره به بازار عرضه کند.
تبلیغات

در زمستان 1395 ایران‌خودرو از پژو 206 صندوقدار رونمایی کرد. فروش این خودرو از اسفند 1396 آغاز شد و اولین سری آن از خرداد 1397 به دست خریداران رسید. بااین‌حال، 207 صندوقدار برای مدت کوتاهی تولید شد و در سال 1399 با افزایش فشار تحریم‌ها و توقف واردات گیربکس‌های اتوماتیک، ایران‌خودرو به تولید این ماشین که فقط به‌صورت اتوماتیک ارائه می‌شد پایان داد. در سال 1400 هم پژو 206 صندوقدار از روی خط تولید کنار رفت و ایران‌خودرو سعی کرد رانا پلاس را جایگزین هردوی این پژوهای صندوقدار کند.

بااین‌حال، رانا پلاس در بازار فروش هیچ‌گاه طبق انتظارات عمل نکرد و شاید به همین دلیل بود که در آذر 1402 در حاشیهٔ دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، مسئول بخش توسعه ایران‌خودرو از بازگشت 207 صندوقدار به خط تولید ایران‌خودرو خبر داد و حالا طبق جدیدترین اخبار به نقل از وب‌سایت خبری چرخان، 207 صندوقدار در برنامهٔ تولید ایران‌خودرو برای سال 1403 قرار گرفته و قرار است در دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شود.

مهم‌ترین تغییر 207 صندوقدار جدید نسبت به نسخهٔ قبلی زیر کاپوت رخ خواهد داد یعنی جایی که پیشرانهٔ جدید TU5 پلاس قرار خواهد گرفت. این پیشرانه که قبلاً در تارا، 207 هاچ‌بک و رانا پلاس ارائه شده، با تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ، خروجی کمی بالاتری برابر با 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور TU5 207 صندوقدار قبلی 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور داشت. در بخش انتقال نیرو همان‌طور که قبلاً گفته شده بود، این پژوی صندوقدار با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک جدید ایران‌خودرو ارائه می‌شود اما خبر جدید اینکه ایران‌خودرو قصد تولید نسخهٔ دستی 207 صندوقدار را هم دارد.

بااین‌حال، عجیب اینکه گفته شده 207 صندوق‌دار با گیربکس پنج سرعتهٔ دستی تولید می‌شود و حداقل در فاز اول خبری از گیربکس شش سرعتهٔ دستی که در رانا پلاس می‌بینیم نخواهد بود. هرچند تیپ‌ها و مشخصات نهایی این خودرو هنوز اعلام نشده اما به‌احتمال‌زیاد مثل نسخهٔ هاچ‌بک در مدل‌های سقف فلزی و پانوراما تولید خواهد شد. همچنین ازآنجایی‌که استانداردهای 85 گانه برای تمام خودروهای تولید داخل الزامی شده است، 207 صندوقدار باید به سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد تایرها و دیگر موارد اجباری هم مجهز شود. رینگ آلومینیومی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، کروز کنترل و فرمان برقی هم از دیگر تجهیزات این خودرو هستند تا در جایگاهی بالاتر از رانا پلاس قرار گیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.