بازتولید پژو 206 WRC یادی از خاطرات قهرمان زیبای رالی

دوشنبه 28 آبان 1403 - 04:30
مطالعه 5 دقیقه
Peugeot-206-WRC-Replica-ebay-main-1024x576
این 206 با تیونینگ پیشرانه، کیت بدنه رالی، شاسی تقویت شده و فنربندی جدید، بسیار شبیه به نسخه‌ی مسابقه‌ای است.
تبلیغات

حدودا 20 سالی می‌شود که برند پژو از مسابقات قهرمانی رالی WRC کنار کشیده است اما طرفدارانش هنوز هم مدل مسابقه‌ای 206 WRC را به خوبی به یاد دارند؛ خودروی هاچبکی که پس از سال 2000 میلادی روانه از مسابقات شد و در 25 رقابت به مقام نخست دست پیدا کرد. حال که سال‌ها از زمان حیات این هیولا گذشته است، یک طرفدار تصمیم گرفته تا 206 خود را به نمونه‌ای شبیه به آن تبدیل کند.

کپی لینک

خودرویی تقویت شده برای خیابان

این نسخه عادی و جاده‌ای 206 به کیت بدنه‌ای تازه با فرم‌پردازی مشابه خودروی WRC مجهز شده است که شامل سپرهای برجسته بزرگ، طاق چرخ‌های برآمده، کاپوت تازه و هواکش‌های روی آن و یک هواکش سقفی تزئینی می‌شود. برای اینکه مجموعه این افزونه‌ها، 206 مدنظر را به خودروی رالی نزدیک‌تر کند، یک بال سقفی هم ر بخش عقب تعبیه شده است تا حال‌وهوای مسابقه‌ای حاصل از تماشای رینگ‌های پنج پره را تکمیل کند. تمام این قطعات هم با یک طرح مسابقه‌ای و برچسب‌ها اسپانسرهای رالی پوشانده شده است.

مالک این 206 از کابین آن هم قافل نشده و برای ایجاد یک تجربه کامل در درون خودروی خود هم از المان‌های مسابقه‌ای استفاده کرده است. ازجمله تجهیزات تازه کابین این خودرو می‌توان به صندلی‌های مسابقه‌ای، فرمان جدید، پنل‌های فیبرکربنی سبک‌وزن، کپسول آتش‌نشانی، میل ایمنی و یک کلاه‌ مخصوص راننده اشاره کرد.

این خودروی جاده‌ای که زندگی خود را به‌عنوان یک پژو 206GTi 180 (یا همان 206RC) آغاز کرده بود. درحالی‌که 206 WRC از سیستم چهار چرخ محرک مخصوص رالی، 300 اسب بخار قدرت و سایر قطعات و تجیزات رالی سود می‌برد، نسخه جاده‌ای به یک موتور 2 لیتری تنفس‌طبیعی مجهز شده است که اجازه دسترسی به حداکثر 177 اسب بخار قدرت را در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌دهد.

مالک این نمونه بازسازی‌شده برای بهبود عملکرد خودرو خود از یک دیفرانسیل لغزش محدود، اگزوز سفارشی، شاسی بهبودیافته، فنربندی مجهز به فنرهای کویل‌اور، میل ضدلغزش «H&R» و ترمزهای تقویت‌شده استفاده کرده است. مالک معتقد است که این پکیج و صرف‌شدن 624 ساعت کار روی آن، ارزش پرداخت مبلغی بیش از 30 هزار دلار را دارد و مالک جدید می‌تواند آن را در نمایشگاه، پیست یا خیابان براند.

کپی لینک

206 WRC

پژو در سال 1999 از این مسابقه‌دهنده توانمند پرده‌برداری کرد. این خودرو در سال‌های 2000، 2001 و 2002 به مقام نخست مسابقات دست پیدا کرد تا اینکه در سال 2004 با دنیای رقابت‌ها خداحافظی کرد و با 307CC WRC جایگزین شد. مدل‌های مسابقه‌ای توانمند دیگر مانند 207 S2000 و 208T16 هم بعدها بر پایه همین هاچبک توسعه پیدا کردند و به رقابت پرداختند. نظر شما درباره 206 WRC چیست؟ آیا جای خالی نسخه‌های قدرتمندتر 206 در کشور ما احساس می‌شود؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.