پژوصنایع هوایی

رونمایی از هلیکوپتر ایرباس با همکاری تیم طراحی پژو

ایرباس در نمایشگاه هوایی دبی از هلیکوپتر H160 جدید خود پرده‌برداری کرد. این هلیکوپتر به‌طور مشترک با کمک لابراتوار طراحی پژو توسعه‌یافته است و H160 قرار است جایگزین dauphin شود. خطوط براق و پنجره مخروطی شکل این هلیکوپتر را از طراحی مدرنی برخوردار کرده است. همچنین این هلیکوپتر دارای بدنه‌ای از جنس کامپوزیت و از تثبیت‌کننده دوباله‌ای، روتور دم با سطح شیب‌دار و پره‌های با تکنولوژی “blue edge rotor blade” برخوردار است.

Airbus Helicopter H160
Airbus Helicopter H160
لابراتوار طراحی پژو پس از ارائه طراحی اولیه این پروژه در یک مسابقه طراحی توانست پیروزی را از آن خود کند و به دنبال آن درگیر پروژه هلیکوپتر ایرباس شد. درواقع “نمای بیرونی اثرگذار آن، یک معیار جدید در استایل هلیکوپتر ایجاد کرده است.” این شرکت پس از ارائه طراحی اولیه این هلیکوپتر همکاری خود را با تیم ایرباس برای توسعه بیشتر طراحی شروع کرد و نتیجه کار چیزی هست که ما امروز را می‌بینیم.

Airbus Helicopter H160
Airbus Helicopter H160
گیوم چیلنز، رئیس بخش طراحی استایل ایرباس هلیکوپتر در بیانیه‌ای گفت:

ما با استفاده از طراحی اولیه‌ای که توسط لابراتوار طراحی پژو توسعه‌یافته توانستیم یک شخصیت قوی برای روتورکرفت‌ها تعریف کنیم که انعکاس دهنده نوآوری، عملکرد و شخصیت منحصربه‌فرد به H160، است. استایل تبدیل شده به اولویت‌های مهم برنامه H160، که هدف آن ایجاد یک تصور قوی در شخصیت منحصربه‌فرد و عملکرد آن است.

Airbus Helicopter H160
Airbus Helicopter H160
ایرباس چیز زیادی درباره مشخصات این هلیکوپتر نگفته اما قرار است از ابتدای سال آینده فروش آن به شرکت‌های حمل‌ونقل مختلفی ازجمله شرکت‌هایی که درزمینه حمل‌ونقل دریایی فعالیت می‌کنند، کسب‌وکارهای حمل‌ونقل خصوصی هوایی، خدمات عمومی و حمل‌ونقل تجاری مسافر آغاز گردد. صرف‌نظر از طراحی ظاهری این هلیکوپتر، مجهز به یک موتور توربوشفت جدید خواهد بود که ایرباس وعده داده عملکردی قوی‌تر و کم مصرف‌تر از نمونه‌های مورد استفاده در برادرانش خواهد داشت.

Airbus Helicopter H160
Airbus Helicopter H160
منبع: motor1

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. AMIR

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    پژو بهترین برند جهانی است.
    بیرین حال کنید دیگه درباره پژو حرف بد نزنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. ASTON MARTin

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      میگفتی “برند بدی نیست” اینقد منفی نمیخوردی

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. sky watcher

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (112 ديدگاه)

      کجای دنیا پژو رو قبول دارن که شما این حرف رو میزنی ؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. shahab

        ۲۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        ایرانیا قبولش دارن اساسی
        پس کسانی که ثبت نام کردن کیان؟؟؟ ایرانین دیگه

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
      2. amir

        ۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (481 ديدگاه)

        همین ایرباس یه نمونشه دیگه!!بین این همه طرح فقط طرح پژو را قبول کرده

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  2. حسین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2315 ديدگاه)

    هر شرکتی که زرنگ باشد سود بیشتری می‌کند!
    ایرانخودرو هم اگه می خواست می‌تونست از پژو فناوری و … بگیره!
    همه به فکر منافع خودشونن، کسی نمی‌یاد خواهش کنه تکنولوژی بت بده!!!
    خودت باید زرنگ می‌بدی ویران خودرو!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. 1997

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    این طرحی که پژو داده و ایرباس اینقدر با غرور دربارش حرف میزنه.
    من تو دبستان به عنوان نقاشی کشیدم و ۲۰ هم گرفتم. ( البته دقیقا شبیه این نیست ولی ۹۰٪ شبیه اینه. )

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (477 ديدگاه)

      دمت گرم کل صعنعت هوایی ایرباس و پیو رو با خاک یکسان کردی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. 1997

        ۲۱ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (398 ديدگاه)

        قربانت.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. shahab

      ۲۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      الان با این حرفت ایرباس و پژو همه چیزشون رو به مزایده گذاشتن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. AMIR

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    LOVE PEUGEOT

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. ماهان گاز قبلی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    صنعت وتکنولوژی یعنی این!!!!!!!!!
    نه اینکه اینجا ماشین ۳۰یا۴۰سال پیش رو نمیتونند مونتاژکنند!!!!!!!!!!!!
    اونا کجا سیر میکنندوگاری سازهای ما کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/!!!!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. MjM

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (692 ديدگاه)

    یاد فیلم المانی هلیکوپتر پلیس افتادم…هلیکوپتر بیصدا…چارلی!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Masoud

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (221 ديدگاه)

    هلیکوپتر مرسدس بنز (Mercedes-Benz Style EC145) خیلی خوشگلتر و شیک تر از اینه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. P.G

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (488 ديدگاه)

    آقاى فراهانى با عرض خسته نباشید به شما،باید خدمتتون عرض کنم که متن دو اشتباه نوشتارى و ترجمه اى داره که امیدوارم اصلاح کنید
    اولاً این که استفاده ى تنها از لغت تثبیت کننده براى ترجمه ى Stabilizer خیلى درست نیست و باعث گنگى مفهوم مورد نظر میشه،چون در صنعت هوایى از خود لفظ استبیلایزر براى باله هاى انتهایى روى دم وسیله ى پرنده استفاده میشه و همچنین “تثبیت کننده ى دوباله ها” هم غلطه و با توجه به صحبت فوق ترجمه ى لغوى بهتر براى “biplane stabilizer” همون “استبیلایزر دو باله اى” هست
    ثانیاً تکنولوژى “blue edge rotor blade” هست که در متن به اشتباه “پره هاى با لبه ى آبى رنگ!” ترجمه شده و خب قطعاً رنگ لبه ى پره ها مورد خاصى به حساب نمیاد که بخواهند بیان کنند.منظور از این تکنولوژى طراحى جدید زاویه دار و شکسته ى نوک ملخ هاى روتور اصلى هلیکوپتر هست که به دلیل کاهش vortex یا همون جریان هاى چرخشى هوا در نوک ملخ ها با عث بهبود عملکرد و پرفورمنس و کاهش نویز تولیدى ملخ ها شده به طورى که ایرباس ادعا میکنه این طراحى حدوداً ١٠٠ کیلوگرم به وزن قابل حمل هلیکوپتر خواهد افزود و همینطور حدود ۵٠٪‏ یا ٣ دسى بل میزان صداى تولیدى ملخ ها رو کاهش خواهد داد
    با تشکر:)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهرداد فراهانی

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      درود PG عزیز
      متاسفانه اطلاعات بنده در زمینه صنعت هوایی اندک هست و خب باید در این زمینه بیشتر مطالعه کنم. بابت تذکر بجای شما بسیار ممنونم. متن اصلاح شد.
      ارادتمند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. احمد باقری

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    حالا پژو توی طراحی کمک کرده، دلیل نمیشه که بهترین کمپانی دنیا باشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. پژمان

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    پژو فقط تو ایران خوب نبود، چون ایرانخودروی عزیز قطعات چینی رو از همون اول جایگرین میکردن برای سود بیشتر. در ضمن شماهایی که پژوی ۴۰ سال پیش رو سوار میشید نگید پژو بده و فلان . یکبار از کشور خارج شدید و سوار ماشینای جدید پژو شدید بعد نظر بدید 🙂

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. بهزاد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پژوه سالها در خودرو های تولیدی مشکل گیربکس داشت واین مشکل رو حل نمی کرد ،خدا نکنه این مشکل رو تو طراحی این هلیکوپتر هم بروز داده باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. محمدجواد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اون بنده خدا (آقای AMIR) اینقدر منفی گرفته که ظرفیتش تکمیل شده …. دیگه بیشتر از این قبول نمی کنه ! ضمنا دوستان توجه کنید کسانی که رفتند ثبت نام کردند اگر سایر برندها هم بودند کسی می رفت پژو اونهم دستکاری شده ایرانی رو بخره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. amir

      ۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (481 ديدگاه)

      دوست عزیز تولید ۴۰۵ و پارس(!) در ایران هیچ ربطی به پژو ی فرانسه نداره.اگه این طوره پس باید نیسان گاوی را مظهر تکنولوژی ژاپن بدونیم.پراید هم مال کیاست.غولهای نارنجی و سبز مرسدس بنزالمان هم پیشکشتون که مردم بیچاره را توی خیابونا لواشک(!) میکنن…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا