پژوتجربه و آزمایش

اولین تجربه رانندگی با پژو ۴۰۸ جدید، تلفیق سدان و کراس‌اوور

پژو همیشه تمایل زیادی به ساخت خودروهای غیرمتعارف داشته است و بنابراین شاید ۴۰۸ جدید نباید خیلی غافلگیرکننده به نظر برسد. پژو این مدل را یک خودروی فست‌بک سگمنت C می‌داند اما ۴۰۸ در ظاهر شبیه یک لیفت‌بک پنج‌در با فرم سه جعبه‌ای سدان مانند و ارتفاعی بلند مشابه کراس‌اوورها به نظر می‌رسد که روکش‌های پلاستیکی بدنه ویژگی‌های ظاهری آن را تکمیل کرده‌اند. شاید ظاهر این خودرو برای همه جذاب نباشد اما باید قبول کرد که چیز قابل‌توجه و متمایزی است.

در داخل خودرو شاهد کابینی شبیه ۳۰۸ هستیم زیرا ۴۰۸ قطعات مشترک زیادی با برادر کوچک‌تر خود دارد. این یعنی در اینجا هم سرنشینان از فضایی شیک با داشبوردی بهره‌مند می‌شوند که به سمت راننده زاویه دارد. نمایشگر مرکزی جدیدترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پژو را ارائه می‌کند که هرچند هنوز هم پاسخگویی برخی رقبا را ندارد اما بسیار بهتر از قبل شده و چیدمان خوب و کاربرپسندی دارد.

زیر این نمایشگر هم پانلی لمسی و قابل تنظیم وجود دارد که امکان دسترسی به همهٔ عملکردها را با یک انگشت فراهم می‌کند. در اینجا بهتر است یک میانبر هم برای کنترل سیستم تهویه قرار دهید زیرا متأسفانه کنترل این سیستم نه توسط دکمه‌های فیزیکی بلکه از طریق نمایشگر لمسی صورت می‌گیرد. در داخل ۴۰۸ همان طراحی آشنای i-Cockpit پژو با غربیلک فرمان کوچکی به چشم می‌خورد که صفحه آمپر در بالای آن قرار دارد. کمی طول می‌کشد تا به این نوع طراحی عادت کنید زیرا بسیاری از رانندگان باید غربیلک فرمان را بسیار پایین‌تر جایی که به آن عادت دارند قرار دهند تا دید واضحی به صفحه آمپر دیجیتالی داشته باشند.

این یک صفحه‌نمایش ۱۲.۴ اینچی است که از دو نمایشگر روی هم تشکیل شده تا نمایی سه‌بعدی ایجاد کند. این صفحه آمپر عالی به نظر می‌رسد و اطلاعات زیادی مثل یک انیمیشن جذاب برای نمایش جریان انرژی قوای محرکهٔ هیبریدی ارائه می‌کند. فاصلهٔ محوری کشیده‌تر ۴۰۸ یکی از انتقادات اصلی ما به ۳۰۸ یعنی فضای پای اندک عقب را برطرف کرده است. انتهای کشیدهٔ خودرو نیز باعث افزایش فضای صندوق بار شده است که در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی ۴۷۱ لیتر و در نسخه‌های بنزینی ۵۳۶ لیتر حجم دارد.

خودروی آزمایشی ما از نوع پلاگین‌هیبریدی ۲۲۵ اسب بخاری در تیپ GT است. قوای محرکهٔ این نسخه از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی توربو، یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۴.۲ کیلووات ساعتی تشکیل شده که امکان پیمودن ۶۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. متأسفانه اما همان‌طور که در ۳۰۸ متوجه شده بودیم، این قوای محرکه مشکلاتی دارد. اول اینکه هرگز آن‌قدر که انتظار می‌رود سریع احساس نمی‌شود و شتاب صفرتاصد آن فقط ۰.۱ ثانیه از نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ارزان‌تر ۱۸۰ اسب بخاری سریع‌تر است.

علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم با پاسخ‌های کند به فشردن پدال گاز و عملکرد ضعیف در سرعت‌های پایین، تنبل به نظر می‌رسد. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی پژو همچنین در مدیریت انتقال بین موتورهای بنزینی و الکتریکی عملکرد خیلی نرمی ندارد. بااین‌حال، حداقل بخش درون‌سوز این قوای محرکه نرم و روان کار می‌کند. هرچند در دورهای بالا سروصدایی از این پیشرانه بلند می‌شود اما کابین ۴۰۸ به‌خوبی سرنشینان را از اکثر سروصداهای مزاحم محفوظ نگه می‌دارد و با اینکه در سرعت‌های بزرگراهی صدای باد و جاده به گوش می‌رسد اما به‌طورکلی، ۴۰۸ خودروی ساکتی است.

این محصول جدید پژو همچنین با کمک‌فنرهایی که به‌طور ماهرانه‌ای مشکلات جاده را جذب می‌کند، سواری راحتی دارد. به گفتهٔ پژو، ۴۰۸ قرار نیست خودروی کاملاً اسپرتی باشد اما برای کسانی در نظر گرفته شده که می‌خواهند از رانندگی لذت ببرند. وقتی به جاده‌های پرپیچ‌وخم می‌رسیم، این موضوع خود را نشان می‌دهد. در این جاده‌ها، ۴۰۸ بدون اینکه واقعاً هیجان‌انگیز باشد، تا حدودی لذت‌بخش است. خودرو وزن باطری‌های خود را به‌خوبی پنهان می‌کند و با اشتیاق قابل‌قبولی تغییر جهت می‌دهد. البته فاصلهٔ محوری کشیده‌تر بدین معنا است که شاید به‌اندازهٔ ۳۰۸ چابک نباشد اما این با احساس پایداری بیشتر در سرعت‌های بالا جبران می‌شود.

در این ماشین بادی‌رول به‌خوبی مهار شده و هرچند جلوی خودرو خیلی راحت دچار کم‌فرمانی می‌شود اما می‌توان رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های پهن‌تر را سفارش داد که هرچند کمی از راحتی سواری را قربانی می‌کند اما در عوض چسبندگی بیشتری را فراهم خواهد کرد. انتظار می‌رود پرفروش‌ترین نسخهٔ ۴۰۸ در بریتانیا همین مدل پلاگین‌هیبریدی ۲۲۵ اسب بخاری در تیپ GT باشد ولی از دید ما نسخهٔ ارزان‌تر ۱۸۰ اسب بخاری می‌تواند گزینهٔ بهتری باشد. علاوه بر این، با انتخاب تیپ Allure که هنوز هم تجهیزات زیادی را ارائه می‌کند، می‌توان قیمت خودرو را بازهم کاهش داد.

جمع‌بندی

پژو ۴۰۸ که از ویژگی‌های مناسب مدل کوچک‌تر ۳۰۸ استفاده کرده و آن‌ها را پکیج کاربردی‌تر و شیک‌تری ارائه می‌کند، جایگزین جذابی برای هاچ‌بک‌های خانوادگی سنتی است اما طراحی کابین i-Cockpit هنوز برای همه مناسب نخواهد بود و از دید ما، ۴۰۸ با پیشرانه‌ای غیر از نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی ۲۲۵ اسب بخاری خودروی بهتری خواهد بود. به‌طورکلی، برای کسانی که ظاهر ۴۰۸ را می‌پسندند و با قیمت آن مشکلی ندارند، این خودرو چیزی متفاوتی از ۳۰۸ را ارائه می‌کند که ارزش توجه را خواهد داشت.

مشخصات فنی

۲۰۲۲ Peugeot 408

پیشرانه۱.۶ لیتری توربو هیبریدی
قدرت۲۲۵ اسب بخار
گشتاور۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلو
شتاب صفرتاصد۷.۸ ثانیه
حداکثر سرعت۲۳۵ کیلومتر بر ساعت
برد الکتریکی۶۵ کیلومتر
قیمت۴۳,۲۰۰ هزار پوند
امتیاز۴.۰ از ۵

 

منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    طراحی جذابی داره👌

    موافقم ۹۹
    مخالفم ۵
    1. علی

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (486 ديدگاه)

      پژو را بخاطر مدل ۵۰۴ دوست داشتم اما وقتی پژو ۴۰۵ ایران‌خودرو ، بیچاره ام کرد از کیفیت بد قطعات مونتاژی و مشکلات فنی ، دیگه حالم از پژو بهم میخوره . کاش فرانسه یه مقدار غیرت داشت و پول پرستی را کنار می‌گذاشت و تو سر ایران‌خودرو میزد که اسم شرکتش را به گند کشید

      موافقم ۷۵
      مخالفم ۵
      1. phonix

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (945 ديدگاه)

        عوضش رنو ایران خودرو رو خیلی متحول کرد ولی خوب بخاطر بعضی ها ما هیچ وقت درست رشد نکردیم میتونستیم با ادامه همکاری خودمون رو اماده رقابت بکنیم اما فکر کنم ارزوی رقابت در بازار جهانی رو بگور ببریم حداقل نسل ما

        موافقم ۴۸
        مخالفم ۵
        1. مهدی

          ۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (21 ديدگاه)

          امیدوارم مشکل واشر سرسیلندر سوزاندن و واشر زدن و تعویض سرسیلندر نداشته باشد.

          موافقم ۸
          مخالفم ۱۶
      2. audi e tron gt

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (761 ديدگاه)

        اونی که تو ایران سوارش میشیم خب پژو نیست
        چیزیه که ایران خودرو سایپا به اسم پژو میزننش پژو ۴۰۵ اصلش ماشین خوبیه اینقدر بی کیفیت نیست یکی از ویدئو های جرمی کلارکسون هست همین پژو ۴۰۵ رو تست میکنن اصلشو میتونی ببینی پیداش کنی

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۱
    2. MILADZM

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (252 ديدگاه)

      اول همینا رو بردن بعد دیدن همَ اینا دارن اینا ندارن

      موافقم ۶
      مخالفم ۶
    3. مالباخته

      ۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      امیدوارم اگر اومد رسید دست ما موتور پبکان نزارن روش

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. میمت آلپ ارسلان

        ۱۰ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        میگم .میشه دیفرانسیل پیکان وانت گذاشت روش .آخه خیلی خاطره دارم باهش

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. MASOUD 0099

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    چه خوش روخه

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۲
  3. دکتر

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (232 ديدگاه)

    کاملا قابل احترام و زیباست.

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۱
    1. کرگدن باواریا

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (353 ديدگاه)

      رینگاش فقط زشته؛ باقی عالی

      موافقم ۵
      مخالفم ۶
  4. MILADZM

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (252 ديدگاه)

    یه پژو همیشه یه پژو میمونه
    حالا هر چقد که میخوان بزک دوزک کنن
    حتی کلمه آشغال هم براش زیاده
    پ.ن : این ایران خودرو که یه پلتفرم و انجین ۴۰۵ رو از پژو گرفت و هزار تا شترگاوپلنگ با همین پلتفرم و انجین داد بیرون
    از ۴۰۵ فیس لیفت شده تا استیشن واگن و وانت و …
    همشون هم آرم منحوس پژو روشونه
    نمیدونم ایران خودرو حق کامل بهره برداری از پلتفرم ۴۰۵ رو از پژو فرانسه خریده یا نه ولی همین که که صدای پژو در نمیاد شک ندارم بخشی از پول حاصل از فروش بنجل های ایران خودرو صاف میره تو جیب پژو

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۸۹
    1. Taha Malek

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (704 ديدگاه)

      همینطوری هم کره ای فن شدی؟ بابام کره ای داره پس جنسیس از بنز بهتره
      پژو ۴۰۵ تو سال ۲۰۲۱ ماشین بدیه پس پژو هرچی باشه بده

      موافقم ۵۴
      مخالفم ۵
      1. Taha Malek

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (704 ديدگاه)

        ۲۰۲۲

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۱
      2. TML BN

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (933 ديدگاه)

        جنسیس بعید میدونم احتمالا سراتو ترمز کاسه ای مونتاژ یا شایدم پراید دارن خدا میدونه

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۱
      3. امین

        ۴ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        چقدر بد نوشتی، کمی دستور زبان کار کن

        موافقم ۳
        مخالفم ۴
    2. mahdi-es17

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (312 ديدگاه)

      حالا فهمیدیم پژو ندارین تازه یه کرههه ای خریدین

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱
      1. datsun

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2780 ديدگاه)

        نه په فکر کردی پژو یه سودی نمیبرد اجازه استفاده برندش رو این آت آشغال های وطنی رو میداد قبلا که آمار فروش همین لگنهای وطنی که از برندش استفاده میکردن رو به اسم خودش ثبت میکرد الان رو اطلاع ندارم

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۶
    3. hssn

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (431 ديدگاه)

      پژو فرانسه با زدن زیر تعهداتی که توی ایران داشته حسابی پول مفت به جیب زده، جدا از اون چرا باید بیاد خودشو درگیر پروژه‌ای کنه که بیست ساله از چرخه خارج شده و اهمیتی نداره و بخواد که هزینه کنه براش؟

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۳
    4. قاطر فروش

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      یکی از بهترین های پژو مدل ۴۰۵ بود
      یک ماشین معمولی کیا. ریو بود
      شما اگر استهلاک و لذت رانندگی ۴۰۵ وارداتی رو با ریو مقایسه کنید می‌بینید خودرو سازی فرانسه پشم کره هم نیست
      با اینکه خودم کره رو اصلا در حد امثال ژاپن و آمریکا نمی‌بینیم

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲۷
      1. DoctoR

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (612 ديدگاه)

        ۴۰۵ سال ۷۳ وارداتی بود ریو سال ۸۴ فکر کنم مونتاژ بود شما لطف کن لذت رانندگی ۲۰۷ وارداتی یا پژو ۴۰۷ رو با ریو که هم دوره ان مقایسه کن تا متوجه بشی بازی دست کیه

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۳
      2. کیانوش

        ۴ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (478 ديدگاه)

        ریو پونزدن سال بعد از۴۰۵ اوم ه به بازار بعدشم استهلاک خودرو های فرانسوی از بین همه اروپایی ها و امریکایی ها کمتره تو غربی ها فرانسوی ها کم استهلاک ترین هستن و تو شرق ژاپن
        برند رنو نسبت به پژو خودرو ها ارزون تر و معمولی تری میزنه و از نظر من رنو از هر نظر از کیا شر تره از از کیفیت و تکنولوژی
        حالا شما این ال نودی که مال داچیا هستش و فقط تو ایران مارک رنو داره رو فاکتور بگیر البته همینم خودش با کیفیت ترین خودروی مونتاژی کشور بوده تا الان و واسن ی خودروی هشت هزار دلاری کیفیت خیلی خوبی داره
        پس اینکه صنعت خودرو سازی فرانسه رو پسم که کره حساب نمیکنید واقعا نشون میده که … بماند بزرگوار صنعت هیچ کشوری از ده کشچر صنعتی جهان پشم اون ایکی کشور محسوب نمیشه همه به اندازه خودشون خستن و دائم در حال رقابت و پیشرفتن که جزو ده کشور صنعتی دنیا شدن. نه اینکه الکی الکی وقتشون رو صرف جرو بحث بیخودی بگذرونن که فلان کشور پشم فلان کشورم نیست ،صنعت خودروی فرانسه پر از نوآوری بوده خصوصا واسه خودرو های ارزون و کاربردی
        اروپایی ها خیلی مشکل پسند تر از بقیه دنیا نستن و لابد دلیل داره فروش بالای فرانسوی ها تو قاره اروپا

        موافقم ۴
        مخالفم ۳
    5. phonix

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (945 ديدگاه)

      وقتی کلارکسون پشت دستگاه نشسته و مطلب درباره فرانسوی ها میبینه:

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۳
  5. Dead man95

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    پژو های اونا ‘پژو های ما

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱
    1. amir

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (500 ديدگاه)

      حالا یکی میاد کامنت میزاره اینم واشر میزنه!!!؟

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۳
    2. قاطر فروش

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      حسرت هر چیزی رو اگه قرار باشه بخوریم نیازی ب حسرت پژو های مدل روز نداریم گهرجا ک بازار آزاده اینا سوسکن

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۴
      1. phonix

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (945 ديدگاه)

        پژو در بازار امریکا حضور نداره
        تو بازار اروپا هم خوب میفروشه
        داره وارد بازار چبن میشه و در بازار شرق اسیا هم کارش بد نیست
        در خاورمیانه و شاخ افریقا هم فعالیتش عادی هست نه خیلی خوب نه خیلی بد
        امریکای جنوبی هم حضور نداره فکر کنم
        ولی در بازار محلی خودش که اروپا باشه خیلی گردن کلفته
        یک دوره زمانی خیلی افت کرد ولی الان با زبان طراحی جیدید داره وراد گود میشه
        و بخش پرفورمنس هم ایجاد کرده هرچند خیلی دیر

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۸
        1. قاطر فروش

          ۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (886 ديدگاه)

          زمانی در آمریکا بود اشغال خالص بود مردمش خر نیستند اینو بخرن
          در خاورمیانه زیر برند های ژاپنی و کره ای هست در ضمن بیشتر فرانسوی های خاور هم رنو هستند
          در چین هم خیلی برند های پر فروش تری ازش هست

          موافقم ۹
          مخالفم ۱۱
        2. phonix

          ۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (945 ديدگاه)

          نگفتم خداس گفتم هست و میفروشه
          اون زمان رو هم ول کن الان رو بچسب

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۱
      2. رهگذر

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (566 ديدگاه)

        در جواب قاطر فروش باید بگم مطمئن باش اگه بازار ایران آزاد بود و همین مدلهای جدید پژو اعم از ۴۰۷ ، ۲۰۸ ، ۳۰۸ وارد میشد تمام کره ای ها رو درو میکرد میذاشت تو جیبش

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۶
        1. قاطر فروش

          ۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (886 ديدگاه)

          چرا آدمو وادار ب حمایت از کره ای ها میکنید
          اگر آزاد بود ک ژاپنی ها هر دو گروه رو می‌گذاشتند تو جیبشون

          موافقم ۴
          مخالفم ۵
  6. نویدی

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    پژو برند اصیلیه.
    همین پژو ۲۰۰۸ که توی ایرانه تا رنج قیمت ۱۲۰۰-۱۳۰۰ هیچ رقیبی از نظر شتاب و قدرت نداره.

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۷
    1. رهگذر

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (566 ديدگاه)

      اقای قاطر فروش خودروسازی فرانسه در سال ۹۳- ۹۴ میلادی از بازار امریکا خارج شد یعنی یه چیزی حدود ۲۸ _۲۹ سال در عوض اینو نمیبینی که ۷۰-۸۰ سال تو آمریکا حضور داشتن از زمانی که صنعت خودروسازی تو اکثر کشورای دنیا شکل گرفت دلیل خروجشون کاملا سیاسی بود و البته قیمت بسیار بالا در مقایسه با المانیا و ژاپنیا در ضمن اون عکس پروفایلت فک کنم مال ماشین سیناد باشه میدونستی ماشین سیناد هم به یه نوعی مال رنوست

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  7. دانیال

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (471 ديدگاه)

    این پژو رو که زیاد نه ولی این کلاس ماشین رو خوشم میاد ، یه سدان قد بلند

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  8. hamidreza

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    پژو هیچوقت جایی در بین خودروسازی ها نداشته
    حتی جزو خودروسازی های متوسط هم نبوده،
    دی اس، سیتروئن، رنو اینا خودروسازی های فرانسه هستن
    نه این گاری ساز
    بوگاتی رو نگفتم چون آوردن اسمش کنار اینا توهین بهشه…

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۳
    1. Bariparker

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      باهوش دی اس و سیتروئن هم با پژو یک پلتفرم دارن
      پس میای هیت بکنی حداقل درست هیت کن🤣🤣🤣

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  9. امیرحسین

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (272 ديدگاه)

    لیاقت میخواد سوار شدنش
    آقایون برن دیگنیتی بشینند
    حرف حق تلخ بود
    واردات از فرانس ممنوع شد

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۵
  10. کامران

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تو آسیای جنوب شرقی نمایندگی های پژو پشه میپرونن مثلاً توی یکی از خیابانهای کوالالامپور که بشینی شاید تو یک روز دو تاش رو ببینی.

    موافقم ۶
    مخالفم ۶
  11. MK

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بسیارزیبا فقط رینگاش شایدموردپسندهمه نباشه ولی ازنزرمن زیباس

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  12. A.A.S

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    وِری وِری زیبا

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. میمت آلپ ارسلان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      منظور تون .اینه که شهاب سنگ وبدم اینو بردارم
      وری وری شهاب سنگ سیاه بیوتی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. رامتین

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    سگمنت تلفیقی و جذابیه. میشه گفت تویوتا کراون هم بهمین شکله. در کل از نظر بصری، خودروهای پژو واقعا خوبند. به شخصه پژو ۳۰۸ و RCZ را خیلی خوب میدونستم…

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  14. آریا

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    برای سوار شدن این ماشینا فقط یک راه وجود داره ، باید خون داد.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  15. Muty

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    خدایش خوشگله علی الخصوص داخلش

    من پژو ندارم که بخوام جبهه بگیرید ، اما اینایی که توی ایران هستن پژو نیستن که شما از روی اونا قضاوت میکنین
    حتی ال نود یا ساندرو های ایران که اینقدر محبوبن (از نظر فنی و موتور گیربکس) و بازار داغی دارن هم فرانسوی نیستن و ساخت و توسعه زیر مجموعه ی رنو (داچیا ی رومانی) هستن

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
Close