پژو 206 کارکرده بخریم یا نه؟ راهنمای خرید 206 دست دوم

چهارشنبه 18 آبان 1401 - 14:30
مطالعه 15 دقیقه
peugeot-206
پژو 206 یکی از مشهورترین خودروهای تولیدی کشور است. این هاچبک فرانسوی از سال 1380 تاکنون در خط تولید ایران خودرو قرار دارد و فراز و فرودهای زیادی...
تبلیغات

پژو 206 یکی از مشهورترین خودروهای تولیدی کشور است. این هاچبک فرانسوی از سال 1380 تاکنون در خط تولید ایران خودرو قرار دارد و فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است. در این نوشتار می‌خواهیم بدانیم آیا خرید نسخه‌های کارکرده 206 ارزش دارد یا خیر. به همین خاطر ابتدا می‌خواهیم شما را با تاریخچه این خودرو آشنا کنیم و سپس به باقی موارد بپردازیم پس با ما همراه باشید.

کپی لینک

تاریخچه پژو 206

در بین خودروهایی که طی چند دهه اخیر در کشورمان مونتاژ و یا عرضه شدند، یک هاچبک بیشتر از همه توجه جوانان را به خود جلب کرد. این خودروی تخم مرغی شکل پژو ۲۰۶ نام دارد و علیرغم تمامی معایب و کاستی‌ها، هنوز هم از هواخواهان و دوستداران بی‌شماری برخوردار است.

همان‌طور که خودتان بهتر آگاهید، پژو ۲۰۶ به لحاظ فرم بدنه، یک خودروی سوپرمینی محسوب می‌شود. این خودرو از اوایل دهه هشتاد شمسی در کشورمان در حال تولید است و شاید بتوان آن را از معدود محصولات به‌روز شرکت ایران‌خودرو در زمان عرضه‌اش برشمرد. پژو ۲۰۶ در سرزمین مادری خود، یعنی فرانسه، به‌طور رسمی در تاریخ ۱۰ سپتامبر سال ۱۹۹۸ میلادی، متولد شد و تا سال ۲۰۱۰ میلادی هم در مدار تولید بود. البته با احتساب زمان تولید مدل ۲۰۶+، این تاریخ تا دو سال دیگر هم ادامه یافت که در جای خود یک رکورد به‌حساب می‌آید و دلیل اصلی این امر را هم تنها می‌توان در میزان فروش بالای آن جستجو نمود، امری که حتی تا آخرین روزهای حیاتش، کمابیش برقرار بود.

طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر بود صادقانه باید گفت طراحی این خودرو در زمان خود یک سر و گردن بالاتر از رقبا و حتی خودروهای سطح بالاتر بوده است. فقط کافی است که طرح پژو ۲۰۶ را با خیل رقبای ریز و درشت مقایسه نماییم تا این مطلب را بهتر درک کنیم. در ایران نیز 206 خودرویی کاملاً جذاب و متفاوت جلوه می‌کرد و افراد زیادی به دنبال خرید آن بودند.

طراحی مدل کوپه و یا پژو ۲۰۶ CC هم توسط فردی به نام مورات گوناک صورت پذیرفت. پژو ۲۰۶ از همان اوان تولید، موفقیت‌های بسیاری را کسب نمود، مثلاً در انگلستان، از سال ۱۹۹۸ الی ۲۰۰۱ میلادی و به مدت سه سال، پیاپی، مقام بهترین خودروی سال را از آن خود نمود و در بازار اروپا هم به مدت چندین سال در صدر لیست فروش قرار داشت. این موفقیت‌ها در کنار یکدیگر، این خودرو را به یکی از مهم‌ترین بازیگران خودروهای سوپرمینی در آن زمان بدل نمود، به حدی که کمتر خودرویی در این کلاس جرئت رویارویی و همآوردی با آن را داشت. پژو ۲۰۶ در فرم‌های سه درب و پنج درب هاچ‌بک، پنج درب سدان، دو درب کوپه و پنج درب استیشن واگن تولید می‌شد و در کشورمان نیز تنها نمونه پنج درب هاچ‌بک و بعداً نسخه صندوقدار در مدار تولید قرار گرفت.

کپی لینک

تیپ‌های مختلف پژو 206

206 از همان ابتدا در نسخه‌ها یا تیپ‌های مختلفی روانه بازار گردید هرچند هم اکنون از تعداد مدل‌های تولیدی آن کاسته شده است و تنها 206 تیپ 2 و تیپ 3 سقف شیشه‌ای عرضه می‌شوند.

کپی لینک

تیپ ۱

سری اول ۲۰۶ که اوایل سال ۱۳۸۰ به بازار آمد به نام تیپ یک معروف شد که از آن دقیقاً ۱۲۲۱۷ دستگاه تولید شد. داخل کابین مواردی همچون فرمان دوشاخه، رادیو ضبط و کنسول وسط که تنها یک ساعت دیجیتال بکار رفته است که باعث تمایز نسبت به تیپ یک بعدی (که همه با نام تیپ ۲ می‌شناسیم) می‌شود. تیپ یک بعدی یا همان تیپ 2 بازار ما که یک سال بعد معرفی شد در ظاهر همان ماشین قبلی بود با موتور ۱۳۶۰ سی سی با کد TU3 که ۷۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد ولی در زیر پوست کاملاً عوض شده بود. تکنولوژی مالتی پلکس یا MUX کل سیستم برق اتومبیل را دگرگون کرده بود بطوری که حتی یک سیم مشترک با نمونه قبلی نداشت.

کپی لینک

تیپ ۲

آنچه واقعاً تیپ ۲ نام داشت به تعداد بسیار کم تولید شد و تماماً مانند تیپ ۳ متعارف بود, فقط ترمز ABS نداشت. تعداد کم تعداد کم این مدل و تفاوت فاحش MUX و غیر MUX باعث شد که همه (حتی کارخانه) تیپ MUX 1 را تیپ ۲ بنامند. پس اگر ۲۰۶ مدل ۸۱ دیدید که ظاهر تیپ ۳ بود ولی ترمز ABS نداشت, تعجب نکنید.

کپی لینک

بهترین سال های تولید ۲۰۶ تیپ 2

بهترین تولید پژو 206 تیپ 2 بین سال‌های 1384 تا 1388 بود؛ در این دوره، از قطعات اصلی فرانسوی و موتور TU3 با کیفیت مونتاژ بالا استفاده می‌شد و خودروها کمترین مشکلات برقی و فنی را داشتند. مدل‌های قبل از 1391 به دلیل وارداتی بودن قطعات و استفاده از ECUهای Valeo یا Bosch عملکرد بهتری دارشتند، اما از 1391 به بعد به‌تدریج کیفیت کاهش یافت و برخی قطعات با نمونه‌های داخلی یا چینی جایگزین شدند. مدل‌های بعد از 1396 نیز به‌دلیل افت محسوس کیفیت مونتاژ و افزایش مشکلات برقی کمتر توصیه می‌شوند. بنابراین، اگر به‌دنبال 206 تیپ 2 با استهلاک کمتر و عملکرد مطمئن و البته با قیمت پایین هستید، خرید مدل‌های 1384 تا 1388 کم کار گزینه بهتری است.

کپی لینک

تیپ ۳

حالا نوبت تیپ ۳ می‌رسد که مدل لوکس با موتور کوچک است که تمامی خواص تیپ ۵ را دارد به جز این که ترمز چرخ‌های عقب آن دیسکی نیست و موتور آن هم همان ۴/۱ لیتری ۷۵ اسبی با حداکثر سرعت ۱۷۷ کیلومتر در ساعت است. این مدل بالاترین ارزش پرداخت پولی را برای کسانی که سرعت و توان زیاد برایشان مهم نیست به ارمغان می‌آورد. تجهیزاتی چون سیستم تهویه مطبوع خودکار, آئینه های برقی گرم کن دار, CD خوان بسیار برجسته Clarion با بلندگوهای Goodmans انگلیسی, دو کیسه هوا, ABS دوکاناله و سه، پشت سری عقب از مشخصات بارز این مدل است که شاید برای داشتن خودرویی دیگر با این امکانات مجبور به پرداخت دو برابر پول آن باشید. ایران خودرو در حال حاضر به دنبال تولید نسخه جدید تیپ 3 با سقف شیشه‌ای و قیمت بالاتر است.

کپی لینک

تیپ ۴

این مدل دارای موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپ با کد JP4/TU5 و همچنین گیربکس اتو ماتیک Autoadaptive AL4 می‌باشد. این موتور نسبت به موتور TU3 که نسبت به موتور ۲۰۵ تنها سرسیلندرش تغییر کرده و به آن انژکتور اضافه شده بود, یک موتور کاملاً جدید با کارایی بسیار بالا می‌شود. این پیشرانه قدرت 105 اسب بخاری و گشتاور 142 نیوتون متری تولید می‌کند و حالا در طیف وسیعی از محصولات ایران خودرو بکار می‌رود. بر عکس شایعاتی که می‌گفتند تعداد زیادی ۲۰۶ بصورت ساخته شده وارد ایران شده باید گفت که تنها ۱۹۱ دستگاه از همین تیپ ۴ در ابتدا مخصوص جانبازان آن هم بصورت SKD وارد شد که بدان معنی بود که ماشین‌ها آماده و داخل جعبه‌ای بودند که می‌بایست صندلی‌ها و لاستیک‌ها روی آن نصب شوند.

این ماشین‌ها دارای رنگ‌های متنوع‌تری بودند و علاوه بر ۲۰۶ های اتوماتیک تیپ ۴ که بعدها در ایران تولید شد دارای حسگر باران, محفظه مخفی زیر صندلی شاگرد, توری نگهدارنده داخل صندوق و تودوزی با رنگ‌های متنوع بودند. لیکن مشکل این مدل را می‌توان سیستم تعلیق آن دانست چرا که در تیپ ۴ وارداتی از همان فنربندی مورد استفاده در ماشین‌های اروپایی استفاده شده و این بدان معنی است که تاب مقاومت پستی و بلندی‌های خیابان‌های غیر استاندارد ایران را نداشته و در نتیجه بسیاری از ناحیه رام و جلوبندی دچار مشکل شدند.

کپی لینک

تیپ ۵

پس از تیپ ۴ که در داخل نیز تولید آن آغاز شد و از نظر امکانات داخلی بسیار بود ولی مزایایی چون ترمز دیسکی در هر چهار چرخ, ABS و ایربگ بهره می‌برد مقرر گردید نمونه دنده‌ای دستی آن هم تولید شود چرا که استقبال از ۲۰۶ در بازار تک محصولی ایران فراتر از انتظار پژو بود و بعلاوه آن‌ها با موفقیت مدل اتوماتیک متوجه شدند توان خرید ایران آنقدر هم که فرانسوی‌ها فکر می‌کردند پایین نیست!

۲۰۶ تیپ ۵ که به جرات می‌توان گفت بهترین ارزش پولی پرداختی در بین تمام اتومبیل‌های داخلی را داشت در اواخر سال ۸۱ با قیمت معادل نمونه آن در سراسر دنیا و با امکاناتی مانند تیپ ۳ بعلاوه ارتفاع کمتر, ترمز دیسکی در هر چهار چرخ, ABS چهار کاناله به بازار عرضه شد.

بهترین سال تولید پژو 206 تیپ 5 بین 1386 تا 1390 بود؛ در این دوره از قطعات اصلی فرانسوی و موتور TU5 با کیفیت مونتاژ بالا استفاده می‌شد و خودروها کمتر دچار مشکلات برقی یا فنی می‌شدند. ECU این مدل‌ها عمدتاً Bosch بود که نسبت به مدل‌های بعدی عملکرد بهتری داشت. پس از 1391، به دلیل داخلی‌سازی و جایگزینی قطعات با نمونه‌های چینی یا ایرانی، کیفیت کاهش یافت. از 1396 به بعد نیز افت محسوس مونتاژ و افزایش ایرادات برقی و سنسور‌ها باعث شد که این مدل‌ها گزینه‌های مناسبی نباشند. بنابراین، اگر به دنبال خرید 206 تیپ 5 با کیفیت و دوام بهتر و قیمت مناسب تر هستید، مدل‌های 1386 تا 1390 بهترین انتخاب هستند.

کپی لینک

تیپ ۶

آخرین سری از ۲۰۶ های ایران تیپ ۶ است که در ابتدا با همان گیربکس اتوماتیک AL4 ولی با امکانات کامل چون تیپ ۵ به تعداد نسبتاً کمی تولید شد و پس از آن گیربکس مذکور جای خود را به یک مدل تیپ ترونیک داد. اینکه این گیربکس قابلیت تعویض دنده توسط راننده را در یک خودروی اتوماتیک به ارمغان می‌آورد و انتخاب با شماست که دنده را خودتان عوض کنید یا تعویض دنده را به ماشین بسپارید. این مهم تیپ ۶ را برای ایران و بخصوص تهران ایده آل می‌کند که دائماً در ترافیک هستید ولی در عین حال ماشین دنده‌ای را نیز دوست دارید.

کپی لینک

مشخصات فنی پژو 206

206 تیپ 2

206 تیپ 5

206 تیپ 3 سقف شیشه‌ای

کد کلاس (های) خودرو

26028-26030-26031-26033-26034

26815-26818-26819-26820-26821-26822

26035

نوع موتور

TU3A

TU5

TU3A

حجم موتور (cc)

1360

1587

1360

حداکثر توان موتور (hp)

75 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه

105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه

75 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور (Nm)

118 نیوتن متر در 3400 دور در دقیقه

142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

118 نیوتن متر در 3400 دور در دقیقه

نسبت تراکم

9.6

10.5

9.6

تعداد سوپاپ

8

16

8

نوع سوخت سازگار

بنزین بدون سرب اکتان 87 و 95

بنزین بدون سرب اکتان 87 و 95

بنزین بدون سرب اکتان 87 و 95

سیستم انژکتوری

پاشش چند نقطه‌ای

پاشش چند نقطه‌ای

پاشش چند نقطه‌ای

حداکثر سرعت (km/h)

170

185

170

شتاب صفر تا 100 (ثانیه)

14.1

11.6

14.1

سیستم انتقال قدرت

5 دنده دستی

5 دنده دستی

5 دنده دستی

مصرف سوخت داخل شهر (Lit/100 km)

8.9

8.8

8.9

مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km)

5

5.4

5

مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km)

6.4

6.6

6.4

طول خودرو (mm)

3835

3835

3835

عرض خودرو (mm)

1652

1652

1652

ارتفاع خودرو (mm)

1426

1426

1426

فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)

2445

2445

2445

وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)

1025

1054

1025

گنجایش مخزن سوخت (Lit)

50

50

50

حجم فضای صندوق عقب (Lit)

245

245

245

گارانتی

2 سال یا 40/000 کیلومتر، برای خودروهای با مدل 1401: 3 سال یا 60/000 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد)

2 سال یا 40/000 کیلومتر، برای خودروهای با مدل 1401: 3 سال یا 60/000 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد)

2 سال یا 40/000 کیلومتر، برای خودروهای با مدل 1401: 3 سال یا 60/000 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد)

 

کپی لینک

امکانات و آپشن های پژو 206

پژو 206 تیپ 2

پژو 206 تیپ 5

پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه‌ای

کد کلاس (های) خودرو

26028-26030-26031-26033-26034

26815-26818-26819-26820-26821-26822

26035

ترمز

سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA), ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای

سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری،26815 و 26819: ترمز عقب دیسکی،26818 و 26820 و 26821 و 26822: ترمزعقب کاسه‌ای

سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA), ترمز جلو و عقب دیسکی

کیسه هوای ایمنی

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

فرمان

هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان

هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان

هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان

سیستم تهویه

دستی

اتوماتیک

اتوماتیک

سیستم صوتی

رادیو پخش

رادیو پخش

رادیو پخش

چراغ‌ها

چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو, سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)

چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)

چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو, چراغ همراهی تا درب منزل در محیط‌های تاریک

آینه‌ها

آینه‌های جانبی دستی

آینه‌های جانبی برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی

آینه‌های جانبی برقی همرنگ بدنه

شیشه‌ها

شیشه بالابر برقی درهای جلو

شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب

شیشه بالابر برقی درهای جلو وعقب

تزئینات

تریم خاکستری، روکش پارچه‌ای صندلی

تریم خاکستری، روکش پارچه‌ای صندلی

تریم خاکستری، روکش پارچه‌ای صندلی

تجهیزات ایمنی

ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، کد کلاس 26028 و 26030: سنسور دنده عقب

ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، 26815: سنسور دنده عقب

ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین

رینگ و لاستیک

14 اینچ فولادی

14 اینچ فولادی

آلومینیومی 14 اینچ

صندلی

صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی

صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری صندلی عقب قابل تنظیم، صندلی عقب 2 تکه با قابلیت تاشوندگی

تنظیم دستی، صندلی عقب 2 تکه با قابلیت تاشوندگی، پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری صندلی عقب

سایر تجهیزات

-

دماسنج روی داشبورد

سقف شیشه‌ای

کپی لینک

مزایا و معایب پژو ۲۰۶ کارکرده

از جمله مزایای این خودرو می‌توان به ابعاد جمع و جور، فراوانی قطعات یدکی با توجه به زمان تولید طولانی در کشور، مصرف سوخت نسبتاً پایین، طراحی خارجی جذاب و وضعیت ایمنی مناسب نسبت به دیگر ساخته‌های صنعت خودروی داخلی اشاره کرد.

مهم‌ترین معایب پژو 206 عبارتند از کیفیت پایین نسبت به نمونه‌های اولیه، فضای تنگ کابین در بخش عقب، هزینه‌های نگهداری و استهلاک بالا، حذف برخی آپشن ها و تجهیزات استاندارد نمونه‌های خارجی، قیمت بالا به ویژه در نسخه‌های کارکرده. در هنگام خرید به مواردی چون نشتی سیستم هیدرولیک، نشتی آب و روغن و سلامت واشرسرسیلندر، کویل و سیستم برق خودرو دقت بیشتری داشته باشید.

کپی لینک

قیمت برخی قطعات پژو 206

نام

قیمت (ریال)

پوسته داشبورد 206 تیپ 2

23060000

کیت کلاچ 206 تیپ 2

21500000

سنسور دریچه گاز 206 تیپ 2

2980000

قاب ایربگ فرمان 206 تیپ 2

3500000

دسته راهنمای 206 تیپ 2

2500000

هوزینگ واتر پمپ 206 تیپ 2

11700000

استپر موتور 206 تیپ 2

2150000

چراغ خطر عقب 206 تیپ 2

2710000

سنسور دور موتور 206 تیپ 2

1680000

کمک فنر سمت چپ 206 تیپ 2

7300000

چراغ جلو 206 تیپ 2

5500000

کپی لینک

قیمت پژو 206

کپی لینک

قیمت روز خودروهای پژو ایران خودرو

مدل

توضیحات

قیمت کارخانه

قیمت بازار

پژو ۲۰۷ - TU3

85 گانه - سنسور کمربند

723,810,000

765,000,000

پژو 207

دستی فرمان هیدرولیک

772,897,000

847,000,000

پژو 207

دستی پانوراما-ارتقا یافته -رینگ فولادی

815,217,000

912,000,000

کپی لینک

رقبای پژو 206

بازار هاچبک های کشور فاقد تنوع خاصی است و در این بین می‌توان خودروهایی همچون تیباکوییک، ام وی‌ام 315 و برخی مدل‌های دیگر را از جمله رقبای 206 دانست. مهم‌ترین مزیت 206 نسبت به این خودروها در طراحی جوان پسند و جذاب، فراوانی قطعات یدکی، بازار فروش مناسب و مصرف سوخت کم است. از طرف دیگر باید دانست محصولات خانواده سایپا قیمت و استهلاک کمتری دارند و جادارتر از 206 به شمار می‌روند.

تیبا 2 و کوییک با قیمت حول و حوش 200 تا 230 میلیون تومان در دسترس هستند اما 315 قیمت بسیار بالاتری نسبت به 206 دارد. از طرف دیگر باید به این نکته دقت کرد که بازار خرید و فروش 206 تیپ 2 نسبت به تیپ 5 بهتر است اگرچه که قدرت پیشرانه آن به هیچ وجه راضی کننده نیست و اگر خواهان شتاب بهتری هستید باید تیپ 5 را انتخاب کنید.

کپی لینک

جمع بندی

با توجه به افزایش شدید قیمت خودرو در کشور و از دسترس خارج شدن خودروهایی همچون 206 از دست مصرف کنندگان، طبیعی است که آنها به سمت نمونه‌های کارکرده بروند اما واضح است که خودروهای کارکرده نیز مشکلات خاص خود را دارند.

درباره انتخاب 206 باید به نکاتی دقت کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به صحت کارکرد سیستم برقی، پیشرانه و تزئینات اشاره نمود. 206 تیپ 2 بخاطر پیشرانه کم توان خود معمولاً توسط مالکان تحت فشار قرار می‌گیرد و بنابراین در انتخاب آن باید به مواردی همچون خرابی واشر سرسیلندر و نشتی‌های متعدد دقت فراوان کرد؛ اما تیپ 5 اصولاً فاقد مشکل خرابی سرسیلندر است اما نشتی‌های مختلف در آن هم دیده می‌شود.

همچنین 206 اکثراً مناسب افراد جوانی است که سرنشینان زیادی را حمل نمی‌کنند. کابین این خودرو فضای زیادی ندارد و اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید بهتر است خودروهای دیگری را انتخاب نمایید. در کل زمانی سراغ پژو 206 کارکرده بروید که وقت، حوصله و بودجه کافی برای رسیدگی به آن را دارید زیرا این خودرو ذاتاً استهلاک بالایی دارد و در صورتی که قبلاً مالک خودروهای کم هزینه‌ای بوده‌اید شاید از وجود برخی مشکلات ریز و درست در این خودرو کلافه شوید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.