پژو با معرفی ۲۰۸ GTI به شکل الکتریکی و با شتاب ۵.۷ ثانیهای، نام GTI را احیا کرده و آمادهٔ عرضهٔ اولین هاچبک داغ برقی با این نام شده است.
فولکسواگن وعده داده تا پایان دهه نشان افسانهای GTI را روی یک خودروی الکتریکی تولیدی قرار دهد اما یکی از بزرگترین رقبای آن زودتر دستبهکار شده و این رقابت را به نفع خود تمام کرده است. پژو در مسابقه ۲۴ ساعته لمان امسال در فرانسه از E-208 GTI رونمایی کرد و نشان GTI را پس از شش سال غیبت به سبد محصولات خود بازگردانده که این بار برای اولین بار روی یک خودروی الکتریکی قرار گرفته است. مدل معمولی ۲۰۸ با پیشرانههای بنزینی درونسوز هم تولید میشود و پژو اشاره کرده که ممکن است در آینده یک ۲۰۸ GTI با موتور بنزینی هم تولید کند اما در حال حاضر تمام تمرکز خود را روی نسخه الکتریکی گذاشته است.
پژو ۲۰۸ بر پایه پلتفرم e-CMP استلانتیس ساخته شده که در خودروهایی مانند فیات 600 و آلفارومئو جونیور نیز استفاده میشود؛ بنابراین، جای تعجب نیست که E-208 GTI شباهتهای زیادی با نسخههای داغ الکتریکی این خودروها یعنی آبارث 600e و آلفارومئو جونیور ولوچه، داشته باشد. این خودرو از همان موتور الکتریکی تکی با ۲۸۰ اسب بخار و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که قدرت را به چرخهای جلو منتقل میکند. بااینحال، پژو ادعا میکند که GTI از نظر عملکرد اندکی برتری دارد و در ۵.۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه آلفا و آبارث برای این کار به ۵.۹ ثانیه نیاز دارند.
این باعث میشود E-208 GTI سریعترین GTI تاریخ پژو از نظر شتاب باشد هرچند که حداکثر سرعت آن روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این هاچبک داغ الکتریکی به یک پکیج باطری ۵۴ کیلووات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ امکان پیمودن تا ۳۵۰ کیلومتر را فراهم میکند. سرعت شارژ چندان چشمگیر نیست اما پژو ادعا میکند شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام میشود. ترمزهای بهتر، بازتنظیم فنرها و کمکفنرها، آنتیرول بار جدید در عقب، لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ مناسب پیست و بازنگری سیستم کمکی فرمان هم از ویژگیهای فنی نسخهٔ GTI هستند.
کاهش ۳۰ میلیمتری ارتفاع تعلیق و افزایش عرض ۵۶ میلیمتری محور جلو به ۵۶ میلیمتر و ۲۷ میلیمتری محور عقب، به E-208 GTI ظاهری جذابتر بخشیده که یادآور ۲۰۵ GTI کلاسیک است. رینگهای ۱۸ اینچی با طراحی چند دایرهای و نشان مرکزی با حروف قرمز GTI، ادای دینی به نشان روی ستون C مدل ۲۰۵ هستند. رنگ قرمز در دهانهٔ گلگیرها، بخشهای بیرونی جلوپنجره، چراغهای جلو و کالیپرهای ترمز چهار پیستونه که دیسکهای ۳۵۵ میلیمتری را در برمیگیرند، ادامه دارد.
این جشن قرمز در داخل کابین با نورپردازی قرمز و نمایشگرهای دیجیتال، کفپوشها و کمربندهای ایمنی قرمز، دوخت قرمز روی داشبورد و صندلیهای اسپرت با نوار مرکزی قرمز ادامه مییابد. پژو E-208 GTI از اواخر امسال با قیمتی در حدود ۳۶ هزار پوند عرضه خواهد شد.
PSA
۲۴ خرداد ۱۴۰۴به نظرم توی اروپایی ها فرانسه تو این چند سال خیلی خوب پیش رفته مخصوصا پژو
واقعا جای GTI توی محصولات پژو خالی بود اما حیف که برقیه ای کاش حداقل هیبرید بود .
ماشاالله ۲۰۵ GTI
ماشاالله سلطان جاده های دهه ۸۰ و ۹۰
ماشاالله بهترین مقام در دل رانندهها
(Mercedes Benz:the best or nothing)
۲۴ خرداد ۱۴۰۴کاش پژو دوباره برگرده به دهه ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ میلادی
چون اون زمان پژو حتی از بنز و بیامو هم اسپرتتر بود
همین پژو ۴۰۵ تو سال ۱۹۸۸ خودروی سال اروپا شد
کاش پژو دوباره برگرده به اون زمان و جی تی آی رو دوباره رو خودروهاش احیا کنه
به عنوان مثال پژو ۴۰۶ انقدر خودرو خفنی بود که آرزوی هر ماشین بازی بود تو زمان خودش
ولی پژو باید با مدلهای پلاگین هیبریدی قدرتمند (ترکیب برق و بنزین) مدلهای جی تی آی رو احیا کنه
JaMsHiD-B
۲۴ خرداد ۱۴۰۴GTI خیلی منتظرش بودم
ولی چیزی که احتمالش کم هست و اگر بازتولید بشه واقعا زبونم بند میاد
سری T16 هست
𝐀𝐥𝐢
۲۴ خرداد ۱۴۰۴از اینکه رینگشو از ۲۰۵ gti الهام گرفتن برام جالبه
۲۴ خرداد ۱۴۰۴بیشتر شبیه قالپاق پژو پارس و ۲۰۶ هست
HELLO.BROTHERS
۲۴ خرداد ۱۴۰۴داخلش چه خفن.
Arshia m3csl
۲۴ خرداد ۱۴۰۴چرخ گلف gti هم نیست
فرانسه اگه اسپرت ساز بود الپینش پیش کیمن و m2 و 400z nismo کم نمیاوورد
واقعا ماشین اسپرت فرانسوی یک جوکه😂😂😂😂😂😂😂
JaMsHiD-B
۲۴ خرداد ۱۴۰۴چرا راجع به چیزی که هیچ اطلاعی ندارین حرف میزنید؟
گلف GTI خر کیه
موقعی که 205 T16 EVO2 داشت توی رالی با کواترو و لانچیا رقابت میکرد و پشت سر هم برد میآورد گلف کجای بازی بود
داشت یه قل دو قل بازی میکرد؟
مهندسی انتقال قدرت و شاسی 205 T16 رو گلف توی خواب میدید همچین چیزیو
بعدش ماشین اسپرت فرانسه بلد نیست بزنه؟
هرکی سوار هاچبک های فرانسوی شده از رفتار این ماشین ها خوشحال شده . راننده رو به وجد آورده
چطور میگی
حمید
۲۴ خرداد ۱۴۰۴میخواستم به این پیام شما ریپلای بزنم اشتباهی بالایی رو زدم
مهدی
۲۴ خرداد ۱۴۰۴نمیدونم چرا از این سبک جلو داشبورد پژو خوشم نمیاد.؟
hosen
۲۴ خرداد ۱۴۰۴چقدر خوشگله
ولی کاش برقی نبود
SepehrV10
۲۴ خرداد ۱۴۰۴کاش بنزینی بود ولی بازم خوبه
علیرضا
۲۴ خرداد ۱۴۰۴قیمت مناسبى داره امروزه قیمت کَلف جى تى اى یا سیویک تایپ ار حدود ء۲ هزار یورو هستش ، از لحاظ عملکرد فنى روى کاغذ از کَلف جى تى اى با وزن بیشتر اندکى قدرت کم تر شتاب بهترى داره اما فاصله زیاد با سیویک ورنو مکان ۲S داره ، طراحى دریک کلمه جشم نواز مثل تمامى هاجبک هاى پرو اى کاش پلاکین هیبرید تولید میشد
شاپور
۲۴ خرداد ۱۴۰۴۲۸۰ اسب ۳۴۵ نیوتن گشتاور با ی پژو gti. تلفیقی از عشق در سکوت و آرامش
رامتین
۲۴ خرداد ۱۴۰۴همین اگه نسخه بنزینیش بود میشد گفت محشر. یاد rcz افتادم. هاچبکی کوچکتر از گلف و تند و تیزتر.
حسن
۲۴ خرداد ۱۴۰۴ایرانیها حق پدری بر خودروی فرانسه داره و پژو در زندگی مردم ایران حل شده واقعا حق اینه هر خودروی فرانسوی اول در ایران رونمایی بشه
۲۴ خرداد ۱۴۰۴حقترین کامنت هفته
.nefarus.
۲۴ خرداد ۱۴۰۴پژو 206 مدل gti و RC صدوهشتاد اسب،اونوقت بعد دونسل توی 208 قدرتش صد اسب افزایش داشته،بقول اقام جرمی کلارکسون کسل کننده از پژو ماشین نیس
bi Turbo
۲۴ خرداد ۱۴۰۴کلارکسون بزرگ میفرمودند:(ماشین های جدید پژو بشدت کسل کننده و بی کیفیت هستند…)
اما همونجا اشاره میکرد که 504 استیشن سلطان آفریقا بود…