پژو

معرفی پژو 208 GTI، هاچ‌بک داغ برقی با 280 اسب بخار قدرت

پژو با معرفی ۲۰۸ GTI به شکل الکتریکی و با شتاب ۵.۷ ثانیه‌ای، نام GTI را احیا کرده و آمادهٔ عرضهٔ اولین هاچ‌بک داغ برقی با این نام شده است.

فولکس‌واگن وعده داده تا پایان دهه نشان افسانه‌ای GTI را روی یک خودروی الکتریکی تولیدی قرار دهد اما یکی از بزرگ‌ترین رقبای آن زودتر دست‌به‌کار شده و این رقابت را به نفع خود تمام کرده است. پژو در مسابقه ۲۴ ساعته لمان امسال در فرانسه از E-208 GTI رونمایی کرد و نشان GTI را پس از شش سال غیبت به سبد محصولات خود بازگردانده که این بار برای اولین بار روی یک خودروی الکتریکی قرار گرفته است. مدل معمولی ۲۰۸ با پیشرانه‌های بنزینی درون‌سوز هم تولید می‌شود و پژو اشاره کرده که ممکن است در آینده یک ۲۰۸ GTI با موتور بنزینی هم تولید کند اما در حال حاضر تمام تمرکز خود را روی نسخه الکتریکی گذاشته است.

پژو ۲۰۸ بر پایه پلتفرم e-CMP استلانتیس ساخته شده که در خودروهایی مانند فیات 600 و آلفارومئو جونیور نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین، جای تعجب نیست که E-208 GTI شباهت‌های زیادی با نسخه‌های داغ الکتریکی این خودروها یعنی آبارث 600e و آلفارومئو جونیور ولوچه، داشته باشد. این خودرو از همان موتور الکتریکی تکی با ۲۸۰ اسب بخار و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. بااین‌حال، پژو ادعا می‌کند که GTI از نظر عملکرد اندکی برتری دارد و در ۵.۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که آلفا و آبارث برای این کار به ۵.۹ ثانیه نیاز دارند.

این باعث می‌شود E-208 GTI سریع‌ترین GTI تاریخ پژو از نظر شتاب باشد هرچند که حداکثر سرعت آن روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این هاچ‌بک داغ الکتریکی به یک پکیج باطری ۵۴ کیلووات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ امکان پیمودن تا ۳۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. سرعت شارژ چندان چشمگیر نیست اما پژو ادعا می‌کند شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. ترمزهای بهتر، بازتنظیم فنرها و کمک‌فنرها، آنتی‌رول بار جدید در عقب، لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ مناسب پیست و بازنگری سیستم کمکی فرمان هم از ویژگی‌های فنی نسخهٔ GTI هستند.

کاهش ۳۰ میلی‌متری ارتفاع تعلیق و افزایش عرض ۵۶ میلی‌متری محور جلو به ۵۶ میلی‌متر و ۲۷ میلی‌متری محور عقب، به E-208 GTI ظاهری جذاب‌تر بخشیده که یادآور ۲۰۵ GTI کلاسیک است. رینگ‌های ۱۸ اینچی با طراحی چند دایره‌ای و نشان مرکزی با حروف قرمز GTI، ادای دینی به نشان روی ستون C مدل ۲۰۵ هستند. رنگ قرمز در دهانهٔ گلگیرها، بخش‌های بیرونی جلوپنجره، چراغ‌های جلو و کالیپرهای ترمز چهار پیستونه که دیسک‌های ۳۵۵ میلی‌متری را در برمی‌گیرند، ادامه دارد.

این جشن قرمز در داخل کابین با نورپردازی قرمز و نمایشگرهای دیجیتال، کف‌پوش‌ها و کمربندهای ایمنی قرمز، دوخت قرمز روی داشبورد و صندلی‌های اسپرت با نوار مرکزی قرمز ادامه می‌یابد. پژو E-208 GTI از اواخر امسال با قیمتی در حدود ۳۶ هزار پوند عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. PSA

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    به نظرم توی اروپایی ها فرانسه تو این چند سال خیلی خوب پیش رفته مخصوصا پژو

    واقعا جای GTI توی محصولات پژو خالی بود اما حیف که برقیه ای کاش حداقل هیبرید بود .

    ماشاالله ۲۰۵ GTI
    ماشاالله سلطان جاده های دهه ۸۰ و ۹۰
    ماشاالله بهترین مقام در دل راننده‌ها

    موافقم 24
    مخالفم 6
    1. (Mercedes Benz:the best or nothing)

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (405 ديدگاه)

      کاش پژو دوباره برگرده به دهه ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ میلادی
      چون اون زمان پژو حتی از بنز و بی‌ام‌و هم اسپرت‌تر بود
      همین پژو ۴۰۵ تو سال ۱۹۸۸ خودروی سال اروپا شد
      کاش پژو دوباره برگرده به اون زمان و جی تی آی رو دوباره رو خودروهاش احیا کنه
      به عنوان مثال پژو ۴۰۶ انقدر خودرو خفنی بود که آرزوی هر ماشین بازی بود تو زمان خودش
      ولی پژو باید با مدل‌های پلاگین هیبریدی قدرتمند (ترکیب برق و بنزین) مدل‌های جی تی آی رو احیا کنه

      موافقم 12
      مخالفم 2
    2. JaMsHiD-B

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3289 ديدگاه)

      GTI خیلی منتظرش بودم
      ولی چیزی که احتمالش کم هست و اگر بازتولید بشه واقعا زبونم بند میاد
      سری T16 هست

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1815 ديدگاه)

    از اینکه رینگشو از ۲۰۵ gti الهام گرفتن برام جالبه

    1. ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6460 ديدگاه)

      بیشتر شبیه قالپاق پژو پارس و ۲۰۶ هست

      موافقم 3
      مخالفم 6
  3. HELLO.BROTHERS

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (149 ديدگاه)

    داخلش چه خفن.

  4. Arshia m3csl

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1230 ديدگاه)

    چرخ گلف gti هم نیست
    فرانسه اگه اسپرت ساز بود الپینش پیش کیمن و m2 و 400z nismo کم نمیاوورد
    واقعا ماشین اسپرت فرانسوی یک جوکه😂😂😂😂😂😂😂

    موافقم 6
    مخالفم 18
    1. JaMsHiD-B

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3289 ديدگاه)

      چرا راجع به چیزی که هیچ اطلاعی ندارین حرف میزنید؟
      گلف GTI خر کیه
      موقعی که 205 T16 EVO2 داشت توی رالی با کواترو و لانچیا رقابت میکرد و پشت سر هم برد میآورد گلف کجای بازی بود
      داشت یه قل دو قل بازی میکرد؟
      مهندسی انتقال قدرت و شاسی 205 T16 رو گلف توی خواب میدید همچین چیزیو
      بعدش ماشین اسپرت فرانسه بلد نیست بزنه؟
      هرکی سوار هاچبک های فرانسوی شده از رفتار این ماشین ها خوشحال شده . راننده رو به وجد آورده
      چطور میگی

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. حمید

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (8 ديدگاه)

        میخواستم به این پیام شما ریپلای بزنم اشتباهی بالایی رو زدم

  5. مهدی

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (247 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا از این سبک جلو داشبورد پژو خوشم نمیاد.؟

    موافقم 1
    مخالفم 8
  6. hosen

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    چقدر خوشگله
    ولی کاش برقی نبود

  7. SepehrV10

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (152 ديدگاه)

    کاش بنزینی بود ولی بازم خوبه

  8. علیرضا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (274 ديدگاه)

    قیمت مناسبى داره امروزه قیمت کَلف جى تى اى یا سیویک تایپ ار حدود ء۲ هزار یورو هستش ، از لحاظ عملکرد فنى روى کاغذ از کَلف جى تى اى با وزن بیشتر اندکى قدرت کم تر شتاب بهترى داره اما فاصله زیاد با سیویک ورنو مکان ۲S داره ، طراحى دریک کلمه جشم نواز مثل تمامى هاجبک هاى پرو اى کاش پلاکین هیبرید تولید میشد

  9. شاپور

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (345 ديدگاه)

    ۲۸۰ اسب ۳۴۵ نیوتن گشتاور با ی پژو gti. تلفیقی از عشق در سکوت و آرامش

  10. رامتین

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3443 ديدگاه)

    همین اگه نسخه بنزینیش بود میشد گفت محشر. یاد rcz افتادم. هاچبکی کوچکتر از گلف و تند و تیزتر.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. حسن

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    ایرانیها حق پدری بر خودروی فرانسه داره و پژو در زندگی مردم ایران حل شده واقعا حق اینه هر خودروی فرانسوی اول در ایران رونمایی بشه

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6460 ديدگاه)

      حقترین کامنت هفته

      موافقم 4
      مخالفم 1
  12. .nefarus.

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    پژو 206 مدل gti و RC صدوهشتاد اسب،اونوقت بعد دونسل توی 208 قدرتش صد اسب افزایش داشته،بقول اقام جرمی کلارکسون کسل کننده از پژو ماشین نیس

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. bi Turbo

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (224 ديدگاه)

      کلارکسون بزرگ میفرمودند:(ماشین های جدید پژو بشدت کسل کننده و بی کیفیت هستند…)
      اما همونجا اشاره میکرد که 504 استیشن سلطان آفریقا بود…

      موافقم 3
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا