اگر به دنبال خرید پژو پارس LX TU5 هستید، راهنمای خرید جامع پدال میتواند مرجع بسیار خوبی برای شما باشد.
پژو پارس از سال ۱۳۷۹ روی خط تولید ایرانخودرو قرار داشت اما از چند سال قبل تولید آن قطع شد. در حدود ربع قرنی که این خودرو عرضه شد شاهد معرفی نسخههای گوناگونی از آن از جمله پارس سال XU7 بودیم که کم و بیش همه آنها با استقبال بازار مواجه شدند. طراحی بهروزتر در مقایسه با ۴۰۵، فضای کافی کابین و بار و همچنین خدمات پس از فروش گسترده باعث شدند پارس به محبوبیت بسیار زیادی دست یابد. از جمله نسخههای مهم پارس در بازار LX TU5 است که به پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 پژو سیتروئن مجهز است و در حال حاضر نیز جزو گرانترین مدلهای این سدان به شمار میرود. در مقاله راهنمای خرید پژو پارس LX TU5 شاهد بررسی فنی آن خواهید بود و با ارزش خرید و مزایا و معایب چنین محصولی آشنا خواهید شد.
مشخصات فنی پژو پارس LX TU5
جدول زیر مشخصات فنی و ابعاد سدان محبوب ایرانخودرو را نشان میدهد:
نوع موتور | TU5 |
حجم موتور (سیسی) | ۱۵۸۷ |
حداکثر توان موتور (اسب بخار) | ۱۰۵ در ۵۶۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) | ۱۴۲ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
نوع سوخت | بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵ |
سیستم انژکتوری | پاشش چندنقطهای |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۹۰ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۳.۲ |
سیستم انتقال قدرت | ۵ دنده دستی |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | ۱۰.۱/۶/۷.۲۴ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۴۹۸/۱۷۰۴/۱۴۱۰ |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۶۶۹ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | ۱۱۸۵ |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۶۶ |
حجم فضای صندوقعقب (لیتر) | ۴۷۰ |
با اینکه اکثر شما عزیزان با امکانات و تجهیزات پژو پارس LX TU5 آشنا هستید اما برخی از مهمترین ویژگیهای این خودرو شامل موارد زیر هستند:
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری، ترمز عقب دیسکی و یا کاسهای |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
فرمان | هیدرولیکی، کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان |
سیستم تهویه | اتوماتیک |
سیستم صوتی | رادیوپخش |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشهخوان، مجهز به چراغ روز، روشن شدن چراغهای عقب همزمان با چراغ روز |
آینهها | آینههای جانبی برقی تاشونده راهنمادار |
شیشهها | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب |
تزئینات | تریم دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، قطعات دکوراتیو طرح چوب، روکش پارچهای صندلی |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دندهعقب |
رینگ و لاستیک | ۱۵ اینچی آلومینیومی یا فولادی |
صندلی | تنظیم برقی پشتی صندلی جلو |
سایر تجهیزات | دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوقعقب از داخل اتاق، سیستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک (با یک دکمه همه درها قفل و باز میشوند) و اتوفلاشر (در ترمزهای شدید با کاهش ناگهانی سرعت فلاشرها روشن میشوند) و تایمر چراغ سقف و آگاه کردن راننده از وضعیت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغهای راهنما و چراغ سقفی و LED جلوآمپر و سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجای آژیر دزدگیر، سیستم مالتی پلکس |
ارزش خرید پژو پارس LX TU5
با توجه به اینکه پژو پارس LX TU5 دیگر تولید نمیشود بنابراین امکان خرید صفرکیلومتر آن از کارخانه وجود نخواهد داشت اما قیمت این خودرو نیز همگام با سایر خودروها افزایش چشمگیری داشته هرچند این موضوع درباره پارس با موتور TU5 بیشتر به چشم میآید. با گشتوگذار در پلتفرمهای خرید و فروش خودرو به قیمتهای عجیب و غریبی که مالکان برای پارس LX تعیین کردهاند برمیخورید به گونهای که نسخه صفرکیلومتر ۱۴۰۲ این خودرو با قیمت حدود ۱ میلیارد تومان آگهی شده و قطعاً با چنین قیمتی ارزش خرید نخواهد داشت چراکه در چنین بازه قیمتی طیف وسیعی از خودروهای دیگر و حتی تولیدی خود ایرانخودرو قرار دارند که انتخاب آنها منطقیتر است. حتی مدلهای کارکرده پارس LX TU5 نیز قیمت بالایی دارند و برای مثال اگر به دنبال مدل ۱۴۰۲ و کمکار این خودرو باشید باید بودجهای در حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان را فراهم کنید که در مقایسه با خودروهای دیگر شاید خرید آن منطقی نباشد.
خود ایرانخودرو رقبای زیادی برای پارس LX TU5 تولید میکند که از جمله آنها میتوان به سورن پلاس، تارا، دنا پلاس، رانا پلاس و… اشاره کرد. سایپا نیز با خودروی شاهین میتواند رقیبی مهم برای پارس محسوب شود. مقایسه مختصر این خودروها با پارس نشان میدهد که سدان قدیمی اما محبوب ایرانخودرو برتری خاصی نسبت به آنها ندارد و از نظر مزایا نیز تقریباً اکثر آنها شرایط مشابهی دارند. جهت درک بهتر موضوع می توانید به مطالب مقایسه پژو پارس با رانا پلاس، تارا و شاهین مراجعه نمایید.
در واقع باید اینگونه گفت که نصب موتور TU5 روی پارس باعث شده بسیاری از افراد بر اساس شنیدهها و شایعات درباره این خودرو تصمیم بگیرند و به همین خاطر قیمت آن نیز افزایش زیادی داشته باشد. با اینکه موتور TU5 استهلاک کمتری نسبت به موتور XU7 پارس سال دارد و کارکرد نرمتر و بی سر و صداتری را فراهم میسازد اما عدم هماهنگی موتور و گیربکس به همراه برخی مشکلات دیگر باعث میشوند پارس LX TU5 از نظر سرعت و شتاب عملکرد درخشانی نداشته باشد و این موضوع با بررسی مشخصات فنی آن کاملاً هویداست. از طرف دیگر قیمت قطعات این موتور نسبت به XU7 نسبتاً بالاست و در درازمدت هزینههای بیشتری را به خریدار تحمیل میکند. همچنین برخی مالکان این خودرو به ضعف و ایرادات مونتاژی فاحش پارس اشاره داشتهاند. در مجموع به نظر میرسد خرید مدلهای کمکارکرد و حتی صفرکیلومتر پژو پارس LX TU5 ارزش چندانی نداشته باشد.
بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه پژو پارس TU5 با موتور ایکس یو سون XU7
مزایا و معایب پژو پارس LX TU5
مزایا
- فضای کابین و بار مناسب
به عنوان سدان خانوادگی جمعوجور، پارس پاسخگوی نیازهای یک خانواده معمولی خواهد بود و به همین خاطر نیز انتخاب اول بسیاری از مشتریان است. فضای بار ۴۷۰ لیتری این خودرو نیز میتواند وسایل زیادی را در خود جای دهد.
- استهلاک و مصرف سوخت مناسب
برخلاف موتور XU7 که استهلاک و مصرف سوخت بالایی دارد، پارس با موتور TU5 از این نظر بهتر عمل میکند و به همین خاطر نیز بازار خرید و فروش آن رونق زیادی دارد. این پیشرانه سر و صدای کمتری داشته و ۱۶ سوپاپه است که در مجموع سواری روانتری را به ارمغان میآورد.
- گستردگی خدمات و وفور لوازمیدکی
حضور چند ساله در خط تولید باعث شده این خودرو از نظر خدمات و لوازمیدکی مشکل خاصی نداشته باشد هرچند همانطور که گفته شد قیمت قطعات پارس LX TU5 کمی بیشتر از پارس سال با موتور XU7 است.
- بازار خرید و فروش داغ
بسیاری از خریداران خودرو در کشورمان قبل از خرید به فکر بازار فروش خودروی انتخابی هستند و طبیعی است که به دنبال محصولی با بازار پر رونق باشند. پارس LX TU5 از این بابت مشکلی ندارد هرچند همانطور که گفته شد مدلهای صفرکیلومتر و کمکارکرد آن با توجه به قیمت بالا و نسبتاً غیرمنطقی خواهان کمتری نسبت به مدلهای قدیمیتر خواهند داشت. جهت اطلاع از قیمت روز خودرو نیز می توانید به صفحه آن در پدال مراجعه فرمایید.
معایب
- ایمنی ضعیف
مشکل ایمنی تنها گریبان گیر خانواده پارس نیست و بسیاری از خودروهای تولیدی در کشورمان از پلتفرمهای قدیمی و منسوخ استفاده میکنند. پیش از این شاهد تصادفات ناگوار زیادی بودهایم که جان هموطنان زیادی را گرفته و به همین خاطر زمان رانندگی با خودروهایی همچون پارس باید نهایت دقت را داشت.
- فقدان امکانات و تجهیزات
در بازه قیمتی ۱ میلیارد تومانی خریداران انتظار وجود حداقل تجهیزات ایمنی و رفاهی را دارند اما پژو پارس LX TU5 از این بابت رنج میبرد و عمده امکانات آن در موارد سادهای همچون شیشههای برقی، دماسنج روی داشبورد، ۲ کیسه هوا و… خلاصه شده و حتی در برابر خودروهایی همچون سورن پلاس و شاهین نیز حرفی برای گفتن ندارد.
- عدم هماهنگی پیشرانه و گیربکس
برخلاف آنچه که بسیاری از خریداران انتظار دارند، پارس LX TU5 نمیتواند سرعت و شتاب مطلوبی در مقایسه با سایر نسخههای پارس داشته باشد و اصلیترین دلیل آن هم عدم هماهنگی موتور و گیربکس است که باعث میشود این خودرو صفر تا صد ۱۳ ثانیه ای داشته باشد. مشکل فنی دیگر این خودرو عدم کشش موتور در دورهای بالا و دندههای میانی است که در سربالاییها و گردنهها خودش را نشان خواهد داد. به همین خاطر حتماً قبل از خرید تصور خود درباره شتاب و سرعت این خودرو را اصلاح کنید.
- مشکلات کیفیتی و مونتاژی
بسیاری از خریداران پارس از فاصله زیاد بین پانلهای بدنه، ورود صدای زیاد به کابین، استفاده از متریال بیکیفیت، به سر و صدا افتادن داشبورد در کارکردهای پایین خودرو و… انتقاد میکنند و این موضوع زمانی که قیمت ۱ میلیاردی پارس LX را در نظر بگیریم شکل حادتری به خود خواهد گرفت.
- قیمت بالا
همانطور که اشاره شد نسخههای کمکارکرد و حتی صفرکیلومتر ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پارس LX قیمت بسیار بالایی دارند که خرید آنها را غیرمنطقی نشان میدهد. در حقیقت به نظر نمیرسد که پرداخت حدود ۱ میلیارد تومان برای سدانی قدیمی که فقط از موتور TU5 استفاده میکند منطقی باشد مخصوصاً اینکه با چند صد میلیون تومان کمتر میتوان همین خودرو را با موتور XU7 که گشتاور و کشش بهتری دارد انتخاب کرد. جهت اطلاع از قیمت پژو پارس می توانید به صفحه آن در پدال مراجعه کنید.
راهنمای خرید پژو پارس LX TU5
اگر به دنبال خرید پارس LX TU5 دستدوم هستید حتماً قبل از خرید به وضعیت موتور، گیربکس، جلوبندی، اکسل و… دقت نمایید. مراجعه به کارشناسی رنگ و بدنه و همچنین فنی ضروری است تا تمامی ایرادهای خودرو پدیدار شوند. هنگام خرید این خودرو دقت ویژهای به وضعیت شاسیهای جلو و عقب داشته باشید چراکه هرگونه آسیب و خوردگی در این بخشها علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن سواری و ایمنی خودرو باعث افت قابلتوجه قیمت میشود. همچنین برای اطمینان از صحت کارکرد پارس مدل بالا میتوانید از نمایندگی استعلامهای مربوط به سرویسهای دورهای را بگیرید.
همچنین بخوانید:
پس از اطمینان از صحت وضعیت بدنه و فنی پارس LX نوبت به بررسی اصالت اسناد و مدارک خودرو میرسد. در این زمان میبایست از یکسان بودن هویت فروشنده و اسناد خودرو اطمینان حاصل کنید و تمامی نکات ایمنی قبل از خرید خودرو، نحوه نوشتن قولنامه و موارد فسخ معامله خودرو و… را رعایت نمایید. نهایتاً نیز باید به این نکته اشاره کنیم که بهترین زمان برای خرید پارس LX TU5 در هنگام کاهش نرخ ارز و طلا و به تبع آن کاهش قیمت خودروست. خرید در زمان افزایش نرخها که باعث میشود فروشندگان و خریداران بهصورت هیجانی عمل کنند و قیمتهای غیرواقعی برای خودرو تعیین شود اصلاً توصیه نمیشود.
بیشتر بخوانید: راهنمای کامل نحوه پرداخت پول در معامله خودرو: از قولنامه تا سند
نتیجهگیری
با توجه به اینکه پژو پارس LX TU5 چه از نظر طراحی و چه از نظر فنی خلاقیت و نوآوری خاصی ندارد و همان پارسی است که از سال ۷۹ تولید میشود بنابراین خرید آن چندان منطقی به نظر نخواهد رسید. شاید اصلیترین مزیت این خودرو نسبت به سایر مدلهای پارس، عملکرد نرمتر و کم سر و صداتر و همچنین مصرف سوخت پایینتر آن باشد که البته این موارد با اختلاف قیمت قابلتوجهی توجیه میشود. پژو پارس LX TU5 از نظر سرعت و شتاب نسبت به پارس سال برتری ندارد و از فقدان تجهیزات و امکانات مدرن و ایمنی ضعیف رنج میبرد. مقایسه پارس LX TU5 با رقبا نیز نشان میدهد این خودرو حرف خاصی برای گفتن نخواهد داشت و قافیه را به آنها خواهد باخت. به همین خاطر توصیه میشود اگر به دنبال خرید پارس LX دستدوم هستید نگاهی به سایر خودروها از جمله دنا پلاس، سورن پلاس، رانا پلاس و شاهین داشته باشید و آنها را بیشتر مدنظر قرار دهید. در حال حاضر و با توجه به قیمت بسیار بالا، فقط افرادی به سراغ پارس LX TU5 مدل بالا میروند که واقعاً علاقهمند به این خودرو باشند و در این صورت هم بهتر است مدلهای کارکرده ۱۴۰۰ به پایین با قیمتهای منطقیتر انتخاب شوند.
پرهام
۲۸ فروردین ۱۴۰۴ارزش که قطعا نداره ( اتومبیل طراحی شده در سال 1986!)
اما مصرف کننده آیا چاره ای داره در وضعیت انحصاری؟
mb675
۲۸ فروردین ۱۴۰۴ما سال 86 پارس داشتیم به زباله هایی که العان تولید میکنن اون ماشینا قابل مقایسه نیست هر کی هم میشینه پشت این ماشین یا 405
میشینه انگار مثلا بنز e63amg سواره فاز بر میداره انقدر که افتضاح رانندگی میکنند .
علی
۲۸ فروردین ۱۴۰۴یادش بخیر از سال 83 تا 96 یه elx داشتیم عملکرد موتور و گیربکس و ترمز (چرخ های عقبش دیسکی بود) و کیفیت مونتاژ و دوام قطعات فنی و متریال داشبورد و رنگ بدنه رینگ و اون لاستیک های میشلن و … خیلی بهتر از مدل های الان بود حتی تو صندوق ماشین جعبه کمک های اولیه بود خاطرات زیادی برامون ساخت هنوزم عکساش دارم نمیدونم هنوز زنده س یا اوراق شده😥
HR3
۲۸ فروردین ۱۴۰۴یعنی تمام مدل های 1390 به بعد پژو پارس آشغال به تمام معنا هستن
علیرضا
۲۸ فروردین ۱۴۰۴همین امروز دوتا مریض توی cpr رو بعد ۴۵ دقیقه احیا از دست دادیم حالا برای چی
چون با tu5 فاز موشک برداشته بودن
راننده و سرنشین جلو فوت شدن
سه نفر عقب هم وضع خوبی نداشتن
راننده از اولم معلوم بود خیلی تروما دیده
عزیزان با این حلبی های تولید داخل خواهشا فاز پلنگ نگیرید
امروز یه خانواده داغدار شد
Gt350
۲۸ فروردین ۱۴۰۴درود جناب احمدزاده،به نظر شما بین خودروهای موجود در طرح عادی ایران خودرو کدوم ارزش خرید بیشتری داره
شاهین
۲۸ فروردین ۱۴۰۴سلام اگر من بخوام برای استفاده شخصی انتخاب کنم سورن پلاس و رانا پلاس رو ترجیح میدم چون در حقیقت همه محصولات ایران خودرو و سایپا ساختاری شکل گرفته بر اساس ۴۰۵ و پراید رو دارن و پول اضافی دادن به نسخه های دیگه اشتباهه.
Hamid
۲۸ فروردین ۱۴۰۴سلام. فسیل شده، ارزش خرید و نوشتن مقاله و … ندارد.
BMW is GOD
۲۸ فروردین ۱۴۰۴من خودم چند سال پیش ۴۰۵ مدل ۸۱ و پرشیا مدل ۸۳ با موتور ایکس ایکس یو سون داشتم و ۴ سال پیش هم پرشیا تیوفایو و ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم
و اگه بخوام از نظر مصرف بگم تیوفایو کلاً یه لیتر مصرفش کمتره استهلاکش هم دست کمی از ایکس یو سون نداره ولی از نظر راه رفتن بخوام بگم ۲۰۶ تیپ ۵ با ۴۰۵ تو صفر تا صد برابر هستن ولی از ۱۶۰ به بعد ۴۰۵ رگباری پر میکنه و جلو میافته و این در مورد پرشیا سال با موتور ایکس یو سون هم صدق میکنه
و اما در مورد موتور تیوفایو رو پرشیا باید بگم که سربالایی رو با دنده یک هم به زور بالا میره و تو مسیر کفی هم فقط تا صد تا با ۴۰۵ برابره و از صد به بعد به شدت از ۴۰۵ عقب میافته
در کل موتور تیوفایو فقط رو ۲۰۶ و ۲۰۷ جوابگو هست
به نظر من آدم اگه یه پرشیا با موتور ایکس یو سون بگیره و خودش ۱۶ سوپاپش کنه خیلی راحت میتونه زانتیا ۲۰۰۰ رو هم بگیره موتور ایکس یو سون برای تیونینگ خیلی خوبه
باشو
۲۹ فروردین ۱۴۰۴موتور تی یو فایو که بهتر تیون میشه با چهارتا شمع سوزنی و یه هدرز و صفحه کلاچ اصلی 200اسب قدرت میده بهت فابریک مالی نیس البته یه ریمپ هم میخاد، من خودم پارس دلفینی صفر از یزد خریدم سال85 عجیب چیزی بود خودم میگازوندمش عجب راهی میرف لامصب ولی هیچکدوم دوو اسپرو نمیشه اون دگر چیزی بود خدا برکتش بده حیف دورانشون تمام شد
خلیل ۲
۲۹ فروردین ۱۴۰۴زیاد گفتی 🤣
اکبر
۲۹ فروردین ۱۴۰۴من ال ایک ۹۳ رو ۹۶ خریدم تولید تهرانه تا الان دستمه هرکی میگه گیربکسش مچ نیست شاید بلد نیست برونه یا شانسش تولید شهرستانه
اونی که میگه سربلایی بزور با یک میره واقعا خوانندست یا عیب کلی دار
مصرفش مثل آدم خارج شهر مال من ۵.۸ لیتره تو شهر ۹
شتابش کبیشر نباشه کمتر ژیگولای جدید نیست امتحان کردم که میگم
با آزرا ۲۰۰ تارو پر کردیم سربالایی آزرا کم آورد چوت اوتومات بود .راستی دریچشم برقیه کلای ۱۵ هستش ،من شوتی نیست استفاده شخصی و خانوادگیه . هرلحظه خواستم شتابش دادم جوابم نکرده .تا الان ۲۳۰ تاهم کار کرده . این شایعاتو کارخانه رواج میده تا محصولات آشغال جدیدش که اکثرا قطعات چینی سوارش کردنو بفروشن
مگر نه اینکه بقول شما آپشنو امکانات نداره خوب حتما مردم چیزئ توش دیدن( موتور سیتروئن مچ با گربکس)که قیمت ۴۰۲ یکو صده
دنا تارا شاهین هنون عمری ندارن کا مصرف کننده ببینه تا ۱۰ بعد میتونه زنده باشه ولی پارس مخصوضا ال ایکس امتحانشو پس داده که با توقف تولید ونبود آبشنهای تیتیش و استانداردهای به اصطلا ۸۵ گانه از نظر محبوبیت و قیمیت به نسبت از همه رقبای آپشندار و تازش سرتره
ایرانخودرو قول پارسو به عراق داده بود بخاطر همین تبلیغ ضد کردن که از چشم داخلی بیفته ولی نشد
حالا بزودی میبینیم دیرنیست که بخاطر قطع معاملات ایران با عراق به دلیلیل من درآوردی تولیدشو در داخل شرو میکنن با شکلی جدید ولی همان تیوفایو با همان گیربکس
اااا
۲۹ فروردین ۱۴۰۴من ال ایک ۹۳ رو ۹۶ خریدم تولید تهرانه تا الان دستمه هرکی میگه گیربکسش مچ نیست شاید بلد نیست برونه یا شانسش تولید شهرستانه
اونی که میگه سربلایی بزور با یک میره واقعا خوانندست یا عیب کلی دار
مصرفش مثل آدم خارج شهر مال من ۵.۸ لیتره تو شهر ۹
شتابش کبیشر نباشه کمتر ژیگولای جدید نیست امتحان کردم که میگم
با آزرا ۲۰۰ تارو پر کردیم سربالایی آزرا کم آورد چوت اوتومات بود .راستی دریچشم برقیه کلای ۱۵ هستش ،من شوتی نیست استفاده شخصی و خانوادگیه . هرلحظه خواستم شتابش دادم جوابم نکرده .تا الان ۲۳۰ تاهم کار کرده . این شایعاتو کارخانه رواج میده تا محصولات آشغال جدیدش که اکثرا قطعات چینی سوارش کردنو بفروشن
مگر نه اینکه بقول شما آپشنو امکانات نداره خوب حتما مردم چیزئ توش دیدن( موتور سیتروئن مچ با گربکس)که قیمت ۴۰۲ یکو صده
دنا تارا شاهین هنون عمری ندارن کا مصرف کننده ببینه تا ۱۰ بعد میتونه زنده باشه ولی پارس مخصوضا ال ایکس امتحانشو پس داده که با توقف تولید ونبود آبشنهای تیتیش و استانداردهای به اصطلا ۸۵ گانه از نظر محبوبیت و قیمیت به نسبت از همه رقبای آپشندار و تازش سرتره
ایرانخودرو قول پارسو به عراق داده بود بخاطر همین تبلیغ ضد کردن که از چشم داخلی بیفته ولی نشد
حالا بزودی میبینیم دیرنیست که بخاطر قطع معاملات ایران با عراق به دلیلیل من درآوردی تولیدشو در داخل شرو میکنن با شکلی جدید ولی همان تیوفایو با همان گیربکس
Parham
۲۹ فروردین ۱۴۰۴قیمت و طراحی و امکانات رو در نظر نگیرید ماشین شتاب دار با قدرت تقریبا کافی و جون داریه و از بقیه ماشینای ایران خودرو یه سر و گردن بهتر و راحت تره بنظر من و بسیار جاداره.
بهداد
۲۹ فروردین ۱۴۰۴…درود اگر مقاله صرفا جهت اگاهی باشه بدنبود گرچه به نظر من در ماشین های ایران خودرو پارس tu5به همه انها شرف داره ..هم از لخاظ ظاهر و هم از نظر مصرف و شتاب …شاید برخی اوقات برای کم اهمیت دادن این ماشین شروع به نوشتن عیوب میکنند …اما عیب می جمله بگفتی ..هنرش نیز بگو …بدون تعصب البته کلا پارس ماشین با مرامی بوده و هست
حجت اله باقرنژاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۴سلام دوستان من چهار ساله تیو فایو دارم بخدا چند بار خواستم عوض کنم دلم نیومد خیلی راضی هستم نسبت به ماشینهای ایرانی آپشنهاش خوبه و اتاقش هم جا دار صندوق عقب جا دار و شتاب و قدرتش هم در جمع خودروهای ایرانی اگه اول نباشه قطعا دومه من که راضیم و از رانندگی باهاش لذت میبرم امیدوارم پارس بازها بتونند بخرند و اونهایی که دارند میدونند من چی میگم اصل رضایت و لذت بردن و والسلام
سهند
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴همین پرشیا رو اگه فرانسه با هر موتوری دوباره تولید کنه بهترین ماشین هست ولی اگه بنز رو ایرانخودرو یا سایپا تولید کنه بدترین ماشین هست
حالا هی برو حساب وکالتی باز کن واسه ثبت نام ماشین
تنها چاره کار کمپین نه به خودروی صفر و نه به وارداتی چندبرابر قیمت هست..