پژوهفته نامه

نگاهی به سه دهه پیشرفت سدان‌های پرفورمنس پژو، از ۴۰۵ Mi16 تا ۵۰۸ PSE

قطعاً پژو برندی نیست که به ساخت سدان‌های پرفورمنس شهرت داشته باشد اما بااین‌حال، در تاریخ این برند فرانسوی، مدل‌های پرفورمنس جذاب و خاطره‌انگیزی دیده می‌شود. یکی از این خودروها، ۴۰۵ Mi16 است که در اواخر دههٔ ۸۰ و اوایل دههٔ ۹۰ عرضه می‌شد و گرگی در لباس میش بود. این روزها نیز مدل ۵۰۸ PSE به‌عنوان اولین محصول بخش مهندسی پرفورمنس پژو، به‌نوعی جانشین ۴۰۵ Mi16 به‌حساب می‌آید. حال این دو سدان پرفورمنس در برابر هم قرار گرفته‌اند تا به پیشرفت سه دهه‌ای پژو در این بخش نگاهی داشته باشیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

پژو ۴۰۵ Mi16

این پژو یک سدان اسپرت دوست‌داشتنی است که امتحان خود را پس داده است. این ماشین که در سال ۱۹۸۸ معرفی شد، نسبت به ۴۰۵ معمولی که توسط پینین‌فارینا طراحی شده بود تغییرات ظریفی شامل تجهیز به سپرهای جدید، رکاب‌های جانبی اسپرت، اسپویلر عقب، سیستم تعلیق اسپرت و رینگ‌های پنج پره را تجربه کرده بود. این نسخه در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۱.۹ لیتری ارائه می‌شد که ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۱ نیوتن متر گشتاور داشت. سپس در سال ۱۹۹۲ هم‌زمان با فیس‌لیفت ۴۰۵، سری Phase II یا فاز دوم Mi16 به بازار آمد و پس از آن در سال ۱۹۹۴ به مناسبت پیروزی پژو ۹۰۵ در مسابقات لمانز ۱۹۹۳، یک نسخهٔ ویژه برای Mi16 با نام لمانز ارائه شد.

از این نسخه تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته شد و خودرویی که در تصاویر می‌بینید که در شرایطی عالی قرار دارد، نمونه ۴۸۵ است. در حال حاضر، تنها هفت دستگاه از Mi16 لمانز فرمان راست در بریتانیا باقی مانده است. این نسخهٔ ویژه از رنگ منحصربه‌فرد قرمز دیابلو، برچسب‌های لمانز در جلو و عقب و نوشتهٔ ۹۰۵ روی درهای جلو بهره می‌بُرد و در داخل نیز علاوه بر برچسب‌های لمانز، به صندلی‌های اسپرت نیمه چرمی نیمه آلکانترا به همراه کف‌پوش‌های ویژه مجهز شده بود. از سال ۱۹۹۳ در سینهٔ ۴۰۵ Mi16 یک پیشرانهٔ ۲ لیتری جایگزین نمونهٔ ۱.۹ لیتری قبلی شده بود که نسخهٔ لمانز هم از همین موتور با ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۸۳ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کرد.

پژو ۵۰۸ PSE

جدیدترین سدان اسپرت پژو مدل ۵۰۸ PSE است که مثل Mi16 نمایی تهاجمی دارد. در این خودرو، سیستم تعلیق که حالا از کمک‌فنرهای قابل تنظیم سه مرحله‌ای بهره می‌برد، ۴ میلی‌متر پایین‌تر آمده و ۵۰ درصد سفت‌تر از ۵۰۸ استاندارد شده درحالی‌که فاصلهٔ عرضی بین چرخ‌های جلو ۲۴ میلی‌متر و بین چرخ‌های عقب ۱۲ میلی‌متر افزایش یافته است. ارتقاءهای ظاهری این نسخه نیز شامل باله‌های آئرودینامیکی و تریم‌های سبز روشن می‌شود. باور کنید یا نه، ۵۰۸ PSE قوی‌ترین خودروی تولیدی پژو محسوب می‌شود. این سدان اسپرت از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌ها می‌دهد.

تقابل سدان‌های اسپرت

Mi16 با سواری ساکت، نرم و روان، در ابتدا مثل یک کروزر راحت احساس می‌شود اما وقتی تحت‌فشار قرار گیرد، آن روی خود را نشان می‌دهد و با کششی فوق‌العاده از دور ۳,۵۰۰ rpm به بعد، ظرف ۸.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. وقتی به این ترکیب فرمانی با وزن عالی، هندلینگ نرم و وزن ۱۱۸۰ کیلوگرمی را هم اضافه کنیم، به‌راحتی می‌توان فهمید چرا ۴۰۵ پیش از خاتمهٔ تولید در سال ۱۹۹۵ و جایگزینی با ۴۰۶ این‌قدر پرطرفدار شده بود.

از سوی دیگر، ۵۰۸ PSE برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به تنها ۵.۲ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این خودرو همچنین می‌تواند تا ۴۲ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. این قابلیت پیمایش تمام الکتریکی در رانندگی‌های شهری مفید است اما PSE هم در جاده‌های باز مثل Mi16 با هندلینگ چابک، چسبندگی مطمئن و سرعت بالایی که وزن ۱۸۵۰ کیلوگرمی خود را کمتر نشان می‌دهد، عملکرد تأثیر برانگیزی دارد. البته دراین‌بین باید به برچسب قیمتی سنگین ۵۵ هزار پوندی این سدان اسپرت فرانسوی هم توجه داشت.

بیمه بازار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    پژو همچین هم پیشرفتی نداشته که توی جهان صدا کنه مثلا ۴۰۵ نرسیدن به ساخت پانامرا یا از ۲۰۰۸ نرسیدن به ماکان …
    *پژوی فرانسه نسبت به پژوی ایران‌ پیشرفت داشته چون ماها هنوز داریم ۴۰۵ & ۲۰۶ میسازیم

    موافقم ۹۰
    مخالفم ۶۶
    1. Alan.r

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (752 ديدگاه)

      داداش پورشه و پژو بازار های کاملا متفاوتی رو هدف گرفتن و اصلا قابل مقایسه با هم نیستن
      پانامرا و کاین از گرانترین محصول پژو جند برابر گرون ترن

      موافقم ۸۱
      مخالفم ۶
    2. shayan1renault

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (350 ديدگاه)

      حالا باز ۲۰۶بد نیست ۴۰۵ خیلی قدیمی شده

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۳۵
      1. شوتی سوار

        ۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        تو اومدی رخ ۲۰۶ تخم مرغ که شبیه اسباب بازیه رو با ۴۰۵ مقایسه میکنی؟
        ۴۰۵ رخی داره که هیچ ماشین ایرانی نداره.
        اصالت و رخ تهاجمی و قدرت یعنی ۴۰۵.
        شوتی یعنی ۴۰۵.
        همه ماشین بازا و جوونا دنبال پارس و ۴۰۵ هستن.
        هیچ ماشین بازی نیست که از ۴۰۵ بدش بیاد.
        امثال تو باید برن حلبی تخم مرغ سوار بشن…

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۷۸
        1. ❤BMW❤

          ۸ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (627 ديدگاه)

          شوتی سوار ، مگه قاچاقی هستی ؟ که می‌خوای شوتی باشی؟
          بعدش ، مگه بی‌ام‌و اس که تهاجم رو به اون نسبت می‌گی
          پس اینطور که من فهمیدم ، تا حالا بی‌ام‌و ندیدی که اینا رو می‌گی
          منم از پژو ۴۰۵ بدم نمی‌یاد اتفاقا عاشقشم ولی فقط ۴۰۵ های فرانسه ، نه که اینایی که ایران خودرو می‌زنه
          مثلا ۴۰۵ mi 16
          یا ti 16
          ولی سوپر سدان قدیمی فقط بی‌ام‌و m5 اولین نسلش

          موافقم ۳۸
          مخالفم ۴
        2. shayan1renault

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (350 ديدگاه)

          ۲۰۶ اصل فرانسه تو مسابقات رالی زیادی شرکت کرده
          ومنظور من این بود که۲۰۶نسبت به پژو۴۰۵ جدید تره
          هرچند که پژو۴۰۵هم اسطوره بود

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۰
    3. MohammaD

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (176 ديدگاه)

      این برند اکونومی قرار نبوده اصن برسه به درجه ای که پانامرا و ماکان بسازه فقط قرار بوده رقیب شایسته ای برای امثال فولکس واگن و مزدا و …. باشه که به شخصه
      هنوز یکم پایین تر از اونا می بینمش اما پژو بشدت نسبت به دهه ۲۰۰۰ و اوایل ۲۰۱۰ بهتر شده

      موافقم ۵۴
      مخالفم ۲
      1. علی جردن

        ۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (417 ديدگاه)

        DS که برند اکونومی نبود هم موتورهاش کله پاچه گنجشکیه هم SUV هاشون تک دف ‌هستن
        کلا صنعت خودروسازی فرانسه همینه بزک الکی.. و چون اروپایی هستن کمتر کسی ایراد می گره و گرنه ماشین چینی و فرانسوی جفتشون یکین..

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۴۴
        1. (Saeed (peugeot

          ۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (226 ديدگاه)

          عزیز من پژو ۴۰۰۸ که ۱۵ سال پیش تولید میشد …. دو دف بود …کجای کاری

          در ضمن ds7 و پژو ۳۰۰۸ تو نسخه پلاگین هیبرید ۳۰۰ اسب بخاری دو دف هستند.

          موافقم ۲۶
          مخالفم ۳
        2. MohammaD

          ۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (176 ديدگاه)

          دی اس رو موافقم که بیشتر ادعاست تا کاردرستی….

          منتها تو کامنت قبل میخواستم بگم منطقی اینه که پژو رو فقط با معیارات برند های اقتصادی بسنج نه برند های لوکس

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۳
  2. نویدی

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    تنها ایراد پژو ۵۰۸،قیمتشه.

    موافقم ۷۲
    مخالفم ۳
  3. مردیم از خوشی

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    ۵۵ هزار پوند
    واقعا قیمت زیادی هست گزینه های بهتری وجود دارند
    آلمانی ها تو این رنج قیمت حرف اول را می زنند
    اگه ۴۵ هزار تا بود میشد بهش فکر کرد

    موافقم ۶۲
    مخالفم ۶
  4. TML BN

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (972 ديدگاه)

    لیاقت ایران خیلی بیشتر از ۵۰۸ چه برسه ۴۰۵😖
    ولی خوشم میاد پژو داره میشه عین ۲۵ سال پیشش افتاده روی خط پیشرفت

    موافقم ۶۷
    مخالفم ۷
    1. فرامرز

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1594 ديدگاه)

      لیاقت ایران بله ولی نه این چیزی که ما میبینیم با تورم ۱۰۰ درصدی و شاخص فلاکت ۹۵ درصدی.

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۲
  5. Mr.porshe

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ماشینی که نصف ملت سوار میشن برای تکنولوژی سال ۱۹۸۸ فرانسه هست که برای ۳۲سال پیشه …..
    ماشینی که برای ۳۲ساله پیش رو به چند برار قیمت معمولیش به ما فرو می کنن …
    ملت صفم براشون می بندن….

    موافقم ۷۳
    مخالفم ۶
    1. فرامرز

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1594 ديدگاه)

      ۳۴ سال. البته درستش ۳۵ سال هست چون ماشین های برتری که امسال وارد بازار شدن جایزه ۲۰۲۳ رو میگیرن و ۴۰۵ جایزه ۱۹۸۸ رو گرفته

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۰
    2. Behnam1012

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (882 ديدگاه)

      ای کاش با کیفیت همون ماشین ۳۲ سال پیش بود
      از سال ۹۰ به بعد روز به روز از کیفیت زده شد تا امروز که میبینیم ماشین صفر تا خونه نرسیده یاتاقان زده

      موافقم ۴۵
      مخالفم ۰
    3. shayan1renault

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (350 ديدگاه)

      عزیز پژو پارس ۱۳۰تومن عالیه
      دلال های عزیز وکمبود باعث شده بشه۴۰۰تومن

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱۳
      1. Dian

        ۱۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (369 ديدگاه)

        همون دلال بازیا هم برنامه خودشونه

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  6. Arshia m3csl

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    واقعا پژو ۵۰۸ قشنگ شده و طراحیش خاصه و واقعا ماشین خوبی به نظر میاد ولی با ۵۵ هزار پوند وقتی میشه مرسدس بنز کلاس c خرید و بی ام و سری ۳ و حتی ائودی کیو ۵ اصلا ارزش نداره خرید پژو ۵۰۸

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۴
    1. امیر

      ۱۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      حتما حتما متن را بخوانید چرا الکی بدون مدرک میگی ارزش خرید ندارن الکی قزاوت می‌کنی شاید از بی ام و و بنز و ائودی بهتره پژو رو با ۴۰۵
      با کیفیت اشغال چینی و ماشین ۳۰ سال پیشش مقایسه نکنید الان پژو مثل بی ام و و بنز یک خودروساز برتر هست
      شما برید ماشین ۳۰ سال پیش بی ام و رو نگاه کنید به یا به ماشین ۳۰ سال پیش بنز نگاه کنید حالتون به هم می‌خوره انقدر زشته و کیفیت اشغال داره و امکانات افتظاه
      چون همه خودروساز ها ماشین های ۳۰ سال پیشان همینطور ی بوده

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  7. امیرحسین

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    بد بخت تر از ایرانی هم داریم… افغانستانی. بقیه دنیا از ما خوشبخت ترن. وزیر صمت هم واردات ماشین فرانسوی را ممنوع کرده تا چینی ها خدایی ناکرده مکدر نشوند…

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۵
  8. مهردادکمال

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    هیچ پژویی ۵۵هزار پوند نمی ارزه

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲۲
    1. (Saeed (peugeot

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (226 ديدگاه)

      شما نخر

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱۶
  9. حسین

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (262 ديدگاه)

    حالا درسته به خاطر بعضی
    ایرادات مونتاژی و قطعات ضعیف
    بهره کشی بیش از اندازه و دوشیدن پلتفرم 😂
    سمند و روا و دنا و پارس و آریسان
    خدا بده برکت از این همه حرکت
    ایران خودرو اسم ۴۰۵ رو خراب کرد درسته
    ولی پژو ۴۰۵ خداییش انقدری
    تو دوره ی خودش محشر بود
    که الان هم سواریش لذت بخشه
    اگر ایران خودرو همین mi 16
    یا مدل کمیاب T16
    (که همکاران پدال اگر زحمت مقاله ی اینم بکشن
    ممنونشون هستیم)
    از این مدلا بهره برداری می کرد
    و کیفیت مونتاژ و قطعات درستی هم داشتن
    حتی می شد اصلاحاتی برای ایمنی هم
    انجام بدن
    بنظرم خیلی قابل تحمل تر و مورد پسند تر بود
    حداقل مردم خاطره خوشی داشتن الان

    انصافا اگر الان ایران خودرو مدل mi 16
    رو با همین کیفیت و یه فیس لیفت ملایم
    تقویت ایمنی و تجهیزات به روز
    عرضه می کرد
    شما حاضر نبودین ۴۰۰ میلیون رو
    حداقل به جای این ماشینای ضعیف الان
    بابت همچین خودرویی پرداخت کنین ؟

    ولی لامصب عجب چیزی بوده
    اگر همچین نمونه ای با همین سلامت
    تو ایران باشه بازم بنظرم ارزش خرید داره
    اون اصالت و سواریش 👌
    چه هندلینگ چه نرمی و جاداریش
    چابکی و تودست بودنش
    شتاب ۹ ثانیه !!!
    موتور تنفس طبیعی
    با اون کشش معرکه
    بعید میدونم در حد اندازه ماکسیما نبوده باشه
    که بیشترم هست قطعا
    وزنم که حلالش باشه انصافا
    با اون کیفیت شرف داشت
    شیر واقعی بود
    هنوزم هست
    با اینکه پیر شده 🐅

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۱۵
  10. (Saeed (peugeot

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (226 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا یک کشور باید از داشتن خودروی خوب محروم باشه ….. چرا واردات باید توی کشور اصلا بسته باشه / چرا باید ماشین زیر ۲۰ هزار یورو بیاد …..و شرط بزارن …. چرا باید آشغال چینی ۳ برابر قیمت جهانیش تو ایران مونتاژ بشه و فروخته بشه …… به خدا جوری این زندگی برای مردم سخت شده نگو ….. قوی ترین خودروی پژو با اون پرفورمنس و ایمنی و سرعت و شتاب که قیمتش برای دنیا بالاست برای ایران جواهره ….. ولی حیف نمیاد …. ۵۵ هزار پوند پول میشه تقریبا ۲/۲۰۰ میلیارد تومن ….. که پول یک النترااااااا صفر هستش … پول یه تلیسمان کارکرده و سوناتا ۵ سال کارکرده هستش …. راوفور ۲۰۱۶ تمیز و زیر ۳ میلیارد نمیگن در حال حاضر …..واقعا هضم این قیمتا آدم و از زندگی سیر میکنه

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۲
    1. shayan1renault

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (350 ديدگاه)

      ماشین زیر۲۰هزار دلار باید بیاد چون دلار نداریم
      چون بازار انحصاریه چینیا گرونن

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
  11. amir

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (510 ديدگاه)

    ۴۰۵ ۴۰۶ , ۵۰۵ بهترین سدانهای تاریخ پژو به خصوص ۵۰۵

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۱۱
    1. TML BN

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (972 ديدگاه)

      ۴۰۷ هم بدترین

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۹
      1. amir

        ۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (510 ديدگاه)

        ۴۰۷ و ۶۰۷ بدترین

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۵
    2. علی

      ۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      ۴۰۶ هیچ وقت طراحیش از چشم‌ نمیوفته خیلی خوبه طراحیش😍.

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۰
  12. Just toyota

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (959 ديدگاه)

    فک کنم اگه به شرکت پژو بگی : ماشین ۳۰ سال پیشت هنوز داره تو یه کشور مونتاژ میشه و به صورت صفر فروخته میشه باورش نشه 😂😂🙌🙌

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۰
  13. Just toyota

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (959 ديدگاه)

    بعضی از هموطنان هستن که روی خودرو های از رده خارجی مثله : همین جناب ۴۰۵ یا زانتیا و یا ۲۰۶ و پژو پارس ( که همون پژو ۴۰۶ میشه ) ، تعصب شدید و همواره میگن که ماشینشون بی رقیب هست و بهترین ولی باید بهشون گفت خواهشا افکار پوسیدتون رو دور بریزید و با واقعیت های دنیا روبه رو بشین که مردم بقیه دنیا ( حتی اونایی که بهشون میگن برادر و مظلوم ) دارن با پولی که تو برای خرید ماشینی با استاندار های ۳۰ سال پیش میدی میرن امسال هیوندا النترا ۲۰۲۲ یا کیا فورته ( سراتو ) ۲۰۲۲ و حتی کرولا ۲۰۲۲ می‌خرن ، پس بیاین به جای اینکه به وضع اسفناک موجود قانع باشیم و روز به روز بیش تر از دیروز حقارت رو بپذیریم به فکر چاره ای باشیم که زندگی و رفاه هممون مانند سایر جهانیان بشه ، و قطعا خودتون هم خوب میدونید که چاره اینکار چیه ✊️✊️🤘✌️

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۶
    1. TML BN

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (972 ديدگاه)

      کفخواب یا شوتی هم میکنن و مثلا فاز لاتی برمیدارن تازه فاز ماشین باز بودن هم میگیرن

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۷
    2. حمیدرضا

      ۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (51 ديدگاه)

      پژو پارس همون ۴۰۶ میشه؟؟!! پژو پارس صرفا یک فیس لیفت وطنی و جزئی از پژو ۴۰۵ هست.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۰
  14. مهدی

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1302 ديدگاه)

    از نظر من ۴۰۵ زمان خودش از تمام رقبای ژاپنی و آلمانی بهتر بود . واقعا ماشین جذاب و دوست داشتنی بود که میشه گفت تو زمان خودش هیچ ضعفی نداشت

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۱۷
    1. datsun

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2832 ديدگاه)

      بی خیال

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲۰
      1. مهدی

        ۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1302 ديدگاه)

        عزیز ۴۰۵ ماشین سال اروپا بود. اگر ماشین باز باشی و سوار سری ۳ و سی کلاس های هم سال ۴۰۵ شده باشی کامل متوجه میشی ۴۰۵ جلوتر از زمان خودش بود از هر نظر. اینهمه کارشناس مجلات معتبر که بیخود به خودرو رو خودروی سال انتخاب نمیکنن

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۲۰
    2. amir

      ۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (510 ديدگاه)

      شاید از المانی ها بهتر نبود ولی از ژاپنی ها بهتر بود

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۲۱
      1. datsun

        ۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2832 ديدگاه)

        باشه تو راست میگی

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱۵
        1. amir

          ۸ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (510 ديدگاه)

          خود ژاپنیها اینقدر رو ماشیناشون تعصب ندارن که ایرانیها دارند

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۱
  15. رهگذر

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (568 ديدگاه)

    واقعا ۴۰۵ سی سال پیش بهترین ماشین بود سواری نرم عالی هندلینگ عالی قیافه و ظاهر بسیار خوب البته همه اینا برا اون زمان صدق میکرد و اینم باید در نظر داشت اون ۴۰۵ که اون زمان وارد ایران شد از نمونه های ساده بود و اگر مدلهای mi16 و مدلهای با آپشنهای بالاتر وارد میشد خیلی بهتر بود

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱۰
    1. رسول۲۰۶

      ۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اسم mi16 رو می‌شنوم پشمام فر میخوره!
      زیبایی، کیفیت، قدرت و…

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  16. شوتی سوار

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ۴۰۵ یعنی اصالت و رخ و زیبایی.جوان پسند.هرکاری باهاش کنی بهش میاد.شوتی،کفخواب،قالپاق،رینگ خرچنگی و …..خیلی ماشین عالی هست😍
    الکی نیست که بهش لقب لات جاده دادن💪

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲۱
    1. Vr6

      ۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      تو کجایی اصلا؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
  17. Jamshid

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هیچی قدیمیش نمیشه
    اروپایی آمریکایی ژاپنی آلمانی
    اصلا تاریخچه این کشور هارو برای ماشین می‌خونی پشمات می‌ریزه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  18. arashk

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (82 ديدگاه)

    پژو ۵۰۴ و چند مدل دیگه قدیمی ماشین های مقاومی بودن ولی دیگه خیلی وقت که پژو جز ماشین های بی کیفیت چیز دیگه ای نمیسازه . توی بازار کم تنوع ایران حتی ۴۰۷ و ۲۰۰۸هم نتونستن با رقبای کره‌ای شون رقابتکنن. پژو های داخلی هم که حتی موتور هاش هم واقعاً داغونن . هم زیادی گرم هستن هم دور موتور الکی بالاست. کیفیت موتور پراید از پژو های تولید داخل بهتره

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
    1. رسول۲۰۶

      ۲ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اون قبلاً بود منظورم چند سال پیش اینجوری بود الان با وجود ۳۰۰۸ ,۵۰۰۸ ,۵۰۸ و… همچین چیزی فکر نمیکنم

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  19. مانی

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دلم به حال خودمون میسوزه که هنوز داریم با ۴۰۵ و ۲۰۶ حال میکنیم واقعا واقعا بدبختیم

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  20. رسول۲۰۶

    ۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من قبل از اینها میشناختم این ماشین رو و واقعا یکی از دو خودرویی هستش که از ته دل دوست دارم.
    خب ۵۰۸ خارق العاده است و نسبت به خودرو های هم آپشنش قیمت خوبی داره که به پول ایران میشه حدود ۲ میلیارد اما واقعا درسته که پژو دوباره داره روی خط پیشرفت میوفته
    حرفی ندارم!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

فهرست