قرارداد کنونی کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس در ژانویهٔ ۲۰۲۶ به پایان میرسد و این شرکت هماکنون جستجو برای یافتن جانشین وی را آغاز کرده است.
اوضاع در استلانتیس اصلاً خوب نیست و در نیمهٔ نخست سال جاری، سود خالص شرکت به دلیل فروش پایین، ۴۸ درصد کاهش پیدا کرده است. نمایندگیهای استلانتیس در آمریکا یعنی جایی که فروش شرکت کاهشی ۱۶ درصدی داشته، کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس را مقصر این شرایط فاجعهبار و تضعیف برندهای آمریکایی میدانند. به همین دلیل، زمانی که قرارداد کنونی تاوارس در ژانویهٔ ۲۰۲۶ به پایان برسد، ممکن است تمدید نشود زیرا جان الکان، رئیس استلانتیس، طی مصاحبهای با بلومبرگ گفته است که جستجو برای مدیرعامل جدید آغاز شده است. البته الکان که ریاست فراری را هم بر عهده دارد، تمدید قرار داد تاوارس را هم رد نکرده است.
برای یادآوری، زمانی که فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن در ژانویهٔ ۲۰۲۱ باهم ادغام شدند و استلانتیس را شکل دادند، تاوارس بهعنوان مدیرعامل این گروه خودروسازی جدید منصوب شد. با وجود اظهارات الکان، به نظر میرسد خبری از کنار گذاشتن تاوارس نباشد زیرا بلومبرگ به نقل از منابع نزدیک به استلانتیس گفته است قرارداد تاوارس تمدید خواهد شد. همچنین منبعی نزدیک به جان الکان هم اظهار داشته است که هنگام نزدیک شدن به زمان پایان قرارداد مدیرعامل، شروع جستجو برای مدیرعامل احتمالی جدید فرایندی طبیعی است و ممکن است تاوارس پس از ژانویهٔ ۲۰۲۶ همچنان در سمت خود باقی بماند.
استلانتیس ۱۴ برند مختلف را در اختیار دارد که همهٔ آنها حداقل تا پایان دههٔ جاری به فعالیت خود ادامه خواهند داد زیرا این گروه خودروسازی، اخیراً تعهد خود به پایبندی به برنامههایی که در سال ۲۰۲۱ برای سرمایهگذاری ۱۰ ساله در تمام برندها اعلام شدند را تکرار کرده است. البته چند ماه پیش، تاوارس هشدار داد که استلانتیس میتواند برندهای ضرر ده را کنار بگذارد. در بین برندهای متعدد این شرکت، علاوه بر لانچیا، دیاس و کرایسلر که شرایط خوبی ندارند، اوضاع برای مازراتی هم اصلاً خوب پیش نمیرود. فروش این شرکت در نیمهٔ نخست سال جاری بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و تاوارس بازاریابی ناکارآمد را دلیل این موضوع میداند:
اگر فروش در حال حاضر پایین است، به خاطر بازاریابی است. ما در زمینهٔ کیفیت پیشرفتهای زیادی کردهایم اما اکنون باید روی بازاریابی کار کنیم
در برند رم هم نگرانیهایی به خاطر کیفیت وجود دارد و تاوارس دلیل این مشکل را کارخانهٔ میشیگان دانسته است یعنی جایی که تعداد زیادی از پیکاپهای ۱۵۰۰ بلافاصله پس از خروج از خط تولید باید تعمیر شوند. در همین حال، کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی استلانتیس را مجبور کرده است تا تولید فیات ۵۰۰e را به مدت چهار هفته متوقف کند. البته هرچند نسل جدید این هاچبک کوچک صرفاً بهصورت تمام الکتریکی عرضه شد ولی فیات قصد دارد در سال ۲۰۲۶ یک نسخهٔ هیبریدی را هم با موتور بنزینی عرضه کند تا شاید بتواند شرایط این خودرو را بهبود ببخشد. بهطورکلی، ادارهٔ این همه برند بسیار دشوار است و یافتن جانشین مناسب برای تاوارس هم آسان نخواهد بود. استلانتیس حدود ۱۵ ماه فرصت دارد تا به دنبال جانشینی برای این مدیر پرتغالی باشد مگر اینکه تاوارس بتواند مدیران ارشد شرکت را برای ادامهٔ فعالیت خود قانع کند.
امیررضا
۵ مهر ۱۴۰۳این باعث نابودی خیلی از اسطورهها شده مخصوصا چلنجر… .
علی Shelby
۵ مهر ۱۴۰۳امید وارم عوض میشه یه آدم کار بلد بیاد نه یکی مثل این
اون از مازراتی که شرکت با اون ابهت رو چیکار کرد
اون از سبد محصولات آلفارومئو
اون از چارجر با اون ابهت که برقی شد با اون قیافه داغونش
اون از تولید لیپ موتور
اون از کرایسلر که دیگه ولش کرده اصلا براش مهم نیست
اون از پایان تولید چلنجر
و کار های دیگه
Kiarash
۵ مهر ۱۴۰۳جدی واقعا این کارو کنن یه دنیای خودرو سازی رو نجات دادن
ALI MOPAR
۵ مهر ۱۴۰۳قیافشو ببین خدایی هیچ وقت به این مدل قیافه ها که همیشه تو هر شرایطی نیششون بازه حس خوبی نداشتم
ALI MOPAR
۵ مهر ۱۴۰۳اقا من اصلا متوجه نمیشم مثلا میگه اوضاع کرایسلر خوب نیست..دِ اخه… مگه کرایسلر بجز یه ون چی داره که بفروشه؟ مگه مثل آلفا و مازراتی چندتا محصول داره که فروش نمیرن؟ لامصب دوتا مدل بدید براش اگه فروش نرفت بعد بگو اوضاع کرایسلر خراب، یه ون داره اونم اگه اشتباه نکنم تا پارسال پر فروشترین ون جهان بود
البته اوضاعی که الان کرایسلر داره خودش مقصره وگرنه کرایسلر یه زمانی از بزرگترین ها بود
محمد
۵ مهر ۱۴۰۳پشمای آدم میریزه، این حجم از بی کفایتی و عملکرد ضعیف داشته باشی و قراردادت تمدید بشه!! ما بودیم جای این آقا، اعداممون میکردن
jalopy
۵ مهر ۱۴۰۳تاوارس❌
تاپالس✅
Mosafer
۵ مهر ۱۴۰۳یک مدیر چینی بزارن رشد میکنند
Kiarash
۶ مهر ۱۴۰۳نه دیگه از این بنده خدا بدتر هم میشه دیگه یهو دوج ۱.۵ لیتری ببینیم بعد دوج اکسل پران تروخدا نگو 😂
Mosafer
۶ مهر ۱۴۰۳باور کن شاید مسخره به نظرمان بیاد ولی چینیها سریع میرن سر اصل مطلب و ماشینو میسازن ولی اروپاییها تا بیان بچرخند تو تاریخشون و کلاسیک و مدرن و قاطی کنم پنج سال عقب افتادن.
ارسلان
۷ مهر ۱۴۰۳نه داداش چینی ها هیچی از مدیریت نمیدونند، اونا حمایت دولتی پشتشونه!! بهترین مدرسه های بزینس دنیا برا آمریکا و اروپاست…