با عجیب‌ترین و شاخص‌ترین خودروهای مفهومی پژو آشنا شوید

سه‌شنبه 23 مرداد 1403 - 06:30
مطالعه 10 دقیقه
Peugeot Onyx
پژو در طول تاریخ خود مدل‌هایی را تولید کرده که گاه به‌خاطر زیبایی و گاه به‌خاطر عجیب‌بودن، همه را انگشت به دهان گذاشته است.
تبلیغات

کوازار با یک پیشرانه 600 اسب بخاری 4 سیلندر توربوشارژ و سیستم چهار چرخ محرک در سال 1984 دیده به جهان گشود. این مدل طراحی عجیبی داشت و از درهای پروانه‌ای هم سود می‌برد. موتور این خودرو بعدها در مدل 205 T16 WRC مورد استفاده و توجه قرار گرفت.

کپی لینک

پژو پروکسیما

پژو در فرایند طراحی این خودرو که در نمایشگاه پاریس سال 1986 رونمایی شده بود برای اولین‌بار از نرم‌افزارهای CAD استفاده کرده بود. مهندسان بدنه آن را از جنس مواد کامپوزیتی تهیه کرده بودند. یک موتور 2.8 لیتری V6 با توان تولید 600 اسب بخار قدرت هم نیروبخش پروکسیما بود.

کپی لینک

پژو اوکسیا

این سوپراسپرت مفهومی 600 اسب بخاری در دهه 80 میلادی معرفی شد. پیشرانه آن را یک واحد 2.9 لیتری V6 تشکیل می‌داد که قدرت را به هر چهار چرخ منتقل می‌کرد. این خودرو از بدنه فیبرکربنی، سیتم فرمان‌پذیری هر چهار چرخ، شاسی آلومینیومی لانه‌زنبوری و کابین چرمی آلومینیومی سود می‌برد.

کپی لینک

پژو توارگ

این مدل به‌همراه مدل آسفالت برای نمایشگاه خودروی پاریس در سال 1996 توسعه پیدا کرد و هیچ ربطی به فولکس‌واگن توراگ نداشت. پژو توارگ یک مدل مفهومی برقی آفرود به شمار می‌رفت.

کپی لینک

پژو آسفالت

هدف از طراحی جمع‌وجور و کوچک این رودستر ارائه حس‌حالی نزدیک به موتورسیکلت سواری محسوب می‌شد. این خودرو در سال 1996 در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد و سرآغازی برای تولید کانسپت‌های موتورمانند بیشتر در پژو شد.

کپی لینک

پژو 806 رونابوت

رونابوت که با الهام از یک قایق طراحی شد و در نمایشگاه فرانکفورت سال 1997 پرده‌برداری شد، بر پایه ون 806 توسعه پیدا کرده بود. چهره عجیب آن گویای واکنش مردم به آن در زمان خود هست.

کپی لینک

پژو 607 فلین

این مدل مفهومی ناهمگون در سال 2000 و در بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروی جهان در ژنو رونمایی شد تا مدل 607 جدید را به دنیا معرفی کند. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 3 لیتری V6 بنزینی جا خوش کرده بود 210 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

کپی لینک

پژو ورومستر

ورومستر با هدف جالب پوشش دادن گستره وسیع‌تری از مشتریان برند پژو در نمایشگاه پاریس سال 2000 رونمایی شد. این خودروی عجیب‌الخلقه که به ماشین‌های برقی شهربازی کودکان شباهت داشت، بر پایه هاچبک مشهور 206 توسعه پیدا کرده بود.

کپی لینک

پژو RC پروتوتایپ

پژو پس از معرفی مدل‌های بی‌ربط و غیرمتعارف یک مدل نسبتا دلچسب را با پیشرانه‌ای 2 لیتری رونمایی کرد که بیش از 180 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و می‌توانست در عرض 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. کابین RC پروتوتایپ که نهایتا به سرعت 193 کیلومتر بر  ساعت می‌رسید، از جنس چرم، آلومینیوم، فیبرکربن و فولاد ساخته شده بود. این مدل بنیاد معرفی RC-Z را بنا نهاد.

کپی لینک

پژو 907

پژو با معرفی 907 پا در کفش خودروسازان بزرگ‎‌تر گذاشت و از یک موتور V12 با 500 اسب بخار قدرت استفاده کرد. پژو با معرفی این خودرو که به موش جهش‌ییافته شباهت داشت تلاش کرده بود تا تعریفی مدرن از طراحی خودروهای کلاسیک لوکس داشته باشد. قدرت این خودروی 1,400 کیلوگرمی از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعتی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد.

کپی لینک

پژو مووی

مووی در سال 2005 در فرانکفورت رونمایی شد و دورنمای پژو از صنعت حمل‌ونقل دست‌جمعی آینده را نشان می‌داد. خوب که به آن نگاه کنید، می‌بینید مووی ترکیبی از موس کامپیوتر دفتر طراح آن و سوت یک داور فوتبال است!

کپی لینک

پژو 206 کاپ

پژو از ایده ارائه لذت موتورسواری در یک خودرو دست نکشید و مدل 206 کاپ را به موتوری مجهز کرد که بی‌ام‌و هم روی آن کار می‌کرد. این پیشرانه 170 اسب بخار قدرت داشت که از طریق جعبه‌دنده 6 سرعتی به چرخ‌ها منتقل می‌شد. با نگاهی دقیق، احتمالا چهره این خودرو برایتان آشنا خواهد شد.

کپی لینک

پژو 908 RC

یکی از بزرگ‌ترین خودروهای تولیدشده توسط این برند فرانسوی در نمایشگاه خودروی پاریس در سال 2006 رونمایی شد. این مدل کشیده به یک موتور 5.5 لیتری V12 مجهز شده بود که در حقیقت به ابرخودروی پژو 908HDI لمان تعلق داشت و در 908 RC بیش از 700 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. طراحی آن با الهام از یک شیر نشسته انجام شده بود.

کپی لینک

پژو EX1

EX1 به‌عنوان یکی از زیباترین محصولات مفهومی پژو شناخته می‌شد و می‌توانست مسافت 400 متر ار درعرض 14.4 ثانیه طی کند. این خودرو سه چرخ در زمان معرفی خود دو رکورد شتاب‌گیری را از خودروهای برقی زمان خود ربود و در پیست مشهور نوربرگرینگ زمان 9 دقیقه و 1.338 ثانیه را به ثبت رساند؛ رقمی که آن زمان برای یک خودروی برقی تحسین برانگیز به شمار می‌رفت.

کپی لینک

پژو SR1

اگر از من بپرسید، SR1 می‌توانست رقیب فرانسوی آستون‌مارتین ونتیج باشد. این سوپراسپرت فوق‎‌العاده زیبا به یک موتور 1.6 لیتری توربو مجهز شده بود که بیش از 220 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و با تکیه‌بر موتورهای الکتریکی روی محور عقب می‌توانست از مجموع 320 اسب بخار قدرت در هر چهار چرخ خود استفاده کند. طراحی بی‌نظیر بدنه آن هم نیازی به تعریف ندارد.

کپی لینک

پژو HX1

مینی‌ون‌ها هیچ‌گاه به‌عنوان مدل‌های دلربا شناخته نمی‌شدند اما پژو موفق شد کانسپتی را معرفی کند که این دیدگاه را به چالش می‌کشید. این خودروی 4.9 متری ابعادی بسیار نزدیک به لامبورگینی آونتادور داشت؛ با این تفاوت که فضایی راحت را برای 6 سرنشین فراهم می‌کرد.

کپی لینک

پژو اونیکس

اونیکس به معنای عقیق یکی از زیباترین کانسپت‌های این خودروسازی به شمار می‌رود که از موتور 3.7 لیتری V8 دیزلی مسابقه‌دهنده لمان این خودروساز سود می‌برد که خود توان تولید بیش از 600 اسب بخار قدرت را داشت. بدنه این مدل استثنایی از مس تهیه شده بود اما تنها 1,100 کیلوگرم وزن داشت؛ بنابراین نسبت قدرت به وزن آن کمی پایین‌تر از نسل اول بوگاتی ویرون بود.

کپی لینک

پژو 308 R

این هاچبک زیبا از موتور 1.6 لیتری 275 اسب بخار قمدل RC-Z استفاده می‌کرد که با A45 AMG از مرسدس‎‌بنز، تنها 10 اسب بخار قدرت کمتری داشت. پژو کانسپت دیفرانسیل جلوی خود را به جعبه‌دنده 6 سرعتی دستی و دیفرانسیل ضدلغزش هم مجهز کرده بود. تقریبا تمام پنل‌های بدنه آن از جنس فیبرکربن تهیه شده بودند.

کپی لینک

پژو اکزالت

این سدان جذاب و مخوف پس از اونیکس دیده به جهان گشود و بدنه‌ای منحصربه‌فرد داشت که با الهام از پوست کوسه طراحی شده بود. بدنه 4.7 متری این سدان 5 در با الهام از خودروهای فرانسوی دهه 20 و 30 میلادی طراحی شده بود که با تکیه‌بر موتور 1.6 لیتری هیبریدی خود، از بیش از 350 اسب بخار سود می‌برد.

کپی لینک

پژو کوارتز

زیر بدنه زیبای این کراس‌اوور مفهومی یک موتور 1.6 لیتری 270 اسب بخاری از RCZ R جا خوش کرده بود که قدرت حاصل از پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کرد. مجموع قدرت این خودرو با کمک الکتروموتورها به بیش از 520 اسب بخار رسیده بود. بدنه جذاب و آینده‌نگرانه کوارتز 4.5 متر طول داشت و به رینگ‌های 23 اینچی مدرن، درهای پروانه‌ای، چراغ‌های بدون لنز، دو اسپویلر و ... مجهز شده بود. این خودرو نهایتا با شاسی‌بلند 3008 جان گرفت.

کپی لینک

پژو اینستینکت

آخرین کانسپت غیرمتغارف پژو مدلی کشیده بود که تصویری خشن و جذاب از برند سازنده را در ذهن بیننده تداعی می‌کرد؛ تصویری که بعدها به مدل‌های تولید انبوه این برند راه یافت و به چندین سال طراحی خسته‌کننده و بی‌ربط پایان داد. سازنده این خودرو را با سیستم خودران کامل و اینترنت اشیا متصور شده بود.

از دید ما در میان خودروهای این فهرست، مدل SR1 بی‌نظیرترین است. شما کدام یک را زیباترین کانسپت پژو می‌دانید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.