پورشه

ابرماشین‌های تکرارنشدنی: پورشه کاررا GT بیست‌ساله شد

یکی از به‌یادماندنی‌تری محصولات تاریخ پورشه، مدل کاررا GT است. این هایپرکار جذاب آلمانی ازهرجهت خودروی فوق‌العاده‌ای است تا جایی که حتی هنوز هم ویژگی‌های آن چشمگیر و قابل‌توجه به نظر می‌رسند. البته طرفداران پورشه ممکن است به تیتر این مطلب ایراد بگیرند زیرا کاررا GT در سال ۲۰۰۳ یعنی هفده سال پیش معرفی شد و در حال حاضر نمی‌تواند بیست‌ساله شده باشد اما داستان توسعهٔ این ماشین به اواخر قرن بیستم بازمی‌گردد که در این مطلب قصد داریم مروری بر آن داشته باشیم.

Porsche Carrera Concept 2000

توسعهٔ کاررا GT در اصل به یک خودروی مسابقه‌ای بازمی‌گردد که با کد داخلی ۹R3 شناخته می‌شد و قرار بود در مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمانز شرکت کند. این ماشین که برای فصل ۱۹۹۹ لمانز در نظر گرفته شده بود، در سال ۱۹۹۸ تکمیل شد. این خودروی مسابقه‌ای در ابتدا برای استفاده از پیشرانهٔ شش سیلندر تخت توربو طراحی شده بود اما بعداً قرار بر استفادهٔ از پیشرانهٔ V10 شد و به همین دلیل خودرو از نو طراحی شد. این موتور V10 به‌طور مخفیانه توسط پورشه برای تیم فرمول یک فوت‌ورک در سال ۱۹۹۲ ساخته شده بود اما بعداً بدون استفاده رها شد و سپس برای استفاده در خودروی مسابقه‌ای لمانز احیا شد.

Porsche Carrera Concept 2000

اما پروژهٔ خودروی مسابقه‌ای لمانز هم پس از دو روز آزمایش اولین پروتوتایپ، در اواسط سال ۱۹۹۹ لغو شد. گفته می‌شود دلیل این تصمیم، تمایل به پورشه برای توسعهٔ شاسی‌بلند کاین با مشارکت آئودی و فولکس‌واگن بوده است زیرا برای این کار لازم بود بخش مهندسی تخصصی پورشه از مسابقات خارج شود. بااین‌حال، پورشه با استفاده از پروتوتایپ پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V10 مذکور در یک کانسپت بنام کاررا GT که در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۰ به نمایش درآمد، بخشی از این پروژه را زنده نگه داشت. این کار بیشتر به‌منظور جلب‌توجه انجام گرفت اما استقبال شگفت‌آور از این کانسپت و درآمد سرشار حاصل از کاین، پورشه را مجاب به تولید آن کرد. بدین ترتیب، سه سال بعد نسخهٔ تولیدی کاررا GT در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۳ رونمایی شد.

Porsche Carrera 2003

قوای محرکه

در نسخهٔ تولیدی، حجم پیشرانهٔ V10 کاررا GT از ۵.۵ به ۵.۷ لیتر افزایش یافت و قدرت آن از ۵۶۶ اسب بخار به ۶۱۲ اسب بخار رسید. این موتور ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور داشت و انتقال نیروی آن صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گرفت. به گفتهٔ پورشه، کاررا GT ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد و در ۹.۹ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسید اما کارانددرایور در آزمایش خود در سال ۲۰۰۴، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۵ ثانیه ثبت کرد. حداکثر سرعت رسمی این هایپرکار آلمانی هم ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود.

ویژگی‌های برجسته

کاررا GT اولین خودروی جهان بود که به کلاچ خشک دوصفحه‌ای سرامیکی مجهز شده بود. این ماشین همچنین از جدیدترین سیستم ترمز کربن سرامیکی سیلیکون کاربید پورشه هم برخوردار بود. دیسک‌های این سیستم ترمز ۱۵ اینچی بودند که پشت رینگ‌های پنج پرهٔ ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب نصب شده بودند. پورشه همچنین در کاررا GT تا حد زیادی روی کاهش وزن هم تمرکز کرده بود و به همین دلیل در خودرو از شاسی مونوکوک فیبر کربنی، پوستهٔ صندلی‌های سبک‌وزن و کاپوت عقبی فیبر کربنی استفاده کرده بود. به لطف این اقدامات، وزن کاررا GT به تنها ۱۳۸۰ کیلوگرم رسید. این ماشین مثل ۹۱۱ به بال عقب الکترونیکی هم مجهز شده بود که در سرعت‌های بالاتر از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت از جای خود بلند می‌شد.

خاتمهٔ تولید

پورشه در سال ۲۰۰۴ تولید کاررا GT را در تأسیسات جدید خود در لایپزیگ آغاز کرد. در ابتدا تولید ۱۵۰۰ دستگاه از این هایپرکار برنامه‌ریزی شده بود اما نهایتاً ۱۲۷۰ دستگاه از آن ساخته شد و تولید آن در ۶ می سال ۲۰۰۶ خاتمه یافت. از این تعداد، ۶۴۴ دستگاه در ایالات‌متحده و ۳۱ دستگاه در کانادا به فروش رسید. قیمت پایهٔ کاررا GT در زمان تولید از ۴۵۲,۶۹۰ یورو آغاز می‌شد.

چرا تکرارنشدنی است؟

کاررا GT از جهات زیادی در تاریخ پورشه خودروی منحصربه‌فردی است. به‌عنوان‌مثال، این ماشین آخرین هایپرکار تمام بنزینی پورشه بود و تنها ساختهٔ تاریخ پورشه محسوب می‌شد که از پیشرانهٔ V10 استفاده می‌کرد. وزن بسیار سبک، موتور V10 تنفس طبیعی، گیربکس دستی، طراحی فوق‌العاده جذاب و…، همه و همه کاررا GT را به یک ابرماشین تکرارنشدنی تبدیل کرده‌اند.

مشخصات فنی

Porsche Carrera GT

معرفی ۲۰۰۳
خاتمهٔ تولید ۲۰۰۶
ترکیب موتور وسط
پیشرانه ۵.۷ لیتری V10
قدرت ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۵۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۲۱.۴ لیتر ترکیبی
وزن ۱۳۸۰ کیلوگرم
طول ۴,۶۱۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۳۰ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری

    موافقم 104
    مخالفم 6
    1. Hadi

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      این ماشین یک افسانه تکرار نشدنیه…
      واقعاً نمیشه این شاهکار رو توصیف کرد…
      ولی
      کررا GT خاطر انگیز ترین ماشین دهه اول قرن ۲۱ هستش و در کنارش LFA هم شاهکار مهندسی دهه دوم قرن ۲۱……
      واقعاً ادم از نگاه کردن بهش خسته نمیشه از بس که بی نقص و تهاجمی روح دار و با ابهت و هیچ وقت قدیمی نمیشه…
      نهایت زیبایی و قدرت این ماشین حتی به شیرون هم ترجیحش میدم
      لیست ماشین های مورد علاقه:
      1: کررا GT
      2:LFA
      3: Porsche 911
      4:GTR
      5: Porsche 918
      6:Laferrari
      7: p1
      8: Corvette
      9: mustangs
      10:SL
      .
      .

      موافقم 52
      مخالفم 20
      1. Hadi

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        SLR و F1 رو یادم رفت ?

        موافقم 41
        مخالفم 3
        1. Ho3eyn

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (60 ديدگاه)

          فراری انزو هم برگه دیگه هادی جان؟؟؟

          موافقم 30
          مخالفم 3
      2. Hadi

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        ژرمن یا سامورایی؟
        کررا GT: لایک
        LFA: دیسلایک

        موافقم 135
        مخالفم 41
        1. Hadi

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          آره حسین جان

          موافقم 7
          مخالفم 6
      3. زیزیگولو

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4453 ديدگاه)

        کمپانی پورشه همیشه بر مشی خودش یعنی اصلاحو بهسازی محصولاتش تاکید ویژه داشته، داره و خاهد داشت

        موافقم 24
        مخالفم 5
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      یادتون میاد چند روز پیش همین را گفتم ، پورشه کررا و مرسدس SLR روز به روز به ارزششان اضافه میگردد .

      البته چه هِیف که مانی خوشبین در کنار اون همه اسطوره ، پورشه کررا نداره و جدیداً مثل اینکه یه رولزرویس سفید برای استفاده روزانه خریده .

      دوستان ، توجه کنید ، مانی خوشبین ساعت ۴ صبح نشده داره کافی میخوره برای شروع یه روز موفق در هر روز هفته و اگر به ساعت استوری‌هاش توجه بکنید ، ساعت ۱۰ شب به وقت کالیفرنیا خواب هست ، زمانی که ما تازه شب‌زنده‌داری را آغاز میکنیم ? !!!

      موفقیت یک شبه به دست نمیاد و فرقی هم نداره کجای جهان زندگی میکنید ، کیفیت متفاوت هست اما همیشه ارجعیت با اونی هست که با هدف و امید در حال تلاش کردن و بهتر کردن کیفیت در زندگیشه .

      جوانی ما بر نمیگرده ، اما ای کاش روزی بیاد که حداقل برای فرزندانمان هدف و تلاششون مُصادف باشه با خرید رولزرویس بنتلی و… .

      یه چیزی که مهم هست اینه که خرید برای انرژی گرفتن خیلی مهم هست ، این که میبینید ثروتمندان مدام خرید میکنند ولی استفاده‌ی خاصی ندارند و مثلاً در خانه‌ای هست که حدود ۹تا ماشینِ مختلف پارک شده ولی این به دلیل مال‌اندوزی یا زیاده‌خواهی اون خانواده نیست ، بلکه به این خاطره که موفقیتاشون را با خرید مِلک یا ماشین جشن میگیرند و باعث انگیزه بیشتر برای خودشون میشوند که تلاششون را بیشتر و روی هدفشون متمرکزتر قدم بردارند .

      (( حالا بعضی‌ها دوباره میان مَزه پَرانی که من فلان و شما بیسار ، یک بار به اصل قضیه فکر و تمرکز کنید و همیشه منفی و سطحی بین نباشید ، هر کسی به جایگاهی رسیده که از تو دل نَنَش ثروتمند نشده یا اِرث گُنده نداشته ، گاماس گاماس با صبر و تلاش و پشتکار امروز به یک جایگاهی رسیده که قبلاً رویاپردازیشو داشته و امروز خاطرشو )) .

      موافقم 23
      مخالفم 29
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        از مانی خوشبین خیلی خوشم نمیاد
        یه فیلمش بود داشت میگفت دلیل اینکه این بوگاتی هاشو خریده چی بوده بعد اطلاعاتش از شیرون کامل نبود وسط حرفاش لگ میزد هی ، خلاصه اینکه فهمیدم بخاطر برندش خریده نه چیز دیگه چون هی وسط فیلم میگفت عه اینجاش اینجوریه نمیدونستم😂😂😂😂😂

        موافقم 20
        مخالفم 4
      2. Mazda3

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        Navid0098 این رو میگم ناراحت نشی
        قبلنا میگفتن طرف اعتماد به سقف داره که بطور اتفاقی یه جورایی علمی از آب درومد

        بله این واقعیه بطور علمی ثابت شده بهش میگن اثر دانینگ کروگر

        اثر دانینگ کروگر یک منحنی که سهمی واره روبه بالا سمت چپ اون تا منتها الیه بالا رفته تو محور y ها که نشون دهنده اعتماد به نفسه افراد با هوش کم و سمت راست اون افراد متفکر و دانا ولی بایک تفاوت که افراد متفکر اعتماد به نفس کمتری دارن باوجود اینهمه دانشی که دارن.
        صحبت هایی که شما گفتی که پولدار بودن و خانه تجملاتی و ماشین هایی که بیخود خریدن نه برای استفاده و کاربردی بودن درست نیست اتفاقا این شمایید که سطحی نگرید.
        این تو علم روانشناسی ثابت شدس که
        درمورد همه چیز نظر دادن نشون میده که اون شخص هنوز اون هوش و درایتی که باید داشته باشه رو نداره.

        از شخصیت های پولداری که باهوش هم هستن بیل گیتس یک نمونس که نه تنها این رفتارو نداره بلکه بجاش ثروتش رو در راه کمک به دیگران استفاده میکنه
        نظر هرکسی محترمه واسه خودش الگوی هر کسی هم همینطور حالا الگوی شما مانی خوشبین باشه الگوی منم بیل گیتس.

        پدال از شما خواهش میکنم این کامنت رو اپلای کن دوکلمه حرف حسابه نه توهینی نه غیر مرتبط.

        موافقم 21
        مخالفم 2
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          Mazda3
          شما میگی الگوی من مانی خوشبین
          و الگوی شما بیل‌گیتس .

          ۱- من کی گفتم مانی خوشبین الگوی من هست ، ولی گفتم انسان باهدف و انگیزه‌داری هست !

          ۲- شما دم از باسواد بودن میزنی و ریشه داشتن و اعتماد به نفس ، یعنی الان الگوت بیل‌گیتس هست ، شما یا کل مردم شهر شما کدومشون توانسته‌اند مثلدبیل‌گیتسی که اشاره کردی باشند یا حتی به گرد پاش برسند چه علمی چه ثروتمندی .

          ۳- به نطرتون رسیدن به مانی خوشبین خوشبینانه‌تر هست یا رسیدن به بیل‌گیتس ، به نظرت بهتر نیست واقع بین باشی تا اینکه جوگیر و حرف‌هایی که به بچه دبستانی‌ها میزنند که مثل میخوای بزرگ بشی چیکاره بشی ؟ اون بچه هم به دور از واقعیت میگه دکتر مهندس خلبان پلیس ، عقط همین و همین .

          به نظر من زیاد جو نگیردتون و واقع بین باش تا سطحی‌نگر .

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. Mazda3

          ۱۹ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (295 ديدگاه)

          از اون نظر که نیاز به گفتن شما نداره از اظهار ارادتی که بارها تو کامنتا بهش داشتی تابلوعه
          این تو ناخودآگاهت شکل گرفته هرچند که به زبون بگی نه.
          درمورد بیل گیتس هم بله منم تو زمینه وب و برنامه نویسی فعالیت میکنم چیزی بیل گیتس توش خداس
          ولی نوید دلبندم هیچکس خودشو با بیل گیتس مقایسه نمیکنه مثل اینه که تو بخوای خودتو با فردیناند پورشه مقایسه کنی
          خدارو شکر به چیزایی که خواستم رسیدم و عقده چیزی رو ندارم

          ولی دوستانه میگم کلا از نوع صحبت های شما مشخصه که کلا مشکل داری ینی کلا درگیری با خودت با همه چی.

          شما از جو گرفتن حرف میزنی درصورتی که دیدگاه سطحی تو کامنتا داری پیشنهاد میکنم متعالی فکر کن ذهنت باز میشه
          کتاب بخون بخصوص کتابای روانشناسی وقتی این کارو کردی بعدا به حرفای خودت میخندی و میبینی که هرچی گفته بودی خودتم دچارش بودی.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. akrh78

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1356 ديدگاه)

        کاررا جی تی داره ها به نظرم زردم هست اگه اشتباه نکنم
        slr هم که کلا ببینه رو هوا میزنه 4 تا به نظرم داره

        موافقم 9
        مخالفم 3
      4. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        وقتی همه دارن میزارن میرن از ایران دیگه هیچوقت ایران درست نمیشه باید دست به دست هم داد خودمون کشورمون رو اباد کنیم
        بعضیا هی میگن خدایا چیکار کردیم که باید اینجور تاوان پس بدیم
        جوابش خیلی واضحه
        یه اشتباهی کردیم خودمون اونوقت خدا بیاد مارو از این اشتباهی که کردیم دربیاره؟؟؟نخیر تا وقتی خودمون جبران نکنیم همینجوری میمونیم
        البته که ریشه این فساد فرهنگی و طرز فکر های غلط همون کسایی هستن که دارن مملکت رو اداره میکنن و تاوانش هم یه روزی پس میدن
        اونایی که میگن ایران بدرد نمیخوره و باید بریم از ایران و اینا ، همین ماها کلی فرهنگ و تمدن داریم که بدست بعضیا به باد رفتن ، بیاید باهم دوباره اون تمدن و فرهنگ ایرانی رو زنده کنیم!

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          پدال لطفا حذفش نکن حقیقته

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. ارشیاSVJ

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (307 ديدگاه)

          سنگی که یه نادان بندازه تو چاه.
          ۱۰۰ تا عاقل دور هم جمع شن نمیتونن درش بیارن…
          عجب دوره ای بود.
          رونتون ام سی بیست ویرون سی سی ایکس کاررا جی تی اس ال ار

          موافقم 4
          مخالفم 4
    3. پدر خودروسازی جهان

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      مرسدس slr از این بهتره ❤
      اما این هم واقعا بی نظیر و زیباست
      وزنش هم خیلی عالی کنترل کردن

      موافقم 14
      مخالفم 14
      1. مهرداد كمال

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1801 ديدگاه)

        نه این خیلی بهتره

        موافقم 16
        مخالفم 7
    4. Ramin

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      اگر داستان داستان افسانه ای باشد . خودرویی والا تر از پونتیاک جی تی او نیست.
      42 سال پیش شتابش 6 ثاینه 5.5 بود. کوپه هم بود . قیمتش هم اونموقع 5 هزار دلار بود. یعنی 1/5 ( یک پنجم) لامبورگینی میورا. تازه لوکس هم بود.

      در لوکس بودن هم خودرویی والا تر از کادیلاک الدورادو 1977. و لینکلن کنتینانتال جی تی نیست .

      اینا خودرو های افسانه ای هستن. هرچند تعدادشون زیاده ولی از نظر من اینا افسانه ای هستن. اگه بخواهیم بگیم ماشین های افسانه ای. ?

      موافقم 12
      مخالفم 16
      1. ارشیاSVJ

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        نسبت قیمت هم چانگان از همه بهتره.

        موافقم 5
        مخالفم 0
    5. MASIHA

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      عالیهههههه???
      طراحیش بشدت پخته و دلنواز هست
      پدال جان
      خودرو های تکرار نشدنی
      این تیتر رو ادامه بده.
      ❤〔p〕〔o〕〔r〕〔s〕〔c〕〔h〕〔e〕❤

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. ح ع

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (239 ديدگاه)

    انصافا بعد از مک لارن f1 و فراری 250 gto،این carrera gt زیباترین سوپر اسپرت تاریخه.

    موافقم 8
    مخالفم 14
  3. R@min

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    واقعا رخش استثنایی هست. بعد بیست سال هنوزم مدرنه فنی به کنار راجبش صحبت نکنیم بهتره

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. ??Amin_sto??

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      این ماشین واقعا بی نظیره ، خوبه بدونید در بین کل ماشین های ساخته شده توسط پورشه زیباترین صدای موتور متعلق به carrera gt هست ، و بعد از اون در مقام دوم 918 ، از سبک بودن وزن این ماشین در حیرتم فقط 1380 kg وزن داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!
      یعنی وزن یه ماشینی که که 16 سال پیش طراحی شده فقط 40 kg سنگین تر از لامبورگینی هوراکان sto هست
      که همین چند روز پیش معرفی شد

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Ahmedreza2002

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      این ماشین جوابی هست به سوال (چرا ۹۱۸اسپایدر انقدر خوبه؟)
      وقتی پدرش این بوده دیگه از پسر غیر از اون انتظار نمیره

      موافقم 27
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        احسنت

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. Ahmedreza2002

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          فدای شما اقا رامین

          موافقم 1
          مخالفم 1
  4. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    رسما بهترین زمان تاریخ خودروسازی برمیگرده از سال 1990 تا همین ده سال پیش که واقعا بهترین ها تو این زمان ساخته شدن نمونش:
    Zonda r
    MC12
    Carrera gt
    Enzo
    F1
    Sesto elemento
    LFA
    Veyron
    Agera
    SLR
    SL65 AMG
    Viper
    Gran turismo
    و کلی ماشین دیگه که یادم نمیاد

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. Ahmedreza2002

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      رونتون هم به لیستت اضافه میکنم
      لاکردار عجیب فضایی بود اون زمان دیگه همچین طرحی از لامبورگینی ندیدیم و فقط چنتاریو تا حدی بهتر نزدیک شد

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        من کع از رونتون خیلی خوشم نمیاد یعنی میادا ولی همون اونتادوره دیگ هرچقدر اونتادور رو دوست دارم رونتون هم همونقدر
        به نظر خودم بهترین لامبورگینی ها سستو المنتو وننو و چنتناریو هست

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. Ahmedreza2002

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          رونتون در واقع همون مورسیه لاگو هست
          چنتاریو همون اونتادوره

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          اینو میدونم که رونتون برپایه مورچیه لاگو ساخته شده ولی میگم خیلی شبیه اونتادور خیییلییی
          و اینم میدونم که چنتناریو همون اونتادوره
          داشتم میگفتم از نظر طراحی اونتادور کپیه رونتونه

          موافقم 2
          مخالفم 1
  5. OMID

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    به شدت زیباست
    موتورش هم داستان جالبی داره که اینجا توضیحش داد
    اینا به کنار صداش فوق‌العاده هست ( کلا v10 صدای خاص و زیبایی دارن )
    گیربکس دستی و وزن کم هم لذت بخش بودن سواریش رو تضمین میکنه

    موافقم 11
    مخالفم 4
  6. Sina

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    عجب ماشین بی نظیر و تکرار نشدنی!!
    و مهم تر از اون این مطلب عالی از پدال!!
    واقعا از اینکه دوباره یک مطلب از این سری رو گذاشتین بسیار متشکرم!!
    واقعا از بهترین مطالب پدال هستن

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. M.A.S

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (810 ديدگاه)

    خداییش چه ماشینایی بودن
    پورشه کاررا جی تی
    فراری انزو
    مازراتی mc12
    مرسدس بنز slr مک لارن
    و مک لارن f1
    واقعا شاهکار های خودرو سازین
    واقعا هم هرگز تکرار نخواهند شد

    موافقم 15
    مخالفم 0
  8. OMID

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    کاش این سری مقالات ادامه پیدا کنه
    مثلا در مورد 959 و 917 و فراری f40 و 50 بنویسید

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Sina

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      پدال قرار بود همون زمان LFA و F50 و F40 و MC12 و … رو بررسی کنه ولی خب دیگه ادامه پیدا نکرد
      اما به نظر میرسه دوباره میخوان این سری مطالب رو ادامه بدن!!!!!

      موافقم 8
      مخالفم 0
  9. Hadi

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    پدال واقعاً دمت گرم واقعا خیلی خوبید شما ?
    بازم از این دست مطالب از LFA و F1 و GTR و SLR و… اونایی که خودتون میدونید بزارید ?

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. Sina

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      البته پدال SLR رو بطور کامل بررسی کرده بود ، تو همین سری چند وقت پیش استون مارتین One:77 رو هم بررسی کرده بودن ، و چند خودروی افسانه ای دیگه ، و الان هم که این پورشه ی تکرار نشدی بررسی شد

      موافقم 5
      مخالفم 0
  10. Reza ar

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    صدای این ماشین حتی از لامبو هم تیز تر و گوش نواز تره! صدا در حد ماشینای فرمول یک ده سیلندر هست!!!

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. akrh78

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      چون برای فرمول یک توسعه دادن خو :))

      موافقم 3
      مخالفم 0
  11. ehsan

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (172 ديدگاه)

    ممنون و تشکر ویژه بابت این مطلب
    تنها و تنها عشق ۲۰ سال اخیر خودرویی

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. X

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      پس F1 کشک 250 gto هم کشک پونتیاک ها و کادیلاک ها هم همه کشک F40 و F50 هم کشک… چی بگم والا

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. OMID

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        کاری با گفته ایشون ندارم
        به جز کادیلاک ها ( کدوم کادیلاک ها منظورته؟) هیچ کدوم توی بیست سال اخیر تولید نشدن پونتیاک هم که ده سال آخر عمرش ماشین خوبی نداشت

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. X

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          نه همه کادیلاک ها و پونتیاک ها. منظورم اونیایی که عمرشون بیش از 20 سال است و خیلی هم پر طرفدار بودن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. امین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (438 ديدگاه)

    سالی که به بازار اومد،رقیب اصلیش Slr Maclaren بود.عاشق و شیفته هردوتاشون بودم.تو مجله ماشین هام در اون دوره همیشه از این دو ابر خودرو صبحت به میان بود و قابلیتها و خصوصیاتشون.این قدر این دو ابر خودرو بینظیر بودن که هیچ وقت نتونستم از بینشون یکی رو بیشتر دوست داشته باشم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  13. Aryan kia

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    به نظر من صدای ال اف ای قشنگ تره

    موافقم 8
    مخالفم 10
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      آقا هرکی بحث صدا میکنه قبلش یه تعظیم اساسی بکنه به زوندا r

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. X

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        اسم اونو که نیار. صداش یه سمفونیه برای خودش

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          بهترین صداها از نظر من:
          زوندا r
          ماشین های لامبورگینی کلهم
          مازراتی گرن توریسمو MC و MC12
          FXX K evo
          MC20
          کوینیگزگ آگرا RS

          و ماشین های امریکایی قدیمی اعم از پونتیاک و کامارو

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. X

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          صدای گرن توریسمو محشره. صدای one:1 رو هم من خیلی میپسندم. بنظرم قشنگ تر از agera RS هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. مهدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    واقعا یه افسانه تکرار نشدنی بود فکر کنید در سال 2003 یک ماشین بتونه 330 کیلومتر بره واقعا محشره

    موافقم 9
    مخالفم 2
  15. Ho3eyn

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    یه زمانی اینو slr و انزو با مکلارن f1 حکمرانی میکردن(قبل اومدن ویرون)
    هنوزم هنوزه عالین و الان فکنم بالای یکی دو میلیون دلار معامله میشن
    بنزslr=لایک
    فراری انزو=لایک
    پورشه کررا gt=لایک
    نظر بدین ببینیم کدوم بیشتر رای میاره:}

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. X

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      Enzo Ferrari

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. Ho3eyn

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (60 ديدگاه)

        هیولای زمان خودش بود درکنار مکلارن f1

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        چرا بعضیا میگن انزو فراری????

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. X

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          راست میگی اون بنیان گذارش بود???

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. Ho3eyn

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (60 ديدگاه)

          چون انزو بهترین زمان خودش بود در کنار f1

          موافقم 3
          مخالفم 3
        3. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          حسین من دارم میگم چرا همه میگن انزو فراری
          انزو فراری کع موسس فراری بود با فراری انزو فرق داره

          موافقم 7
          مخالفم 0
        4. Ho3eyn

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (60 ديدگاه)

          اها حالا متوجه شدم
          :)
          شرمنده داداش فکردم ایشگامونو گرفتی

          موافقم 2
          مخالفم 0
  16. net

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    طراحی بیرونی برای ۲۰ سال پیش جالب بوده ولی عقبش اگر کمتر کشیده بود قشنگتر میشد

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. X

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      اونطور که دیگه 918، 918 نبود

      موافقم 4
      مخالفم 1
  17. akrh78

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    داستان موتور الان دوباره تکرار شده و یکی دو سال قبل پورشه یه موتور 1.6 توربو رو ساخت برا ورود به فرمول یک ولی نشد که بشه
    میگن گذاشتنش برا جانشین 918 امیدوارم عملی بشه و جانشینی شایسته برای 918 باشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. مهدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    توی اون دوره میشه گفت انزو بی رقیب بود بعد از اون هم کررا جی تی و مرسدس مک‌لارن و یک پله پایینتر هم مورسیه لاگو

    موافقم 0
    مخالفم 7
  19. Hamed

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (212 ديدگاه)

    یادش بخیر چه دورانی بود 360 مودنا فراری انزو پورش کاررا جی تی مک لارن SLR مازراتی MC12 نه اینترنت درست حسابی بود نه چیزی فقط انتظار برای یه گزارش از مجله ماشین و پوسترای اینا

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. net

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3063 ديدگاه)

      hamed
      قبلا که اینترنت و سایت پدال نبود اکثرا مجله ماشین مطالعه میکردند و یک ماه انتظار میکشیدند که مجله ماشین چاپ شود

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      دیگه دوران طلایی خودرو داره تموم میشه و دوران جدید به رهبری ا،ی،ل،ا،ن م،ا،س،م ا،ن،گل خ،و،د،ر،وس،ا،ز،ی بزودی شروع میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. سامان اذری

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    https://uupload.ir/files/9j4y_img_20201205_110102.jpg
    اینو امروز شکار کردم تقدیم به پورشه بازها

    موافقم 4
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    زمانی که این نسل ماشینا تولید میشدن کائنات سر به سجود گذاشتن . واقعا اینا خیلی خوب بودن خوش صدا ترین پورش تاریخ همین کررا هست و جز این لامبو مورسیه لگو و گالاردو و ماشینای فراری و …….. کلا جدا از تعصب که المانی یا ایتالیایی این نسل ماشینا از لحاظ کیفیت و سواری خیلی خاص بودن هر چند پرفورمنس پایین تری نسبت به نسل جدیدا دارن ولی اینا هیچ وقت تکرار نمیشن .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  22. SRT

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (605 ديدگاه)

    مطلب عالی بود،یه همچین مطلبیم از ویرون بزرگ بزارین♥

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. شاهین

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اولین باری که عاشق پورشه شدم باعثش وجود این ماشین بود. دیدمش گفتم عه اینم پورشس. خبری از قیافه لاکپشتی و تکراری نیست چقدر خوبه با این طراحی و قدرت
    بعد توی سری های نید فور اسپید به صداش پی بردم عجب چیزیه
    الانم به شدت یه همچین چیزی توی محصولات پورشه کمه. ما از پورشه یه پلتفرم متفاوت و طراحی متفاوت و صد البته تولید انبوه میخوایم مثل کررا جی تی افسانه ای

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا