تراکتور پورشه 1959 مناسب کلکسیونرها!
صنعت تراکتورسازی نهتنها از وجود شرکتی چون لامبورگینی بهرهمند شده بلکه حضور پورشه را نیز حس کرده است! این شرکت نمونههای پروتوتایپ تراکتورهای کشاورزی را ساخته است.
نسخههای اولیه از پیشرانههای بنزینی استفاده میکردند اما مدلهای واپسین از پیشرانههای هوا خنک دیزلی 2،3 و 4 سیلندر با خروجیهای بین 14 تا 55 اسب بخار بهرهمند بودند.
اوضاع تراکتورسازی برای دکتر فردیناند پورشه خوب به نظر میرسید اما در پایان جنگ او از ساخت برخی وسایل منع گردید.
پورشه پسازآن مجبور شد تا امتیاز طراحی خود را به دیگر شرکتها بدهد و در نهایت قراردادی با شرکت آلمانی Allgaier و شرکت اتریشی Hofherr Schrantz امضا شد. در سال 1954 شرکت Mannesmann AG با خرید امتیازات پیشرانه و طراحی تراکتور از پورشه و Allgaier شرکت Porsche-Diesel Motorenbau را تشکیل داد و شروع به ساخت تراکتور کرد.
دو سال بعد Mannesmann تأسیسات تولید خود را در کارخانهی قدیمی Zeppelin در Friedrichshafen-Manzell افتتاح کرد و در آغاز کار شروع به ساخت 4 مدل کرد: مدل جونیور 14 اسب بخاری، مدل استاندارد 25 اسب بخاری، مدل سوپر 38 اسب بخاری و بالاخره مدل مستر 50 اسب بخاری. بین سالهای 1956 تا 1963 شرکت Porsche-Diesel Motorenbau بیش از 125 هزار دستگاه تراکتور تولید کرد که اکثراً به بازارهای دیگر صادر شدند.
این مدل ویژهی 308 سوپر در سال 1959 ساخته شده و در سال 2014 در مزرعهای نزدیک دوبلین ایرلند سروکلهاش پیدا شده است. پس از بازسازیهای خاص این تراکتور رنگآمیزی قرمز و کرمی پیدا کرده و از پیشرانهی دیزلی 3 سیلندر 2466 سیسی هوا خنک استفاده میکند.
حراجی مسئول فروش این تراکتور بهای 13270 تا 19905 دلاری برای آن تعیین کرده و میگوید که تراکتور موردبحث هیچگاه برای استفاده در جاده ثبت نشده اما زمانی که شماره شاسی صحیح آن ثبت گردد مشکلی در رابطه با ثبت جادهای آن وجود نخواهد داشت. این تراکتور کلاسیک 15 اکتبر برای فروش چکش خواهد خورد.