پورشهدوج

درگ دوج چلنجر دیمن و پورشه ۹۱۱ توربو S، جدال سنت و مدرنیته

دوج به‌طور رسمی در بریتانیا محصولات خود را عرضه نمی‌کند زیرا این شرکت در سال ۲۰۱۰ به دلیل فروش پایین مجبور شد از این کشور خارج شود اما این بدان معنا نیست که علاقه‌مندان در آن سوی اقیانوس اطلس نمی‌توانند ساخته‌های جذاب دوج را خریداری کنند چراکه به لطف واردکنندگان، حتی اگر در آن قسمت از جهان باشید بازهم می‌توانید این خودروهای عضلانی آمریکایی را تحویل بگیرید. بااین‌حال ما تاکنون ندیده‌ایم که کارواو یک دوج چلنجر را در مسابقات درگ خود شرکت دهد اما حالا سرانجام آن روز فرارسیده و برای اولین بار یک چلنجر در رقابت‌های کارواو بریتانیا حاضر شده است.

اما این فقط یک چلنجر معمولی نیست بلکه نسخهٔ تولید محدود دیمن است که با قدرت سرسام‌آور خود زیر پای مت واتسون قرار گرفته است. در این مسابقه اما در برابر دیمن یکی از بهترین‌های اروپا یعنی پورشه ۹۱۱ توربو S قرار گرفته است. این سوپراسپرت آلمانی هرچند قدرت کمتری از ماسل کار آمریکایی دارد اما از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که بسیار به نفع آن خواهند بود. مهم‌تر از همه این است که پورشه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد درحالی‌که کل نیروی عظیم دوج فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود علاوه بر این، وزن پورشه نیز سبک‌تر است که این می‌تواند برتری قدرتی حریف آمریکایی را جبران کند.

به همین دلایل، دیمن علیرغم برخورداری از نیروی فراوان V8 سوپرشارژ، در مسابقهٔ درگ با مشکلات شدید کشش درگیر بود و بنابراین احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که نتیجهٔ درگ چه خواهد شد. پس از برگزاری سه درگ نیز مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز انجام شده که می‌توانید آن‌ها را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو S دوج چلنجر دیمن
پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۸۰۸ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۹۷۲ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم ۱۹۴۱ کیلوگرم
قیمت ۱۵۶ هزار پوند ۱۳۷ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5707 ديدگاه)

    این سوپراسپرت آلمانی هرچند قدرت کمتری از ماسل کار آمریکایی دارد اما از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که بسیار به نفع آن خواهند بود. مهم‌تر از همه این است که پورشه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد درحالی‌که کل نیروی عظیم دوج فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود علاوه بر این، وزن پورشه نیز سبک‌تر است که این می‌تواند برتری قدرتی حریف آمریکایی را جبران کند.

    موافقم ۱۱۴
    مخالفم ۱۱۸
    1. ali (chevy nova)

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5707 ديدگاه)

      الان چهارتا جو زده نیان ادعای فضل کنن.
      طبق گفته متن چلنجر نه وزن کمتری داره نه سامانه ۴ چرخ متحرک داره.

      موافقم ۱۱۰
      مخالفم ۱۲۱
      1. HamidReza

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1930 ديدگاه)

        دیمن به زباله دان تاریخ پیوسته حاجی …
        باید هم از پورشه ۹۱۱ ببازه … دیگه سلطان درگ نیست …
        رو آسفالت معمولی از این میخوره ، تو پیست درگ از ۷۶۵ …
        حالا شما انکار کنید ولی واقعیه …

        موافقم ۱۳۷
        مخالفم ۱۳۴
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          جداکردن متقلب از راستگو خیلی سخته امروزه،کسی که خوابه رو نمیشه به زور بیدار کرد،با بیتلتون خوش باشین….

          موافقم ۵۵
          مخالفم ۸۰
        2. MOHAMMAD.DEMON

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (406 ديدگاه)

          زباله دان تاریخ ؟؟؟
          هر کمپانی جرعت داره بیاد رکورد گینس دیمن رو بشکنه ! اگه می‌تونه
          به امثال مت واتسون و درگ تایمز نیازی نیست اصلا پورشه خودش بیاد برای شکستن رکورد چهارصد متر گینس
          صدای ویز ویز زیاد شنیدید فکر کردید خبریه .
          قورباغه جاروبرقی
          اینو در جواب جمله اولت گفتم
          اگه قرار افرادی کامنت هاشون حذف بشه
          چرا پسرخاله ۱۷ ساله تون جلوشو نمیگیرد .
          اینو اونی که باید بفهمه فهمید
          بعد ادعای ضد آمریکایی بودن رو هم رد میکنید

          موافقم ۹۰
          مخالفم ۱۱۹
        3. MR.JD

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (207 ديدگاه)

          فقط یک نگاهی کنیم به مشخصات دو خودرو :

          پورشه ۹۱۱ توربو S دوج چلنجر دیمن
          پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
          قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۸۰۸ اسب بخار
          گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۹۷۲ نیوتن متر
          گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
          محور محرک چهارچرخ عقب
          وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم ۱۹۴۱ کیلوگرم
          قیمت ۱۵۶ هزار پوند ۱۳۷ هزار پوند

          جالبه طبق گفته دوج ۰_۱۰۰ دیمن ۲.۳s بود !
          و طبق گفته پورشه ۰_۱۰۰ توربو اس ۲.۶s بود !
          بنابراین هر دو خودرو ساز دروغ گفتند
          داج خیلی زیاد گفت حتی اعدادی تقریبا غیر ممکن
          و پورشه هم خیلی محافظه کارانه و کمتر

          حالا همه اینها یک طرف این سوال پیش می آید که :
          چطور پورشه ۹۱۱ توربو اس در حالی که از نظر قدرت و گشتاور خیلی ضعیف تر از دیمن بود بود با چنین اختلاف فاحشی توانست دیمن را نابود کرد ؟
          جواب سادست : مهندسی آلمانی + پورشه

          موافقم ۱۰۸
          مخالفم ۷۰
        4. Bayerische Motoren Werke

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (936 ديدگاه)

          و آنگاه که طبل های تو خالی بعد از اینکه بخیه شده بودند مجددا پاره شوند و ….

          خدایی افت داره واسه Porsche که با این بی کیفیت ها مقایسه بشه
          این بی خاصیتو رو M5 زد بود طبل توخالیشو پاره کرده بود نیاز به ۹۱۱ نبود

          موافقم ۱۱۹
          مخالفم ۹۵
        5. مهدی

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (37 ديدگاه)

          واقعا متاسفم برات که اینقدر روی جو گیری میای صحبت میکنی . دیمن ریکورد گینس رو داره . وگرنه اگه توی تاپ گیر هم دیده باشی مت لابلانک توی درگ با اونتادور با اختلاف شکستش داد. این مت واتسون اصن بلد نبود یه لانچ درست انجام بده حتی?

          موافقم ۴۱
          مخالفم ۸۲
        6. STAN

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (54 ديدگاه)

          زباله دان تاریخ؟؟؟تو کی هستی؟یه بچه سال که ماشین مورد علاقش باکستره؟.

          موافقم ۵۰
          مخالفم ۷۵
        7. یانکی

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1677 ديدگاه)

          اگر داج میخواست هر ننه قمری و هر جایی لذت سریعترین ماشین تولیدی دنیا ببره میتونست سیستم دو دفرانسیل ترک هاوک رو بزاره رو دیمون کاهش وزن بیشتر بده و تمام.ولی دیموم یه شیطان درگیر کنندس.کلی لذت باید ببری از قبل مسابقه تا بعد مسابقه.بنزین مخصوص بزنی.بشینی لاستیک جلو رو عوض کنی باد تایرها رو تنظیم کنی اصل ماجرا لاستیک گرم کنی لانچ کنترل رو هر سری یه جور تنظیم کنی و کلی سر گرمیه دیگه.خلاصه که رکورد درگ دست دیمونه و تمام.حالا گیرم یه ماشینی پیدا بشه برسه به دیمون بعدش با دیواری نفوذ ناپذیری چون درگ پک مواجه میشه.اونا که عشق ألمانی هستن سریعترین ساخته آلمان چیه اصلا کل اروپل اصلا کل جهان.آمریکا ابر قدرت دنیا.

          موافقم ۵۰
          مخالفم ۶۹
      2. Hadi

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2203 ديدگاه)

        دوستان به سلیقه هم دیگه احترام بزارید…
        هر جفتشون در حد خودشون ماشین های شایسته، بی نظیر و لایقی هستن…?
        پورشه واقعاً عملکرد بی نظیری داره و با مهندسی پیشرفته و هماهنگی موتور و گیربکس و لانچ مثال زدنی بدست میاد…
        چلنجر هم چون دف عقبه و گشتاور زیادی داره نتونست پا به پای پورشه بیاد و در حال دود کردن بود…
        بنظرم چون تو چلنجر تو لانچ مشکل داره اگه درگ رو از سرعت ۲۰ کیلومتر از خط رد میشدن شروع میکردن بهتر میشد هر چند به ضرر پورشه میشد ولی مشکل از چلنجر هست ولی اگه اینجوری برگزار میکردن جالب میشد…

        موافقم ۴۱
        مخالفم ۱۶
        1. MR.JD

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (207 ديدگاه)

          ۲۰km سهله حتی اگر درگ را از ۵۰km هم شروع میکردند بازهم نتیجه تغییری نمیکرد
          حتی آن وقت بدتر به ضرر دوج تمام میشد
          چون فعلا سریع ترین شتاب ۵۰_۱۰۰ مال turbo s است : )

          موافقم ۶۰
          مخالفم ۲۸
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        ″با این حال ما تاکنون ندیده ایم که کارواو یک دوج چلنجر را در مسابقات درگ خود شرکت دهد…″
        همین یه قسمت برای تنفر از کارواو و اون درگ های مزخرفش کافیه…
        فقط عظمت چلنجر رو نگاه کنید،صدتا قورباغه مثل این محاله تا نگاه ها رو از دیمون پس بگیره،اون غرش موتور و سوپرشارژر و دود لاستیکا مشخصه طرف چقدر داره سریع میره!

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۹۶
        1. Reza

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3213 ديدگاه)

          با کامنت شما فقط میشه خندید 😅😅😅

          موافقم ۶۲
          مخالفم ۱۵
        2. OMID

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2150 ديدگاه)

          با همین تفکر که دود لاستیک و صدای سوپرشارژر باعث میشه سریع بری خودتو نشون دادی ?
          با آجر پلاستیکی خوش باش

          موافقم ۶۴
          مخالفم ۸
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          انتظار دارین این واتسون احمق پشت دیمون رکورد خوبی بزنه؟پشت بولیت اصلا دنده عوض کردن بلد نبود بعد اینجا پشت این ماشین که یه شیطان واقعیه انتظار رکورد عالی دارین؟؟آقا اصلا نیازی به برداشتن لاستیک و صندلی و نصب نسخه درگ نیست،بدون اینا هم تایمی درحد پورشه داشت،پس چجوری مت بلانک آونتادور رو شکست داد؟چجوری توی شتاب رکورد گینس داره؟راست میگن با این قورباغه و اون بی خاصیت انگلیسی برن رکورد گینس رو مال خودشون کنن،فکر کردین با این درگ های احمقانه میشه نتیجه رو عوض کرد؟اگه اینطوریه پس بر مبنای درگهای آپارات هم پژوپارس از ب ام و سریعتره!?
          بابا چقدر زرنگین شما!?????

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۵۴
        4. علی

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (279 ديدگاه)

          شما ها برید بااون صدای دیمن خوش باشید .
          ماهم با سوپراسپرت لوکس عالی
          دیمن جربده باحال خیره کننده دارای پرفورمنس ومهندسی وتکنولوژی خوشیم.

          موافقم ۴۲
          مخالفم ۱۰
      4. یانکی

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1677 ديدگاه)

        پدال بارها گفتم بازم میگم سایتی هستید کاملا ضد آمریکایی.حالا که این نمایش احمقانه رو گذاشتید باید درگهای قانونی و استاندارد دیمون رو هم کار کنید.بهانه هم نیارید که ما از سایتهای خارجی مطلب میگیریم کارد زیر گلوتونه مگه.احمق بودن کسیه که این نمایش مضحک رو باور کنه.داش علی نوا خیلی بد میخوای توجیه کنی.این نمایش احمقانه وضعش معلومه.فقط همین حرف کافیه هر خودرو سازی تو خودش میبینه بیاد به صورت رسمی رکورد دیمون رو بزنه.

        موافقم ۵۹
        مخالفم ۸۱
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          پدال فقط اون دوتا سایت نیست هزارتا دیگه هست،کارباز،اتوایولوشن که از محبوب ترین ها هستن چرا نباید مطالبشون اینجا نباشه؟

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۳۷
      5. حسین

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (413 ديدگاه)

        دیگه از M5 کمتر نیست که . از سدان چهار درب با وزن بیشتر ???

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۳
    2. پدر خودرو سازی جهان

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      واقعا! من اول فکر کردم دیمن مثل موشک جلو میره حالا انتظار نداشتم از پورشه ببره ولی خب تایمش چندان جالب نبود
      تو کل مسابفه دیمن فقط داشت لاستیک دود می‌کرد

      موافقم ۵۷
      مخالفم ۸
      1. پدر خودرو سازی جهان

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        به نظرم این بیشتر درگ جنجالی بود تا جذاب!

        موافقم ۳۴
        مخالفم ۱۰
    3. Reza

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3213 ديدگاه)

      معرفی میکنم خدای درگ پورش ۹۱۱

      موافقم ۵۸
      مخالفم ۴۲
      1. سهند

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (584 ديدگاه)

        من منتظر درگ ۹۱۱ توربو s با f8 تریبوتو در carwow هستم . شاید پورشه در ۴۰۰ متر اول شود ولی اگر مسیر کمی طولانی تر شود احتمال زیاد فراری ببرد و همچنین صدای فراری f8 واقعا بهتر از پورشه است.

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۸
      2. [email protected]!n

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        خدا فعلا مک لارن ۷۶۵

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۶
    4. hssn

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (294 ديدگاه)

      و حتی ایرودینامیک پورشه رو…
      و خب باختش طبیعی بود

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۵
    5. Shayan

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (64 ديدگاه)

      دوست عزیز
      من خودم به عنوان یه یو اس فن
      خیلی وقته بدرد نخور بودن دیمن رو قبول کردم…
      دیمن خیلی وقته تموم شده
      ماشینی که توی پیست درگ بیاد ۹.۶۲ بزنه توی اسفالت ۱۰.۵ الی ۱۱.۳ باید حتی بهش نگاهم نکنی…
      وزن چقد فرق داشت؟ ۲۰۰ کیلو فرق داشتن
      درضمن اگر به دو دف بودن پورشه هستش پس باید دیمن توی رولینگ میزد
      تک دف بود با قدرت خیلی بیشتر. . .
      بیخیال
      درسته آمریکایی ها ماشین های عالی دارن ولی دلیل نمیشه از هر چیزی دفاع کرد
      داج فعلا بد جوری خراب کرده بد جوری…

      موافقم ۴۶
      مخالفم ۹
    6. Elmiraj

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2463 ديدگاه)

      بحث سر این نیست…
      تایم ۱۱.۳ ثانیه برای دیمن یعنی اوج ناوارد بودن راننده که در استارت اولیه به وضوح می‌بینیم .

      کافیه عبارت stock demon 1/4 Mile time را یوتیوب سرچ کنی تا به اشکالات بسیار این درگ پی ببری…

      موافقم ۴۴
      مخالفم ۳۸
      1. M.A.S

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (621 ديدگاه)

        دوستان امریکایی دوست این موضوع درسته که دیمن استوک تایم ۹.۲ رو هم زده؟؟
        https://www.instagram.com/p/CK3ZduMlbGt/?utm_source=ig_web_copy_link
        اینجا اینجوری میگه

        موافقم ۹
        مخالفم ۷
        1. Shayan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (64 ديدگاه)

          ادمین این پیج یه توهمی بیش نیست
          ۹۹درصد درگ هایی که میزنه استوک رو بری توی منبع اصلی ببینی تیون هستن
          این دیمن هم که زده استوک
          ۱۲۰۰ اسبه
          ولی چون جنبه باخت نداره و همیشه حرفای چرت و پرت اش تا آسمون میره میاد مینویسه استوک:)))))

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۵
        2. M.A.S

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (621 ديدگاه)

          منم شک داشتم برای همین پرسیدم
          چون صدای سوپرچارجرش خیلی بلند تر هست

          موافقم ۸
          مخالفم ۵
      2. Amir Machine

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (998 ديدگاه)

        یه نکته‌ای هم که بهش توجه نشد اینه که دیمن با سوخت مسابقه‌ای ۸۴۰ اسب قدرت داره اما اینجا سوخت معمولی داشت و قدرتش کمتر شده بود

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۱۴
        1. Amirreza

          ۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2735 ديدگاه)

          خب راننده پورشه هم میتونست کل صندلیو مانیتور و مخزن سوختو گیربکس و موتور و خودش رو برای سبک کردن ماشین بیاره از ماشین بیرون ولی پورشه میخواد آبرومندانه برنده باشه نه با دراوردن نصف اتاق????

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
      3. Shayan

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (64 ديدگاه)

        من منظورم استارت درگ نبود
        راننده ای که وقتی ستاپ ترنس بریک رو میبینه و اونطوری دست پاشو گم میکنه معلومه بلد نیست
        ولی توی رولینگ راننده تنها تاثیرش فقط اینه با انگشتاش دنده بده همین

        پس با باخت دیمن توی استارت درگ کاری نداریم
        ولی توی رول باید میزد
        دلیل بر این که ماشین چهار چرخ محرک توی دور یا شتاب ثانویه افت داره همچنین قدرت کمتری هم داره
        از اون طرف دیمن درسته ۳۰۰ کیلو سنگین تره
        ولی تقریبا ۲۰۰ نیوتون متر بیشتر داره
        ۱۵۰ اسب بیشتر داره
        محرک عقبه و توی گیربکسش هم ایرادی وارد نیست که ۸ سرعته زد اف عه
        ولی دیدیم توی رول هم باخت، بد جوری هم باخت،
        من خودمم میدونستم دیمن مقابل ماشینی که شتاب ۲.۱ زده هیچ شانسی نداره
        مخصوصآ این که روی اسفالت باشه…
        دیمن+پک درگ=درگ استریپ… همین و بس

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۵
      4. Kf

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (278 ديدگاه)

        آقای Elmiraj تا به حال یه وقت با خودتون فکر نکردین ک چرا روی اون پیست یه خورده هم چرخ ها لغزش نداشتن
        پیست مخصوص درگ تا ۵۰ متر اول مسیر آسفالت چسبنده ای داره ک به نفع خودرو های دیفرانسیل عقب و به ضرر چهار چرخ متحرک هاست
        واسه همین دیمن روی آسفالت معمولی حتی با تایر های عقبش ک مخصوص درگ بود حریف ۹۱۱ نمیشه اما تو رولینگ فکر نمی‌کردم ۹۱۱ بتونه اینقدر سریع باشه

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۵
    7. امین

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (362 ديدگاه)

      دیمن و ۷۶۵ چسب لازمن دیگه چه میشه کرد باید تو قیر و چسب رازی تایم بزنن ۷۶۵ هم از اس اف خواهد خورد رقیب ۹۱۱ نیست یه نگاه به قیمت هر عاقلی رو روشن میکنه ولی دیمن قضیع ش متفاوته قیمت مهم نیست اینو زده بودن فقط برا درگ

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱۲
    8. Mahdi

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (102 ديدگاه)

      دوم کارش درسته ولی پورشه استاد تو ساختن یه ماشین کامل امکانش باشه یه ماشین انتخاب کنم که همه چی تموم باشه اون حتما پورشه ۹۱۱ turbo s خواد بود

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۴
    9. امین

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (362 ديدگاه)

      ????خدا نکشتت

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    10. حسین

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (413 ديدگاه)

      همه ی اینا به کنار. تفاوت صنعت آلمان و آمریکا اینجاست زور چپونی نمیشه همیشه بنده شد. تو پیست که اصلا حرفی برای گفتن نداره اینکه درگ بود

      موافقم ۶
      مخالفم ۳
    11. Muty

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      اولدرم بلدورم امریکایی بازها
      ماشین با قیمت پایینه و دیگر هیچ !
      عجب قیمت پایینی داره این…
      خخخخخ

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
  2. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (334 ديدگاه)

    لطفا نظر بدید:
    چلنجر دیمن=???
    ۹۱۱ توربو S=???
    نظر شخصی:چلنجر دیمن??

    موافقم ۱۰۹
    مخالفم ۱۰۹
    1. جناب ایکس

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1160 ديدگاه)

      معلموه چلنجر دیمن. عاشق هر دوشونم ولی از روز اول رونمایی اسمشو که شنیدم (شیطان) عاشقش شدم????
      فقط انجاش که داری لاستیکشو گرم میکنه????
      اصلا دیمن نماد قدرته. قدرت خالص یعنی دیمن. کاملا هم در این زمینه با علی نووا موافقم چون ۹۱۱ کلا وزنش که خیلی کمتره ۴ چرخم هست. هردو عالین و لی من دیمن رو بیشتر دوست دارم.

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۳۷
      1. M.A.S

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (621 ديدگاه)

        ببینید دیمن با لانچ خوب (منظورم یه راننده که با ماشین خیلی تمرین کرده) میتونه تو مسیر مستقیم پورشه رو بگیره
        اصلا شما دقت کردین هیچ کانال معتبری تاحالا نتونسته با دیمن یه تایم خوب بزنه؟(کلا چلنجر)
        تروتل هاوس که اونجوری شد با M5 و کوروت
        اینجا هم توربو S
        تروتل هاوس حتی با سوپر استاک چند وقت پیش تایم زد بهترین تایمش ۱۲.۴ بود!!!!!!
        ولی از هرچی بگذریم باید گفت که اگه دیمن این پورشه رو میتونه بگیره اصلا ضعف پورشه نیست چون واقعا پورشه یه جادوگر ساخته با این قدرت پایینش (نسبت به رقیب ها)
        و اون اقایی که داره سم پاشی میکنه و میخواد الکی بحث درست کنه لطفا بس کنه دوستان طرفدار امریکایی هم لطفا ارامشتونو حفظ کنید (یرای همین اینجا ریپلای کردم)

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۶
      2. ارشیا

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1617 ديدگاه)

        من میمیرم برا عکس پروفایلت!!

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
    2. Reza

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3213 ديدگاه)

      دیمن در حد و اندازه ای نیست که با پورش مقایسش کنین

      موافقم ۵۶
      مخالفم ۵۴
      1. Negan

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        دوست عزیز سعی نکن جو سایت و متشنج کنی فردا بیان بگن امریکن فنا آتیش بیار معرکن اسم ما بد دربره

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۲۱
        1. Reza

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3213 ديدگاه)

          ما فقط داریم بحث میکنیم دوما برو کامنت هارو از بالا بخون بیا پایین حساب کار دستت بیاد

          موافقم ۳۴
          مخالفم ۱۲
    3. Farzad

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2411 ديدگاه)

      هر دو
      چون هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۳
      1. mahan

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دقیقا ۲ ماشین با ۲حس رانندگی مختلف.اون هایی که تجربه رانندگی با ماسل کار ها رو داشتند و همچنین پورشه.۲حس مختلف هست که ۲ لذت مختلف داره.من رانندگی با ماسل کار هارو به استفاده از کارد و قمه تشبیه می کنم که کار کردن باهاش لذتبخش میتونه باشه نرم و قدرتمند و رانندگی با پورشه رو مثل کار کردن با اسکالپل تشبیه میکنم! که بسیار دقیق و برنده هست و با کوچک ترین اشاره بدنو پاره میکنه.شاید لذت قطعه قطعه کردن با کارد رو نداشته باشه ولی این کوچک و برنده و سریع بودنش هم لذت خودشو داره

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱
        1. Farzad

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2411 ديدگاه)

          چه مثال جالبی ، bravo ?

          موافقم ۸
          مخالفم ۱
        2. mahan

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ??

          موافقم ۷
          مخالفم ۱
  3. ارشیا

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1617 ديدگاه)

    چرا این ترانس بریک انقد کار باهاش سخته؟؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  4. Negam

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اگه تو درگ استریپ بود و دیمن پک درگش همراش بود نتیجه متفاوت بود
    هرچند مت واتسون کلا درگاش آبکیه هیچوقت به عنوان منبع درگ درگ قبولش نداشتم و ندارم چون نه تو درگ استریپ هست نه راننده خوب میاره

    اگه کانال دمونولوژی یا roadtest tv رو یه سر بزنید میبیند دیمن تو درگ استریپ چه غوغایی به پا میکنه هرچند تو آسفالت معمولی چنگی به دل نمیزنه
    در کل دیمن به راننده خوب هم نیاز داره تا بتونه باهاش لانچ درستی بکنه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴۱
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      مت واتسون درگاش آبکیه؟! جدی؟!
      آقا دیگه چه انتظاری از دیمن داری؟! از رده خارج شده
      آهان پک درگ منظورت همون تایر فرقون و هزار تا دم و دستگاه دیگس که تاره شاید بتونه به پورشه نزدیک بشه؟ آره؟

      موافقم ۴۷
      مخالفم ۱۶
      1. Negan

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        راننده درست و حسابی نمیاره درگ استریپ هم نیستش چه انتظاری داری ازش فقط ماشینای دو دف تو این درگا برنده میشن ولی اکثر تایمای غول واسه ماشینای تک دف تو درگ استریپه مث ۷۶۵ و F8

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱۲
    2. Reza

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3213 ديدگاه)

      مهندس، یه خودرو کامل به هیچی احتیاج نداره

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۸
    3. OMID

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2150 ديدگاه)

      ۹۹ درصد آسفالت دنیا آسفالت معمولیه پس ۹۱۱ توی ۹۹ درصد مواقع سریعتره
      این که توی آسفالت معمولی سریعتر باشی هم برتریه
      ماشینای دیفرانسیل عقب هم میتونن با مهندسی درست تایم خوبی روی آسفالت معمولی داشته باشن مثلا ۷۶۵lt توی خیابون زیر ده ثانیه چهارصد متر رو میره
      این که تایم زدن باهاش سخته هم نقطه ضعف هست همین غیر قابل تکرار بودن پرفورمنس توی درگ دیمونلوجی و درگ تایمز معلوم شد چون اونجا با لوازم درگ و توی درگ استریپ به ۷۲۰s باخت

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۶
      1. [email protected]!n

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        یه جوری میگی سختی رانندگی با دیمن ضعفه انگار بقیه ماشینا اسباب بازین. اتفاقا ضعف نیست و کسایی که دیمن تولید محدودو خریدن عاشق همین چیزاشن اینکه رانندرو به چالش بکشه نه اینکه فقط پاتو بزاری رو گاز بقیه کارارو سیستمای پیشرفته ماشین انجام بده.

        موافقم ۹
        مخالفم ۲۷
        1. OMID

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2150 ديدگاه)

          نه خیر
          سختی انجام همیشه ضعفه
          راننده رو راننده های دیگه به چالش میکشن
          ماشین صرفا راننده رو عذاب میده اگر غیر قابل پیش بینی باشه
          هیچ کس از ماشینی که گاهی روشن میشه یا نمیشه خوشش نمیاد همون طور که کسی از ماشین بد هندل خوشش نمیاد
          اگر دنبال این چیزا باشی همین پژو مژو ها بهترین ماشین های دنیان

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۵
      2. [email protected]!n

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        پس با منطق حرفت همه سوپراسپرتا و ماشینای مسابقه ای بدرد نخورن چون هندلینگشون سخته صفته تو مخه و راننده آماتورو اذیت می کنه.
        زمانی یه راننده با یه راننده دیگه به چالش کشیده میشه که هر دو ماشین یکسان داشته باشن.

        موافقم ۳
        مخالفم ۱۶
        1. OMID

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2150 ديدگاه)

          نه خیر هندلینگ خوب و عالی دارن
          شما هندلینگ سخت رو با سواری سخت اشتباه گرفتی
          ماشین های ریس سواری سخت دارن به خاطر تعلیق خشک ولی هندل عالی دارن

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۳
      3. [email protected]!n

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        من واقعا متوجه حرفت نمیشم حس می کنم پر از تناقضه قطعا مشکل از منه

        موافقم ۲
        مخالفم ۱۲
  5. Aryan kia

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (567 ديدگاه)

    واقعا پورشه صداش هیچ ابهتی نداره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۳
    1. mahdi-abdi

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (476 ديدگاه)

      حالا خوبه موقع حرکت صدا جارو برقی نمیده اما واقعا چرا

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۶
    2. Farzad

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2411 ديدگاه)

      توربو همینه دیگه ، صدا نداره .

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      همین صدای سوپرشارژر دیمون کلا آدمو از یاد پورشه غافل می‌کنه!اینقدر که بلنده….

      موافقم ۵
      مخالفم ۲۰
  6. ツSAMURAIツ

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1071 ديدگاه)

    الان یه سری میان شروع میکنن به گفتن اینکه پدال با آمریکا دژمنی داره ، carwow درگ هاش خوب نیست ، مت واتسون گاز نداد و از اینجور چیزا
    اما حقیقت همینه دیمون فقط تو پیست درگ و با لاستیک حلقه ای جلو و سوخت مخصوص می‌تونه پورشه ۹۱۱ رو شکست بده

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۸
    1. Sina

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2276 ديدگاه)

      با این از طرفدارای سرسخت هر دو تای این ماشنای فوق العاده هستم اما مشخصا ۹۱۱ سریعتره
      توی گرند تور هم دیدیم واسه یه درگ ، ریچارد هموند کلا دوج دیمن رو نصف قطعاتش رو تعویض کرده بود
      تایم خوب زدن با دیمن اصلا کار اسونی نیست کلی دردسر داره ، پیست و پکیجی که همراه دیمن میدن و لانچ عالی باید بکنی و …..
      خب این کارا رو تو ۹۱۱ توربو s خیلی آسونتر و سریعتر قابل انجامه
      دیگه بحثی سر سریعتر بودن نیست
      هر دو عالی هستن

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۳
    2. علی

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (279 ديدگاه)

      شاید
      یه کم فاصله رو جبران کنه امانمیتونه شکست بده

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  7. امیر

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2759 ديدگاه)

    خب میخواست با دیمن تایم بالای ۱۱ بزنه، همون هلکت بهش میدادن ک تایم بهتری میزد
    اصن باید رم تیرکس بهش میدادن بازم تایم بهتری میزد!
    وقتی این ماشین توی سرعت ۸۰ کیلومتر(رولینگ اول) هم هرزگردی وحشتناکی داره، دیگه توقعی نیس با این راننده معلوم الحال تایم بهتری بزنه
    رولینگ دوم رو هم بنظرم شانس اورد وگرن اونم خراب میکرد
    منم توقع نداشتم تو این پیست معمولی و بدون سوخت مسابقه ای پورشه رو بزنه اما ای کاش تو پیست درگ انجامش میدادن تا حداقل یه مورد به نفع دیمن باشه ن اینکه الان همه چی به ضررش باشه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۰
  8. M.A.S

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (621 ديدگاه)

    لانچ کردن و استفاده از سیستم ترنس بریک و کنترل کردن قدرت روی چرخ دیمن کار بسیار سختیه و روی جاده هم سخت تره اما با تمرین میشه تایمای خارق العاده زد
    به این درگ هم هیچ حرفی وارد نمیکنم چون لانچ دیمن سخته و حداقل با توجه به توانایی مت واتسون و میزان آشناییش با این ماشین نتیجه قابل قبول بود
    اما چرا رول ریس اونجوری بود؟واقعا رول ریس یه جوری بود اصلا دیمن شتاب نمیگرفت و چرا تاپ اسپیدش روی ۲۶۴ تا گیر کرد؟
    پستای قدیمی تر پدال رو بخونید میبینید که تو فلوریدا با چرخ بارانی ۳۲۶ تا با چرخ خودش هم فک کنم یه بار ۳۲۶ و یه بار تا ۳۳۹ تا رفت (۳۳۹ تا تو پستای قدیمی هست)

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
    1. OMID

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2150 ديدگاه)

      آیرودینامیک خوبی نداره که باعث شتاب پایین رول ریس میشه
      سرعتش هم مربوط به لیمیتر بود
      شاید اونجا لیمیتر رو برداشتن یا نسخه های موجود در انگلیس لیمیتر دارن و آمریکا ندارن

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۴
  9. جناب ایکس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1160 ديدگاه)

    لانچ کردن دیمن واقعا سخته. حتی توی بازی ها. توی هورایزن ۴ زده ۰-۱۰۰ ۲.۳ ثانیه ولی اگه الکی لانچش کنی میشه ۳.۲ ثانیه!!!!! ولی ویدیوهاش هست تو یوتیوب که بعضی ها تو همین فورتزا هم چقدر حرفه ای لانچش میکنن. این بابای carwow هم همینطوری الکی لانچ کرد وگرنه نباید از همون اول اینقدر عقب میوفتاد.

    موافقم ۴
    مخالفم ۸
    1. behnam1012

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (531 ديدگاه)

      داداش
      تو هوریزون ۴ دیمن واسه من نداره
      هلکت معمولیه
      باید اپدیت کنم ؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. جناب ایکس

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1160 ديدگاه)

        نه تو فورشگاه نیست باید داستان اون یارو کارگردانرو بری همشو ۳ ستاره کنی تا جایزه نهاییت بهت دیمن بده

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
        1. Mf1

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (477 ديدگاه)

          ایکس
          رنکنت توبازی فورزا هورایزون ۴ چنده منظورم رنکینگ جهانی

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. جناب ایکس

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1160 ديدگاه)

          نمیدونم ولی لولم ۵۱۸ هست (یک ستاره که نماد ۲۰۰ تا لول هست و ۳۱۸ تا هم کنارش که میشه ۵۱۸!!! هورایزن نسخه آلتیمت هم دارم برا ایکس باکس) و تقریبا همه ی ماشین ها رو دارم.

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        3. behnam1012

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (531 ديدگاه)

          تشکر دوست من
          میشه کمی بیشتر از کارگردانه بگی
          خیلی وقته مراحل رو رفتم البته نصف نیمه و سه ستاره نیستن
          یادم نمیاد کدوم قسمت میشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. جناب ایکس

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1160 ديدگاه)

          همون سری مسایقات که زرده رنگش و عکس کلاه ایمنی مسایقه ی هست واولای بازی هم میری توش با بوگاتی شیرون از تو آسیابه میپری.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. Mf1

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (477 ديدگاه)

        نه قربونت داره بایستی یسری مراحل هستن نسبت نتیجه کسب میکنی ستاره بهت میده که بایستی ۱۰ مسابقه برنده بشی هر مسابقه سه ستاره داره که کامل بایستی بدست بیاری تعجبه فورزا بازی میکنی ولی هنوز نمیدونی
        آپیدیت لازم نیست رایگانه فقط بایستی زحمت بکشی

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
        1. بهنام

          ۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (531 ديدگاه)

          تشکر جناب ایکس و mf1

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  10. T.C.B.K

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ توربو اس = ۱۰.۲ ثانیه درگ ۴۰۰ متر
    دوج چلنجر دیمن = ۱۱.۳ ثانیه درگ ۴۰۰ متر
    تو رولینگ هم دیمن با اختلاف زیادی باخت

    الان آمریکایی باز ها میگن ظرف گاز نمیداد. ولی کنترل کردن خودرو دیفرانسیل عقب کار سختیه… ولی صدای سوپر شارژ دیمن خیلی باحال بود …

    .

    اما خداوکیلی خیلی مسخرس که بعضی ها میگن…

    دیمن باید سوخت مسابقه باشه صندلی هاشو برداشته باشن زمین چسبنده باشه

    چنین شرایطی که میگید واسه دیمن اگه واسه شتر مرغ هم نصب کنیم قطعا پورشه رو شکست میده.

    البته من طرفدار سرسخت آمریکایی هستم. ولی یه ماشین باید هم تو مسیر درگ سریع باشه هم تو جاده. نه فقط تو پیست درگ.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۹
  11. یاس ی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (907 ديدگاه)

    پورشه جدای از سامانه چهارچرخش فوت کوزه گری داره که همیشه در مقابل رقبای بزرگتر از خودش هم اونو پیشتاز میکنه ، قطعا گیربکس فوق سریع هم کمک زیادی میکنه در انتقال نیروی موتور به چرخها. دیمن غولییه واسه خودش جای انکار هم نداره ، منتهی همیشه با مشکل کنترل قدرت فراوان دست و پنجه نرم میکنه.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  12. SF90 STRADALE

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3495 ديدگاه)

    نتیجه قابل پیش بینی بود
    شکست ۹۱۱ توربو S در ۱/۴ مایل کار هر ماشینی نیست
    در پیست درگ با بهترین تنظیمات روی دیمن ، قطعاً ورق برمیگرده !!!! ??
    .
    .
    مجری dragtimes هم با ۷۶۵LT رکورد خیلی عجیبی زده
    ۰ تا ۶۰ مایل : ۱.۸ ثانیه
    ۱/۴ مایل : ۸.۹۱۶ ثانیه با سرعت ۱۵۷.۸۵ MPH

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۴
    1. SF90 STRADALE

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3495 ديدگاه)

      میدونستم این پست جنجالی هست
      ولی دوتاشون خاص و تو دل برو هستن
      تا چند روز دیگه بحث و دعواهای جدیدی شروع میشه
      با ورود دو اسطوره درگ جدید (۷۶۵LT و SF90 استراداله)

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
  13. MOHAMMAD

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (262 ديدگاه)

    دیمن دیگه حریف پورشه نمیشه بعد هم دیگه قدیمی شده و لانچ زدن هم باهاش کار خیلی سختیه
    پورشه سلطان درگ هست و توی همین مجله
    Carwow بست تایم داره
    ۱۰.۱ ثانیه!!!!!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۴
    1. hssn

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (294 ديدگاه)

      خیر یه rs3 تیون شده رکورد ۹.۹ یا ۹.۸ رو زد
      و بعد از اون یه m5 تیون شده با تایم ۱۰.۰
      اما تو ماشینای استوک شما درست میگی البته با تایم ۱۰.۰

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  14. ATa

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    دیمن رو تو آسفالت سرد آتیش کردن مثل بردن ۹۱۱ توو شرایط آفروده بعد بگی از هایلوکس باخت… هر کاری بکنه این mat watson یک اروپایی فن ه، همون سوزوکی جمنی تو برون دیمن و باس بدی دست اهلش که درگ ماسل کار می دونه چی هست. ۱۱S!

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲۴
  15. حسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (460 ديدگاه)

    . نتیجه قابل پیش بینی بود.
    حالا بعضیا بگن سوپراسپرت اروپایی الکی گرونه

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۹
  16. حسین

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (700 ديدگاه)

    گفتن چلنجر هیبریدی میاد؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  17. Simon none

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    حقیقتش رو بخوام بگم بنده به درگ زیاد اعتقادی ندارم چونکه پارامتر های خیلی زیادی توی نتیجه تاثیر میزارن بیشتر ترجیح میدم آمار اون ها رو با هم مقایسه کنم

    موافقم ۸
    مخالفم ۹
    1. R

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (467 ديدگاه)

      پارامتر شما چیه؟ میخوای دوتاشونم ببریم پیست اونجا هم نتیجه فاحش رو ببینی؟

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۶
      1. [email protected]!n

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        آسفالت
        لاستیک
        رطوبت هوا
        بنزین
        دمای هوا
        راننده
        به اینا میگن پارامتر. پورشه تو پیست درگ بازم می تونست ببره اما با فاصله خیلی کم در حد ۰.۱ یا ۰.۲ البته دیمن بدون پک درگ

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۷
  18. احمدرضا

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    بعضی از دوستان انقد بی ادبانه کامنت میذارن که آدم به سن این افراد واقعا شک میکنه که بیشتر از ۵ سال باشه
    این مسابقه نتیجش از قبل مشخص بود اما من اصلا انتظار همچین ترمزی با همچین وزنی از دوج نداشتم اونم در برابر پورشه
    من این مدل ٩۱۱ رو خیلی دوس دارم اما به هیچ وجه نشستن پشت فرمون این دوج با اون چشم های بی نظیرش با پورشه عوض نمیکنم
    دوران پادشاهی پورشم با اومدن ٧۶۵ تموم شده فقط امیدوارم این سری حداقل تو یه روز آفتابی مسابقه بدن
    آخه دوج بیاری تو زمین خیس؟!
    میدونم تو زمین خشک کار واو مسابقه بدن نتیجه فرقی نمیکنه چون اسفالت این زمین اصلا جالب نیست اما حداقل رقابت نزدیکی رو میبینیم
    من هردوشون دوس دارم اما انتخابم دوج البته مدل هلکت

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۵
  19. پایدار

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    اصن بحثو جدلی بهش وارد نیس…
    دقیقا سنت دربرابر مدرنیته
    ۹۱۱ مهندسی فوق‌الاده و دقیق موتورو گریبکس و تک تک اجزا مثل چرخدنده های رولکس میزون کار میکنن باهم
    دیمن هم ی شیطان واقعا رام‌نشدنیه کار هرکسی نیس باهاش بتونه تایم خوب بزنه حتی بدون پک درگش،قدرت خالص،مرد میخواد بتونه کنترلش کنه اتفاقا برعکس ماشینای دیگه لاستیک دود کردن و دریفت زدن و هرزگردی لاستیک باهاش نشونه کم تجربگیه راننده توی کنترل این ماشینه اونی ک بتونه شتاب خوب بگیره باهاش کار درسته.ک اینجا مت ماتسون نتونست خودش رو ثابت کنه!

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  20. [email protected]!n

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    تو این که مت واتسون کلن پلشته شکی نیست. درگشو با ماستنگ بولیت ببینین حتی نمی تونه درست دنده عوض کنه بعد این آدم باید پشت دیمن که همه چی به راننده بستگی داره؟؟ اون رفیقش راننده حرفه ای تری هستش اگه جاشونو عوض می کردن پورشه که فرقی نمی کرد همون ۱۰ می زد اما دیمن خیلی بهتر می شد رکوردش. در کل جفتشون قابل احترامن.

    پ.ن: لاین لاک دیمن اصن ارضا می کنه آدمو ??

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۴
  21. OMID

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2150 ديدگاه)

    نتیجه درگ کاملا قابل پیش‌بینی بود
    درگ رولینگ واسم عجیب بود که اونم به خاطر آیرودینامیک بهتر پورشه هست
    دیمن توی درگ استریپ تایمای خوبی میزنه ولی حتی اونجا هم قابل پیش بینی نیست و تایم زدن باهاش سخته که نقطه ضعفه
    از طرف دیگه ۹۱۱ همیشه تایم ۱۰.۲ میزنه و پرفورمنس قابل پیش بینی داره
    در کل دیمن واسه دود کردن لاستیک یا کسی که همیشه توی درگ استریپ هست خوبه
    خودم هم ۹۱۱ رو ترجیح میدم به خاطر کابین بهتر و هندلینگ بهتر و سریعتر بودن روی آسفالت معمولی

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  22. Amir

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (263 ديدگاه)

    پورشه فوق العادس واقعا
    حرف نداره

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  23. Benz

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    ۹۱۱ که سلطان درگ هست ولی دیمون باید گرد و خاکشو پاک کنه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
  24. Sajjad

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1848 ديدگاه)

    کاش یکی به اینا که پشت فرمون ماشین دف عقب میشینن حالی کنه که هرچی بیشتر گاز بدی تند تر نمیری
    هم باید بلد باشی چجوری دنده بدی هم چجوری گاز بدی
    رانندگی فقط این نیست که پاتو بزاری رو گاز
    با ماشین دو دیفرانسیل اره پاتو بزار رو گاز حالشو ببر ولی دیفرانسیل عقب نه
    اونم با این گشتاور، این ضریب دنده های به شدت بالا و وزن زیاد دیمون
    اصلا نباید الکی گاز داد.
    به هر حال دیمون اونی نیست که داج گفت قبول دارم اینو
    اغراق کرد دربارش
    اما خب از حق نگذریم راننده پشتش باشه انقدر دیگه تو همه درگا نمیبازه
    کنترل کردن این همه نیرو روی چرخ عقب کار یه راننده حرفه ایه نه یه سری خبرنگار و بررسی کننده خودرو
    جدای از بحث درگ، اینجا دو تا ماشین با طراحی اصیل داریم
    چیزی که باعث شده من هردوتاشون رو دوست داشته باشم

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
    1. [email protected]!n

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      ??

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      دقیقا ?

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  25. saed

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رو زمین خیس اومده مسابقه درگ گذاشته !!
    هیچ اعتباری نداره این درگ حتی اگه دیمن هم برنده میشد هیچ افتخاری نداشت چون هیچ چیز استاندارد نبود
    به آسفالت و رطوبت جاده دقت کنید،بعد ببینید راننده تا کجا نمیتونه هرزگردیو کنترل کنه !انقدر که گلگیر و سپر چلنجر سیاه شده از تیکه های لاستیک بخاطر هرزگردی.برید مسابقه های درگی که تو آمریکا برگزار میشه رو هم ببینید فارغ از تایمی که میزنن اونجا هم انقدر هرزگردی میبینید ؟!
    بعید میدونم اعتباری داشته باشه این دست مسابقات

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      آقا سعید بیخیال این درگهای احمقانه…
      زمانی که دیمون معرفی شد همه به به چه چه میکردن سایتو پر کرده بودن از اینکه این چلنجر رکورد شتابو شکسته(که هنوزم بصورت قطعی رکوردداره)و از این سوپراسپرت ها سریعتره و از این حرفا….
      الان بقول آقا سجاد یه خبرنگار پشت یه ماشینی نشسته که معدود آدمایی میتونن کنترل درست و حسابی روش داشته باشن…
      آمریکا و آمریکایی سلطانن توی همه کلاس ها هیچ فرقی نداره چی بشه،اما متاسفانه ضد آمریکایی و اروپایی فن زیاده…
      دیروز پدال یه خبر از مقایسه شاسی بلند های بزرگ آمریکا و آلمان گذاشت به هر طریقی آلمانی فن ها میخواستن بگن نه!درست نیست!این عادلانه نیست و نسخه پایه رو بهونه کرده بودن!!
      بعضیا هم که کم آورده بودن رفتن سراغ تویوتا و اینفینیتی!!
      دیگه اوضاع پدال از این گل و بلبل تر نمیشه ???

      موافقم ۳
      مخالفم ۱۴
    2. R

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (467 ديدگاه)

      البته آلودگی هوا هم تو باخت دیمن تاثیر داشت.‌‌‌..

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
  26. علی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    چند روز پیش که یه مقاله که کلی ایراد ومشکل داشت.(خودروهایی که بالاترین هزینه تعمیرات رادارند .)
    همه ی امریکایی فن ها به خیال خودشون سلطان جهان شدن تواون مقاله.
    اماامروز همه معلوم شد . تفاوت مهندسی بامهندسی.
    با این که دیمن ۱۵۸اسب بخار وگشتاور بیشتری داشت به راحتی شکست خورد .
    تازه فقط این نیست.
    اون کابین لوکس پورشه که بابهترین متریال درست شده ایا قابل مقایسه بااون کابین کیفیت پایین دیمن هست.
    برخی ها هم گیر دادن به صدا. شاید تنها نقطه ضعف پورشه صداشه.اما دیمن خدای نقطه ضعف دربرابرپورشه.
    اونایی هم که نمیخان حقیقت رو باورکنن
    بهتره توی این بحث هاشرکت نکنن.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
    1. SRT

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (412 ديدگاه)

      «این سوپراسپرت آلمانی هرچند قدرت کمتری از ماسل کار آمریکایی دارد اما از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که بسیار به نفع آن خواهند بود. مهم‌تر از همه این است که پورشه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد درحالی‌که کل نیروی عظیم دوج فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود علاوه بر این، وزن پورشه نیز سبک‌تر است که این می‌تواند برتری قدرتی حریف آمریکایی را جبران کند»

      موافقم ۴
      مخالفم ۷
      1. R

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (467 ديدگاه)

        جناب srt مک لارن هم دف عقبه همینطور فراری
        قدرتشونم کمتره ولی باز از دیمن سریعترن اینارو چی میگی؟

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          آقای آر خودت فهمیدی چی گفتی؟
          فراری استراداله با ۹۸۶اسب قدرت کمتری از دیمون داره!!؟!؟؟!
          مک لارن با ۸۸۰اسب کم قدرت تره؟!؟!!
          میشه بگید از کدوم منبعی اینارو بدست آوردید؟
          بعدشم،از نظر ابعاد مقایسه این دوتا با دیمون مثل فیل و فنجونه!دیمون بیشتر از ۵متره درحالی که اونا حدودای ۴مترن!از نظر آیرودینامیکی که هیچی،ارتفاشون هرکدوم درحد یه متره!
          قدرتشونم که بیشتره!
          اندازه یه پراید وزنشون از دیمون کمتره!
          لطفاً حرف بی اساس نزنید،باوجود اینا،چرا نمیرن رکورد دوج رو مال خودشون کنن؟ معلومه همش حرف الکین….
          برید خوش باشید ????

          موافقم ۱
          مخالفم ۶
        2. R

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (467 ديدگاه)

          جناب سباستین نمیدونم چی چی
          من اسم مدل برات گفتم؟ خیلی نمیخواد بری بالا بیا پایین
          مک لارن ۷۶۵ و مک لارن ۷۲۰ و مک لارن ۶۷۵ قدرتشون زیاده یا دیمن ۸۰۸ اسبی؟ فراری ۴۸۸ و فراری اف ۸ و پیستا و اسپشیاله قدرتشون زیاده یا دیمن ۸۰۸ اسبی؟ حالا بهم بگو کدومصون تو ۴۰۰ متر سریعترن؟؟
          حرف من بی فکر و بی اساسه یا تو؟؟؟

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  27. علی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    امریکایی فن ها چیو میخان ثابت کنن .
    با قدرت وگشتاوربیشتر باختن.
    تازه یه سری هاشون میگن لاستیک باید این طوریه
    سوخت باید اون طوری ٬ فلان پک درایو رو دیمن نصب باید نصب میشد. زمین خیس بود .چی میگین ؟؟!!
    مگه فضا پیما ناسا که فلان سوخت ٬شرایط جو ٬
    رو میخاد.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      ″با قدرت و گشتاور بیشتر باختن″
      حرف بی ربط نزن،ما باختیم با یه ماشینی که عین مکعبه و اصلا آیرودینامیک نیست! با راننده ی احمقی باختیم که حتی درست رانندگی بلد نیست!اگه راننده رانندگی بلده چرا هی شتاب دوج کم وکمتر میشه؟!
      ما باختیم با اضافه وزن نزدیک به۳۰۰کیلو!
      با ابعادی درحد یه سدان بزرگ!
      بعدشم فضاپیمای ناسا چیه؟خودتم دونستی چی گفتی؟
      فقط….

      موافقم ۱
      مخالفم ۵
  28. علی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    شرایط مناسب برای درگ دیمن :
    همه ساکت باشن.
    هیشکی نفس نکشه.
    همه دست به دعا.
    کسی از ۵کیلومتری محل درگ رد نشه.
    سوخت فضاپیما -موتور F35باید روی دیمن باشه.
    بهترین راننده دنیا باید دیمن رو برونه.
    بعدازانجام‌ مسابقه بااین لوازم باخت به پورشه:
    بابا این درگ ها ابکیه .
    پورشه چهار چرخ‌بود
    راننده نمیتونست دیمن رو جمع کنه.
    ……..
    .ً……..‌‌.‌……………………………………..‌.‌..
    لطفا این دیمن جمع کنید ببرید .پورشه کارهای خیلی مهم تری داره.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
  29. مهدی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1070 ديدگاه)

    نتیجه این درگ معلوم بود توی رولینگ ریس دوج جلو افتاد چون تو درگ ایستاده موقع حرکت سر میخورد و نمیتونست جلو بیفته اما تو رولینگ ریس دیگه سر نمیخورد من دیدم که تایر های دیمون فقط و فقط برای درگ هست و با کمترین شیار ها است و تقریبا صافه تنها مشکل دیمون وزنش هست دوج باید و باید وزن دیمون رو کم کنه کامارو ، موستانگ و چلنجر ماسل کار های عالیی هستن اما فقط باید حول و هوش ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلو سبک تر بشن مثلا فکر کنید دوج دیمون ۱۴۰۰ کیلویی با ۸۴۰ اسب بخار و موتور سوپرشارژر مثلا شاید با اونتادور پا به پا میرفت مثلنا خودتون فکر کنید چی میشدن این سه تا ماشین

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  30. R

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آمریکایی ها اسبشون زیاده ولی اندازه الاغ قدرت هم ندارن نمونه دیگش موستانگ جی تی ۵۰۰
    ۷۶۰ الاغ بی بخار قدرت داره چهارصد مترو تو ۱۱.۵ ثانیه میره بیشتر از یک ثانیه دیرتر از رقبا
    آمریکاییا نمیتونن مثل اروپاییا قدرت رو به سرعت تبدیل کنن مثل دنده یک که دنده بزرگ و قدرتیه با دنده پنج که دنده کوچیکو سرعتیه

    موافقم ۸
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا