درگ حیثیتی میان پورشه 911 توربو S و فراری F8 تریبوتو

یک‌شنبه 30 شهریور 1399 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
Porsche-911-Ferrari-F8-2
همه میدانیم که نسل جدید پورشه 911 توربو S یکی از سلاطین مسافت 400 متر یا همان رقابت درگ است چراکه این غول‌کش آلمانی تاکنون ابرماشین‌های...

همه میدانیم که نسل جدید پورشه 911 توربو S یکی از سلاطین مسافت 400 متر یا همان رقابت درگ است چراکه این غول‌کش آلمانی تاکنون ابرماشین‌های فوق‌العاده‌ای مثل مک‌لارن 720S، فراری 812 و لامبورگینی اونتادور SVJ را مغلوب کرده است؛ اما آیا توربو S جدید می‌تواند در 400 متر پشت فراری F8 تریبوتو را هم به خاک بمالد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کانال یوتیوب 888MF این دو سوپراسپرت بشدت سریع حال حاضر دنیا را در برابر یکدیگر قرار داده است.

اما پیش از آنکه به سراغ تماشای رقابت جذاب این دو ماشین برویم بهتر است در ابتدا نگاهی به مشخصات فنی آن‌ها داشته باشیم. 911 توربو S جدید از پیشرانهٔ 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی آشنای پورشه استفاده می‌کند که مهندسان آلمانی خروجی آن‌را در اینجا به 650 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور رسانده‌اند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. از سوی دیگر، در سینهٔ F8 تریبوتو نیروگاه 3.9 لیتری V8 توئین توربوی فراری قرار گرفته که 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور دارد.

بنابراین، فراری از لحاظ قدرت بر پورشه برتری دارد. علاوه بر این، اسب سرکش مارانلو از مزیت وزن کمتر هم برخوردار است زیرا با 1435 کیلوگرم وزن، نزدیک به 300 کیلوگرم از رقیب آلمانی سبک‌تر است. همچنین باید توجه داشت که توربو S حاضر در این رقابت از نوع کابریولت است که حدود 70 کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگین‌تر بوده و این اضافه‌وزن می‌تواند درنتیجهٔ درگ تأثیرگذار باشد. البته از سوی دیگر، نیروی موتور در فراری فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک پورشه می‌تواند به لانچ بهتر آن کمک کند.

با همهٔ این‌ها، فکر می‌کنید در این رقابت حساس، فراری موتور وسط با قدرت بیشتر و وزن کمتر پیروز خواهد شد یا ترکیب موفق موتور عقب پورشه در کنار انتقال قدرت به چهارچرخ بازهم موجب برتری آن می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 

پورشه 911 توربو S

فراری F8 تریبوتو

پیشرانه

3.8 لیتری H6 توئین توربو

3.9 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

650 اسب بخار

720 اسب بخار

گشتاور

800 نیوتن متر

770 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

عقب

وزن

1710 کیلوگرم

1435 کیلوگرم

قیمت

204,750 دلار

279,450 دلار

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.