رندر پورشه تایکان GT2، بازتعریف عبارت "پرفورمنسِ سبز"
پورشه تایکان اولین خودروی تمام الکتریکی این خودروساز بوده و به جز قیمت پایهی 150 هزار دلاری، بازخوردهای دریافتی از آن غالباً مثبت بوده است. البته یکی از جنبههای حاشیهساز این خودرو استفاده از واژهی توربو در دو نسخهی قدرتمند تایکان بوده که همانگونه که میدانید این کار تنها برای تمایز تریم های قویتر محصولات پورشه صورت میپذیرد.
با در نظر گرفتن همین موضوع ما دربارهی نسخههای احتمالی آتی از تایکان گمانهزنی کردهایم. یکی از ترسناکترین محصولات پورشه مدل 911 GT2 است و رندری که مشاهده میکنید نیز با همین پیشزمینه دربارهی تایکان تهیه شده است. باید به این نکته اشاره شود که ما خبر رسمی دربارهی تولید چنین نسخهای از تایکان نشنیدهایم و بنابراین هر آنچه که گفته میشود تنها در حد گمانهزنی است.
رازهای زیادی دربارهی تایکان GT2 احتمالی وجود ندارد. در بخش جلو شاهد الهامپذیری از 911 GT2 هستیم که یکی از آنها وجود ورودیهای هوا برای پیشرانهای است که اصلاً وجود ندارد! البته این ورودیهای هوا میتوانند هوای خنک بیشتری را برای پیشرانههای الکتریکی و باتریها به ارمغان بیاورند. واضح است که در زمان رانندگی پرفورمنس این بخشها داغ خواهند شد و نیازمند هوای خنک خواهند بود. از طرف دیگر اگر تایکان GT2 تولید شود باید با انتظارات ما از این دست خودروها همخوانی داشته باشد.
کم کردن گرما تنها آپگرید تایکان GT2 نیست. این خودرو از یک بال بزرگ قابل تنظیم در عقب بهره برده و رینگهای آن نیز کاملاً جدید هستند. ارتفاع این خودرو نیز ظاهراً کمی کمتر از تایکان توربو است. رنگ سبز بدنه نیز کاملاً نشاندهندهی یک GT2 خاص پورشه است.
رندری که طراحی شده از ویژگیهای کامل محصولات GT2 پورشه سود برده و بنابراین میتواند پیشنمایشی دقیق از یک خودروی احتمالی باشد. امیدواریم که پورشه در آینده به تولید چنین نسخهای از تایکان هم فکر کند.