پورشه

نسخه سفارشی پورشه 718 باکستر و کیمن

اگر شرایط خاص مدل‌های چهار سیلندر ۷۱۸ پورشه چندان برای شما کافی نبوده، برنامه «اکسکلوزیو» این خودروساز قرار است که به این موضوع رسیدگی کند.

Porsche-Exclusive-12

Porsche-Exclusive-13
پورشه اخیراً در مورد هر دو مدل باکستر و کیمن بازنگری انجام داده و با استفاده از نام ۷۱۸، تأکید بیشتری بر موتورهای چهار سیلندر تختش داشته است. همین فرمت در مدل‌های اسپورت موتور وسط پورشه ۷۱۸ نیز به کار می‌رفت؛ خودروهایی که در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی، مسابقات زیادی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته بودند.

Porsche-Boxter-Exclusive-5

Porsche-Boxter-Exclusive-4
هسته اصلی این خودروها، مطمئناً موتورهای جدید چهار سیلندر تخت همراه با توربوشارژر است که قدرتی معادل ۲۹۵ اسب‌بخار از حجمی برابر ۲ لیتر در مدل‌های معمولی باکستر / کیمن ایجاد می‌کنند. این در حالی است که در نسخه S از این مدل‌ها، موتور‌های ۲/۵ لیتری به کار می‌رود که خروجی آنها به ۳۴۵ اسب‌بخار می‌رسد. ولی اگر بخواهیم به جزئیات ظاهری توجه کنیم، «پورشه اکسکلوزیو، شاخه متخصص جلوه‌های طراحی ظاهری و داخلی در اشتوتگارت می‌تواند گزینه‌های زیادی در اختیار قرار دهد.

Porsche-Boxter-Exclusive-12

Porsche-Boxter-Exclusive-3
با اینکه در نگاه اول چندان مشخص نخواهد بود، ولی مدل زردرنگ ۷۱۸ باکستر یک پکیج «اسپورت‌دیزاین» دریافت کرده که در آن تجهیزاتی چون یک سیستم اگزوز اسپورت با خروجی‌های سیاه‌رنگ، رنگ‌آمیزی نشان‌های طراحی مدل در عقب و کناره‌ها و چرخ‌های ۲۰ اینچی اسپورت کاررا به خودرو اضافه شده است.

Porsche-Boxter-Exclusive-6

در طراحی کابین نیز همین الگوی رنگ سیاه و زرد ادامه یافته و در اطراف دکمه‌های کنترل و کرنومتر «اسپورت کرونو»، رنگ زرد (Racing Yellow) استفاده شده است. همچنین حال و هوای اسپورتی با یک غربیلک فرمان GT اسپورت در پوششی از جنس آلکانترا، و همین طور پکیج فیبرکربنی برای طراحی داخلی، مورد تأکید بشتری قرار گرفته است.

Porsche-Exclusive-15
۷۱۸ کیمن نیز با برخی تغییرات مشابه همراه می‌شود. البته مواردی چون تریم‌های فولادی ضدّ زنگ و آلومینیومی در کابین و اِلمان‌های نقره‌ای در بدنه، این خودرو را از مدل هم‌خانواده‌اش متمایز می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    وای خدای من خیلی زیباتر شده تو عکس 4 و 5 جلوه ی زیبایی تمام عیار رو میشه دید باریکلا به پورشه فقط ای کاش از موتور 6 سیلندر فلت استفاده میشد …..

    تشکر خاص از اقای انیس حسینی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهنام

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (989 ديدگاه)

    عالیه کلا پورشه همیشه عالیه ! اما به نظرم متور 6 سیلندر هرچند قدرت کمتری نسبت به موتور های جدید داشت اما جذاب تر از 4 سیلندر توربو بود
    تنفس طبیعی اونم ساخت پورشه و اون صداش
    کاش به صورت اپشن حداقل نگهش میداشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      بهنام جان باکستر اسپایدر 6 سیلندر قویترین باکستر بوده تا حالا …….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهنام

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (989 ديدگاه)

        تشکر بابت یادآوری ، ولی در کل صدای و روانی کارکرد موتور های 6 سیلندر رو بیشتر میپسندم !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ZENVO

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      دقیقا. منم موافقم. موتورای 6 سیلندر پورشه زیباترین صدا هارو دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      پورشه GTS بالاتر است یا پورشهS???!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. داج توماهاک

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    “” اگر شرایط خاص مدل‌های چهار سیلندر 718 پورشه چندان برای شما کافی نبوده، برنامه «اکسکلوزیو» این خودروساز قرار است که به این موضوع رسیدگی کند. “”

    والا همون هم از سرمون زیاد بود !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر چند اصلا نمای جلوی پر ابهتی که نشان دهنده یه ماشین اسپرت باشه رو نداره، ولی از 911 اسطوره ای، افسانه ای، نوستالژیک که بهترین ماشین کل تاریخ روی زمین و کل کرات کهشکشانی هست، بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Parvaz

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (397 ديدگاه)

    عقب ماشین خیلی زیباتر شده، جلوش هم زیباست اما یکم سادس مثله همیشه، در کل در ماشین های آلمانی یه چیز دیگن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا